ΦΩΤΙΕΣ

Αποστολή στις Κάννες: Η Νέα Υόρκη και η Φλόριντα, από μέσα

Αποστολή στις Κάννες: Η Νέα Υόρκη και η Φλόριντα, από μέσα Facebook Twitter
0
Αποστολή στις Κάννες: Η Νέα Υόρκη και η Φλόριντα, από μέσα Facebook Twitter
Tρομερός ο Ρόμπερτ Πάτινσον και ο ένας εκ των σκηνοθετών, ο Μπεν, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους στο Good Time

Οι αδελφοί Σάφντι βουτάνε απνευστί στον κίνδυνο μιας Νέας Υόρκης που μοιάζει με τις κινηματογραφικούς δρόμους του Λιούμετ και του Φρίντκιν, τον κόκκο στην εικόνα και την αίσθηση του υποκόσμου που γνωρίσαμε και που, υποτίθεται, σιγυρίστηκε για τα καλά από τον Ρούντι Τζουλιάνι και την παρέα του. Με πρωταγωνιστές δύο αδέλφια ελληνικής καταγωγής, τον μικροαπατεώνα Κονσταντάϊν Νίκας και νοητικά υστερημένο αδελφό του, το Good Time, σε παραγωγή των Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση και Τέρυ Ντούγκα, δεν παραπέμπει μόνο στην ειρωνία του τίτλου, αφού η νυχτερινή τους οδύσσεια δεν έχει τίποτε το αξιοθαύμαστο, αλλά και στην ελάφρυνση της ποινής (do the time, που λένε στη στενή). Το αγχωτικό νουάρ των Μπεν και Τζος Σάφντι, που ανδρώθηκαν στην κινηματογραφική κολλεκτίβα Red Bucket Films, παρακολουθεί στενά και σφιχτά μια ληστεία, την φιλότιμη προσπάθεια του Κόνι να βγάλει τον αδελφό του από τη νοσοκομειακή μονάδα παρακολούθησης, μετά τον πανικό και την αποτυχία τους (τρομερός ο Ρόμπερτ Πάτινσον και ο ένας εκ των σκηνοθετών, ο Μπεν, στους αντίστοιχους ρόλους), αλλά και μια δεύτερη ληστεία, μικρότερη αλλά ακόμη πιο αγωνιώδη κι επίφοβη, με έναν άσχετο, επίσης μικροεγκληματία να προστίθεται στο κόλπο. Χωρίς να μιλάνε ευθέως για το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο κινούνται οι underdog (αντι)ήρωες, ανεξάρτητα από την ευρύτητα των ρόλων τους, οι δύο σκηνοθέτες αποσπούν ζουμερές λεπτομέρειες από τον καθένα με αφτιασίδωτη, κασσαβετική αμεσότητα. Ειδικά στη σκηνή όπου ο Κόνι κάνει στάση στο σπίτι μιας τυχαίας, μαύρης γυναίκας και επιστρατεύει τα απομεινάρια της αντοχής και της πονηριάς του για να πείσει την 16χρονη, αρκετά περπατημένη, κι ας μην της φαίνεται, εγγονή της να τον βοηθήσει και να κρατάει τσίλιες όσο εκείνος μπαίνει σε ένα "σημαδεμένο" λούνα παρκ, λέει πολλά για την ταυτότητα και κυρίως τη θέση που διεκδικούν οι καταφρονεμένοι διαφορετικών ταχυτήτων, μόνο με οπτκή αφήγηση και τον απολύτως απαραίτητο διάλογο. Μεταξύ των χαμένων από χέρι, ειλικρίνεια...

Κατά τη γνώμη μου, στα φαβορί υπολογίζονται ο Λάνθιμος, ο Καμπιλό, ο Σβιάγκιντσεφ, και υπερτερούν στη ζυγαριά έναντι μιας ταινίας σαν τον Good Time επειδή κάνουν αυτό που συνήθως ζητά ένα μεγάλο φεστιβάλ, δηλαδή ξεπερνούν την πλοκή αυτή καθαυτή και αγκαλιάζουν ευρύτερα θέματα.


Κι αν το Good Time εξερευνά το υπογάστριο της Νέας Υόρκης με μια λαχανιασμένη νυχτερινή περιήγηση, το εντυπωσιακό, λαχταριστό Florida Projects του Σον Μπέϊκερ είναι λουσμένο στο φως, ράθυμο και ιδρωμένο από την υγρασία της περιοχής, εκστασιασμένο από τα χτυπητά χρώματα των γιγαντιαίων προσόψεων καταστημάτων, παγωτατζίδικων και μοτέλ, που φαντάζουν σαν φτηνές απομιμήσεις, ακριβώς κάτω από τη μύτη της ψυχαγωγικής αυτοκρατορίας του Ντίσνεϊ και του θεματικού του πάρκου στο Ορλάντο. Άλλες οικογένειες, που δεν έχουν καμμία σχέση με τους ανέμελους τουρίστες, ζουν κανονικά σε ξενοδοχειακούς οικισμούς, με βδομαδιάτικο ενοίκιο, δουλεύοντας παρασιτικά ή όπως-όπως για να βγάλουν το μεροκάματο, και τρία παιδιά χωρίς ουσιαστική επιτήρηση (σαν τον παλιούς καιρούς) αλητεύουν σκανταλιάρικα και αυθάδικα, και ξεκαλοκαιριαζουν δημιουργώντας μπελάδες, ζητιανεύοντας χαριτωμένα για ένα παγωτό, βάζοντας και πυρκαγιές σε χαλάσματα- και είναι μόλις 6 ετών, ακατέργαστα ταλέντα, που τα χαζεύεις από την αρχή μέχρι το τέλος μιας ταινίας που δεν ξεχωρίζει από την λαμπερή ταπετσαρία του φυσικού ντεκόρ και δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση με το 35άρι φιλμ και την ατόφια παρατήρηση σε ένα trash προλεταριάτο, κι από το ντεμπούτο του Αμερικανού σκηνοθέτη, το γυρισμένο με κινητό τηλέφωνο, Tangerine.

Αποστολή στις Κάννες: Η Νέα Υόρκη και η Φλόριντα, από μέσα Facebook Twitter
To λαχταριστό Florida Projects του Σον Μπέϊκερ είναι λουσμένο στο φως, ράθυμο και ιδρωμένο από την υγρασία της περιοχής


Δυστυχώς το Florida Projects συμμετείχε στο δεκαπενθήμερο των σκηνοθετών και δεν μπορεί να διεκδικήσει τον Χρυσό Φοίνικα, αλλά οι Σάφντι μπορούν, και σε μια ανοιχτή κούρσα, δεν είναι διόλου απίθανο, ο πρόεδρος Πέδρο Αλμοδόβαρ να θυμηθεί τη νεότητα του και να ενθαρρύνει, αν συμφωνούν και τα άλλα μέλη βέβαια, μια απρόσμενη πρόταση, όπως το Good Time, που πατάει σε στέρεο σινεμά, αλλά κυλάει με δικούς του ρυθμούς και αποφεύγει την κινηματογραφική προσποίηση, που είδα σε υπερβολή στον ψυχαναλυτικά παιγνιώδη Διπλό Εραστή του Φρανσουά Οζόν και την στιλίστικη εκδοχή του Ταξιτζή, στο θρίλερ εκδίκησης You Were never really there της Λον Ράμσεϊ. Κατά τη γνώμη μου, στα φαβορί υπολογίζονται ο Λάνθιμος, ο Καμπιλό, ο Σβιάγκιντσεφ, και υπερτερούν στη ζυγαριά έναντι μιας ταινίας σαν τον Good Time επειδή κάνουν αυτό που συνήθως ζητά ένα μεγάλο φεστιβάλ, δηλαδή ξεπερνούν την πλοκή αυτή καθαυτή και αγκαλιάζουν ευρύτερα θέματα (όπως άλλωστε κάνει πάντα και ο Χάνεκε) αλλά δεν παίρνω και όρκο για το τι θα βγάλει η διαβούλευση, ειδικά μετά το περυσινό κάζο με την Μάρεν Άντε και την ανεξήγητη απουσία του Τόνι Έρτνμαν απο τα βραβεία.

Αποστολή στις Κάννες: Η Νέα Υόρκη και η Φλόριντα, από μέσα Facebook Twitter
To θρίλερ εκδίκησης You Were never really there της Λον Ράμσεϊ.
Οθόνες
0

ΦΩΤΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ