Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή

Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή Facebook Twitter
Action Bronson
3

 

Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή Facebook Twitter
Η Emily Eavis με τον πατέρα της ιδρυτή του Glastonbury Festival

Η Erica Shiner, μια άγνωστη μέχρι σήμερα γυναίκα, κατάφερε να ακυρώσει το επερχόμενο live του ραπερ Action Bronson, το οποίο θα γινόταν στην Yonge-Dundas Square του Τορόντο στις 21 Ιουνίου στα πλαίσια του ετήσιου NXNE Festival. To NXNE festival είναι ένα ετήσιο φεστιβάλ που δίνει την ευκαιρία κάθε χρόνο στο κοινό του Τορόντο, να παρακολουθήσει δωρεάν μερικά από τα καλύτερα ονόματα της σύγχρονης μουσικής. Στο φετινό line up περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα τα ονόματα των New Pornographers, Baths, Deafheaven και A Place to Bury Strangers.

H Shiner έγραψε ένα κείμενο στο Change.org κατηγορώντας τον Bronson ότι προωθεί την βία κατά των γυναικών αναφερόμενη στους στίχους του «Consensual Rape», ζητώντας την συγκέντρωση υπογραφών για την ακύρωση του live του στο Τορόντο. Παράλληλα έδωσε ένα λινκ για το κομμάτι «Brunch» στο βίντεο του οποίου ο ράπερ μαγειρεύει πάνω σε μια νεκρή γυναίκα (Λεπτομέρεια: Πριν ασχοληθεί με την μουσική ο Bronson ήταν σεφ), αργότερα μεταφέρει το πτώμα της με το αυτοκίνητο και στο τέλος το πετάει στην θάλασσα. Μέχρι αυτή την στιγμή οι υπογραφές είναι πάνω από 42.000 και όλα δείχνουν ότι θα καταφέρει πολύ εύκολα να φτάσει τον στόχο των 50.000 υπογραφών διαμαρτυρίας που είχε αρχικά θέσει.

Η Shiner δεν έκανε μόνο μια απλή αναφορά στους στίχους και στο βίντεο του ράπερ. Από την αρχή έδωσε ένα χτύπημα σε αυτούς που θα πονούσαν περισσότερο σε αυτή την ιστορία: Τους σπόνσορες. «Είναι μια προσβολή(σ.σ η εμφάνιση του Bronson) για το NXNE, το NOW magazine, την Vans και τους ανθρώπους του Τορόντο» αναφέρει στο κείμενο της.

Η Shiner κατάφερε να ακυρώσει την εμφάνιση του Bronson. Όμως μερικά εικοσιτετράωρα αργότερα οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ θα τόνιζαν σε μια ανακοίνωση τους το δικαίωμα του κάθε καλλιτέχνη στην ελεύθερη έκφραση, και θα προσκαλούσαν τον ράπερ ξανά στο Τορόντο «αυτή την φορά σε μια συναυλία με εισιτήριο για να αποφασίσει το ίδιο το κοινό εάν τελικά αξίζει». O ραπερ δήλωσε ότι «όλα αυτά γίνονται για ένα κομμάτι που έγραψε πριν πέντε χρόνια το οποίο δεν παίζει καθόλου πια στις συναυλίες».

 

Αντίστοιχη συλλογή υπογραφών ξεκίνησε ο Neil Lonsdale ο οποίος ζητά να ακυρωθεί η εμφάνιση του Kaney West στο φετινό Glastonbury Festival ζητώντας να μπει στην θέση του μια ροκ μπάντα. Μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 134.000 υπογραφές αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα καταφέρει να ακυρώσει την εμφάνιση του. Έχει όμως καταφέρει κάτι άλλο. Η Emily Eavis, κόρη του δημιουργού του Glastonbury Festival του Michael Eavis και υπεύθυνη για την φετινή διοργάνωση, να δέχεται απειλές για την ζωή της. «Δέχομαι απειλές για την ζωή μου. Η Κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Είναι αρκετά ενοχλητικό γιατί μιλάμε για κάτι καινούριο, λαμπρό και ενδιαφέρον που έχει να κάνει με το φεστιβάλ. Πετύχαμε να πάρουμε το μεγαλύτερο αστέρι του κόσμου αυτή την στιγμή και για εμάς αυτό είναι επιτυχία» δήλωσε στους Times.

Σε ένα κείμενο της στην Guardian τον περασμένο Μάρτιο, όταν είχε ξεκινήσει η ιστορία με τις υπογραφές διαμαρτυρίας, είχε πάρει σαφή θέση υπέρ του καλλιτέχνη. Καλώντας μάλιστα τον άνθρωπο που ξεκίνησε την διαμαρτυρία να έρθει στο φεστιβάλ και να ανοίξει τα αυτιά και τα μάτια του στις μουσικές από όλο τον κόσμο, σε ένα event που προετοιμάζεται ένα ολόκληρο χρόνο.

Και στις δυο περιπτώσεις οι υπογραφές διαμαρτυρίας μοιάζουν άσκοπες. Στην πρώτη μας αφήνουν να πιστέψουμε ότι υπογράφοντας κατά του προσβλητικού λόγου στην μουσική αυτός θα περιοριστεί. Και στην δεύτερη υπογράφουμε μόνο και μόνο επειδή δεν μας αρέσει το στυλ και η συμπεριφορά του καλλιτέχνη.

«Ξεκίνα ένα φεστιβάλ στο σπίτι σου και κάλεσε αυτούς που σου αρέσουν» έγραψε πολύ εύστοχα στο άρθρο της Wake up rock dinosaurs- Kanye West belongs at Glastonbury η Hadley Freeman της Guardian.

Το να κάνεις κάτι είναι το δύσκολο. Το να διαμαρτύρεσαι είναι εύκολο. Ειδικά όταν κρύβεσαι πίσω από μια οθόνη.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

2 σχόλια
με λίγα λόγια μας λέτε ότι οι ανώνυμοι αναγνώστες - σχολιαστές (που δεν είμαστε καθόλου ανώνυμοι αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να μας βρουν από μια απλή ταυτοποίηση της διεύθυνσης δικτύου) δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτύρονται ενάντια στους επώνυμους καλλιτέχνες σταρ οι οποίοι στο όνομα της καλλιτεχνικής ελευθερίας μπορούν να διαδίδουν τις φρικτές σεξιστικές τους απόψεις. η επιλογή της ανωνυμίας δεν έχει να κάνει με τη πρόθεση να κρυφτούμε αλλά για να μπορούμε ευκολότερα να λέμε την άποψη μας χωρίς να μπορεί η πραγματική μας ταυτότητα να προκαταβάλει τον άλλο που θα διαβάσει τη γνώμη μας. έτσι γίνεται κατά κάποιο τρόπο ανταλλαγή απόψεων σε ένα πιο αμοιβαίο κλίμα.αυτό που έγινε στον Καναδά είναι μια νίκη των ανθρώπων ενάντια στην ολοένα αυξανόμενη βαρβαρότητα η οποία μεταμφιέζεται κάθε φορά σε κάτι διαφορετικό, πολλές φορές με τη σημαία της ελευθερίας του λόγου αλλά τι θα γινόταν αν για παράδειγμα κάποιος έθιγε με τα χειρότερα λόγια κάποιον δικό μας, κάποιον αγαπητό μας δημόσια, αυτό δε θα μας πείραζε; επειδή δηλαδή ο Bronson δεν τη πέφτει στη δική μας κοπέλα αλλά μιλά γενικά θα πρέπει να τον ενθαρρύνουμε να τριγυρνά στα φεστιβάλ; το ότι δεν παίζει πια το κομμάτι είναι δικό του θέμα και ούτε αποτελεί εγγύηση ότι δεν θα το ξαναπαίξει ή δε θα ξεφουρνίσει τίποτα απαισιότητες πάνω στη σκηνή. φυσικά το να απειλούν την Eavis είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος και εξίσου απαράδεκτο αλλά κατά τη γνώμη κάνετε μεγάλο λάθος που ταυτίζετε αυτούς με τον Londsdale ο οποίος απλά ξεκίνησε μια συλλογή υπογραφών για κάποιο ζήτημα που μπορεί και να έχει δίκιο.δεν είμαστε από τη μία πλευρά "οι καλλιτέχνες" και από την άλλη "οι θεατές". ένα πράγμα είμαστε, εξαρτόμαστε ο ένας από τον άλλο και αυτό που μας διαχωρίζει είναι σε αυτούς που παλεύουν να διατηρήσουν την ανθρωπιά τους κι εκείνους που έχουν παραδοθεί στη βαρβαρότητα.πείτε μας, εσείς τι προτείνετε;
Συγγνώμη με αυτό περι νίκης της ανθρωπίας επί της βαρβαρότητας (...) που λες τι εννοείς ακριβώς; Μήπως να ξεκινήσουμε και κάποιου είδους εκστρατεία απέναντι στην κακιά ραπ μουσική που ευθύνεται για όλα τα δεινά αυτού του κόσμου όπως έλεγαν και οι πιο παλιοί για την μέταλ ας πούμε οτι είναι του διαόλου κλπ; Το οτι είχε ανέκαθεν μια τάση μισογυνισμού λόγω της προέλευσης του το συγκεκριμένο είδος είναι γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια και αυτό μάλλον δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Τώρα ξαφνικά θυμήθηκε μια άκυρη τύπισα να κάνει όλη αυτή την ιστορία για ποιό λόγο ακριβώς; λες και αν ακυρώθει η συναυλία, ο ΑΒ θα αλλάξει μυαλά και θα αρχίσει να γράφει για το πόσο αγαπάει τις γυναίκες...ο δε άλλος με το glastonbury που ακριβώς έχει δίκιο; ίσα ίσα που αυτός είναι ακόμα πιο μπούφος γιατί το επιχείρημα του είναι τελείως άκυρο!
Διαφωνώ. Οι συγκεκριμένοι δύο άνθρωποι κάνανε επώνυμες διαμαρτυρίες με κίνδυνο να φάνε μηνύσεις από τους καλλιτέχνες. Θεωρώ ότι όπως έχει ο καλλιτέχνης δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου, άλλο τόσο έχει και ο κόσμος στο να αντιδράσεις, μέσα στα επιτρεπτά όρια