Η διαδραστική ψηφιακή έκθεση «Πέρασμα στο Φως» ανοίγει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, προσφέροντας στο κοινό μοναδική πρόσβαση στους πολιτιστικούς θησαυρούς της Αθωνικής Πολιτείας.

 

Μέσω διαδραστικών οθονών, ολογραμμάτων, παρουσιάσεων εικονικής πραγματικότητας, τρισδιάστατων προβολών και ψηφιακών περιηγήσεων, μέρος των ψηφιοποιημένων αυτών κειμηλίων «ζωντανεύουν», «δίνοντας στους επισκέπτες της έκθεσης «Πέρασμα στο Φως» τη δυνατότητα να βιώσουν την εμπειρία της μακραίωνης ιστορικής παράδοσης αλλά και της καθημερινότητας της Αθωνικής Πολιτείας.»

 

View this post on Instagram

Λειτουργώντας επίσης ως εργαστήρι παραγωγής και διαφύλαξης όλων των εκφάνσεων του καθημερινού τρόπου ζωής από την βυζαντινή εποχή, το Άγιον Όρος συνδέεται με την ωρολογοποιία ήδη από τον 10ο αιώνα. Ένα από τα πλέον γνωστά ωρολογοποιεία, είναι αυτό με βάση του τις Καρυές, και αντικείμενό του, την εξ ολοκλήρου κατασκευή επιτραπέζιων ωρολογίων, καθώς και την επισκευή και συντήρηση των πάσης προελεύσεως ρολογιών του Αγίου Όρους.⁣ ⁣ Ανακαλύψτε περισσότερα για τα αντικείμενα Λαογραφίας στο Άγιο Όρος στο Link in Bio⁣ ---⁣ Operating also as a workshop of production and preservation of all aspects of daily life since the Byzantine times, Mount Athos has been associated with watchmaking since the 10th century AD. One of the most famous watchmaking ateliers in the field of complete manufacture of table clocks, as well as the repair and maintenance of all clocks of Mount Athos, is the one based on Karyes.⁣ ⁣ Find out more about Folklore artefacts of Mount Athos in Link in bio⁣ #MountAthos #AgionOros #GreekOrthodox #OrthodoxChristianity #LiveOrthodoxy #OrthodoxArt #AthosDigitalHeritage #ByzantineArt

A post shared by Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός (@athosdigitalheritage) on

 

 

Η έκθεση ξεκινά την επόμενη Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου, και θα φιλοξενηθεί για εννέα ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην υπερχιλιετή ιστορία του Άθω ψηφιοποιημένους θησαυρούς από Ιερές Μονές του Αγίου Όρους.

 

Για την δημιουργία της «Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού» χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια και το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Περιλαμβάνει σε ψηφιοποιημένη μορφή χειρόγραφους κώδικες, παλαίτυπα, έγγραφα, εξαίρετα έργα τέχνης, αντικείμενα ειδικών συλλογών, τρισδιάστατα μοντέλα μνημείων όπως ο ναός του Πρωτάτου και η Τράπεζα της Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου, ψηφιακές παρουσιάσεις Ιερών Μονών, ειδικές ψηφιακές εφαρμογές εκπαιδευτικού και ψυχοφελούς περιεχομένου. Επίσης, αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης «moodle» για την δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου.

 

View this post on Instagram

Δημιούργημα της Αθωνικής Πολιτείας, η Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός προσκαλεί την ανθρωπότητα να εμπνευστεί, αποκαλύπτοντάς της την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά του Αγίου Όρους.⁣⁣ Πολύτιμο εργαλείο έρευνας, εκπαίδευσης και γνώσης, το έργο της φέρνει στο φως χιλιάδες ψηφιοποιημένα κειμήλια και αντικείμενα ύψιστης πολιτιστικής αξίας, έχοντας ως γνώμονα τον διαμοιρασμό του ανεκτίμητου αυτού θησαυροφυλάκιου του Ορθόδοξου Χριστιανικού Πολιτισμού με το σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας. ⁣⁣ Ανακαλύψτε τους πολιτιστικούς θησαυρούς της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού στο⁣⁣ ⁣ link in bio.⁣ ⁣⁣ #AthosDigitalHeritage #MountAthos #Agionoros #ChristianSpirituality #GreekOrthodox #ByzantineArt #OrthodoxChristianity #OrthodoxArt

A post shared by Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός (@athosdigitalheritage) on

 

 

View this post on Instagram

Ανάμεσα στους θησαυρούς της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού, τρεις Αγίες Μητέρες Αγίων ξεχωρίζουν δίνοντας ιδιαίτερη χροιά στη σημερινή, αφιερωμένη στις μητέρες και τη μητρότητα, ημέρα: η Αγία Ιουλίττα, μητέρα του Αγίου Κήρυκου, η Αγία Άννα, μητέρα της Δέσποινας Θεοτόκου, και η Αγία Ελισάβετ, μητέρα του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου.⁣⁣ ⁣⁣ Ανακαλύψτε φορητές εικόνες και πολύτιμα στοιχεία για τον βίο τους, στο Αποθετήριο της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού στο link in bio.⁣ ⁣⁣ #AthosDigitalHeritage #MountAthos #Agionoros #ChristianSpirituality #MothersDay #GreekOrthodox #OrthodoxSaints #OrthodoxChristianity #LiveOrthodoxy

A post shared by Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός (@athosdigitalheritage) on

 

 

Με τη βοήθεια της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας, οι θησαυροί αυτοί μαρτυρούν την ορθόδοξη πολιτιστική παράδοση όπως αποτυπώνεται εδώ και αιώνες στο Άγιο Όρος, «αναδεικνύοντας συγχρόνως το μήνυμα και τη σημασία της πνευματικότητας της Αθωνικής Πολιτείας για τον σύγχρονο κόσμο», σημειώνουν οι συντελεστές. Παράλληλα, δίνεται στους επισκέπτες η ευκαιρία να γνωρίσουν τον καθημερινό βίο των «πατέρων του Άθω».

 

«Η Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός αποτελεί ένα Πνευματικό αντίδωρο του Αγίου Όρους προς τις ανάγκες της κοινωνίας και κυρίως προς τους νέους, οι οποίοι έχουν νέους διαύλους και τρόπους επικοινωνίας μέσω του ψηφιακού κόσμου [...] Ο τεράστιος αυτός πλούτος πολιτιστικής κληρονομιάς διαφυλάσσεται πλέον σε ένα εκτεταμένο αποθετήριο χιλιάδων ψηφιοποιημένων αντικειμένων, στο οποίο το κοινό μπορεί να περιηγηθεί μέσω της ιστοσελίδας https://mountathos.org/

 

«Το έργο της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού που παρουσιάζεται μέσω της έκθεσης «Πέρασμα στο Φως» αποτελεί παρακαταθήκη της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους που ανοίγεται πλέον σε όλη την οικουμένη, μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία», δηλώνει ο Γέρων Ιερώνυμος Ιερομόναχος Σιμωνοπετρίτης, Εκπρόσωπος της Ιεράς Κοινότητας και Υπεύθυνος του έργου της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού.

 

Ανάμεσα στους θησαυρούς της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού, τρεις Αγίες Μητέρες Αγίων ξεχωρίζουν δίνοντας ιδιαίτερη χροιά στη...

Δημοσιεύτηκε από Athos Digital Heritage στις Κυριακή, 10 Μαΐου 2020

 

«Καλούμε όλο τον κόσμο -αλλά ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους- να αγκαλιάσουν αυτό το έργο, έχοντας την ελπίδα ότι θα τους βοηθήσει να γνωρίσουν την ιστορική αλλά και τη ζώσα πνευματική και πολιτισμική παράδοση του Αγίου Όρους».

 

Με την αφορμή της έκθεσης «Πέρασμα στο Φως», ο κ. Κωνσταντίνος Πατσέας, Υπεύθυνος Σχεδιασμού – Συντονιστής του Έργου της Αθωνικής Ψηφιακής Κιβωτού σημείωσε: «Η διαδραστική έκθεση «Πέρασμα στο Φως» αποτελεί επιστέγασμα ενός μακρόπνοου και απαιτητικού τεχνικού έργου. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και τη συμβολή ενός μεγάλου αριθμού τεχνικών και επιστημόνων και πάντα με σεβασμό προς τον ησυχαστικό χαρακτήρα της Αθωνικής Πολιτείας, καταφέραμε να αναδείξουμε ψηφιακά ένα τεράστιο κεφάλαιο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

»Είμαστε πολύ περήφανοι και χαρούμενοι που, μέσω του έργου αυτού, δίνουμε την ευκαιρία στην επιστημονική κοινότητα αλλά και στον κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη να μελετήσει και να προσεγγίσει συσσωρευμένη παράδοση και γνώση αιώνων».

 

Αθωνική Ψηφιακή Κιβωτός: Ολογράμματα χιλιάδων κειμηλίων και θησαυρών στην έκθεση «Πέρασμα στο Φως»

 

Info

Η έκθεση «Πέρασμα στο Φως» θα πραγματοποιηθεί στο Νέο Εκθεσιακό χώρο (επίπεδο Σκαλκώτα) του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και μόνο για εννέα ημέρες, κατά το διάστημα 16-24 Οκτωβρίου 2020. Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Πέρασμα στο Φως» και εξασφαλίστε τα δωρεάν δελτία εισόδου σας στην ιστοσελίδα: https://perasmastofos.gr/.

 

Το κοινό μπορεί να επίσης να προμηθευτεί δωρεάν δελτία εισόδου για την έκθεση «Πέρασμα στο Φως» με τους ακόλουθους τρόπους:

-Online
-Μέσω της ιστοσελίδας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών https://www.megaron.gr/event/perasma-sto-fos/

-Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Στα εκδοτήρια του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Δευτέρα-Παρασκευή: 10:00 – 18:00 & Σάββατο: 10:00 – 14:00

-Τηλεφωνικά
Στο 210 728 2333 κατά τις ανωτέρω ώρες λειτουργίας των ταμείων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

COVID-19 free zone: Μέτρα Προστασίας και Οδηγίες προς τους επισκέπτες

 

Στο πλαίσιο αποφυγής δημιουργίας συγχρωτισμού, κάθε δελτίο εισόδου αφορά σε περιήγηση σε συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα επίσκεψης στην έκθεση «Πέρασμα στο Φως», για ομάδες επισκεπτών μέχρι 8 ατόμων και για μέγιστο διάστημα περιήγησης 30 λεπτών.

 

Όλος ο διαδραστικός τεχνολογικός εξοπλισμός απολυμαίνεται μετά από την περιήγηση κάθε ομάδας επισκεπτών.

 

Η χρήση μάσκας και η τήρηση των ενδεδειγμένων αποστάσεων είναι υποχρεωτική καθ' όλη τη διάρκεια της περιήγησης στην έκθεση, όπως και κατά την είσοδο και έξοδο του κοινού σε αυτήν. Οι επισκέπτες είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις υποδείξεις των υπευθύνων του χώρου.