5ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

5ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου Facebook Twitter
VALIE EXPORT Το αφιέρωμα στην Αυστριακή εικαστικό, περφόρμερ, κινηματογραφίστρια, θα είναι το κεντρικό του φεστιβάλ.
0

Το 5ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου που διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος ξεκινάει από την Τρίτη 13 Μαΐου και θα διαρκέσει έως την Πέμπτη 22 Μαΐου.

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί ένα τρίπτυχο εκδηλώσεων που θα περιλαμβάνει εκθέσεις, προβολές και διαλέξεις από διάσημους και καταξιωμένους δημιουργούς και θεωρητικούς της 7ης τέχνης. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εν εξελίξει φεστιβάλ κινηματογράφου, που λαμβάνει χώρα στην Αθήνα και που επιχειρεί να φέρει στο φως την εγγενή πολυμορφία του κινηματογράφου ως τέχνης. Γι' αυτόν το λόγο οι θεματικές ενότητές του αφορούν κυρίως εκείνους τους τομείς που πρέπει να απασχολούν τον σύγχρονο θεατή έτσι ώστε να σχηματίσει μια πιο σφαιρική και ολοκληρωμένη εικόνα για το μέσο. Αφιερώματα στις νέες τάσεις του κινηματογράφου αλλά και αναδρομικές ματιές στο έργο πρωτοπόρων καλλιτεχνών του παρελθόντος, η προβληματική πάνω στο φύλο, η γνωριμία με την καινούργια γενιά κινηματογραφιστών, το σινεμά της περιφέρειας και των γειτονικών χωρών είναι μόνο μερικά από τα πεδία που καλύπτονται μέσα από τα αφιερώματά του κάθε χρόνο.

Την τιμητική τους στο φετινό Φεστιβάλ έχουν οι γυναίκες δημιουργοί που με το έργο τους είτε μπροστά είτε πίσω από την κάμερα είτε με τη συγγραφή αποτέλεσαν σημαντικό κεφάλαιο στην ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και την κατανόησή της.

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους ξεχωρίζει η αυστριακής καταγωγής εικαστικός και κινηματογραφίστρια VALIE EXPORT, μια από τις σημαντικότερες και πιο προκλητικές φωνές της διεθνούς καλλιτεχνικής σκηνής εδώ και 30 χρόνια περίπου, την οποία θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε από κοντά να μιλάει για το έργο της σε μια διάλεξη που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαΐου. Παράλληλα θα παρουσιαστεί ένα σημαντικό μέρος της φιλμογραφίας της, μια μεγάλη έκθεση με τις κινηματογραφημένες δράσεις της καθώς και μια ειδική προβολή της ταινίας της Μαρίνα Αμπράμοβιτς Επτά εύκολα κομμάτια με θέμα την αναβίωση μιας θρυλικής περφόμανς της EXPORT.

Επίσης, το φεστιβάλ περιλαμβάνει αφιερώματα και διαλέξεις της Γερμανίδας σκηνοθέτιδας Helke Sander (στις 19/05) και της Αγγλίδας θεωρητικού κινηματογράφου Laura Mulveyπου θέτουν ερωτήματα μέσα από το έργο τους για το φεμινισμό και τον διαρκή διάλογο για την προβληματική του φύλου. Με το ίδιο θέμα καταπιάνονται και οι ταινίες της ελάχιστα γνωστής μέχρι πρόσφατα στο ευρύ κοινό αλλά ιδιαίτερα σημαντικής προσωπικότητας για την εξέλιξη του μέσου Germaine Dulac (1882-1942), για την οποία είναι επίσημη προσκεκλημένη για να μιλήσει η ακαδημαϊκός και συγγραφέας Tami Williams (στις 21/05). Αφιέρωμα όμως θα γίνει και σε δύο ξεχωριστές Ελληνίδες δημιουργούς, την Ελένη Αλεξανδράκη και τη Μαρία Ηλίου, που καταπιάνονται με την εξερεύνηση της γυναικείας ταυτότητας ανάμεσα σε διαφορετικές εποχές και τις καταστάσεις.

Στις υπόλοιπες αφιερωματικές ενότητες περιλαμβάνονται το έργο του Udi Aloni που υπερμάχεται της ειρήνης μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης και αναζητά κοινό σημείο μεταξύ θεολογίας και πολιτικής και μια συζήτηση με το κοινό με τον ίδιο αλλά και 17 επιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους κορυφαίων Ολλανδών πειραματιστών όπως οι Frans Zwartjes, Henri Plaat κ.ά. που θα προλογίσει ο Mark-Paul Meyer, υπεύθυνος προγραμματισμού και επιμελητής της Ολλανδικής Ταινιοθήκης.

Τα επιμέρους τμήματα του φεστιβάλ αποτελούνται από την παρουσίαση σπάνιων αλλά και καινούργιων ταινιών από Ελλήνες πρωτοπόρους δημιουργούς όπως ο Κώστας Σφήκας, η Αντουανέτα Αγγελίδηκαι η Στέλλα Θεοδωράκη και από ένα διαγωνιστικό τμήμα για Νέους Ευρωπαίους Δημιουργούς. Τέλος, θα οργανωθεί στρογγυλή τράπεζα, με θέμα τον κινηματογράφο της Νοτιανατολικής Ευρώπης και των Βαλκάνιών και με στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής ανταλλαγής μεταξύ των γειτονικών χωρών με τη συνεργασία και συμμετοχή του goEast Film Festivalκαι του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και με ξένους προσκεκλημένους ομιλητές τους σκηνοθέτες Nedzad Begovic και Srdjan Keca.

Η έκθεση του έργου της VALIE EXPORT θα πραγματοποιηθεί στον εκθεσιακό χώρο «Ν. Κεσσανλής» της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 1η Ιουνίου. Οι διαλέξεις θα λαμβάνουν χώρα στο Αμφιθέατρο Δρακοπούλου του Κεντρικού Κτιρίου του Πανεπιστήμιου Αθηνών (Πανεπιστημίου 50) στις 12:30 το μεσημέρι εκτός από τη διάλεξη της LauraMulvey στις 16/05 που θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Ριβόλι, στο Γρυπάρειο Μέγαρο (Σοφοκλέους και Αριστείδου 11) την ίδια ώρα. Όλες οι προβολές θα γίνουν στον κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 επί της Πατησίων, 210 8215469) από τις 13-22/05. Η στρογγυλή τράπεζα θα πραγματοποιηθεί στηνΑίθουσα Διαλέξεων Ε.Σ.Η.Ε.Α. (Ακαδημίας 20Α). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και το Φεστιβάλ, μπορείτε να επισκεφτείτε τα www.tainiothiki.grκαι www.tainiothiki.gr/festivals.

Πρόγραμμα

ΠΕΜΠΤΗ 15/05

18:00-20:00
ΚΩΣΤΑΣ ΣΦΗΚΑΣ
Μεταμόρφωση (Ελλάδα 2007) 60'. Παρουσία του σκηνοθέτη.

20:00-22:30
VALIE EXPORT
Η πρακτική της αγάπης (Αυστρία 1984) 90'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

22:30-00:30
ΓΙΟΥΝΤΙ ΑΛΟΝΙ
Τοπικός άγγελος (Ισραήλ - ΗΠΑ 2002) 70'. Παρουσία του σκηνοθέτη.

Διάλεξη της VALIE EXPORT στο Αμφιθέατρο Δρακοπούλου, κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), ώρα 12:30.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16/05

18:00-19:45
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Καταμεσίς στο malestream. Διαμάχες για τις στρατηγικές του νέου γυναικείου κινήματος. (Γερμανία 2005) 92'.

19:45-22:00
ΛΟΡΑ ΜΑΛΒΕΪ
Κοιτάζοντας στο κρύσταλλο (Αγγλία 1982) 92'. Οπτικές και άλλες απολαύσεις (Αγγλία 2007) 20'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

22:00-00:00
ΓΙΟΥΝΤΙ ΑΛΟΝΙ
Συγχώρεση (Ισραήλ - ΗΠΑ 2006) 97'. Παρουσία του σκηνοθέτη.

00:00-01:30
VALIE EXPORT
Διεθνής τέχνη της δράσης. Ντοκουμέντα για τον διεθνή ακσιονισμό (Αυστρία 1983) 73'.

Διάλεξη της ΛΟΡΑ ΜΑΛΒΕΪ στην Αίθουσα Ριβολί στο Γρυπάρειο Μέγαρο, Σοφοκλέους και Αριστείδου 11, ώρα 12:30.

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 /05

18:00-20:00
ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΥ
Αλεξάνδρεια (Ελλάδα 2001) 110'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

20:00-22:00
ΚΩΣΤΑΣ ΣΦΗΚΑΣ
Μοντέλο (Ελλάδα 1974) 84'. Παρουσία του σκηνοθέτη.

22:30-00:00
VALIE EXPORT
ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Ελφρίντε Γέλινεκ. Νέα από το σπίτι (Αυστρία 1989) 30'.
Ποιήματα (Αυστρία 1966-1980) 8'.
Οργασμός (Αυστρία 1966-1967) 1'30''.
Αυτοπροσωπογραφία με κεφάλι (Αυστρία 1966-1967) 1'.
Παρακολουθώντας την οικογένεια (Αυστρία 1971) 5'.
Διακοπτόμενη γραμμή (Αυστρία 1971-1972) 6'.
Σύνταγμα (Αυστρία 1983) 18'.

Συναυλία των MINIMAXIMUM, Trianon Film Center (Κοδριγκτώνος 21), ώρα
00:00.

ΚΥΡΙΑΚΗ 18/05

17:30-19:30
ΣΤΕΛΛΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
Από το μοναδικό στο πολλαπλό (Ελλάδα 1993) 80'. Παρουσία της
σκηνοθέτιδας.

19:30-21:00
ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΑΓΓΕΛΙΔΗ
Metamorphosis OFBY AA (Ελλάδα 1977, 1985, 1995, 2001, 2007) 47'.
Τελετουργικό 121280 Ritual (Ελλάδα 1980, 2008) 15'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

21:00-23:30
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Σίλβο (Γερμανία 1967) 11'.
Προσωπικότητα μειωμένη από κάθε άποψη - Redupers (Γερμανία 1977) 95'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

23:30-01:00
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Subjektitude (Γερμανία 1966) 4'19''.
Τσακίστε την εξουσία των χειραγωγών (Γερμανία 1967/8) 48'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

ΔΕΥΤΕΡΑ 19 /05

18:00-20:30
ΛΕΝΑ ΒΟΥΔΟΥΡΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΒΕΛΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΥΠΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΡΟΥΜΠΕΛΟΣ
@thens Blogs (Ελλάδα 2007) 92'. Παρουσία των σκηνοθετών.
ΜΑΡΣΑ ΜΑΚΡΗ
Στον τοίχο (Ελλάδα 2003) 7'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.
ΠΕΠΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
Schreber vs Schreber (Ελλάδα 2008) 12'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

20:30-22:30
VALIE EXPORT
Αόρατοι αντίπαλοι (Αυστρία 1976) 108'.

22:30-01:00
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Ο υποκειμενικός παράγοντας (Γερμανία 1980/81) 138'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

Διάλεξη της ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ στο Αμφιθέατρο Δρακοπούλου, κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), ώρα 12:30.

ΤΡΙΤΗ 20/05

18:00-20:00
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Μπόνους για την Ιρένε (Γερμανία 1971) 50'.
Από τις αναφορές των ομάδων ασφαλείας και περιπολίας, 1, 5, 8 (Γερμανία 1984, 1986, 1986) 11', 10', 5'56''.
Λαιμαργία; Ταΐστε τους άλλους! (Γερμανία 1986) 13'.
Μάνα ζώο - Μάνα άνθρωπος (Γερμανία 1998) 63'.

20:00-21:30
ΖΕΡΜΕΝ ΝΤΙΛΑΚ
Η όμορφη κυρία δίχως οίκτο (Γαλλία 1921) 87'. Προλογίζει η Τάμι Γουίλιαμς.

21:30-23:00
ΟΛΛΑΝΔΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1
(Ολλανδία 1968-1996) 71'5''. Προλογίζει o Μαρκ-Πάουλ Μέγερ.

23:00-01:00
ΣΡΑΤΖΑΝ ΚΕΤΣΑ
Μετά τον πόλεμο (Σερβία 2006) 45'. Παρουσία του σκηνοθέτη.
ΝΕΝΤΖΑΝΤ ΜΠΕΓΚΟΒΙΤΣ
Εντελώς προσωπικό (Βοσνία-Ερζεγοβίνη 2005) 78'.

Στρογγυλή Τράπεζα «Γέφυρες στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», Αίθουσα Διαλέξεων της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20α), ώρα 12:30.

ΤΕΤΑΡΤΗ 21/05

18:00-19:30
ΕΛΕΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ
Η νοσταλγός (Ελλάδα 2005) 82'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

19:30-21:30
ΑΛΙΝΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Πουλιά στο βάλτο (Ελλάδα 2007) 107'. Παρουσία της σκηνοθέτιδος.

21:30-23:30
ΖΕΡΜΕΝ ΝΤΙΛΑΚ
Η ισπανική γιορτή (Γαλλία 1920) 8'.
Η χαμογελαστή κυρία Μπεντέ (Γαλλία 1923) 38'.
Πρόσκληση σε ταξίδι (1927) 39'.
Η γυναίκα στην άλλη πλευρά της κάμερας: Λεόν Ντανού, αναμνήσεις ενός
μάρτυρα (Γαλλία 2005) 8.30'.
Σκάνδαλο των Ουρσουλινών (Γαλλία 2007) 15'. Προλογίζει η Τάμι Γουίλιαμς.

23:30-01:00
ΟΛΛΑΝΔΙΚΟΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2
(Ολλανδία 1968-1996) 85'. Προλογίζει o Μαρκ-Πάουλ Μέγερ.

Διάλεξη της ΤΑΜΙ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ στο Αμφιθέατρο Δρακοπούλου, κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), ώρα 12:30.

ΠΕΜΠΤΗ 22 /05

18:00-20:00
ΤΑΙΝΙΕΣ ΝΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ

20:00-21:00
ΒΟΥΒΟΥΛΑ ΣΚΟΥΡΑ
Etel Adnan. Εξόριστες λέξεις (Ελλάδα 2007) 52'. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

21:00-23:00
ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
ΖΕΡΜΕΝ ΝΤΙΛΑΚ
Θέματα και παραλλαγές (Γαλλία 1929) 12'.
Κινηματογραφική σπουδή σε μια αραμπέσκ (Γαλλία 1929) 9'.
Δίσκος 957 (Γαλλία 1929) 6'. Προλογίζει η Τάμι Γουίλιαμς.
Το κοχύλι και ο κληρικός (Γαλλία 1928) 40'. Συνοδεύει στο
πιάνο σε δική του μουσική σύνθεση ο Μηνάς Ι. Αλεξιάδης.

23:00-01:00
ΧΕΛΚΕ ΖΑΝΤΕΡ
Απαρχή κάθε τρόμου ο έρωτας (Γερμανία 1983) 112'.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ