Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από τις 14 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαΐου την πρώτη αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Αληθεινού, που έχουν επιμεληθεί η Τίνα Πανδή και ο Σταμάτης Σχιζάκης.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Χωρίς τίτλο, 1972. Γύψος, ύφασμα, ξύλο, μικρόφωνο, ηχεία. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Προσκλητήριο, 1974. Ξύλο, γύψος, μέταλλο, νερό, ηλεκτρική αντλία. Συλλογή Νίκου Παττίχη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Συμβάν, 1973. Γύψος, ξύλο, μαγνητόφωνο, φωτιστικό. Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Φωτογραφία από τη δράση «Ένα συμβάν»,1973. Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο Ώρα, Αθήνα.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Πρωτοπορία και Πειραματισμός», Magazzini del Sale, Βενετία, 1978.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Βιβλία-16 Απόψεις», Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα, 1980.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Βιβλία-16 Απόψεις», Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα, 1980.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
10η Κατάκρυψη, Κέντρο Τέχνης Επίκεντρο, Πάτρα, 1990.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Σπουδή γραφής στο Χώρο, 1978. Ακρυλικό σε καμβά. Ιδιωτική συλλογή.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Χωρίς τίτλο, 1974. Μέταλλο, πανί, χόρτο, φύλλο, μολύβι, ξύλο. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»
Χωρίς τίτλο, 1972. Σκοινί, δέρμα, μουσαμάς, σωληνάρια. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

 

Για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες ο Δημήτρης Αληθεινός (γεν. 1945) διερευνά τα όρια της ζωγραφικής γλώσσας προτάσσοντας μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης. Ξεκίνησε την εκθεσιακή του δραστηριότητα τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ΄70 μέσα στο κλίμα του κοινωνικού και πολιτικού αναβρασμού. Το έργο του συνδέθηκε  με την πρωτοπορία και την ριζοσπαστικότητα, τη διαμαρτυρία και την «αντι-τέχνη», θέτοντας ερωτήματα για το ρόλο του καλλιτεχνικού έργου σε περιόδους αμφισβήτησης. Καθημερινά αντικείμενα, κατασκευές που εκπέμπουν τον ήχο του δρόμου, ανθρώπινα σώματα μετέτρεψαν την τέχνη του σε κομμάτι της κοινωνικής ζωής. Σύντομα βρέθηκε στην Ευρώπη, στη Ρώμη και το Παρίσι, όπου με τις εφήμερες παρεμβάσεις του στο δημόσιο χώρο (πάρκα, πλατείες, σταθμούς μετρό κ.α.) προσέγγισε το μοντερνιστικό αίτημα της σύζευξης τέχνης και ζωής. Μια δεκαετία αργότερα, με την γνωστή ενότητα των Κατακρύψεων, προέκτεινε τις διαπολιτισμικές αναζητήσεις, ήρθε σε επαφή με φορείς άλλων πολιτισμών, δημιούργησε έργα μαζί τους, προτείνοντας τη διάσωση της πολιτισμικής πολυφωνίας, έξω και πέρα από το θεσμικό σύστημα της τέχνης.

 

Στην πρώτη του αναδρομική έκθεση το ΕΜΣΤ παρουσιάζει περισσότερα από 100 έργα  που καλύπτουν όλες τις περιόδους της δημιουργικής του πορείας και εκτείνονται χρονικά από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70 μέχρι και σήμερα.


 

Ώρες λειτουργίας:

Τρίτη - Κυριακή: 11.00 – 19.00

Πέμπτη: 11.00 – 22.00

Δευτέρα: κλειστά

 

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β' 17 -19 & Ρηγίλλης

Τηλέφωνα: 210 9242111 – 3

Fax: 210 9245200

www.emst.gr