Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Θέατρο, χορός, όπερα: 8 παραστάσεις που αξίζει να δεις φέτος
Winter Preview

Θέατρο, χορός, όπερα: 8 παραστάσεις που αξίζει να δεις φέτος

Κλασικά έργα, σπουδαίοι χορογράφοι και ικανοί περφόρμερ έρχονται τους επόμενους μήνες στην Αθήνα

1.

Γκέοργκ Μπίχνερ, Βόιτσεκ

Λίγα έργα έχουν επηρεάσει τη σύγχρονη δραματουργία όσο ο «ημιτελής» Βόιτσεκ του 23χρονου Μπίχνερ. Ο Μπίχνερ βάσισε το έργο σε μια γνωστή υπόθεση της εποχής: o στρατιώτης Γιόχαν Κρίστιαν Βόιτσεκ, σε μια κρίση ζήλιας, μαχαίρωσε την ερωμένη του και καταδικάστηκε σε θάνατο. Ο συγγραφέας ξεπερνά τη σκοτεινή περίπτωση ενός καταπιεσμένου ατόμου και δημιουργεί μια υπαρξιακή τραγωδία που αγγίζει αιώνια ερωτήματα για την εξάρτηση του ανθρώπου από τις κοινωνικές συνθήκες που είναι πέρα από τον έλεγχό του, τις κοινωνικές σχέσεις αλλά και την προκαθορισμένη μοίρα. Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου τον ομώνυμο ρόλο αναλαμβάνει ο Γιώργος Γάλλος. (Φωτο: Μιχάλης Κλουκίνας) Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 22/2

 

 

2.

Άντον Τσέχοφ, Οι τρεις αδερφές

Η Μαντώ Γιαννίκου. Φωτο: Nikolay Biryukov
Η Μαντώ Γιαννίκου. Φωτο: Nikolay Biryukov
Γιώργος Στάμου. Φωτο: Nikolay Biryukov
Γιώργος Στάμου. Φωτο: Nikolay Biryukov

 

Για τον σκηνοθέτη Δημήτρη Ξανθόπουλο η Μόσχα στο έργο του Τσέχοφ είναι μια οποιαδήποτε χώρα σε κρίση, σε οποιαδήποτε εποχή. Οι ήρωές του «βαλτώνουν στη φαντασίωση κάποιας "ζωής" σε κάποια "Μόσχα". Παγιδευμένοι στον εαυτό τους, χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα. Έξω από τους τοίχους του σπιτιού τους, συντρίβονται. Αυτή η αναμέτρηση με το έξω γίνεται το κέντρο της παράστασης. Αυτή η αναμέτρηση είναι και η ιστορία του καθενός μας. Η αγωνία να βρούμε τη θέση μας σε έναν κόσμο στον οποίο ήρθαμε ξαφνικά, χωρίς λόγο και αιτία». Δέκα χρόνια μετά τον καταπληκτικό Γλάρο, ο ταλαντούχος σκηνοθέτης επιστρέφει στον Τσέχοφ και «ανοίγει» τη θεατρική σεζόν της πόλης με ένα από τα σπουδαιότερα θεατρικά που έχουν γραφτεί ποτέ. Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, από 16/1

 

 

3.

Έντεν φον Χόρβατ, Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης

Μεσοπόλεμος. Η Μαριάνε σπάει τον κοινωνικό κλοιό που την περιβάλλει, αφήνει τον αρραβωνιαστικό της και επιλέγει να ζήσει έξω από τα όρια με έναν τυχοδιώκτη. Πολύ σύντομα μια σειρά από κρίσιμα γεγονότα θα την επαναφέρουν στην πρότερη ζωή της και θα παραδοθεί σε όσα προσπάθησε να απαρνηθεί και να αποφύγει. Η ιστορία της Μαριάνε διαδραματίζεται με φόντο τον ναζισμό που καλπάζει όσο η Ευρώπη παρακολουθεί απαθής το τέρας να μεγαλώνει καθημερινά. Το αριστούργημα του Χόρβατ σκηνοθετεί για το Θέατρο Τέχνης ο Νίκος Μαστοράκης στη μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα. Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 20/2

 

 

4.

Μολιέρου, Ο Μισάνθρωπος

O Αλσέστ αγαπά τη Σελιμέν, αλλά μισεί όλη την υποκριτική κοινωνία του αριστοκρατικού Παρισιού. Όταν διαπιστώνει ότι και η αγαπημένη του είναι αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της κοινωνίας, γι' αυτόν δεν μένει άλλη επιλογή από τη μοναξιά. Μετά τον ατμοσφαιρικό Πίντερ στο Θέατρο Τέχνης, ο Γιάννης Χουβαρδάς επιστρέφει με ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Μολιέρου, τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στον πρωταγωνιστικό ρόλο, τη Χρύσα Προκοπάκη στη μετάφραση και έναν υπέροχο θίασο (Χρήστος Λούλης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννης Βογιατζής, Έμιλυ Κολιανδρή, Άλκηστη Πουλοπούλου, Έλενα Τοπαλίδου, Λαέρτης Μαλκότσης και Δημήτρης Παπανικολάου), με την υπόσχεση να συνεχίσει τη φετινή ιλιγγιώδη επιτυχία του Εθνικού Θεάτρου. Εθνικό Θέατρο - Κεντρική Σκηνή, από 10/3

 

 

5.

Ηρώνδα, Οι Μίμοι

Η δωρική αυτοσχέδια φάρσα ήταν η πρώτη μορφή που είχε η δραματική τέχνη στην Ελλάδα.
Η δωρική αυτοσχέδια φάρσα ήταν η πρώτη μορφή που είχε η δραματική τέχνη στην Ελλάδα.

 

Η Άννα Κοκκίνου ανεβάζει το σπουδαίο σατιρικό έργο του Ηρώνδα στο Θέατρο Σφενδόνη. Οι πληροφορίες για τις παραστάσεις του Ηρώνδα στην αρχαιότητα είναι περιορισμένες. Οι μίμοι ανέβαζαν μπουφόνικες παραστάσεις περιοδεύοντας σε περιοχές της Αττικής, συμμετέχοντας σε συμπόσια και ζωντανεύοντας μυθολογικά επεισόδια ή στιγμιότυπα του καθημερινού βίου. Η δωρική αυτοσχέδια φάρσα ήταν η πρώτη μορφή που είχε η δραματική τέχνη στην Ελλάδα. Με την άνθηση, όμως, της μεγάλης ποιητικής θεατρικής τέχνης στις αρχές του 5ου π.Χ. αιώνα, η εικόνα άλλαξε. Το αυτοσχέδιο θέατρο συγκέντρωσε τα έθιμα και τα θέματά του και μετανάστευσε στις δωρικές αποικίες της Σικελίας. Θέατρο Σφενδόνη, από 8/2

 

 

6.

Χορός

William Forsythe, A quiet evening of dance

Δικαίως η «Guardian» τού έδωσε 5 αστέρια στην κριτική της και το συμπεριέλαβε στις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς.
Δικαίως η «Guardian» τού έδωσε 5 αστέρια στην κριτική της και το συμπεριέλαβε στις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς.

 

Σε μια άδεια σκηνή χωρίς άλλον ήχο πέρα από αυτόν που παράγουν τα σώματα των χορευτών και την υπογραφή ενός από τους σημαντικότερους χορογράφους της εποχής μας, η συγκεκριμένη παράσταση στοχεύει να γίνει το μεγάλο χορευτικό γεγονός του χειμώνα. Ο William Forsythe δημιουργεί κόσμους ολόκληρους με μοναδικά μέσα το ανθρώπινο σώμα, τον χώρο και τον χρόνο, μεταβάλλοντας τον χορό σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία, τόσο για τους χορευτές όσο και για το κοινό του. Δικαίως η «Guardian» τού έδωσε 5 αστέρια στην κριτική της και το συμπεριέλαβε στις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς. Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 6-10/2

 

 

7.

Χορός

Nederlands Dans Theater I

Οι χορευτές ουρλιάζουν, στριγκλίζουν, βρίζουν, μονολογούν ψιθυρίζοντας. Φωτο: Rahi Rezvani
Οι χορευτές ουρλιάζουν, στριγκλίζουν, βρίζουν, μονολογούν ψιθυρίζοντας. Φωτο: Rahi Rezvani

 

Το κορυφαίο πρωτοποριακό χορευτικό συγκρότημα στο σταθερό ραντεβού του με το Μέγαρο, αυτήν τη φορά με τρία αριστουργήματα. Σε μουσική Μπαχ, το Ασφαλές όπως τα σπίτια των Σολ Λεόν και Πολ Λάιτφουτ εμπνέεται από το Κινέζικο Βιβλίο των Αλλαγών «Ι Τσινγκ» και πραγματεύεται την εξάρτηση του ανθρώπου από το φυσικό περιβάλλον και την ικανότητα της ψυχής να επιβιώνει. Η Παρτίτα για 8 χορευτές (έργο του 2018) παραφράζει την Παρτίτα για 8 φωνές της Αμερικανίδας Κάρολιν Σο που κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ για τη μουσική το 2013. Νέο έργο, η Βόλτα με τον δαίμονά σου του Μάρκο Γκέκε, σε μουσική των Πάβελ Χάας και Περ Χένρικ Νόρντγκρεν, αντιμετωπίζει τον χορό ως εικαστικό έργο, το οποίο, μέσω της κίνησης, αποκτά «φωνή». Οι χορευτές ουρλιάζουν, στριγκλίζουν, βρίζουν, μονολογούν ψιθυρίζοντας. «Η ζωή και ο έρωτας δεν είναι κάτι άλλο πέρα από ένα ευχαριστώ, ένας χαιρετισμός κι ένας αποχαιρετισμός». Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, 1-4/2

 

 

8.

Όπερα

Τζουζέπε Βέρντι, Σιμόν Μποκανέγκρα

Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν δύο διεθνώς καταξιωμένοι Έλληνες βαρύτονοι, οι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος.
Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν δύο διεθνώς καταξιωμένοι Έλληνες βαρύτονοι, οι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος.

 

Μια παραγωγή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μουσική διεύθυνση Ζωής Τσόκανου - Στάθη Σούλη και σκηνοθεσία Ελάιτζα Μοσίνσκι. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Γένοβα του 14ου αιώνα και αφορά την άνοδο στην εξουσία και τη δολοφονία ενός ιστορικού προσώπου, του κουρσάρου Σιμόν Μποκανέγκρα. Παράλληλα με την πολιτική ιστορία εκτυλίσσεται αυτή της χαμένης κόρης του Μποκανέγκρα, η οποία δίνει αφορμή για πολιτικές συγκρούσεις. Τον ομώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσουν δύο διεθνώς καταξιωμένοι Έλληνες βαρύτονοι, οι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ενώ το καστ συμπληρώνουν διακεκριμένοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί, όπως οι Τσέλια Κοστέα, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Ραμόν Βάργκας, Άννα Στυλιανάκη, Πέτρος Μαγουλάς, Δημήτρης Πακσόγλου κ.ά. Εθνική Λυρική Σκηνή, από 19/1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι θεατρικοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς βουτάνε κατευθείαν στα βαθιά
5 σκηνοθέτες που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με τους κλασικούς και αφήνουν ξεκάθαρο στίγμα
O βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς έχει τραγουδήσει στα πιο φημισμένα θέατρα του κόσμου
Ένας από τους σημαντικότερους λυρικούς τραγουδιστές της γενιάς του αφηγείται τη ζωή του στη LiFO
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Ανακοινώθηκε το νέο ρεπερτόριο και οι δράσεις για τη διετία 2018-2020
Επτά θεατρικές παραγωγές

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού
Η χορογράφος Παναγιώτα Καλλιμάνη εξηγεί πως εμπνεύστηκε το έργο που παρουσιάζει στο Εθνικό Θέατρο
«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ
Ο Έλληνας βαρύτονος πρωταγωνιστεί στην όπερα του Βέρντι που ανεβάζει στο Αμβούργο ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Κίριλ Σερεμπρένικοφ – πρόσωπο μισητό για τον Πούτιν
«Βόυτσεκ»: Όταν η ομορφιά δεν είναι αρκετή
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί το έργο του Γκέοργκ Μπύχνερ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
 Τα μηνύματα στα social media είναι οι νέες ερωτικές επιστολές
Σύντομη κουβέντα, με τους Παναγιώτη Εξαρχέα, Άρη Μπαλή και Κορνήλιο Σελαμσή, τους συντελεστές της παράστασης «Συστημένο» που παρουσιάζεται τα Σάββατα στην Οικία Κατακουζηνού
Η Κατερίνα Βρανά σχεδόν «ξαναπεθαίνει» για μερικές ακόμα παραστάσεις στην Αθήνα
Εντυπώσεις από τη θριαμβευτική επιστροφή της stand-up κωμικού στα εγχώρια θεατρικά δρώμενα, δύο χρόνια μετά τη σοβαρή περιπέτεια της υγείας της.
«Βρικόλακες» του Ίψεν: Στον σκοτεινό οίκο της οικογένειας Άλβινγκ
Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται με ένα από τα πιο γνωστά έργα του Χένρικ Ίψεν, με Πιττακή, Καραζήση, Σαράντη και Κολλιοπούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Κριστιάν Λούπα: Ο σκηνοθέτης που αγαπά το σκοτάδι
Αναδρομή στην πορεία του σπουδαίου Πολωνού θεατρικού σκηνοθέτη που έρχεται στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με την πεντάωρη «Δίκη» του, στην οποία καταδεικνύει τα καφκικά φαινόμενα λογοκρισίας της χώρας του
«Κερένια κούκλα»: Καμία νοσταλγία για την παλιά Αθήνα στην γκοθ όπερα του Σίμου Κακάλα
Παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, το ολοκαίνουριο έργο που βασίζεται στο θρυλικό μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου δεν έχει σχέση με τον νεορεαλισμό, παρά με το σκοτάδι της ανθρώπινης ύπαρξης
Ποιες είναι οι πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν μέχρι σήμερα;
Μια ματιά στο θεατρικό box office της τρέχουσας σεζόν και μερικά (ελπιδοφόρα) συμπεράσματα
Άρης Μπινιάρης: «Δεν εκτιμάμε τις αρετές των Ελλήνων, εστιάζουμε στα κακώς κείμενα»
Ενώ εύκολα θα χαρακτήριζες πολιτική τη νέα του μουσικοθεατρική παράσταση, ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του «Ύψωμα 731» εξηγεί γιατί για εκείνον εκφράζει πρωτίστως ένα νόημα υπαρξιακό
34 θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δούμε μέχρι το Πάσχα
Αξιόλογα έργα από τις θεατρκές σκηνές της Αθήνας για το δεύτερο μισό της φετινής σεζόν.
12 λεπτά στη ζωή του σκηνοθέτη Δημήτρη Καραντζά
Η Κατερίνα Ι. Ανέστη εισβάλλει στις ζωές γνωστών προσώπων, από πολλούς και ετερόκλητους κόσμους, με μόνο της όπλο ένα κινητό τηλέφωνο.
Ποιες είναι οι δύο μεγάλες σταρ της όπερας που έρχονται το καλοκαίρι στην Αθήνα;
Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανεβάζει «Νόρμα» και «Τραβιάτα» με δύο μεγάλα ονόματα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους
Κέιτι Μίτσελ: «Δεν ήταν ποτέ στόχος μου να σοκάρω»
Η όπερα «Λουτσία ντι Λαμερμούρ», που πέρυσι θριάμβευσε και φέτος επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, είχε την υπογραφή της σκηνοθέτιδος που σόκαρε πρόσφατα το θεατρικό Λονδίνο με την ακραία βίαιη παράσταση με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ.
H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ
Η ηθοποιός μιλά για τον απαιτητικό ρόλο που γνωρίσαμε από τη Νικόλ Κίντμαν στην ταινία «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή