Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό

Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν, έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό Facebook Twitter
Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη».
0

Αν κάποιος δει το τρέιλερ της ταινίας Αλίν, μιας μυθιστορηματικής απεικόνισης της ζωής της Σελίν Ντιον, η πιο άβολη, αλλά και η πιο περίεργη πτυχή της ταινίας είναι η απόφαση της Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της και το σενάριο και τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας να υποδυθεί τον χαρακτήρα σε όλες τις ηλικίες. 

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Η Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της αυτό το βάρος μιας σχεδόν τρομακτικής επιλογής είναι σήμερα 58 ετών. Γνωστή στη Γαλλία, προφανώς φανατική θαυμάστρια της Σελίν Ντιόν, αποφάσισε να δώσει διέξοδο στο «κόλλημά της» με την 54χρονη σήμερα Σελίν Ντιόν και να αποτίσει με αυτό τον σχεδόν τρελό τρόπο φόρο τιμής σε μια γυναίκα είδωλο της μουσικής.

Η ιστορία της αρχίζει στο Κεμπέκ στα τέλη της δεκαετίας του 60. Η Αλίν Ντιέ όπως είναι το όνομα της πρωταγωνίστριας στην ταινία είναι το 14ο παιδί τους, ένα κορίτσι με χρυσή φωνή που γνωρίζει τον παραγωγό Γκι Κλοντ, τον ερωτεύεται και εκείνος αποφασίζει να την οδηγήσει στην κορυφή του κόσμου και να την κάνει σούπερ σταρ.

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Φυσικά, οι κριτικοί σε όλο τον κόσμο δεν συμμερίζονται το πάθος και τον σεβασμό και τη λατρεία της για την τραγουδίστρια που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμία δήλωση.

Η Λεμερσιέ αποφάσισε να χρησιμοποιηθεί το πρόσωπό της ψηφιακά, τοποθετημένο πάνω στο σώμα μιας έφηβης, η εμμονή της και η άγνοια για το πώς φαίνεται το βλέμμα και μόνο μιας γυναίκας άνω των πενήντα σε ένα ξένο σώμα σαράντα χρόνια νεώτερο, είναι από μόνη της μια ιδέα ανατριχιαστική. Τι είναι αυτό; Άγνοια; 

«Σκεφτείτε δύο φορές προτού παρακολουθήσετε αυτήν την τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον» γράφει ο Πίτερ Μπράντσοου στον Γκάρντιαν που δεν παραλείπει να σημειώσει  «Ακόμα και τώρα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι το έχω δει» γράφοντας ότι οι πρώτες σκηνές θα κάνουν το κοινό να ουρλιάζει και να τρέχει έξω από τους κινηματογράφους. 

Στην ίδια εφημερίδα, η Λεμερσιέ έδωσε μια συνέντευξη λέγοντας ότι δεν καταλαβαίνει τις κριτικές: «Ήθελα πολύ να την παίξω ως παιδί (τη Σελίν Ντιόν) και γιατί όχι; Παίζω πάντα παιδιά στις παραστάσεις μου, οπότε μου φαινόταν απολύτως φυσιολογικό, αν και μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο εκτός Γαλλίας».

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Η Danielle Fichaud, η σκηνοθέτις Valérie Lemercier και ο Sylvaine Marcel σε σκηνή της "Aline." Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Μάλιστα αποκαλύπτει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα να την υποδυθεί και σαν νεογέννητη, με μονταρισμένο το κεφάλι της σε μια βρεφική κούνια, αλλά ευτυχώς η σκηνή μετά από παρακλήσεις του παραγωγού κόπηκε. 

«Διασκεδάσαμε πολύ δημιουργώντας αυτή την ψευδαίσθηση της νιότης», λέει η Λεμερσιέ που έχει κερδίσει δυο βραβεία Σεζάρ και τρία Μολιέρ, παίζει, τραγουδά, χορεύει, γράφει σενάρια, σκηνοθετεί.

Αυτή τη φορά έφτασε πολύ μακριά. Μάλιστα οι Γάλλοι κριτικοί βρήκαν την ταινία της χαρούμενη και συγκινητική και με κάποιο τρόπο σεβάστηκαν την Γαλλίδα ηθοποιό και δεν έκριναν καν την δήλωση ότι «αυτή η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Σελίν Ντιόν. Είναι, ωστόσο, ένα έργο μυθοπλασίας», κάτι που γράφεται για να αποφύγουν προφανώς νομικούς μπελάδες, αφού είναι μια κριβής βιογραφία της Ντιόν.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη». 

Η Λεμερσιέ προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Ντιον αλλά δεν τα κατάφερε. Δεν την έχει γνωρίσει από κοντά αλλά μάλλον λίγο την ενδιέφερε πώς θα ένιωθε η Σελίν βλέποντας το κολλημένο κεφάλι μιας 58χρονης σε ένα σώμα 15χρονης. Ακόμα και αν διάβαζε το σενάριο που δεν έχει τίποτα το προσβλητικό για τη ζωή της σούπερσταρ, είναι ένας φόρος τιμής, - δε θα καταλάβαινε ότι η ίδια ηθοποιός θα την υποδυόταν σε όλες τις ηλικίες. Και αν έχει διαβάσει την κριτική των ΝΥΤ μάλλον δε θα πλησιάσει να δει την ταινία. 

Η Λεμερσιέ αναπαράγει στην ταινία με ακρίβεια ολογράμματος τις κινήσεις, τις χειρονομίες και τη διάσημη προφορά της Ντιον. Πιστεύει ότι έχει ομοιότητες με τη Ντιον, μια συγγένεια σχεδόν πνευματική μαζί της, και περίεργη σωματική διάπλαση.  Ούτε και κείνη υπήρξε ποτέ ένα όμορφο κοριτσάκι, μάλιστα μοιάζουν ακόμα και στον χαρακτήρα. «Δεν μπορεί κανείς να κάνει μια ταινία που δεν αφορά τον εαυτό του, που δεν μιλάει για το δικό του πρόσωπο, το σώμα του. Ήθελα να βάλω λίγο από εμένα σε αυτό. Ήταν κι αυτό μέρος του εαυτού μου» λέει.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η Λεμερσιέ φέρνει στην οθόνη την ταύτισή της με την Ντιόν και μέσα από τη σχέση μάνας -κόρης. Η ίδια δεν έχει σχέση με την οικογένειά της που μάλλον δεν ενδιαφέρεται πολύ για την καριέρα της όπως ομολογεί. 

Είναι πολύ παράξενο, αλλά η Γαλλίδα ηθοποιός  φαίνεται ότι δεν πτοείται από καμία κριτική. Σαν να έχουν γραφτεί σε ένα άλλο σύμπαν για μια άλλη ταινία. Πιστεύει ότι η ταινία της απορρίπτεται γιατί υπάρχει σνομπισμός απέναντι στη γαλλική κουλτούρα, ειδικά στην Αμερική. «Λατρεύω τον αμερικανικό κινηματογράφο και θα ήθελα πολύ να γίνω σταρ του Χόλιγουντ. Θα ήταν ωραίο να μένω σε ένα μεγάλο σπίτι και να έχω τη δική μου μοδίστρα να μένει σε ένα μικρό σπίτι δίπλα. Αν ήμουν πιο πλούσια, θα είχα κάποιον να φτιάχνει όλα μου τα φορέματα και αυτό θα ήταν η πολυτέλειά μου – καλύτερα από ιδιωτικό τζετ ή προσωπικό μάγειρα ή προσωπικό», λέει. 

Ούτε να γνωρίσει ηθοποιούς, ούτε να δουλέψει διαφορετικά επιθυμεί αν τύχει και πάει στο Χόλιγουντ. Αυτό είναι ένα όνειρο έφηβης, είναι σχεδόν παιδικό το όνειρο της Λεμερσιέ για την κινηματογραφική βιομηχανία. Πέρα από τον τρόμο, τη λύπη, την αφέλεια, που προκαλούν οι δηλώσεις της υπάρχει μια καθήλωση σε μια ηλικία εφηβική, σε όνειρα που γίνονται σε μικρά κοριτσίστικα δωμάτια, στη φαντασίωση μιας ζωής που είναι βαλμένη σε κουκλόσπιτα. Ένα τέτοιο κουκλόσπιτο ονειρεύτηκε η Λεμερσιέ όταν έκανε την Αλίν. Και αυτός ίσως ερμηνεύει την τρομακτική της απόφαση να ξαναγίνει έφηβη.

Σίγουρα η Σελίν Ντιον, η πιο mainstream τραγουδίστρια των τελευταίων δεκαετιών ζει μια ενσάρκωση στο όριο του παραλογισμού και της εκκεντρικότητας. Και όλα αυτά χάρη στο πάθος μιας γυναίκας που κατάφερε στα 58 της να κάνει ένα όνειρό της πραγματικότητα: να υποδυθεί την πιο πλούσια και διάσημη σταρ.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ