Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα

Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα Facebook Twitter
Ιστορική πρωτιά για την Κρατική Όπερα της Βιέννης που παρουσίασε για πρώτη φορά όπερα που συνέθεσε γυναίκα
2

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε όπερα που συνέθεσε γυναίκα.

Η πρεμιέρα της όπερας «Ορλάντο» της Όλγα Νόιβιρτ (Olga Neuwirth) έγινε με κάθε επισημότητα την Κυριακή και ενθουσίασε το κοινό – παρά τις, περιορισμένης έκτασης, αποδοκιμασίες, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA.

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού, το οποίο επεφύλασσε θερμότατο και παρατεταμένο χειροκρότημα για την ξακουστή Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, υπό τη διευθυντική μπαγκέτα του μαέστρου Ματίας Πίντσερ.

Πρόκειται για την πρώτη φορά στα 150 χρόνια ζωής της Κρατικής Όπερας της Βιέννης που παρουσιάζεται όπερα που συνέθεσε γυναίκα. Η Όλγα Νόιβιρτ έχει τη φήμη του «τρομερού παιδιού» της αυστριακής μουσικής σκηνής, λόγω της αντισυμβατικής προσέγγισης των θεμάτων της. Και το συγκεκριμένο μουσικό θεατρικό έργο περιελάμβανε πλήθος καινοτομιών – αμφιλεγόμενων για πολλούς. Η ενορχήστρωση, για παράδειγμα, απαιτούσε το κούρδισμα κάποιων βιολιών χαμηλότερα από τα υπόλοιπα κατά λιγότερο από ημιτόνιο, ενώ η ορχήστρα συνοδευόταν από ηλεκτρικές κιθάρες, χορωδίες και το εκκλησιαστικό όργανο της Όπερας.

Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα Facebook Twitter
Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού

Η διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ πραγματεύεται την ιστορία του ανδρόγυνου Ορλάντο από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 20ού. 

Το λιμπρέτο από τη, γαλλοαμερικανικής καταγωγής, θεατρική συγγραφέα Catherine Filloux επαναφέρει την ιστορία ενός νεαρού αριστοκράτη που ζει παντοτινά και στο πέρασμα των αιώνων μετατρέπεται σε γυναίκα. Η μουσική εκδοχή της διασκευής του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ δεν τελειώνει τη δεκαετία του 1920 όπως στην αυθεντική έκδοσή της, αλλά συνεχίζεται έως το παρόν, ασχολούμενη με θέματα ταυτότητας φύλων. Όχι τυχαία, μάλιστα, το ρόλο του Ορλάντο στην παιδική ηλικία ερμηνεύει ένας transgender καλλιτέχνης, ο Justin Vivian Bond.

«Το έργο απαιτεί τυφλή εμπιστοσύνη. Όλοι πρέπει να μετακινηθούν από τη ζώνη ασφαλείας τους», τόνισε η Neuwirth στους δημοσιογράφους, σημειώνοντας πως ο ανδρογυνισμός και η απόρριψη των στερεοτύπων των φύλων την ενέπνευσαν από την πρώτη στιγμή που διάβασε το μυθιστόρημα της Γουλφ, στην εφηβεία της: «Δεν πρόκειται μόνο για ταξίδι στους αιώνες, αλλά για ένα ταξίδι διαρκούς αμφισβήτησης των επιβεβλημένων κανόνων από την κοινωνία, αλλά και της ίδιας κοινωνίας που τους έφτιαξε», αναφέρει η ίδια και προσθέτει: «Σε κάθε άνθρωπο επιτρέπεται να επιλέγει αυτό που νιώθει μέσα του».

Με πληροφορίες από BBC, DW, DPA

Culture
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
Orlando: A Biography (1928) is a novel by Virginia Woolf, which she called "a biography", intending it to be the first of a new genre breaking barriers between fiction and non-fiction.(*)Το "Ορλάντο" βασίζεται, εν μέρει, στη ζωή της φίλης και ερωμένης της Virginia Woolf την Vita Sackville-West, στην οποία είχε αφιερώσει το πόνημα άλλωστε. Η λιγότερο γνωστή Vita, στην πραγματικότητα ήταν ένα "κεφάλαιο" από μόνη της: Εκτός των άλλων υπήρξε καταξιωμένη λογοτέχνιδα, χρονικογράφος και σχεδιάστρια κήπων. Της άρεσε το cross dressing και το genderplay, είχε πλήθος γυναικών ερωμένων και υπήρξε παντρεμένη με αμφισεξουαλικό κύριο με τον οποίον απέκτησε 2 υιούς. (Εξαιρετικό documentary bbc, αν δεν απατώμαι, που είχα δει αναφορικά το "a portrait of a marriage" παρμένο από το βιβλίο του ενός υιού, συγγραφέα και πολιτικού).The book (Orlando) contains a fascinating account of English literature through the ages peppered throughout and themes of gender transition and play and, arguably, a metaphor for bisexuality through bigender identity ...Μιλάμε για προβολές και συμβολισμούς πάνω στην ρευστότητα και αλλαγή φύλου, τον αμφισεξουαλισμό, το παιχνίδι με τους ρόλους κ.λπ. (κι ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι η δημιουργός, σε ένα κράμα φανταστικού και πραγματικού, έγραφε για το άτομο Vita, σε μία εποχή όπου σεξουαλικότητα και ταυτότητα φύλου ήταν μάλλον πιο αλληλένδετες έννοιες, επίσης).Οχι, λοιπόν, @ Ορλάνδο δεν είναι ένα (ιατρικό) εγχειρίδιο πάνω στα μεσοφυλικά-intersex άτομα, ούτε αφορά τα συγκεκριμένα άτομα μόνο, οπότε βρίσκω την ένσταση τύπου: "τι δουλειά έχει trans άτομο εκεί" εντελώς άκυρη, περιορισμένης και περιοριστικής οπτικής.-----(*)https://www.google.gr/amp/s/www.koutipandoras.gr/article/o-oyellwdhs-erwtas-ths-birtzinia-goylf-gia-mia-gynaika-poy-thn-enepneyse-gia-to-orlanto%3famp