Αρχαιολογικούς χώρους στην Αθήνα ζήτησε η documenta 14-Το ΚΑΣ γνωμοδότησε μόνο για τον ένα

Αρχαιολογικούς χώρους στην Αθήνα ζήτησε η documenta 14-Το ΚΑΣ γνωμοδότησε μόνο για τον ένα Facebook Twitter
Φωτορεαλιστική φωτογραφία του έργου για το οποίο ζητείται η προσωρινή παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου στον λόφο Φιλοπάππου
0

Άδεια για την προσωρινή χρήση αρχαιολογικών χώρων στην Αθήνα (λόφος Φιλοπάππου, Λύκειο Αριστοτέλη και Ολυμπιείο), ώστε να παρουσιαστούν καλλιτεχνικές δράσεις, μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου 2017, στο πλαίσιο της «documenta 14», ζητήθηκε από το ΚΑΣ.

 

Η «documenta 14» είναι μία από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, που διοργανώνεται κάθε πέντε χρόνια στο Κάσελ της Γερμανίας και η οποία, για πρώτη φορά το 2017, θα διεξαχθεί ταυτόχρονα και στην ελληνική πρωτεύουσα.

 

Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΑΣ, τα μέλη του Συμβουλίου άκουσαν με προσοχή τις προτεινόμενες δράσεις: Για τον λόφο του Φιλοπάππου, ζητήθηκε η άδεια για την εγκατάσταση μαρμάρινης σκηνής διαστάσεων περίπου 2Χ2Χ1,40, δίπλα σε μονοπάτι του Πικιώνη, με θέα την Ακρόπολη και δυνατότητα εισόδου στο εσωτερικό της. Πρόκειται για έργο της Καναδής Rebecca Belmore, με στόχο την ευαισθητοποίηση των θεατών για τα ανθρωπιστικά θέματα, σε μια περίοδο διεθνούς κρίσης και συνεχώς αυξανόμενου αριθμού προσφύγων και οικονομικών μεταναστών.

 

Η ίδια εξάλλου συνδέει την κατασκευή της μαρμάρινης σκηνής με μέρος της δικής της ιστορίας: τις κατοικίες wigwam των ιθαγενών Anishinaab του Καναδά.

 

Για το Λύκειο του Αριστοτέλη, η αμερικανική διεπιστημονική ομάδα καλλιτεχνών Postcommodity (με καταγωγή από τους Ινδιάνους της Αμερικής) προτείνει την παρουσίαση μουσικής σύνθεσης με τίτλο «The Ears Between Worlds Are Always Speaking». Έργο δομημένο με τη μορφή όπερας και αποτελούμενο από μελωδικούς διαλόγους-αφηγήσεις, θα ενεργοποιείται από δύο κανάλια υπερκατευθυνόμενου ήχου και θα επαναλαμβάνεται συνεχώς, με τους συμμετέχοντες στη μουσική σύνθεση να μιλούν στη μητρική τους γλώσσα. Το έργο, που επαναδιαπραγματεύεται την περιπατητική παράδοση του Αριστοτέλη, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα τη σοφία διαφορετικών παραδοσιακών πολιτισμών, στοχεύει στη συνειρμική προβολή της μαζικής μετανάστευσης ως εν δυνάμει πηγής μετάδοσης γνώσης.

 

Τέλος, το καλλιτεχνικό δίδυμο Wolfgang Prinz-Michel Gholam θα κινηματογραφήσει ένα μικρό καθημερινό χορευτικό δρώμενο, το οποίο συνίσταται από σειρά αργών κινήσεων και μορφών που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση των σωμάτων. Η δράση θα εξελιχθεί στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, όπου κατά τους ενδιαφερόμενους κυριαρχεί η διαφορά κλίμακας ανάμεσα στον άνθρωπο και το μνημείο και οι οριζόντιοι και κάθετοι άξονες που σχηματίζονται από τους κίονες. Στόχος η ανάδειξη των μύθων, των αναπαραστάσεων και των εικονογραφικών αναφορών που συνδέονται με το μνημείο.

 

Μέλη του ΚΑΣ δίστασαν, κυρίως όσον αφορά την παραχώρηση του λόφου Φιλοπάππου (η πιθανή θέαση της σκηνής από την Ακρόπολη ήταν ανασταλτικός παράγοντας, ενώ θίχτηκε και το κατά πόσο σύγχρονα έργα επιζητούν την “υπεραξία” των αρχαίων), αλλά και του Λυκείου του Αριστοτέλη (το ενδεχόμενο της όχλησης των επισκεπτών συζητήθηκε από πολλούς). Επειδή λοιπόν υπήρχαν αρκετές απορίες, τα μέλη συμφώνησαν να αναβάλουν τη γνωμοδότηση για τα έργα που αφορούν τους δυο αυτούς χώρους, καλώντας παράλληλα σε επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου τη διευθύντρια του καλλιτεχνικού γραφείου της documenta στην Αθήνα, Μαρίνα Φωκίδη. Όσον αφορά τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, για τον οποίο δεν ακούστηκαν ιδιαίτερες επιφυλάξεις, και καθώς τα γυρίσματα αφορούν το τέλος Σεπτεμβρίου, τα μέλη γνωμοδότησαν θετικά.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.