8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση

8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση Facebook Twitter
Η Ντόροθι στον «Μάγο του Οζ» (1939)
0

Η άνοδος της θερμοκρασίας. H ηλιοφάνεια. Η τόνωση της ερωτικής διάθεσης. Η ανθοφορία. Οι αλλεργίες. Η μετάβαση στη θερινή ώρα ‒ ένα βάναυσο μέτρο που επί δεκαετίες κλέβει μία ολόκληρη ώρα από τον ύπνο μας, προκειμένου να μην γκρινιάζουν οι καλοκαιράκηδες. Σημάδια ότι άρχισε σιγά-σιγά να μπαίνει η άνοιξη, που στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια μοιάζει να έχει μετατεθεί έναν μήνα μετά το σύνηθες, όπως όλες οι εποχές. 

Προκειμένου να μπούμε κι εμείς οι σινεφίλ στην κατάλληλη ψυχική διάθεση, συγκέντρωσα μια λίστα με «ανοιξιάτικες» ταινίες. Τι μπορεί, άραγε, να συνιστά μια ανοιξιάτικη ταινία; Η έντονη παρουσία της χλωρίδας και η τοποθέτηση της δράσης στην εποχή μάλλον αρκούν για να εντάξεις μια ταινία στην κατηγορία. Τα ζωηρά χρώματα επίσης ‒ μια ταινία των αδερφών Νταρντέν, βέβαια, δεν θα μπορούσες ποτέ να την αποκαλέσεις ανοιξιάτικη, ακόμα κι αν η ιστορία που αφηγείται εκτυλίσσεται Μάη μήνα. Υπό ευρεία έννοια, ανοιξιάτικη μπορεί να είναι και μια ταινία που μιλά για το ξύπνημα του έρωτα, για τη γέννηση ή για ένα νέο ξεκίνημα.

Με αυτά ως δεδομένα, ακολουθούν οκτώ «ανοιξιάτικες» ταινίες, κατάλληλες για έναν ωραιότατο εποχικό σινεμαραθώνιο. Με το που πατήσετε το play, θα ’ναι σαν να μπαίνει η άνοιξη – συγγνώμη, δεν κρατήθηκα. 

Υπό ευρεία έννοια, ανοιξιάτικη μπορεί να είναι και μια ταινία που μιλά για το ξύπνημα του έρωτα, για τη γέννηση ή για ένα νέο ξεκίνημα.

Ο Μάγος του Οζ

(The Wizard of Oz, 1939)

του Βίκτορ Φλέμινγκ

wizard of oz Facebook Twitter

Για να φέρεις την άνοιξη στο δωμάτιο, πρέπει να καταφύγεις, πριν από οτιδήποτε άλλο, σε κάποιο technicolor διαμάντι, από εκείνα που πατάς το pause κάθε λίγο για να χαζέψεις το χρωματάκι σε κάθε σπιθαμή του κάδρου. Ο «Μάγος του Οζ» είναι η πρώτη ταινία που έρχεται στον νου, επειδή διαθέτει το εξής εύρημα: όταν η ονειροπαρμένη Ντόροθι περνά «πέρα από το ουράνιο τόξο, στη χώρα για την οποία είχε ακούσει κάποτε σε ένα νανούρισμα», το φιλμ μεταμορφώνεται, αφήνοντας τη μονότονη όψη μεταξύ ώχρας και σέπιας, αποκτά μια γερή δόση κορεσμένων χρωμάτων κι εσύ μένεις να κοιτάς με το στόμα ανοιχτό. 

Φαντασία

(Fantasia,1940)

των Τζειμς Άλγκαρ, Σάμιουελ Άρμστρονγκ και Φορντ Μπιμπ Τζ.

FANTASIA

Ιδανικότερη μέρα στον χρόνο για να δεις την ντισνεϊκή «Φαντασία» είναι η Πρωτοχρονιά, αμέσως μετά την καθιερωμένη συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης. Έλα, όμως, που η πανδαισία χρωμάτων, ήχων και ευρημάτων της ταινίας συνάδει με το κλίμα της εποχής, χώρια που μία από τις βινιέτες του έργου πατά πάνω στην «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Στραβίνσκι. Φαντασμαγορικό θέαμα, που παντρεύει την κλασική μουσική με τα σκίτσα του Ουόλτ Ντίσνεϊ, και ανεπανάληπτο φιλμικό πείραμα που θα στέκει ως αποστομωτική απάντηση σε κάθε κείμενο το οποίο λίγο αυτάρεσκα θα στηλιτεύει την Ντίσνεϊ για δημιουργικό συντηρητισμό. 

Αν με ρωτάτε, η ταινία θα έπρεπε να προβάλλεται κάθε χρόνο στο Μέγαρο Μουσικής, συνοδεία ζωντανής ορχήστρας – δηλώνω δημοσίως ότι παραχωρώ στους υπευθύνους του ιδρύματος την ιδέα, με μοναδικό αντάλλαγμα την ισόβια κράτηση μιας διπλής θέσης στην παράσταση, και ότι παραιτούμαι από κάθε άλλη απαίτηση.  

Το ξέσπασμα μιας ψυχής

(Now, voyager, 1942)

του Ίρβινγκ Ράπερ

8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση Facebook Twitter

Το φιλμ του Ίρβινγκ Ράπερ καταγράφει την προσπάθεια ενός νέου ανθρώπου να κατακτήσει, με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας, την προσωπική του ελευθερία, σπάζοντας τα δεσμά μιας καταδυναστευτικής γονικής φιγούρας και των επακόλουθων, επίκτητων νευρώσεων, επιτυγχάνοντας έτσι την προσωπική του άνοιξη. Φυσικά, αυτή δεν μπορεί να είναι μόνιμη, ο χειμώνας πάντοτε θα επιστρέφει, μα, σε αντίθεση με τον κύκλο των εποχών, όπου η άνοιξη θα κάνει τη ρελάνς νομοτελειακά, στους ανθρώπους ίσως να χρειαστεί προσπάθεια και από τη δική τους πλευρά για την ανοιξιάτικη επάνοδο. Όπως και η κατάλληλη βοήθεια, αρκεί να είναι έτοιμοι να τη δεχτούν. Χαρακτηριστικό δείγμα της ερμηνευτικής στόφας της Μπέτι Ντέιβις –θα μπορούσες ποτέ να τη φανταστείς συνεσταλμένη, εύθραυστη παιδούλα;‒ και ένα από τα καλύτερα μελοδράματα της χρυσής εποχής του αμερικανικού σινεμά. 

O Kήπος των Φίντζι - Κοντίνι

(Il Giardino dei Finzi - Contini, 1970)

του Βιτόριο ντε Σίκα

8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση Facebook Twitter

Υπήρξε από τους διασημότερους κινηματογραφικούς κήπους, έφτασε, μάλιστα, και ως το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, αλλά, δυστυχώς, είναι λίγο εκείνοι που θυμούνται σήμερα τον «Κήπο» των Φίντζι - Κοντίνι. Πρόκειται για το comeback του Βιτόριο ντε Σίκα μετά από σειρά αποτυχιών, με αποκορύφωμα το απονεκρωμένο άρλεκιν «Amanti» (1968) που ένωσε επί της οθόνης τη Φέι Νταναγούεϊ με τον Μαστρογιάνι.

Tο φιλμ εκτυλίσσεται στη φασιστική Ιταλία των ’30s, με τον ομώνυμο, ολάνθιστο κήπο να λειτουργεί σαν ένα κουκούλι προστασίας, εντός του οποίου οι Εβραίοι νεολαίοι του φιλμ μπορούν ελεύθεροι να παίξουν, να ερωτοτροπήσουν, να πληγώσουν και να πληγωθούν, ανεπηρέαστοι από το αντισημιτικό κλίμα που επικρατεί στον έξω κόσμο. Ο κήπος στο φιλμ συμβολίζει την αθωότητα, τα ερημωμένα πλάνα του φινάλε καθιστούν σαφές τι συνέβη με αυτή στη συνέχεια. Πρέπει να τον επισκεπτόμαστε συχνότερα.   

Θρύλος

(Legend, 1985)

του Ρίντλεϊ Σκοτ

8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση Facebook Twitter

Η σημειακή πλοκή, η ντισνεϊκή αφέλεια και οι νωχελικοί ρυθμοί είναι στοιχεία που μπορεί να κάνουν κάπως πιο δύσκολο για τον σημερινό ενήλικο θεατή το να αποδράσει μέσα στον κόσμο της ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ. Έλα, όμως, που το νεραϊδοΰφαντο, ανοιξιάτικο περιβάλλον της είναι εκθαμβωτικό, τα πλάσματα που σουλατσάρουν μέσα της βγαλμένα από τα παραμύθια της γιαγιάς, ενώ η ανδρόγυνη ακτινοβολία του νεαρού Τομ Κρουζ και οι synth ήχοι των Tangerine Dream συνδράμουν με τη σειρά τους στον αλαφροΐσκιωτο χαρακτήρα της!

Όσοι την είδαν σε τρυφερή ηλικία, τρέφουν εκτίμηση γι’ αυτήν, το πώς θα σταθούν οι νέοι θεατές απέναντί της εξαρτάται από την απάντησή τους στο ερώτημα που απευθύνουν οι κιθαρισμοί του Γκίλμουρ και η βελούδινη φωνή του Μπράιαν Φέρι στο φινάλε: «Is your love strong enough?».

Όλοι λένε σ’ αγαπώ

(Everyone says I love you, 1996)

του Γούντι Άλεν

«It’s finally springtime, birds on the wing-time, and what a lovely day for love» τραγουδούν οι περαστικοί στην ανοιξιάτικη Νέα Υόρκη, σε ένα από εκείνα τα γοητευτικά εισαγωγικά μοντάζ πόλης του Γούντι. Αγαπητικός φόρος τιμής στο παραδοσιακό μιούζικαλ, όπου οι χαρακτήρες μπορούν να ξεσπάσουν ξαφνικά σε τραγούδι για να κοινοποιήσουν τα συναισθήματά τους και οι κούκλες στη βιτρίνα του Yves Saint Laurent να αρχίσουν μαγικά να κινούνται και να χορεύουν.

Ευφάνταστα χορευτικά, λαχταριστές επιλογές από το μεγάλο αμερικανικό songbook, γυρίσματα σε Νέα Υόρκη, Παρίσι και Βενετία, λαμπρό καστ που περιλαμβάνει από Τζούλια Ρόμπερτς ως Έντουαρντ Νόρτον, μερικά από τα καλύτερα γουντιαλενικά ευφυολογήματα, το σύνηθες ερωτικό γαϊτανάκι και μια φέτα μαγικού ρεαλισμού, όπου ο σκηνοθέτης και η Γκόλντι Χόουν χορεύουν δίπλα στον Σηκουάνα υπό τους ήχους του «I’m thru with love» – από τις ρομαντικότερες σκηνές στην ιστορία του μέσου. Όλα μαζί συνθέτουν μια ταινία με την οποία νιώθεις όχι μόνο σαν να μπαίνει η άνοιξη, αλλά και το καλοκαίρι και τα Χριστούγεννα μαζί.   

Απρίλης

(Aprile, 1998)

του Νάνι Μορέτι

Tέσσερα χρόνια μετά τον θρίαμβο του «Caro Diario» (1994), ο Νάνι Μορέτι επέστρεψε με ακόμα μία αυτοσχέδια, σκωπτική, ημιαυτοβιογραφική φιλμική λιχουδιά, με τον ίδιο να υποδύεται εκ νέου μια εκδοχή του εαυτού του, που εδώ γκρινιάζει και ανησυχεί για ζητήματα όπως η έλευση του πρώτου του παιδιού, η επιλογή του θέματος της επόμενης ταινίας του ‒μιούζικαλ ή ντοκιμαντέρ για τις εκλογές;‒ και, βέβαια, η αριστερά. Λιποβαρές σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, μα απολαυστικό, εάν σε πιάσει το χιούμορ του, με το μοτίβο της γέννησης –μιας νέας ταινίας, μιας νέας ζωής, μιας ελπίδας για τον τόπο– να διατρέχει τα μόλις 74 λεπτά που διαρκεί, αιτιολογώντας επαρκώς τον τίτλο του. 

Κι έπειτα, αν υπάρχει μία πόλη στην οποία θα ήθελες να βρίσκεσαι την άνοιξη, αυτή είναι η Ρώμη. Μη σου πω και τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου.    

Θα σε βρω στον Παράδεισο

(What dreams may come, 1998)

του Βίνσεντ Γουόρντ

8 ταινίες για να μπείτε σε ανοιξιάτικη διάθεση Facebook Twitter

Ένας άνδρας σκοτώνεται σε φρικιαστικό ατύχημα και πληροφορείται στην άλλη ζωή ότι η σύζυγός του αδυνατούσε να διαχειριστεί τη θλίψη της και αυτοκτόνησε. Ξεκινά, λοιπόν, μια αναζήτηση μέσα από τους ανθοβριθείς ζωγραφικούς της πίνακες, προκειμένου να τη συναντήσει ξανά και να ανακουφίσει την ταραγμένη ψυχή της. 

Η ιμπρεσιονιστική απεικόνιση του επέκεινα χάρισε στο φιλμ ένα δικαιότατο Όσκαρ Οπτικών Εφέ, ο απροκάλυπτος και ατρόμητος συναισθηματισμός τού στοίχισε σε κριτικές, ο θάνατος και η αγωνία της απώλειας τού στοίχισαν σε εισιτήρια, ενώ η αποτυχία του κόστισε στον στυλίστα Βίνσεντ Γουόρντ («Vigil») την καριέρα του. Kρίμα μεγάλο για ένα φιλμ τόσο καλόψυχο και ευρηματικό –οι σκηνές στην Κόλαση μοιάζουν παρμένες από έργο του Γκίλιαμ–, το οποίο αξιοποιεί στο έπακρο το θλιμμένο βλέμμα που πάντα έκρυβαν τα ζωηρά γαλάζια μάτια του Ρόμπιν Γουίλιαμς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Θάνος Σαμαράς για το «Vertigo»

Η ταινία της ζωής μου / Η ταινία της ζωής μου: Ο Θάνος Σαμαράς για το «Vertigo»

Διαθέτοντας ένα τεράστιο αρχείο από αγαπημένες ταινίες, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης δυσκολεύτηκε πολύ να καταλήξει στη μία εκείνη που θεωρεί καθοριστική για την πορεία του. Νίκησε το μεγαλείο του Άλφρεντ Χίτσκοκ (έστω και ως double feature με το «Μάτια χωρίς πρόσωπο» του Ζορζ Φρανζί!).
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 ταινίες για τον ύπνο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου

Οθόνες / 10 ταινίες για τον ύπνο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου

Η αϋπνία για να μην έρθει ο Φρέντι Κρούγκερ, οι φαντασιώσεις στο «Μάτια Ερμητικά Κλειστά», τα πολυεπίπεδα όνειρα του «Inception» και πολλές ακόμα ταινίες που έβαλαν τον ύπνο στον πυρήνα τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 ντοκιμαντέρ που μας συγκλόνισαν στο Καστελλόριζο

Οθόνες / Η αποκαλυπτική ματιά 6 ξεχωριστών ντοκιμαντέρ του «Beyond Borders»

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ