Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή

Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή Facebook Twitter
Action Bronson
3

 

Διαμαρτυρίες πίσω από την οθόνη του υπολογιστή Facebook Twitter
Η Emily Eavis με τον πατέρα της ιδρυτή του Glastonbury Festival

Η Erica Shiner, μια άγνωστη μέχρι σήμερα γυναίκα, κατάφερε να ακυρώσει το επερχόμενο live του ραπερ Action Bronson, το οποίο θα γινόταν στην Yonge-Dundas Square του Τορόντο στις 21 Ιουνίου στα πλαίσια του ετήσιου NXNE Festival. To NXNE festival είναι ένα ετήσιο φεστιβάλ που δίνει την ευκαιρία κάθε χρόνο στο κοινό του Τορόντο, να παρακολουθήσει δωρεάν μερικά από τα καλύτερα ονόματα της σύγχρονης μουσικής. Στο φετινό line up περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα τα ονόματα των New Pornographers, Baths, Deafheaven και A Place to Bury Strangers.

H Shiner έγραψε ένα κείμενο στο Change.org κατηγορώντας τον Bronson ότι προωθεί την βία κατά των γυναικών αναφερόμενη στους στίχους του «Consensual Rape», ζητώντας την συγκέντρωση υπογραφών για την ακύρωση του live του στο Τορόντο. Παράλληλα έδωσε ένα λινκ για το κομμάτι «Brunch» στο βίντεο του οποίου ο ράπερ μαγειρεύει πάνω σε μια νεκρή γυναίκα (Λεπτομέρεια: Πριν ασχοληθεί με την μουσική ο Bronson ήταν σεφ), αργότερα μεταφέρει το πτώμα της με το αυτοκίνητο και στο τέλος το πετάει στην θάλασσα. Μέχρι αυτή την στιγμή οι υπογραφές είναι πάνω από 42.000 και όλα δείχνουν ότι θα καταφέρει πολύ εύκολα να φτάσει τον στόχο των 50.000 υπογραφών διαμαρτυρίας που είχε αρχικά θέσει.

Η Shiner δεν έκανε μόνο μια απλή αναφορά στους στίχους και στο βίντεο του ράπερ. Από την αρχή έδωσε ένα χτύπημα σε αυτούς που θα πονούσαν περισσότερο σε αυτή την ιστορία: Τους σπόνσορες. «Είναι μια προσβολή(σ.σ η εμφάνιση του Bronson) για το NXNE, το NOW magazine, την Vans και τους ανθρώπους του Τορόντο» αναφέρει στο κείμενο της.

Η Shiner κατάφερε να ακυρώσει την εμφάνιση του Bronson. Όμως μερικά εικοσιτετράωρα αργότερα οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ θα τόνιζαν σε μια ανακοίνωση τους το δικαίωμα του κάθε καλλιτέχνη στην ελεύθερη έκφραση, και θα προσκαλούσαν τον ράπερ ξανά στο Τορόντο «αυτή την φορά σε μια συναυλία με εισιτήριο για να αποφασίσει το ίδιο το κοινό εάν τελικά αξίζει». O ραπερ δήλωσε ότι «όλα αυτά γίνονται για ένα κομμάτι που έγραψε πριν πέντε χρόνια το οποίο δεν παίζει καθόλου πια στις συναυλίες».

 

Αντίστοιχη συλλογή υπογραφών ξεκίνησε ο Neil Lonsdale ο οποίος ζητά να ακυρωθεί η εμφάνιση του Kaney West στο φετινό Glastonbury Festival ζητώντας να μπει στην θέση του μια ροκ μπάντα. Μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 134.000 υπογραφές αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα δεν θα καταφέρει να ακυρώσει την εμφάνιση του. Έχει όμως καταφέρει κάτι άλλο. Η Emily Eavis, κόρη του δημιουργού του Glastonbury Festival του Michael Eavis και υπεύθυνη για την φετινή διοργάνωση, να δέχεται απειλές για την ζωή της. «Δέχομαι απειλές για την ζωή μου. Η Κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Είναι αρκετά ενοχλητικό γιατί μιλάμε για κάτι καινούριο, λαμπρό και ενδιαφέρον που έχει να κάνει με το φεστιβάλ. Πετύχαμε να πάρουμε το μεγαλύτερο αστέρι του κόσμου αυτή την στιγμή και για εμάς αυτό είναι επιτυχία» δήλωσε στους Times.

Σε ένα κείμενο της στην Guardian τον περασμένο Μάρτιο, όταν είχε ξεκινήσει η ιστορία με τις υπογραφές διαμαρτυρίας, είχε πάρει σαφή θέση υπέρ του καλλιτέχνη. Καλώντας μάλιστα τον άνθρωπο που ξεκίνησε την διαμαρτυρία να έρθει στο φεστιβάλ και να ανοίξει τα αυτιά και τα μάτια του στις μουσικές από όλο τον κόσμο, σε ένα event που προετοιμάζεται ένα ολόκληρο χρόνο.

Και στις δυο περιπτώσεις οι υπογραφές διαμαρτυρίας μοιάζουν άσκοπες. Στην πρώτη μας αφήνουν να πιστέψουμε ότι υπογράφοντας κατά του προσβλητικού λόγου στην μουσική αυτός θα περιοριστεί. Και στην δεύτερη υπογράφουμε μόνο και μόνο επειδή δεν μας αρέσει το στυλ και η συμπεριφορά του καλλιτέχνη.

«Ξεκίνα ένα φεστιβάλ στο σπίτι σου και κάλεσε αυτούς που σου αρέσουν» έγραψε πολύ εύστοχα στο άρθρο της Wake up rock dinosaurs- Kanye West belongs at Glastonbury η Hadley Freeman της Guardian.

Το να κάνεις κάτι είναι το δύσκολο. Το να διαμαρτύρεσαι είναι εύκολο. Ειδικά όταν κρύβεσαι πίσω από μια οθόνη.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

2 σχόλια
με λίγα λόγια μας λέτε ότι οι ανώνυμοι αναγνώστες - σχολιαστές (που δεν είμαστε καθόλου ανώνυμοι αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να μας βρουν από μια απλή ταυτοποίηση της διεύθυνσης δικτύου) δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτύρονται ενάντια στους επώνυμους καλλιτέχνες σταρ οι οποίοι στο όνομα της καλλιτεχνικής ελευθερίας μπορούν να διαδίδουν τις φρικτές σεξιστικές τους απόψεις. η επιλογή της ανωνυμίας δεν έχει να κάνει με τη πρόθεση να κρυφτούμε αλλά για να μπορούμε ευκολότερα να λέμε την άποψη μας χωρίς να μπορεί η πραγματική μας ταυτότητα να προκαταβάλει τον άλλο που θα διαβάσει τη γνώμη μας. έτσι γίνεται κατά κάποιο τρόπο ανταλλαγή απόψεων σε ένα πιο αμοιβαίο κλίμα.αυτό που έγινε στον Καναδά είναι μια νίκη των ανθρώπων ενάντια στην ολοένα αυξανόμενη βαρβαρότητα η οποία μεταμφιέζεται κάθε φορά σε κάτι διαφορετικό, πολλές φορές με τη σημαία της ελευθερίας του λόγου αλλά τι θα γινόταν αν για παράδειγμα κάποιος έθιγε με τα χειρότερα λόγια κάποιον δικό μας, κάποιον αγαπητό μας δημόσια, αυτό δε θα μας πείραζε; επειδή δηλαδή ο Bronson δεν τη πέφτει στη δική μας κοπέλα αλλά μιλά γενικά θα πρέπει να τον ενθαρρύνουμε να τριγυρνά στα φεστιβάλ; το ότι δεν παίζει πια το κομμάτι είναι δικό του θέμα και ούτε αποτελεί εγγύηση ότι δεν θα το ξαναπαίξει ή δε θα ξεφουρνίσει τίποτα απαισιότητες πάνω στη σκηνή. φυσικά το να απειλούν την Eavis είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος και εξίσου απαράδεκτο αλλά κατά τη γνώμη κάνετε μεγάλο λάθος που ταυτίζετε αυτούς με τον Londsdale ο οποίος απλά ξεκίνησε μια συλλογή υπογραφών για κάποιο ζήτημα που μπορεί και να έχει δίκιο.δεν είμαστε από τη μία πλευρά "οι καλλιτέχνες" και από την άλλη "οι θεατές". ένα πράγμα είμαστε, εξαρτόμαστε ο ένας από τον άλλο και αυτό που μας διαχωρίζει είναι σε αυτούς που παλεύουν να διατηρήσουν την ανθρωπιά τους κι εκείνους που έχουν παραδοθεί στη βαρβαρότητα.πείτε μας, εσείς τι προτείνετε;
Συγγνώμη με αυτό περι νίκης της ανθρωπίας επί της βαρβαρότητας (...) που λες τι εννοείς ακριβώς; Μήπως να ξεκινήσουμε και κάποιου είδους εκστρατεία απέναντι στην κακιά ραπ μουσική που ευθύνεται για όλα τα δεινά αυτού του κόσμου όπως έλεγαν και οι πιο παλιοί για την μέταλ ας πούμε οτι είναι του διαόλου κλπ; Το οτι είχε ανέκαθεν μια τάση μισογυνισμού λόγω της προέλευσης του το συγκεκριμένο είδος είναι γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια και αυτό μάλλον δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Τώρα ξαφνικά θυμήθηκε μια άκυρη τύπισα να κάνει όλη αυτή την ιστορία για ποιό λόγο ακριβώς; λες και αν ακυρώθει η συναυλία, ο ΑΒ θα αλλάξει μυαλά και θα αρχίσει να γράφει για το πόσο αγαπάει τις γυναίκες...ο δε άλλος με το glastonbury που ακριβώς έχει δίκιο; ίσα ίσα που αυτός είναι ακόμα πιο μπούφος γιατί το επιχείρημα του είναι τελείως άκυρο!
Διαφωνώ. Οι συγκεκριμένοι δύο άνθρωποι κάνανε επώνυμες διαμαρτυρίες με κίνδυνο να φάνε μηνύσεις από τους καλλιτέχνες. Θεωρώ ότι όπως έχει ο καλλιτέχνης δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου, άλλο τόσο έχει και ο κόσμος στο να αντιδράσεις, μέσα στα επιτρεπτά όρια