Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό

Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν, έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό Facebook Twitter
Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη».
0

Αν κάποιος δει το τρέιλερ της ταινίας Αλίν, μιας μυθιστορηματικής απεικόνισης της ζωής της Σελίν Ντιον, η πιο άβολη, αλλά και η πιο περίεργη πτυχή της ταινίας είναι η απόφαση της Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της και το σενάριο και τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας να υποδυθεί τον χαρακτήρα σε όλες τις ηλικίες. 

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Η Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της αυτό το βάρος μιας σχεδόν τρομακτικής επιλογής είναι σήμερα 58 ετών. Γνωστή στη Γαλλία, προφανώς φανατική θαυμάστρια της Σελίν Ντιόν, αποφάσισε να δώσει διέξοδο στο «κόλλημά της» με την 54χρονη σήμερα Σελίν Ντιόν και να αποτίσει με αυτό τον σχεδόν τρελό τρόπο φόρο τιμής σε μια γυναίκα είδωλο της μουσικής.

Η ιστορία της αρχίζει στο Κεμπέκ στα τέλη της δεκαετίας του 60. Η Αλίν Ντιέ όπως είναι το όνομα της πρωταγωνίστριας στην ταινία είναι το 14ο παιδί τους, ένα κορίτσι με χρυσή φωνή που γνωρίζει τον παραγωγό Γκι Κλοντ, τον ερωτεύεται και εκείνος αποφασίζει να την οδηγήσει στην κορυφή του κόσμου και να την κάνει σούπερ σταρ.

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Φυσικά, οι κριτικοί σε όλο τον κόσμο δεν συμμερίζονται το πάθος και τον σεβασμό και τη λατρεία της για την τραγουδίστρια που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμία δήλωση.

Η Λεμερσιέ αποφάσισε να χρησιμοποιηθεί το πρόσωπό της ψηφιακά, τοποθετημένο πάνω στο σώμα μιας έφηβης, η εμμονή της και η άγνοια για το πώς φαίνεται το βλέμμα και μόνο μιας γυναίκας άνω των πενήντα σε ένα ξένο σώμα σαράντα χρόνια νεώτερο, είναι από μόνη της μια ιδέα ανατριχιαστική. Τι είναι αυτό; Άγνοια; 

«Σκεφτείτε δύο φορές προτού παρακολουθήσετε αυτήν την τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον» γράφει ο Πίτερ Μπράντσοου στον Γκάρντιαν που δεν παραλείπει να σημειώσει  «Ακόμα και τώρα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι το έχω δει» γράφοντας ότι οι πρώτες σκηνές θα κάνουν το κοινό να ουρλιάζει και να τρέχει έξω από τους κινηματογράφους. 

Στην ίδια εφημερίδα, η Λεμερσιέ έδωσε μια συνέντευξη λέγοντας ότι δεν καταλαβαίνει τις κριτικές: «Ήθελα πολύ να την παίξω ως παιδί (τη Σελίν Ντιόν) και γιατί όχι; Παίζω πάντα παιδιά στις παραστάσεις μου, οπότε μου φαινόταν απολύτως φυσιολογικό, αν και μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο εκτός Γαλλίας».

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Η Danielle Fichaud, η σκηνοθέτις Valérie Lemercier και ο Sylvaine Marcel σε σκηνή της "Aline." Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Μάλιστα αποκαλύπτει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα να την υποδυθεί και σαν νεογέννητη, με μονταρισμένο το κεφάλι της σε μια βρεφική κούνια, αλλά ευτυχώς η σκηνή μετά από παρακλήσεις του παραγωγού κόπηκε. 

«Διασκεδάσαμε πολύ δημιουργώντας αυτή την ψευδαίσθηση της νιότης», λέει η Λεμερσιέ που έχει κερδίσει δυο βραβεία Σεζάρ και τρία Μολιέρ, παίζει, τραγουδά, χορεύει, γράφει σενάρια, σκηνοθετεί.

Αυτή τη φορά έφτασε πολύ μακριά. Μάλιστα οι Γάλλοι κριτικοί βρήκαν την ταινία της χαρούμενη και συγκινητική και με κάποιο τρόπο σεβάστηκαν την Γαλλίδα ηθοποιό και δεν έκριναν καν την δήλωση ότι «αυτή η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Σελίν Ντιόν. Είναι, ωστόσο, ένα έργο μυθοπλασίας», κάτι που γράφεται για να αποφύγουν προφανώς νομικούς μπελάδες, αφού είναι μια κριβής βιογραφία της Ντιόν.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη». 

Η Λεμερσιέ προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Ντιον αλλά δεν τα κατάφερε. Δεν την έχει γνωρίσει από κοντά αλλά μάλλον λίγο την ενδιέφερε πώς θα ένιωθε η Σελίν βλέποντας το κολλημένο κεφάλι μιας 58χρονης σε ένα σώμα 15χρονης. Ακόμα και αν διάβαζε το σενάριο που δεν έχει τίποτα το προσβλητικό για τη ζωή της σούπερσταρ, είναι ένας φόρος τιμής, - δε θα καταλάβαινε ότι η ίδια ηθοποιός θα την υποδυόταν σε όλες τις ηλικίες. Και αν έχει διαβάσει την κριτική των ΝΥΤ μάλλον δε θα πλησιάσει να δει την ταινία. 

Η Λεμερσιέ αναπαράγει στην ταινία με ακρίβεια ολογράμματος τις κινήσεις, τις χειρονομίες και τη διάσημη προφορά της Ντιον. Πιστεύει ότι έχει ομοιότητες με τη Ντιον, μια συγγένεια σχεδόν πνευματική μαζί της, και περίεργη σωματική διάπλαση.  Ούτε και κείνη υπήρξε ποτέ ένα όμορφο κοριτσάκι, μάλιστα μοιάζουν ακόμα και στον χαρακτήρα. «Δεν μπορεί κανείς να κάνει μια ταινία που δεν αφορά τον εαυτό του, που δεν μιλάει για το δικό του πρόσωπο, το σώμα του. Ήθελα να βάλω λίγο από εμένα σε αυτό. Ήταν κι αυτό μέρος του εαυτού μου» λέει.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η Λεμερσιέ φέρνει στην οθόνη την ταύτισή της με την Ντιόν και μέσα από τη σχέση μάνας -κόρης. Η ίδια δεν έχει σχέση με την οικογένειά της που μάλλον δεν ενδιαφέρεται πολύ για την καριέρα της όπως ομολογεί. 

Είναι πολύ παράξενο, αλλά η Γαλλίδα ηθοποιός  φαίνεται ότι δεν πτοείται από καμία κριτική. Σαν να έχουν γραφτεί σε ένα άλλο σύμπαν για μια άλλη ταινία. Πιστεύει ότι η ταινία της απορρίπτεται γιατί υπάρχει σνομπισμός απέναντι στη γαλλική κουλτούρα, ειδικά στην Αμερική. «Λατρεύω τον αμερικανικό κινηματογράφο και θα ήθελα πολύ να γίνω σταρ του Χόλιγουντ. Θα ήταν ωραίο να μένω σε ένα μεγάλο σπίτι και να έχω τη δική μου μοδίστρα να μένει σε ένα μικρό σπίτι δίπλα. Αν ήμουν πιο πλούσια, θα είχα κάποιον να φτιάχνει όλα μου τα φορέματα και αυτό θα ήταν η πολυτέλειά μου – καλύτερα από ιδιωτικό τζετ ή προσωπικό μάγειρα ή προσωπικό», λέει. 

Ούτε να γνωρίσει ηθοποιούς, ούτε να δουλέψει διαφορετικά επιθυμεί αν τύχει και πάει στο Χόλιγουντ. Αυτό είναι ένα όνειρο έφηβης, είναι σχεδόν παιδικό το όνειρο της Λεμερσιέ για την κινηματογραφική βιομηχανία. Πέρα από τον τρόμο, τη λύπη, την αφέλεια, που προκαλούν οι δηλώσεις της υπάρχει μια καθήλωση σε μια ηλικία εφηβική, σε όνειρα που γίνονται σε μικρά κοριτσίστικα δωμάτια, στη φαντασίωση μιας ζωής που είναι βαλμένη σε κουκλόσπιτα. Ένα τέτοιο κουκλόσπιτο ονειρεύτηκε η Λεμερσιέ όταν έκανε την Αλίν. Και αυτός ίσως ερμηνεύει την τρομακτική της απόφαση να ξαναγίνει έφηβη.

Σίγουρα η Σελίν Ντιον, η πιο mainstream τραγουδίστρια των τελευταίων δεκαετιών ζει μια ενσάρκωση στο όριο του παραλογισμού και της εκκεντρικότητας. Και όλα αυτά χάρη στο πάθος μιας γυναίκας που κατάφερε στα 58 της να κάνει ένα όνειρό της πραγματικότητα: να υποδυθεί την πιο πλούσια και διάσημη σταρ.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ