Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και οι διαμαρτυρίες

Facebook Twitter
52

Πριν καιρό είχα βρεθεί στο συμβολικό κλείσιμο της Πανεπιστημίου. Ξετρελάθηκα! Κρατάω στο μυαλό μου μια εικόνα: Οι skaters να κάνουν τα κόλπα τους στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο και γονείς με καρότσια να τους παρακολουθούν. Ένας δρόμος, δυο διαφορετικές ομάδες του πληθυσμού, δίπλα-δίπλα. Εύχομαι να κρατηθεί αυτή η ιδέα και να γεννηθούν και άλλες κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου. Αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος: Η συνύπαρξη των πολιτών στον ίδιο δρόμο.

Όταν διάβασα ότι το έργο ξεκινάει το Σεπτέμβριο το καταχάρηκα. Συνήθως οι εξαγγελίες μένουν στα χαρτιά. Επιτέλους κάτι τσούλησε. Όπως συμβαίνει με καθετί καινούριο σε μια πόλη οι άνθρωποι χωρίζονται σε στρατόπεδα και παίρνουν θέση υπέρ ή κατά. Θέλω να πιστεύω ότι οι περισσότεροι Αθηναίοι είναι υπέρ του έργου. Κάποιοι βέβαια διαμαρτυρήθηκαν.

Άρχισα να διαβάζω τις διαμαρτυρίες για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Ο ένας δεν το θέλει γιατί θα αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ(«Μας αναγκάζουν να παίρνουμε τα άθλια ΜΜΜ για να πάμε στην δουλειά μας»), ο άλλος προτείνει άλλο δρόμο για πεζοδρόμηση(σ.σ Μπορεί να είναι δίπλα στο σπίτι του και να τον βολεύει περισσότερο), σε άλλον ανεβαίνει η πίεση επειδή φαντάζεται τον εαυτό του να οδηγεί μέσα στα γύρω στενά, και κερασάκι στην τούρτα δημιουργήθηκε μια κίνηση κατά της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου. Συμβαίνει η γνωστή ιστορία: Σκεφτόμαστε ατομικά και όχι συνολικά.

Ακούμε συνεχώς φωνές διαμαρτυρίας για την «τσιμεντούπολη Αθήνα», κάτι θεωρίες «θα την γκρέμιζα και θα την έχτιζα από την αρχή», «Δεν έχει ανθρώπινο πρόσωπο» κ.τ.λ.

Τώρα που πάει να γίνει κάτι πραγματικά καινούριο, που θα αλλάξει το κέντρο της πόλης, κάποιοι αισθάνονται υποχρεωμένοι να διαμαρτυρηθούν(σ. σ Έχεις αισθανθεί ότι η διαμαρτυρία για καθετί σωστό ή λάθος είναι μια υποχρέωση που οφείλουν αρκετοί απέναντι στον ίδιο τους τον εαυτό;)

Δεν είμαι ούτε πολιτικός μηχανικός, ούτε αρχιτέκτονας. Όπως δεν είναι αρκετοί από αυτούς που διαμαρτύρονται. Είμαι ένας άνθρωπος που κυκλοφορεί καθημερινά πεζός και με τα ΜΜΜ στην Αθήνα. Σε μια πόλη που πρέπει να έχει ένας πεζός σε αρκετές περιπτώσεις ικανότητες παρκουρίστα για να ξεπεράσει τα εμπόδια, που συναντάει στον δρόμο του, έργα που σέβονται τον πεζό και το περιβάλλον με κάνουν να τάσσομαι υπέρ τους. Ξέρω ότι δεν θα λύσει μια πεζοδρόμηση όλα τα προβλήματα της Αθήνας αλλά θα είναι μια ανάσα. Μικρή ανάσα αλλά ανάσα. Περιμένω να μου την δώσουν.

Υ. Γ

 

Για όσους τσουβαλιάζουν: Το ποστ δεν παίρνει θέση υπέρ των πολιτικών προσώπων που υποστηρίζουν το έργο, αλλά υπέρ του έργου.

52

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Πλακα, Βουκουρεστιου, Αιολου, Τσακαλωφ, Εξαρχεια, Ερμου 1.0, Ερμου 2.0, Δ. Αρεοπαγιτου, Μοναστηρακι.Νομιζω οτι ειναι κοινα αποδεκτο οτι ολες αυτες οι περιοχες/δρομοι βελτιωθηκαν δραματικα μετα την πεζοδρομηση τους. Και αρα ειναι ασφαλες να συμπερανουμε οτι οι πεζοδρομησεις αναβαθμιζουν την ποιοτητα ζωης μας.H μονη περιοχη οπου αυτο δεν εγινε ειναι η Ομονοια και εκει οι αιτιες πρεπει να μελετηθουν και να μας γινουν μαθημα.
Αυτό που έχω να πω εγώ είναι ότι οι ίδιες διαμαρτυρίες υπήρξαν και στην Κόρινθο όταν το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε την πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης. Σίγουρα είναι πολλοί οι παράγοντες που διαφέρουν-άλλο το μέγεθος της κάθε πόλης,ο πληθυσμός κ.τ.λ.- αλλά η ουσία,ο πυρήνας είναι ίδιος. Δε μένω στην Αθήνα για να ξέρω τα προβλήματά της,έμενα από παιδί στην Κόρινθο,ήξερα,ένιωθα και νιώθω τα δικά της προβλήματα και ελλείψεις. Και αυτό που έχω τώρα να πω με σιγουριά είναι ότι η κίνηση της πεζοδρόμησης του κέντρου της ήταν μια κίνηση ματ,μια κίνηση που έδωσε ζωή στο κέντρο. Ο κόσμος κατεβαίνει και περπατά,κάνει τις βόλτες του,συναντά και ανταλλάσσει μια κουβέντα με κάποιον γνωστό... Μια κουβέντα και όχι ένα κορνάρισμα ή ένα νεύμα μέσα από το αυτοκίνητο. Όσο για τους οδηγούς.. Αν και πολλοί είναι ακόμα αυτοί που αγνοούν τη σηματοδότηση,αγνοούν ότι πλέον κυκλοφορούν και παίζουν παιδιά εκεί και καβαλούν τα πεζοδρόμια-αυτούς προσωπικά δε θέλω καν να τους υπολογίζω- οι υπόλοιποι έχουν πλέον συνηθίσει να παίρνουν τους εναλλακτικούς δρόμους. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τους ποδηλατόδρομους που σιγά σιγά αναπτύσσονται και προσφέρουν μια εναλλακτική μετακίνησης έχουν αρχίσει να αλλάζουν κάπως και τη νοοτροπία. Τουλάχιστον των πιο νέων και αυτών που δεν καταδικάζουν αβλεπεί,αλλά προσπαθούν αμερόληπτα να ζυγίσουν τα υπέρ και τα κατά της κάθε ενέργειας-κατάστασης. Όσο για τις αναφορές σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.. Προσωπικά αυτόν τον καιρό μένω σε μια τέτοια πόλη. Μια πόλη 250.000 κατοίκων με ολόκληρο το κέντρο της πεζοδρομημένο. Δεν πεζοδρομήθηκε όμως χθες. Πεζοδρομήθηκε περίπου το 1100,όποτε και ιδρύθηκε. Αυτό που φρόντισαν όμως να κάνουν έτσι ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα αυτός ο πεζόδρομος στις μέρες μας δεν ήταν να τον κάνουν δρόμο ή μισό δρόμο-μισό πεζόδρομο. Φρόντισαν να φτιάξουν γραμμές τραμ που ενώνουν το κέντρο με όλα τα προάστια της πόλης και να δημιουργήσουν πολλές γραμμές λεωφορείων για τον ίδιο λόγο.Και τα αυτοκίνητα δεν τον διασχίζουν,αλλά κινούνται γύρω του. Και έτσι κάθε μέρα ο πεζόδρομος είναι η ψυχή της πόλης και χαίρει ζωής,δε δημιουργεί προβλήματα.. Για ακόμη μια φορά λέω πως δε μένω στην Αθήνα,ούτε έμεινα ποτέ. Απλά ήθελα να αναφέρω τις εμπειρίες μου σχετικά με το θέμα "πεζοδρόμηση του κέντρου". Αυτό μόνο. Ελπίζω και με στην Αθήνα το όλο εγχείρημα να λειτουργήσει θετικά και προς όφελος των πολιτών πάνω απ'όλα.
Ωραία είναι αυτά που λες. Αλλά η Κόρινθος έχει σημαντικές διαφορές: Περπατιέται και με τα πόδια. Οι αποστάσεις έχουν μια λογική. Έχω κάνει από τα σίδερα του Λέκκα 20 λεπτά ποδαράτο στο λιμάνι πολύ χαλαρά. Άντε κ άλλο τόσο να πας στον προαστιακό; Μη λέω και πολλά. Στην Αθήνα, το σπίτι μου απ'το κέντρο είναι μια ώρα και στο γυρισμό αυτό το κάνεις ανηφόρα. Και δε μένω και μακριά. Υπάρχουν αποστάσεις που δεν καλύπτονται χωρίς όχημα και περιοχές που δεν εξυπηρετούνται με συγκοινωνίες με πρακτικό τρόπο. Υπάρχουν περιοχές που είναι δίπλα αλλά για να πας από τη μια στην άλλη παίρνεις το μετρό, πας κέντρο, αλλάζεις, ξανανεβαίνεις. Γενικά όσο μεγαλώνει η κλίμακα της πόλης, αυξάνεται εκθετικά η πολυπλοκότητα του δικτύου. Μη βλέπεις την Αθήνα σαν μεγαλύτερη Κόρινθο, δεν είναι τόσο απλό. Επίσης, κάτω έχετε πολλούς παράλληλους στο σημείο που έχει γίνει η πεζοδρόμηση και μπορούν να απορροφήσουν την κίνηση, η οποία είναι τέλος πάντων και σημαντικά μικρότερη. Η πανεπιστημίου είναι αυτή τη στιγμή η μόνη κάθοδος προς Ομόνοια με 4 λωρίδες. Η εναλλακτική είναι μόνο τα στενά των Εξαρχείων. Αλλιώς πρέπει να πας από Αλεξάνδρας και να κάνεις τρελό κύκλο. Γιατί από Αθηνάς μεριά ούτε να το συζητάμε. Πρακτικά δηλαδή το εγχείρημα έχει μεγάλο ρίσκο και πολλοί φοβόμαστε ότι η μελέτη είναι ελλειπής γιατί δε μας πείθει ότι η κίνηση θα απορροφηθεί ομοιόμορφα από τη γύρω περιοχή χωρίς να λύσει προβλήματα. Κι εγώ προτιμώ τους πεζοδρόμους και το πράσινο αλλά από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα θα υπάρχουν και θα κυκλοφορούν, γιατί κάποιες δουλειές απλά δε γίνονται αλλιώς, πρέπει να τα λάβουμε υπόψη μας.Να σημειωθεί ότι δε χρησιμοποιώ αυτοκίνητο από το 2008 και το θεωρώ τρελό να το πάρω στο κέντρο έτσι κι αλλιώς. Ενδεικτικά για να συγκρίνεις με Κόρινθο και να δεις τη διαφορά στην κλίμακα, έχω αναγκαστικά πάρει το αυτοκίνητο για να πάω Αιγάλεω για δουλειά (γιατί θα κουβαλούσα βαριά πράγματα που δε μπορώ να πάρω στα χέρια στο μετρό). Ήταν μέρα με βροχή και έκανα από Χαλάνδρι - Αιγάλεω μία ώρα και 45 λεπτά. Σκέψου πόσες φορές έχεις κολλήσει στην κίνηση στην Κόρινθο για 1:45. Και σκέψου στη συνέχεια ότι αυτό ήταν χωρίς να είναι πεζοδρομημένη η Πανεπιστημίου, την οποία χρησιμοποίησα.Από κει και πέρα μακάρι να βρεθεί μια λύση που να καλύπτει όλες τις ανάγκες.
Αν ο Δήμος των Αθηνών συμπεριφερθεί σωστά στους κατοίκους του (όπως έχει κάνει μέχρι σήμερα) και δεν επιτρέψει στους επιτήδειους επιχειρηματίες να καλύψουν τον πεζόδρομο με τραπεζοκαθήσματα και με ότι συνεπάγεται αυτό, το έργο θα είναι κόσμημα για την Αθήνα και τους κατοίκους. Αν μάλιστα τους δοθεί και ειδική κάρτα στάθμευσης σε ειδικούς διαμορφωμένους χώρους ακόμα καλλίτερα. Αρκεί να μην γίνει το χάλι που γίνετε στα προάστια των Αθηνών...βλέπε Κηφισιά(κάτι καλό γίνετε τελευταία εκεί με τις αδειες), Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής που οι πεζόδρομοι και τα πεζοδρόμια έγιναν οι προεκτάσεις των καφέ μπαρ με μουσική στην διαπασών τις ώρες της κοινής ησυχίας, κάνοντας αφόρητη την ζωή των περίοικων, και όλα αυτά από δήμους που παρανομούν παρακάμπτοντας τις χρήσεις γης που υπάρχουν για την προστασία των κατοίκων παραχωρώντας παράνομες άδειες στους Φίλους Πελάτες τους!Οι πεζόδρομοι μπορούν να βελτιώσουν την ζωή μας αλλά όταν δεν τηρούνται τα νόμιμα την κάνουν ανυπόφορη! Και που να βρεις το δίκιο σου όταν η ίδια η εξουσία στην συγκεκριμένη ο Δήμος παρανομεί!!!
όλοι οι δρόμοι να κλείσουνε, να περνάνε μόνο λεωφορεία και τραμ. απο το περπάτημα δεν έπαθε κανένας τίποτα. από την καθιστική ζωή πάθανε πολλοί.
Σαφεστατα! Πες το αυτο σε μια μαμα με: παιδια, μωρα, σκυλια, καροτσια, τσαντες, σακουλες σουπερ μαρκετ... κλπ. Και αυτη ειναι μονο μια κατηγορια ανθρωπων που αναγκαστικα χρειαζονται αυτοκινητο για τις μετακινησεις τους. Η ζωη δεν ειναι μονο για εσας.
Αυτό εννοείται για το κέντρο, όχι για παντού. Και καλό είναι η μαμά να μην παίρνει τις τσάντες, τα σκυλιά και τα παιδιά όλα μαζί της. Αν βοηθάει και ο μπαμπάς κάτι γίνεται!
Μην κρίνεις μόνο από τον εαυτό σου. Μπορεί πχ να δουλεύεις σε γραφείο και να βολεύεσαι με ένα λεωφορείο πήγαινε-έλα. Δεν ισχύει για όλους αυτό. Αφενός υπάρχουν οδηγοί βαρέων οχημάτων που αναγκαστικά κινούνται στο κέντρο για εφοδιασμό καταστημάτων. Αυτοί και μόνο θα προκαλέσουν τρελή συμφόρηση κινούμενοι στα στενά. Αλλά θα σου πω και το άλλο: Ένα ασθενοφόρο σε ένα βαρύ περιστατικό, τι θα κάνει αν χρειαστεί να μπλέξει πχ στα Εξάρχεια ενώ αυτά απορροφούν όλη την κίνηση της Πανεπιστημίου; Να τους μείνει ο άρρωστος στα χέρια επειδή είμαστε κουλ τυπάκια και προτιμάμε το λεωφορείο; Μην κοιτάμε μόνο την πάρτη μας. Να βρεθούν μεν λύσεις, αλλά για όλους.
Η κίνηση οχημάτων στους πεζοδρόμους για ανεφοδιασμό επιτρέπεται,αλλά σε συγκεκριμένες ώρες.Και αυτές είναι αν δεν κάνω λάθος οι πολύ πρωινές. Το σίγουρο είναι ότι κανένα φορτηγό δεν πάει να ανεφοδιάσει κάποιο μαγαζί μεσημεριάτικα στο κέντρο της Αθήνας.. Όσο για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα,πυροσβεστικά,αστυνομία..) η είσοδος στους πεζοδρόμους επιτρέπεται όλες τις ώρες σε περίπτωση ανάγκης.
@SteliosG εχεις δικιο. Αν ειναι ποτε δυνατον η μαμα να παιρνει μαζι και τα παιδια και τις σακουλες και τα σκυλια ολα μαζι. Και εγω συμφωνω. Αλλωστε ειναι δεδομενο πως ολες οι μαμαδες εχουν α) βοηθεια στο σπιτι να τους κραταει τα παιδια, β) καποιον να της ψωνιζει ωστε να μην αναγκαζονται να μηγαινουν με τα παιδια σουπερ μαρκετ,γ) συζηγους (ναι ολες οι μαμαδες εχουν συζηγους) οι οποιοι, και εχουν χρονο (ολοι, ανεξαιρετως) και βοηθουν ολοι τις γυναικες τους με τα παιδια και τα λοιπα (ολοι ανεξαιρετως παλι). Οποτε τι συζηταμε; το ελυσες το θεμα! Δεν χρειαζεται να εχουν αυτη την κακη συνηθεια να κουβαλανε τα παιδια μαζι τους, και επιπλεον εχουν και το μπαμπα να βοηθαει. ρε που ζητε; εκτος απο τον μικροκοσμο σας εχετε δει και τιποτα αλλο;
@marinikion Κυκλοφορώ κέντρο και βλέπω εφοδιασμούς καταστημάτων με τα μάτια μου τακτικά σε εργάσιμες ώρες. Ζωοδόχου Πηγής, Ιπποκράτους τακτικότατα ειδικά στο βιβλιοπωλείο στη γωνία με Σόλωνος, στην Κάνιγγος και αλλού. Μόνο σίγουρο δεν είναι λοιπόν αυτό που λες. Επίσης δες λίγο πιο ανοιχτά το θέμα: Σε μια κίνηση που μοιράζεται ομοιόμορφα, υπάρχει μια σταθερή ροή. Το ασθενοφόρο για να του επιτραπεί να χρησιμοποιήσει τον πεζόδρομο πρέπει και να τον φτάσει. Το θέμα είναι λοιπόν τι γίνεται στα στενά μέχρι εκεί, όπου θα συγκεντρώνονται τα αυτοκίνητα που είναι τώρα στην πανεπιστημίου. Αν πχ είναι δυο στενά πριν τον πεζόδρομο αλλά ακινητοποιηθεί για 10-15 λεπτά γιατί η κίνηση που το εμποδίζει δε μπορεί να πάει απ'την πανεπιστημίου, τότε πρακτικά δε μπορεί ούτε κι εκείνο.Και γενικά μην κολάς στο παράδειγμα. Υπάρχουν και οι άνθρωποι με αναπηρίες. Κάποιος με καροτσάκι πχ, μπορεί μεν να πάρει το μετρό αλλά μετά θα πρέπει να κάνει ακροβατικά για να καλύψει μια απόσταση μερικών τετραγώνων. Δεν υπάρχουν παντού ράμπες, κάποιες ανηφόρες μπορεί να έχουν κλίσεις απαγορευτικές για καροτσάκι ή πατερίτσες, εδώ δεν υπάρχουν πεζοδρόμια καλά καλά σε μερικά στενά. Ενώ τώρα μπορεί να πάρει ένα ταξί κ να τον πάει στην πόρτα. Το point που θέλω να κάνω είναι ότι χρειάζεται μια πολύ ευρύτερη μελέτη ώστε να υπάρχουν εκ των προτέρων οι υποδομές για να καλύψουν τις ανάγκες που θα προκύψουν. Τέλος, η παρατήρησή μου ήταν για την άνεση του lowlow που λέει ότι δεν έπαθε κανείς τίποτα απ'το περπάτημα. Κι όμως ένας καρδιοπαθής 70 χρονών δεν κάνει να λαχανιάσει πχ, ενώ άλλοι δεν περπατάνε γιατί απλά δεν έχουν πόδια. Άρα ας μη λέει μεγαλοστομίες κρίνοντας απ'την πάρτη του. Να βελτιωθεί το κέντρο αλλά έχοντας στο μυαλό μας όλους όσους θα το χρησιμοποιούν, που δεν είναι όλοι νέοι και υγιείς.
"Η Αθήνα είναι καί οι δρόμοι της, η δυναμική κίνηση των αυτοκινήτων". Θαραλλέα η άποψή σου, σε μια ατμόσφαιρα (δεν εννοώ τα σχόλια στη Lifo, εννοώ γενικά στην κοινή γνώμη) που είναι στα λόγια κατά των ΙΧ. Εγώ θα έλεγα ότι είμαι υπέρ της ειρηνικής συμβίωσης ΙΧ και ΜΜΜ, με τα μεν να καλύπτουν τα κενά των δε και αντιστρόφως.
Γελάω. Φαντάζομαι σας αρέσει και η ουσιαστικη πεζοδρομηση της Ομόνοιας (την εποχη του συντριβανιου ηταν αδιαβατη απο πεζους) - αναβάθμισε την περιοχή.Ο αστικος ιστος ειναι πολύ σοβαρη υποθεση για να την αφηνουμε σε μια ομαδα αρχιτεκτονων (με πολλες αλλες να διαφωνουν μαζι της) και σε ενα κληρονομικο στην διοικηση ιδρυμα (Ιδρυμα Ωνάση ειναι η Παπαδημητρίου ή πως λέγεται η κληρονομικη διοικηση) με πάθος την προβολή του.Δεν μου αρεσει ο χειρισμός - δεν μου αρεσει το σχεδιο. Διαπλατυνση των πεζοδρομιων εχει σημαντικο νοημα, πιο ηπια κυκλοφορια εχει νοημα, το αν η πεζοδρομηση εχει νοημα ρωταω: μας παιρνει να πειραματιστουμε οπως εγινε με την Ομονοια;
Η Πανεπιστημίου έχει τη Βουκουρεστίου, την τριλογία, την Κοραή, την πλατεία δικαστηρίων, έχει φαρδύτατα πεζοδρόμια. Δεν χρειάζεται ανάπλαση αλλά φροντίδα. Τα χάλια της Σόλωνος, της Σταδίου, της Ομόνοιας, της Πατησίων, της 3ης Σεπτεμβρίου, της Γερανίου, αυτά είναι τα προβληματικά σημεία. Είναι λάθος να ξεκινάμε από έναν από τους λίγους δρόμους που κρατάνε ακόμα έναν χαρακτήρα και μεγάλη λειτουργικότητα.Το καλύτερο για το κέντρο θα ήταν μια ανάπλαση της Κοραή και της Κλαυθμώνος. Αυτό θα δημιουργούσε ένα ζωντανό κύτταρο στην πόλη, αντί να απονεκρωσει τη σημαντικότερη λεωφόρο της.
και τωρα εσυ νομιζεις οτι το Ιδρυμα και οι Καθηγηταδες θα προβληθουν αν αναπλασουν το Γεράνι ή αν ρίξουν μια ζαριά με την πανεπιστημίου;;;αν πετύχει προβολή, αν δεν πετύχει μετακομιζουν εκάλη. οι μελέτες θα χρηματοδοτηθουν ετσι και αλλοιως
Οι γυρω γυρω δρομοι απο την Πανεπιστημιου ειναι πολυ στενοι. Θεωρω παραλογο (οσο και αν ειναι ομορφο να εχουμε εναν μεγαλο πεζοδρομο στο κεντρο) να πραγματοποιηθει ενα τετοιο εργο. Θεωρω οτι θα ηταν καλυτερο να μετατρεψουν σε πεζοδρομους καποιος απο τους γυρω δρομους. που και θα τους ομορφηνουν (προσωπικα την Πανεπιστημιου την θεωρω ομορφη ακομη και αν περνανε αυτοκινητα, και ιδιαιτερα το βραδυ). Αν και ειμαι υπερ στο να γινονται εργα αναβαθμισης της εικονας της πολης, ακομη και σε τετοιες εποχες, καλυτερο θα ηταν να δωθουν τα χρηματα για την αναβαθμιση αλλων περιοχων, δρομων του κεντρου και να αφησουμε τους εντυπωσιασμους στην ακρη. Η λυση του να πεζοδρομηθει η μιση λεοφορος και να αφεθουν δυο ρευματα κυκλοφοριας ελευθερα για τα οχηματα ισως να ηταν πιο συμβατη, και λιγο πιο φτηνη.
Συμφωνώ με την πεζοδρόμηση αλλά δεν μπορώ να πω ότι την υποστηρίζω φανατικά. Η βασική μου αντίρρηση είναι ότι αφορά μια περιοχή του κέντρου που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ ωραίο και τώρα. Επιτέλους Αθήνα δεν είναι μόνο το Σύνταγμα η Πανεπιστημίου και η Ομόνοια. Δύο δρόμους παρακάτω υπάρχουν περιοχές για τις οποίες δεν έχει γίνει ποτέ τίποτα και ούτε καν ακούγονται προτάσεις. Δεν είναι ευρωπαϊκό, θα έλεγα είναι λίγο επαρχιώτικο να σκεφτόμαστε μόνο τη βιτρίνα της πόλης. Θα προτιμούσα τα λεφτά να πάνε σε άλλες περιοχές της πόλης, Λυκαβηττό, Κουκάκι, Κολωνό, Πετράλωνα.
Το έργο μού φέρνει στο νου μια κατεύθυνση ανάλογη με εκείνη των ολυμπιακών έργων-θραυσμάτων τα οποία δεν αποτέλεσαν κομμάτια ενός συνολικού σχεδίου, έγιναν για τα μάτια του -έξω- κόσμου, κόστισαν, δεν απέφεραν, χρέωσαν, απαξιώθηκαν, δεν κάλυψαν πραγματικές ανάγκες κατοίκων στο διηνεκές.Το πρόβλημα είναι διττής φύσης νομίζω: αφενός δίνει την ψευδαίσθηση σε μεγάλη μερίδα κόσμου πως κοινωνικά προβλήματα αντιμετωπίζονται με μονόπλευρες αναπλάσεις και αφετέρου δε συμπεριλαμβάνεται σε κάποια ολιστική πρόταση που αντιμετωπίζει την πόλη ως μια δυναμική και πολύπλοκη οντότητα μέσα στην οποία αλληλεπιδρά πληθώρα παραγόντων.
Συγγνώμη, για ποια ακριβώς ολυμπιακά έργα μιλάς που δεν αποτέλεσαν κομμάτια ενός συνολικού σχεδίου, έγιναν για τα μάτια του έξω κόσμου, κόστισαν, δεν απέφεραν και δεν κάλυψαν πραγματικές ανάγκες;Μιλάς για το μετρό, για το τραμ, για την ανάπλαση της Κηφισίας; Την Αττική Οδό;Σίγουρα οι "πολιτικοί" μας δεν είναι και δεν ήταν ποτέ αυτοί που θα έπρεπε, αλλά κάποια έργα έγιναν, κόστισαν βέβαια (και γιατί όχι άλλωστε, έργα είναι), απέφεραν, κάλυψαν πραγματικές ανάγκες και βοήθησαν πολύ στην καθημερινότητα μας. Μακάρι να συνεχίσουν να γίνονται.Το συγκεκριμένο έργο, μακάρι να επιτύχει και να κάνει την Αθήνα (από την Ομόνοια, που χρήζει χείρας βοηθείας, μέχρι το Σύνταγμα) πιο όμορφη.
Ολυμπιακά έργα είναι οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις, εξ ορισμού. Αυτά που αναφέρεις είναι, κατά τη γνώμη μου, συνοδευτικά που έγιναν με την ευκαιρία/αφορμή των αγώνων.Δεν είμαι ειδικός αλλά ονομάτισέ μου, παρακαλώ, έστω ένα αμιγώς ολυμπιακό έργο που χρησιμοποιείται ακόμα από τον γύρω πληθυσμό και όχι εξ' ολοκλήρου από events η πρόσβαση στα οποία απαιτεί χρηματικό αντίτιμο.Ίσως υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις που πιθανόν αγνοώ.Τέλος και σε σχέση με τα παραδείγματα που αναφέρεις, στην Αθήνα έζησα από το 2004 κι έπειτα, οπότε δεν ξέρω τι είδους ανάπλαση υπέστη η Κηφισίας και δε μπορώ να κρίνω.Η γραμμή του Τραμ πραγματοποιήθηκε με μεγάλες αποκλίσεις, απ' όσο γνωρίζω -πχ στο σχέδιο θα συνοδευόταν από παράλληλη ζώνη πρασίνου καθ' όλο το μήκος της.Το μετρό ναι, απαραίτητο και χρηστικό.Η Αττική Οδός χρησιμοποιείται μεν αλλά από την άλλη είναι ακόμα ένα έργο που ενθαρρύνει τη χρήση του αυτοκινήτου, ένα μέσον του οποίου η χρήση ευθύνεται τα μέγιστα στην υποβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης στην Αθήνα -οπότε δεν ξέρω τι να σκεφτώ εκεί.
μια ζωή τα ίδια στην Αθήνα. όποτε θέλουν κάτι να παραστήσουν οι βλαχοδήμαρχοι και οι πολιτικάντηδες κάνουν...έργα. φτιάχνουν πεζόδρομους και τοιχάκια με το κλασσικό τουβλάκι, βάζουν και κανένα άσχετο δέντρο και το έγκλημα ολοκληρώνεται. πραγματικά αγανακτώ. αγανακτώ που όλοι εμείς δεν έχουμε άποψη. μας έχουν επιβάλλει την αισθητική του γέρου Καραμανλή, της μετανάστευσης σε μια τσιμεντούπολη που έχει και τα κηπάκια της για να μη τη σιχαίνεσαι. μια πόλη που αντί να δίνει ζεστασιά στους ανθρώπους, τους κάνει περαστικούς, διαβάτες, διερχόμενους. μια πόλη που δεν έχει σκοπό να σε κρατήσει, αλλά να σε διώξει. τι υποκρισία. τι όνειδος για τη πόλη. ακόμα και η πρόταση ξενόφερτη, όπως επιτάσσει η μνημονιακή λογική. γιατί εμείς "δεν ξέρουμε". χρειαζόμαστε ένα...οθωνα, έναν γλυξμπουργκ, ενα σχέδιο μάρσαλ για να μας δώσουν τα φώτα. τι κι αν η ακρόπολη κλαίει εκεί πιο πάνω. πως γίνεται να γεννιέσαι έλληνας, μέσα στο φώς, μέσα στην τέχνη, να είσαι συνδεδεμένος στο dna σου μέσα με τις αρμονίες του σύμπαντος και να θαμπώνεσαι από τα τουβλάκια, τα κηπάκια, τα πεζοδρομιάκια, τα ανθρωπάκια που σκέφτονται τέτοιες κοτσάνες και τις βαφτίζουν "περιβαλλοντικά αναγκαίο", "πράσινη ανάπτυξη", "οικολογική παρέμβαση" και τα τοιαύτα. τρίχες. τρίχες κατσαρές κατάμαυρες. ντροπή και αίσχος. κατάντια. καμία σχέση. απελπισία ρε παιδί μου. λίγη έμπνευση δεν υπάρχει σε αυτό τον τόπο? λίγο ελληνικό χρώμα? όλα προκάτ και ντεφάκτο? όλα εκχωρημένα στον "ανάδοχο"? όλα δανεικά? όλα copy paste? όλα εργολαβία? η συνείδηση μας? τα αντανακλαστικά μας? ο πολιτισμός μας? (η συμμετοχή μας στη διαμόρφωση της πόλεως-χώρου κοινής ζωής των πολιτών)? οι προτεραιότητες μας? το κέντρο είναι ο καθρέφτης μας, η καρδιά μας, η ελπίδα μας, η επόμενη ημέρα. και τι καθόμαστε και κοιτάμε? μια από τα ίδια, ένα τίποτα, μια άδεια εικόνα "για skaters" (τι είναι αυτό?), μια άχρηστη, και άσημη παρουσίαση, μια κατάθεση δίχως κατάθεση έμπλεα μιας αντίθεσης--ο άνθρωπος απέναντι στην πόλη, όχι μέσα στην πόλη, όχι μέρος της πόλης, ένα όν που δεν αλληλεπιδρά μαζί της, δεν την επηρεάζει, δεν την ακουμπά. έχω κουραστεί από τα αισθητικά μας αδιέξοδα. κι όσο κοιτάζω εικόνες από το 1920, ακόμα και από το 1950 τόσο πείθομαι ότι θα ζω για πάντα σε ένα κέντρο φαντασιακά φορτισμένο, από συναισθήματα παλιών ανθρώπων κοστουμαρισμένων και γελαστών να πίνουν καφέ στου Ζόναρς, κουτσομπολεύοντας γαντοφορεμένοι, βγαλμένοι από ένα χόλυγουντ ελληνικό, ιδιαίτερο, αυθεντικό και ντόμπρο. απλά λυπάμαι, απλά θλίβομαι. απλά ελπίζω κάποιος να καταλαβαίνει την απελπισία μου. δουλεύω 15 χρόνια στο κέντρο, ήμαρτον κάντε το να ζήσει όπως ήταν παλιά, δε θέλω ένα μουσείο, ούτε ένα μαυσωλείο, ουτε να ταϊζω περιστέρια και αστέγους. θέλω λίγο Αθήνα ρε γαμώτο. Αθήνα, όχι Κατίνα
@marco: Πόσο αλαζονικό να ονομάζεις ανθρωπάκια εκείνους που δεν συμφωνούν μαζί σου.Κι αυτή η χιλιομασημένη κοτσάνα με το αγνό κι αθάνατο "ελληνικό" dna...το οποίο το διαθέτουν ποιοί ακριβώς, οι ελληνάρες που χέζουν πατώκορφα τον τόπο στο όνομα της πάρτης τους, εσύ μήπως που υποτιμάς μια φιλότιμη προσπάθεια, ποιός; Αμα αγαπούσες την Αθήνα θα την συμπονούσες και δεν θα μιλούσες με τόση περιφρόνηση για μια πόλη που κακοποιείται καθημερινά απο τους ίδιους τους μίζερους κατοίκους της.
δεν κατάλαβες τίποτα, δεν έχεις επαφή με τη σκέψη μου, σε παρακαλώ να προσπεράσεις και να με αφήσεις στην ησυχία μου. χαμπάρι δεν πήρες, οι αισθήσεις σου δε σε βοηθούν φαίνεται. Δεν ξέρεις να αγαπάς αν δεν αισθάνεσαι---απλά μιμείσαι. Δεν πειράζει, στην τελική κουβέντα γίνεται, δεν έχουμε κάτι να χωρίσουμε. Να είσαι σίγουρος/σίγουρη ότι και με αυτούς που διαφωνώ, καλά τα πάμε. Αρκεί στο τέλος το αποτέλεσμα να είναι καλό για τους περισσότερους.
Βαγγέλη, συμφωνώ μαζί σου. Το κέντρο της Αθήνας ασφυκτιά, έχει επείγουσα ανάγκη πεζοδρόμων ώστε οι πεζοί να μπορούν να περπατούν όσο γίνεται ανενόχλητοι απο την συνεχή, υπερβολικότατη και ιδιαίτερα κακομαθημένη παρουσία των αυτοκινήτων/μηχανών Παντού. Οι οδηγοί τους οχι μόνο καβαλάνε στα πεζοδρόμια, μας προγκάνε να τους αδειάσουμε τη γωνιά και παρκάρουν απάνθρωπα μόλις βρούν την παραμικρή ευκαιρία αλλά καιζητούν τον λόγο απο πάνω - ενώ πολλοί απ'αυτούς συμπεριφέρονται σαν να έχουν ξεχάσει τί σημαίνει να είσαι πεζός μέσα στην ίδια σου την πόλη. Αυτή η συνεχής υπενθύμιση των αναγκών των τροχοφόρων αποσιωπά με ένα απαράδεκτο τρόπο τις αδήριτες ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιουν τα πόδια τους για να κινηθούν. Ας χρησιμοποιούν επιτέλους οι οδηγοί τα μέσα συγκοινωνίας, όπως και τόσοι άλλοι, όπως όλοι εμείς. Ας γίνει μια δοκιμή τέλος πάντων να δούμε πώς είναι να να κυκλοφορούμε ελεύθερα σε ένα απο τους πιό όμορφους δρόμους της Αθήνας και τί είδους ρυθμίσεις μπορούν να ευοδωθούν όσο αφορά τα οχήματα. Φτάνει πια με την μεροληπτική, εγωπαθή κριτική. Αν θέλουμε θα βρεθούν λύσεις, όπως βρέθηκαν π.χ. για την Αρεοπαγίτου και την Αιόλου. Και τότε θυμάμαι πόσες άγονες διαμαρτυρίες είχαν ακουστεί...Ας ηρεμήσει λίγο αυτή η τόσο άδικα ταλαιπωρημένη πόλη. Είμαστε πολλοί που την αγαπάμε και θέλουμε να την δούμε να ζεί καλύτερες μέρες.
Η Αρεοπαγειτου και η Αιολου ηταν ποιο μικροι σε πλατος δρομοι. Υπαρχουμε και εμεις που αγαπαμε την πολη μας και ζουμε σε αυτη και κινουμαστε με τα ποδια, αλλα δεν θελουμε να δουμε τη Σολωνος, ο κοντινοτερος(αν δεν κανω λαθος) ιδιας κατευθυνσης δρομος να ασφυκτια. Γιατι αυτο θα γινει, τα οχηματα που θελουν η πρεπει να περασουν θα περασουν.
τα εχεις μπερδεψει ο πεζος δεν εχει αναγκη πεζοδρομους, εχε4ι αναγκη πεζοδρομια που το καθε Μηχανακι, Μπαρ, Περιπτερο, Αυτοκινητο να τα ΣΕΒΕΤΑΙ.
Κι εγώ είμαι πολύ ευτυχισμένη που προχωρά το έργο. Πάντως το άρθρο με έβαλε σε σκέψεις γύρω απο τις (εκάστοτε) διαμαρτυρίες. Ναι μεν υποστηρίζω την πεζοδρόμηση αλλά δε νομίζω πως εγώ έχω περισσότερο 'δίκιο' από κάποιον άλλον ο οποίος δυσανασχετεί. Δεν αναγνωρίζω καμία απόλυτη αλήθεια παρά μόνο επιχειρήματα και ανταλλαγή απόψεων. Πιστεύω, λοιπόν, πως αυτό είναι το πραγματικό μας μειονέκτημα. Ποτέ δε μας δίνουν και ποτέ δε ζητάμε χώρο ώστε να εκφραστεί και να καταγραφεί η διαφορετική γνώμη των χρηστών του δρόμου, της πλατείας, κλπ. Κάποιος αποφασίζει τι θα γίνει, το ανακοινώνει και το προχωράει. Χωρίς feedback. Όμως, οι διαφορετικές απόψεις πάντα βρίσκουν τρόπο να εκφραστούν. Απλώς, όσο δεν εκφράζονται μεθοδικά, γίνονται αφορμές για virtual καυγάδες, κατινιές και γκρίνιες χωρίς λογική και ψυχραιμία.
Εγώ, προσωπικά πάντα, δεν γνωρίζω κανέναν (ποικίλων πολιτικών αποχρώσεων)που να είναι κατά αυτού του έργου. Κυρίως αυτό που φοβούνται είναι οι καθυστερήσεις, να μη πληρώσουμε τα διπλά - γιατί είμαστε πολύ large και το συνηθίζουμε εδώ στην Ελλάδα - και τέτοια. Όχι ότι ο ευρύτερος κοινωνικός μου κύκλος είναι ο κόσμος όλος, ένα vibe μεταφέρω... Ελπίζω να πάνε όλα κατ' ευχήν.
Υπάρχουν πολλοί που είναι κατά αυτού του έργου (και δεν κάνω ανάκριση για τα πολιτικά τους φρονήματα) και έχουν αρθρογραφήσει με συγκεκριμένα επιχειρήματα: η Άννα Δαμιανίδη και ο Θανάσης Σκώκος στο Πρόταγκον, ο Γιάννης Γκόλιας στο aixmi.gr, ο Βασίλης Γρηγοριάδης με τον Χρήστο Λέμπεση στην Καθημερινή, πολλοί απλοί πολίτες σε διάφορα σάιτ.
Προσωπικά όταν πρωτοείδα για πρώτη φορά το σχέδιο ήμουν ενθουσιασμένος ως πεζός. Μελετώντας όμως τις αντίθετες γνώμες δεν μπορώ να μην έχω δεύτερες σκέψεις.Καταρχάς για το συγκεκριμένο τεράστιο έργο δεν έχει γίνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, κάτι εντελώς βασικό. Υπάρχει επίσης το πολύ βασικό θέμα του κόστους. Σε μια εποχή που τα κονδύλια για δημόσιες επενδύσεις είναι περιορισμένα θα δοθεί ένα τεράστιο ποσό για την υλοποίηση της πρότασης. Η Πανεπιστημίου μπορεί να είναι "βιτρίνα" αλλά δεν είναι ο πιο προβληματικός χώρος του Δήμου Αθηναίων. Τα λεφτά αυτά θα λείψουν, ίσως πολύ περισσότερο, από τον Άγιο Παντελεήμονα, την Κυψέλη, τα Πατήσια.Τέλος, για την ίδια την πρόταση παραμένει το ερώτημα αν η πλήρης πεζοδρόμηση είναι ο καλύτερος δρόμος. Η Πανεπιστημίου δεν είναι χώρος κατοικίας αλλά εμπορίου και γραφείων. Αν εξαφανιστούν πλήρως τα αυτοκίνητα υπάρχει κίνδυνος μετά τις 10 να γίνει ένας έρημος τόπος ελεύθερο πεδίο στο έγκλημα. Η δε πλήρης πεζοδρόμηση δεν είναι μονόδρομος για την διευκόλυνση των πεζών. Υπάρχει π.χ. το παράδειγμα της Ράμπλας στη Βαρκελώνη όπου και χώρος για πεζούς υπάρχει άφθονος και 2 λωρίδες, μία για κάθε κατεύθυνση, παραμένουν για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.Δεν λέω πως αναγκαστικά η απάντηση στα παραπάνω οδηγεί στο όχι στην υλοποίηση του Rethink Athens. Το να γίνονται όμως σοβαρά ερωτήματα για ένα τεράστιο έργο που θα αλλάξει τη φυσιογνωμία του κέντρου προς το καλύτερο ή το χειρότερο δεν είναι καταναγκαστική διαμαρτυρία.
Φίλε Δον Ιδιώτη,Καταρχάς πρέπει να ρωτήσεις το ΥΠΕΚΑ :) Στον πρόσφατο ν. 4014/11, ο οποίος θεωρητικά είναι πιο «φιλικός» σε επενδύσεις, και στη σχετική Υπουργική Απόφαση 1958/12 περιλαμβάνει στα έργα και δραστηριότητες που χρειάζονται ΜΠΕ συμπεριλαμβάνει το Τραμ εντός νομού Αττικής και τα έργα στις Αστικές Αρτηρίες. Στο ουσιαστικό κομμάτι τώρα. Η ΜΠΕ μελετά τις επιπτώσεις του έργου όχι μόνο στην χλωρίδα και την πανίδα αλλά και στους ανθρώπους. Εάν πχ η πεζοδρόμηση σπρώξει πολύ περισσότερη κίνηση αυτοκινήτων στους στενούς γειτονικούς δρόμους, πολλοί από τους οποίους αντίθετα με την Πανεπιστημίου κατοικούνται, αυτό μπορεί να σημαίνει περισσότερο θόρυβο, καυσαέριο και επομένως υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους. Δεν λέω πως απαραίτητα αυτό θα συμβεί, αλλά χρειάζεται μια επιστημονική εκτίμηση.Νομίζω πως για ένα έργο 92 εκατομμυρίων Ευρώ δεν είναι περιττή πολυτέλεια η μελέτη του σε βάθος από όλες τις πλευρές προτού μπουν οι μπουλντόζες.
Φίλε auslaender, καλό είναι να μην επαναλαμβάνεις απλά πράγματα που διαβάζεις αλλού αλλά να τα ψάχνεις και μόνος σου. Ειδικά αυτό το "δεν έχει γίνει περιβαλλοντική μελέτη" ήταν απλά ένα κλικ μακριά το να μάθεις ότι δεν ισχύει.Όχι μόνο έχει γίνει αλλά από τη μελέτη φαίνεται πως δεν θα υπάρξει καμία, καμία απολύτως αρνητική επίπτωση στο κέντρο των Αθηνών απ' την πεζοδρόμηση, και ακόμα περισσότερο η ελληνική πρωτεύουσα μόνο οφέλη θα έχει από μία τέτοια μεταμόρφωση.http://www.rethinkathens.org/eng/faqΔιάβασε και μόνος σου για να σου λυθούν ακόμα περισσότερο οι απορίες.
Φίλε Τέρρυ,Καταρχάς σε ευχαριστώ για το link. Ξαναδιάβασα το FAQ το Rethink και βρήκα τα ακόλουθα:-Οι μόνες μελέτες που έχουν γίνει σύμφωνα με αυτά που αναφέρει το rethink είναι μια κυκλοφοριακή μελέτη από το Πολυτεχνείο και μια μελέτη της Σχολής Αρχιτεκτονικής με τίτλο τίτλο "Μεταλλασσόμενοι χαρακτήρες και πολιτικές στα κέντρα πόλης Αθήνας και Πειραιά". Προφανώς καμία από τις δύο δεν είναι ΜΠΕ.-Σε άλλο σημείο γράφει "Παρά ταύτα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων μελετά όλα τα πιθανά σενάρια και ΘΑ προτείνει κατάλληλες λύσεις ώστε οι ευεργετικές για το περιβάλλον παρεμβάσεις να επεκταθούν". Από αυτό φαίνεται πως η ΜΠΕ δεν είναι έτοιμη.-Στην ερώτηση "Τι περιλαμβάνει η ΜΠΕ" υπάρχει μια γενική απάντηση για το τι περιλαμβάνει η οποιαδήποτε ΜΠΕ και τίποτα συγκεκριμένο.-Την άποψη πως δεν θα υπάρχει απολύτως καμία απολύτως αρνητική επίπτωση στο κέντρο από την πεζοδρόμηση δεν την συμμερίζεται ούτε το αναμενόμενα αισιόδοξο FAQ του Rethink :) Γράφει πχ: "Βάσει των κυκλοφοριακών μοντέλων προβλέπεται περιορισμένη αύξηση της αντίστοιχης κυκλοφορίας σε μερικούς γειτνιάζοντες δρόμους."Με τη σειρά μου λοιπόν θα σε προέτρεπα να ψάχνεις σε πηγές πέρα από προκατηλειμμένα επίσημα site που μιλάν με την διαύγεια της Πυθείας. :) Πολύ ευχαρίστως να διάβαζα την ίδια την έρευνα αλλά δυστυχώς, λίγους μήνες πριν τη δημοπράτηση του Τραμ, αυτή απλά δεν υπάρχει.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να πάρεις αμάξι για να κατέβεις στο κέντρο της Αθήνας. ΟΛΑ τα μέσα μεταφοράς περνάνε απο εκεί. Κι εγώ περιμένω την πεζοδρόμηση πως και πως. Αλλά ένα καλό κάνουν 8 κακά. 3 χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο; Ούτε τυφλές καλόγριες να βάζανε τα τούβλα ένα ένα... (Ουγκάντααααα!!!)
υπαρχουν και αυτοι που κατοικουν στο κεντρο της Αθηνας και θελουν να παρουν το αμαξι τους για να πανε σε καποια λλη περιοχη. Το κεντρο δεν εχει μονο μαγαζια, μπαρ, και γραφεια. just saying..
Ο Έλληνας θα διαμαρτύρεται ότι και να γίνει. Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου μόνο καλό μπορεί να κάνει στο έρμο το κέντρο της Αθήνας. Προσωπικά, μια που η δουλειά μου είναι στη Πανεπιστημίου, περιμένω πως και πως να αρχίσουν τα έργα.
Περιμενω πως και πως να γινει αυτο το εργο. Επιτελους το κεντρο της Αθηνας θα θυμιζει λιγο απο αλλες Ευρωπαικες πρωτευουσες οπου τα κεντρα τους ειναι για τον λαο και οχι για τα αυτοκινητα. Ξερουμε ποτε ξεκηνα το εργο;
Υπαρχουν και στο κεντρο καποιες καλες γειτονιες αν ψαξεις. Οπως πχ το Μετς, ο γειτονια πισω απο το Καλλιμαρμαρο ακομα και το Παγκρατι αμα ψαχνεις για κατι φθηνοτερο. Μην βλεπουμε τα πραγματα οπως θελουμε... Ζω χρονια στο κεντρο και δεν θα μπορουσα να ζητησω καλυτερη γειτονια.
@ Xeltox 26.7.2013 | 02:32Λέγοντας "ευρωπαϊκές" εννοώ γειτονιές καθαρές, με δημόσιες παροχές, δημόσιο χώρο σε χρήση, πράσινο, προσβασιμότητα, συγκοινωνιακή σύνδεση, επαρκή αγορά ανάλογα με τις ανάγκες.Δεν ξέρω πως ορίζεις τις "καλές" γειτονιές και πως τις "κακές" χαρακτηρίζοντας ανάλογα την ίδια στιγμή τους κατοίκους αντίστοιχα.Ο πολύς κόσμος της Αθήνας δε ζει στο Μετς, στην Πλάκα, το Κολωνάκι, την "καλή" πλευρά του Παγκρατίου. Ας δούμε και τις πληθυσμιακές πυκνότητες στα Πατήσια, την Κυψέλη, τον Άγιο Παντελεήμονα, που συνεπάγονται πυκνότητες αναγκών και προβλημάτων.Δεν ξέρω ποιός βλέπει τα πράγματα όπως θέλει.
εγώ πάντως μένω κυψέλη και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος απο τη γειτονιά μου.. πρασινο, πεζοδρομοι, κοσμος να κανει βολτες στη φωκιωνος και τριγυρω, υπηρεσιες σχεδον διπλα μου, λεωφορεια και τρολει για να παω οπου θελω! οχι οτι δεν υπαρχουν (μικρο)προβληματα αλλα πολλοι ανθρωποι εχουν μαθει να εστιαζουν μονο σε αυτα και αυτο για να εχουν κατι να γκρινιαζουν.