Πόσο εύκολα μπορούμε να βρούμε πλέον ταξί στην Αθήνα;

Πόσο εύκολα μπορούμε να βρούμε πλέον ταξί στην Αθήνα; Facebook Twitter
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο στην Αττική υπάρχουν 14.000 ταξί και 25.000 οδηγοί. Φωτ.: SOOC
0

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ της πανδημίας, ο κλάδος των αυτοκινητιστών –για όλους εμάς «ταξί»– δέχθηκε μεγάλο πλήγμα, όπως και το σύνολο των επαγγελματιών μετακίνησης, όπως και σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Στις ενημερωτικές εκπομπές μεταδίδονταν ρεπορτάζ για το πώς 1 στους 3 οδηγούς σκεφτόταν να «κρεμάσει» την άδεια και να «κλειδώσει» το ταξί, και δικαίως.

Επίσης πραγματικότητα: οι καραντίνες πέρασαν και την πανδημία –καλώς ή κακώς– τη θυμάται κυρίως ο ΕΟΔΥ στις αραιές πλέον ενημερώσεις του. Και ταξί δεν βρίσκεις. Περίπου πουθενά. Ούτε στις εφαρμογές, ούτε στα ραδιοταξί, που στα ηχογραφημένα τηλεφωνικά τους μηνύματα ακούς για τις ελλείψεις που επηρεάζουν την επάρκεια του στόλου και την ποιότητα της εξυπηρέτησης, πολύ συχνά ούτε στον δρόμο.

Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Κι αν πάλι θες να διανύσεις μια απόσταση που κοστίζει λιγότερο από 7-10 ευρώ –να, ας πούμε, από τη Βικτώρια στο Σύνταγμα– γιατί πολύ απλά δεν θες να περπατήσεις με 45 βαθμούς Κελσίου, μπορεί να βρεις μπορεί και να μη βρεις.

Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Κι αν πάλι θες να διανύσεις μια απόσταση που κοστίζει λιγότερο από 7-10 ευρώ –να, ας πούμε, από τη Βικτώρια στο Σύνταγμα– γιατί πολύ απλά δεν θες να περπατήσεις με 45 βαθμούς Κελσίου, μπορεί να βρεις μπορεί και να μη βρεις.

Στο μεταξύ, όσο εσύ κάνεις σλάλομ μεταξύ των εφαρμογών και των αρκετών –η αλήθεια είναι– εταιρειών ραδιοταξί, κάτι παράξενο συμβαίνει στις αθηναϊκές πιάτσες, με πιο τρανταχτή την περίπτωση της πιάτσας της πλατείας Μοναστηρακίου: μπορεί, ας πούμε, να υπάρχουν και ένα και δύο και τρία και οχτώ ταξί, αλλά κανείς από τους οδηγούς που περιμένουν εκεί (άραγε τι να περιμένουν τόσο υπομονετικά) με λιοπύρια και βροχές, χιόνια και καλοκαιρία, δεν είναι διαθέσιμος ή έστω πρόθυμος να σε μεταφέρει στον προορισμό σου.

Εκτός κι αν μιλάς αγγλικά. Γαλλικά, πορτογαλικά, σουηδικά, μια οποιαδήποτε ξένη γλώσσα, τελοσπάντων. Οι τολμηροί μπορούν να δοκιμάσουν το πείραμα, οι υπογράφοντες σε στιγμές μεγάλης βιασύνης και απελπισίας το έχουν κάνει, για να διαπιστώσουν αμέσως μετά ότι ο προορισμός δεν καθορίζει την τιμή. Η τιμή μπορεί να καθορίζεται κατόπιν συμφωνίας. Συμφωνία ωστόσο δεν υπάρχει ούτε για τους κανόνες συμπεριφοράς, ούτε για το air condition, ούτε για το ράλι που μπορεί να ζήσεις για να φτάσεις στον προορισμό σου.

Αν μάλιστα είσαι γυναίκα, είναι πολύ πιθανόν να σε αποκαλέσουν «αγάπη μου», «κούκλα μου», «ομορφιά μου», να πάρεις μέρος σε συζητήσεις για την πολιτική, τον καιρό, τις σχέσεις, ακόμα κι αν μένεις χαρακτηριστικά σιωπηλή, να γνωριστείς με άλλο κόσμο που ομοίως απελπισμένος περίμενε να δει φωτισμένο σημαιάκι «ελεύθερος» για να χαρεί ότι βρήκε κούρσα και να απολαύσετε μαζί ένα road trip στην Αθήνα, από αυτά που νόμιζες ότι μόνο στο «Ρετιρέ» έχεις δει.

Αναζητώντας ταξί στην Αθήνα: μια ματαίωση (ή και πολλές) Facebook Twitter
Προγραμματισμένα ραντεβού δεν υπάρχουν πια. Αν έχεις ασθενή στην οικογένεια ή έχεις πτήση την επομένη το πρωί και δεν οδηγείς, δέεσαι στη δύναμη της τύχης να βρεις σχετικά εγκαίρως κάποια κούρσα. Φωτ.: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINSSI

Οι καλές εποχές του Beat έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αν βαθμολογήσεις με μονάστερο σε εφαρμογή ταξί, το πιο πιθανό είναι ότι στη μαύρη λίστα μπαίνεις εσύ και όχι ο οδηγός που έτρεχε / ήταν αγενής / έπιασε την Αθήνα κύκλο και με άλλους δύο παρέα στην κούρσα, ενώ αν είσαι παλιακός και επιμένεις με ραδιοταξί, πολύ συχνά χρεώνεσαι και για την αναμονή μέχρι να βρεθεί διαθέσιμος οδηγός και αν σ’ αρέσει (εννοείται ότι δεν σ’ αρέσει, πόσο μάλλον αν ταξί δεν βρεθεί, ωστόσο πληρώσεις μέσω του λογαριασμού κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας την κλήση).

Όμως, γιατί όλη αυτή η κατάσταση, ειδικά με τις καθυστερήσεις και τα μηνύματα περί «επάρκειας στόλου»; Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόνο στην Αττική υπάρχουν 14.000 ταξί και 25.000 οδηγοί. Θα έλεγε κανείς ότι το επάγγελμα έχει ανοίξει τόσο πολύ που εν τέλει η «παραγωγή» είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση.

Το θέμα ανακινείται ήδη από το καλοκαίρι του 2021 –όταν είχε ανοίξει ξανά ο τουρισμός μετά από ένα σκληρό lockdown– και κυκλοφορούσε ευρέως στα social media εκείνη την περίοδο. Μάλιστα, οι πρώτες που είχαν βρεθεί στο στόχαστρο ήταν οι γνωστές εφαρμογές ταξί, με χρήστες να κάνουν λόγο για μεγάλες αναμονές, πολλές φορές δίχως αποτέλεσμα. Τότε, όμως, οι αρμόδιοι φορείς μιλούσαν για «περιστασιακό φαινόμενο» που αποδιδόταν στη χαλάρωση των μέτρων και στην άφιξη του τουρισμού. 

Τώρα, όμως, τι φταίει και υπάρχουν παράπονα, πράγμα που όμως δεν επιβεβαιώνεται από ανθρώπους σε καίριες θέσεις στον χώρο των ταξί;

Ο Βασίλης Σιάσιος, εκπρόσωπος Τύπου της ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) μιλώντας στη LiFO εξηγεί ότι πριν από δύο χρόνια τα ταξί ήταν παροπλισμένα, καθώς «έψαχναν να βρουν οδηγούς και δεν έβρισκαν». Τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο γιατί «υπάρχουν σχεδόν δύο οδηγοί για κάθε ένα ταξί στην Αττική». 

Ο ίδιος διέψευσε πως υπάρχει πρόβλημα στην Αττική καθώς, αν και οι τουρίστες που έρχονται στην πρωτεύουσα «σπάνε κάθε ρεκόρ αυτό το καλοκαίρι», δεν έχει εκφραστεί «παράπονο από τους πολίτες ότι δεν μπορούν να βρουν ταξί». 

Αναζητώντας ταξί στην Αθήνα: μια ματαίωση (ή και πολλές) Facebook Twitter
Στις αθηναϊκές πιάτσες μπορεί, ας πούμε, να υπάρχουν και ένα και δύο και τρία και οχτώ ταξί, αλλά κανείς από τους οδηγούς που περιμένουν εκεί δεν είναι διαθέσιμος ή έστω πρόθυμος να σε μεταφέρει στον προορισμό σου. Φωτ.: George Vitsaras / SOOC

Μάλιστα, επισήμανε πως αυτό που παρατηρείται είναι να υπάρχουν ξανά παράνομες εταιρείες που λειτουργούν σαν ταξί αλλά με οχήματα ιδιωτών, όπως συνέβαινε κάποτε με την Uber. Για το φαινόμενο έχουν απευθυνθεί ήδη στο υπουργείο Μεταφορών

Όμως, πώς μπορεί να προστατευτεί ο επιβάτης και κυρίως πού μπορεί να κάνει καταγγελία για όλα τα παραπάνω;

«Αν για οποιονδήποτε λόγο ο οδηγός ταξί δεν πάρει επιβάτη που του ζητάει κούρσα, ενώ είναι ελεύθερος, ανά πάσα στιγμή ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να τον καταγγείλει στο υπουργείο Μεταφορών. Αρκεί να σημειώσει τις πινακίδες του», εξηγεί στη LiFΟ ο πρόεδρος των οδηγών ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος

Πάντως, ο ίδιος επιβεβαιώνει τα λόγια του Βασίλη Σιάσιου, τονίζοντας πως αν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα με πολίτες που δυσκολεύονται να βρουν ταξί, «κακώς έχει συμβεί και είναι μεμονωμένα περιστατικά». Ξεκαθαρίζει, δε, ότι οι πιάτσες των ταξί είναι πάντα γεμάτες. Ως προς αυτό δεν αμφιβάλλει κανείς, ωστόσο...

Παρόμοια είναι και η αντίδραση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, Μάκη Κασιδιάρη. Μάλιστα, μιλώντας στη LiFΟ, κάνει λόγο για «προβοκάτσια», χαρακτηρίζοντας «συκοφάντες» όσους διαμηνύουν ότι δεν μπορούν να βρουν ταξί στην Αθήνα. 

«Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο», λέει και συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο: «Είναι αδιανόητο. Αυτή την περίοδο στους οδηγούς ταξί παρατηρείται αναμονή δυόμισι ωρών για να πάρουν κούρσα στο αεροδρόμιο. Είναι πολλά τα ταξί στην Αθήνα, μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πάντες. Καλέστε ταξί ανά πάσα ώρα και στιγμή και διαπιστώστε το» καταλήγει ο κ. Κασιδιάρης...

Καθώς είναι απολύτως βέβαιο ότι εδώ στο κέντρο ζούμε μια παράλληλη πραγματικότητα, απλώς για την ιστορία ας σημειώσουμε ότι υπάρχουν και αξιόπιστοι επαγγελματίες που σέβονται τους επιβάτες. Απλώς το «αδιανόητο» ως φαινόμενο τούς καταπίνει με συνέπεια και κυρίως με σύστημα.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Θέματα / Το χάος με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο βρίσκει κανείς πλήθος site για μεταφορά επιβατών. Τι λένε οι ταξιτζήδες για ένα ζήτημα που είχε κλείσει προσωρινά και άνοιξε ξανά τα τελευταία χρόνια;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ
Ναι, το χρειάζεται η πόλη το μετρό, χρειάζεται όμως ακόμα περισσότερο το πράσινό της

Ρεπορτάζ / Ναι, το χρειάζεται η πόλη το μετρό, χρειάζεται όμως ακόμα περισσότερο το πράσινό της

Εργοτάξια, γερανοί, μηχανήματα, σιλό, πλατείες και πάρκα «στον γύψο»… Τι συνέπειες θα έχει στο λιγοστό πράσινο της πρωτεύουσας η επέκταση του μετρό, ενόσω η κλιματική αλλαγή δείχνει ήδη τα «δόντια» της;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο κόσμος νομίζει ότι είσαι ο ρόλος σου»

Lifo Videos / «Ο κόσμος νομίζει ότι είσαι ο ρόλος σου»

Η Ιωάννα Ασημακοπούλου μιλά για τη διαδρομή της στο θέατρο, την τηλεόραση και τη ζωή, εξηγεί γιατί το «Είμαι η Τζο» είναι το πιο προσωπικό της έργο και επιμένει ότι μόνο η τέχνη μπορεί να μας δώσει διέξοδο και ελπίδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Η Δύση κέρδισε τον Ψυχρό Πόλεμο, αλλά δεν κέρδισε την ειρήνη»

LiFO politics / «Η Δύση κέρδισε τον Ψυχρό Πόλεμο, αλλά δεν κέρδισε την ειρήνη»

Ο πρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ, Λουκάς Τσούκαλης, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για το τέλος της αμερικανικής ηγεμονίας και της φιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και προειδοποιεί ότι η Ευρώπη κινδυνεύει με παρακμή αν δεν λειτουργήσει ως ενιαία πολιτική οντότητα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τι τρώμε στ’ αλήθεια; Έλεγχοι, ετικέτες και η αθέατη πλευρά της διατροφής

Radio Lifo / Aν ξέραμε τι τρώμε...

Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Αντώνη Ζαμπέλα, πρόεδρο του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων, για την ασφάλεια των τροφίμων στην Ελλάδα σήμερα. Ο κ. Ζαμπέλας αναλύει κάθε στάδιο της πορείας που ακολουθεί ένα τρόφιμο μέχρι να φτάσει στο τραπέζι μας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Οι ματωμένες κόντρες

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Οι ματωμένες κόντρες

Ένα αποκαλυπτικό ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τον αμφιλεγόμενο ποινικολόγο. Το δεύτερο μέρος της τριλογίας: Το outing από τον Βαλλιανάτο, ένα αιματηρό διαζύγιο, η διαμάχη με τον Λαζόπουλο κ.α.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
«Η Ελλάδα έχει αργήσει τραγικά να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης»

Lifo Videos / «Η Ελλάδα έχει αργήσει τραγικά να αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης»

Τι σηματοδοτεί η αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους; Πόσο επικίνδυνη είναι η «εργαλειοποίηση του αντισημιτισμού»; Μπορεί η Γάζα να γίνει η «παγκόσμια μνήμη» που θα σημαδέψει τις επόμενες δεκαετίες; Ο ιστορικός Πολυμέρης Βόγλης φωτίζει τις ρίζες της σύγκρουσης, τις διεθνείς αντιδράσεις και τις προοπτικές για ειρήνη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Tις περισσότερες φορές ο εχθρός σου δεν είναι αυτός που πιστεύεις»

Οι Άλλοι / «Tις περισσότερες φορές ο εχθρός σου δεν είναι αυτός που πιστεύεις»

46 λεπτά συνέντευξης δεν είναι αρκετά για να χωρέσουν το χιούμορ, την ενέργεια και τη βαθιά ψυχή του Ζερόμ Καλούτα. Αρκούν όμως για να καταλάβει κανείς ότι πρόκειται για έναν καλλιτέχνη που δεν σταματά να ανακαλύπτει τον εαυτό του και να προχωρά με τόλμη.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Τα social media μάς έχουν κάνει κυνικούς και αδιάφορους»

Άκου την επιστήμη / «Τα social media μάς έχουν κάνει κυνικούς και αδιάφορους»

Η Gen Z ρίχνει κυβερνήσεις με ένα hashtag, την ίδια στιγμή που οι αλγόριθμοι περιορίζουν τον δημόσιο διάλογο σε likes και φίλτρα. Τα social media έδωσαν φωνή σε εκατομμύρια πολίτες, αλλά μήπως τελικά μας έκαναν πιο αδιάφορους και λιγότερο δημοκρατικούς; Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρίνα Ρήγου, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Όταν πέθανε ο πρώτος μου σύζυγος, σκέφτηκα να βάλω τέλος στη ζωή μου»

Lifo Videos / Νένα Μεντή: «Όταν πέθανε ο πρώτος μου σύζυγος, σκέφτηκα να βάλω τέλος στη ζωή μου»

Μία από τις πιο σπουδαίες παρουσίες του ελληνικού θεάτρου γιορτάζει φέτος 60 χρόνια αδιάλειπτης πορείας στη σκηνή και μιλά με αφοπλιστική ειλικρίνεια για την κοινωνία, την τηλεόραση, το θέατρο αλλά και τις προσωπικές της πληγές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χαώδης πολυνομία και συμπληγάδες συμφερόντων: Ποιος ελέγχει τη δόμηση σήμερα;

Radio Lifo / Ποιος ελέγχει τι χτίζεται και πού στην Ελλάδα;

Χαώδης πολυνομία και συμπληγάδες συμφερόντων: Η Ντίνα Καράτζιου συζητάει με τον Δημήτρη Πετρόπουλο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Μηχανικών του Δημοσίου ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ για το πώς ελέγχεται το δομημένο περιβάλλον στη χώρα, από την έκδοση των οικοδομικών αδειών έως τον έλεγχο της αυθαίρετης δόμησης και τη διαχείριση των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Το φλεγόμενο μυστήριο 

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τον Κούγια: Το φλεγόμενο μυστήριο 

Ένα αποκαλυπτικό ηχητικό ντοκιμαντέρ για τον αμφιλεγόμενο ποινικολόγο. Το πρώτο μέρος της τριλογίας: Ένας μυστηριώδης γάμος, ένας ανεξιχνίαστος φόνος, η δίκη των Σατανιστών, η μάντρα του Alter κ.α.
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Μπορεί ένας ψυχοθεραπευτής χωρίς αναπηρία να στηρίξει ουσιαστικά ΑμεΑ;

Ζούμε, ρε! / Μπορεί ένας ψυχοθεραπευτής χωρίς αναπηρία να στηρίξει ουσιαστικά ΑμεΑ;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος ανοίγουν μια δύσκολη αλλά αναγκαία συζήτηση: τι σημαίνει για έναν ψυχοθεραπευτή να εργάζεται με άτομα με αναπηρία χωρίς να έχει το προσωπικό βίωμα;
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Μονή Σινά: Ένα διπλωματικό-εκκλησιαστικό θρίλερ

LiFO politics / Μονή Σινά: Ένα διπλωματικό-εκκλησιαστικό θρίλερ

Ο αρχαιολόγος, επιμελητής του Σιναϊτικού Αρχείου Μνημείων, Νικόλαος Φύσσας, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για τη σημασία της Μονής, που διοικείται από Έλληνες, το ρωσικό ενδιαφέρον και τους σημερινούς κινδύνους.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ