Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

Elvis has left the Building

 

 

"Στο βιβλίο Elvis has left the Building επιχειρείται η καταγραφή μιας πλευράς των ελληνικών συναυλιών υπό μορφή τέχνης, με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτόν που συνήθως βλέπουμε από φωτογράφους του χώρου. 

Κοιτώντας τις φωτογραφίες της έκδοσης μπορεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στο παράδοξο, το συνηθισμένο, το φανερό, το κρυφό, το αστείο και το σκληρό που κρύβεται πίσω από τα αθηναϊκά live, είτε μιλάμε για μια συναυλία σε ένα τεράστιο στάδιο, είτε για κάποιο underground event σε κάποιον απομονωμένο βιομηχανικό χώρο πέριξ του κέντρου της Αθήνας. 

Ο κύριος όγκος φωτογραφιών δημιουργήθηκε το 2015 με μια δανεική κόμπακτ φωτογραφική μηχανή και κάμποσα -αγορασμένα πολύ φθηνά καθότι ληγμένα- ασπρόμαυρα φιλμ. Τα χρόνια που ακολούθησαν έφεραν τις υπόλοιπες φωτογραφίες του βιβλίου. 

Η υποχρεωτική συναυλιακή παύση του COVID-19 έβαλε μία άνω τελεία σε αυτή τη διαρκή φωτογραφική αναζήτηση."

 

Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

 

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
Το εξώφυλλο του βιβλίου. © Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

 

Παλιά δεν με ενδιέφερε να παίζω σε άλλους αυτά που έγραφα. Τη στήριξη που ήθελα την έπαιρνα κατά τη διάρκεια της δημιουργίας ενός τραγουδιού, όπου -κατά κάποιο τρόπο- ο  δημιουργός ξεφεύγει από την ανθρώπινη κλίμακα, συναντά το όλον, αν και μετά επιστρέφει  συντετριμμένος στην καθημερινότητα και στο άλγος της ύπαρξης. Είχα πάντα και μια συστολή  απέναντι στο πλήθος, δεν ήθελα να πέφτουν πάνω μου τα βλέμματα.

 

Στην πορεία, αναγκασμένος να υποστηρίξω το έργο μου, μπήκα στη διαδικασία των ζωντανών εμφανίσεων (αρχικά με απανωτούς πανωλεθρίαμβους). Διαπίστωσα τότε πως -πέρα από τη στιγμή  της γέννας- μπορώ να φτάσω στην υπέρβαση και μέσα από μια συναυλία, έχοντας τη βοήθεια των συνεργατών μου αλλά και του κόσμου, που, τελικά δεν είναι θηρία έτοιμα να με κατασπαράξουν αλλά -στη μεγάλη τους πλειοψηφία- συνάνθρωποι με ωραία συναισθήματα και διάθεση.

 

Ανάμεσα στους συνεργάτες συμπεριλαμβάνω -εκτός από τους μουσικούς- και όλους τους εργαζόμενους που παίρνουν μέρος στη διαδικασία μιας συναυλίας. Μάλιστα, βασικό κριτήριο για το αν μια εμφάνισή μας πάει καλά είναι, όταν βλέπω κάποιον από αυτούς, που έχουν φάει στη μάπα το πριν πολλών συναυλιών, να χαίρεται -παρ’ ότι κουρασμένος- μ’ αυτό που συμβαίνει.

 

Ο Αλέξανδρος -όντας εκ των έσω, μια και εργάζεται στον χώρο των συναυλιών- είχε την  παρόρμηση και τη δυνατότητα να καταγράψει, τόσο την προσπάθεια και την αγωνία που κρύβεται πίσω από μια συναυλία όσο και τη λαχτάρα και την έξαψη που μπορεί να συμβεί στη διάρκειά της.

 

Καλή αντάμωση 

Μεταξοχώρι, 15/3/2021 

 

Θανάσης Παπακωνσταντίνου

 

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης

 

ελβις
© Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης