TO ZOOM  αξίζει πλέον περισσότερο από την General Motors, καθώς η κεφαλοποίηση της γνωστής υπηρεσίας για βιντεο-συνομιλίες και online συναντήσεις ισούται με 48 δισεκατομμύρια, δηλαδή είναι κατά 9 δισεκατομμύρια υψηλότερη σε σχέση με τα 37 δισεκατομμύρια μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Cadillac και η Chevrolet.


Σαφώς, πρόκειται για δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς, όμως τα δεδομένα αποδεικνύουν από μόνα τους πώς ο κορωνοϊός συνέβαλε στην ταχύτατη άνθιση τέτοιου είδους υπηρεσιών.


Με την έναρξη του lockdown, που οι αγορές των αυτοκινήτων έπεσαν κατά 98%, η ανάγκη για εξ αποστάσεως εργασία, παρακολούθηση online μαθημάτων ή απλά επικοινωνία με γνωστούς, φίλους και συναδέλφους είχε ως αποτέλεσμα να φέρει το Zoom στο προσκήνιο, διεκδικώντας έτσι το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας που μέχρι τότε κατείχε το Google Meet και το Microsoft Teams.


To Zoom, που έχει ως έδρα του το Σαν Χοσέ της Καλιφόρνιας, ανέφερε ότι από τον Δεκέμβριο η κίνηση αυξήθηκε κατά 3.000%, ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη freemium εκδοχή του. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία επιτρέπει συνομιλίες με 100 άτομα ταυτόχρονα μέχρι και 40 λεπτά.


Την ίδια στιγμή, η αξία των μετοχών στη Wall Street αυξήθηκε κατά 200 %, πράγμα που εν μέρει εξηγεί και την ραγδαία άνοδο του Zoom, παρόλο που η υπηρεσία έχει κατηγορηθεί για προβλήματα ιδιωτικότητας. Ωστόσο, στόχος της εταιρείας είναι να επιλύσει αυτά τα προβλήματα στο μέλλον και να παρέχει μια υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών για τους χρήστες της.


Μάλιστα, σε συνέντευξη που έδωσε στο CNN ο 50χρονος ιδρυτής του Zoom, Eric Yuan, είπε: «Σε δέκα με είκοσι χρόνια από τώρα, όταν δηλαδή τα βιβλία της ιστορίας θα μιλούν για τον COVID-19, θέλω να γράφουν ότι το Zoom πήρε μια σωστή απόφαση για τον κόσμο». Αυτή η τοποθέτησή του δείχνει ότι τα σχέδια της εταιρείας είναι μακροπρόθεσμα και εκτείνονται σε βάθος δεκαετιών.

 

Με πληροφορίες από Corriere della Sera