Το χάος με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Πώς γίνεται μια πολυεθνική εφαρμογή με τεράστια έσοδα παγκοσμίως να ισχυρίζεται ότι επενδύει στην Ελλάδα χωρίς να φροντίζει να έχει ούτε μια θέση εργασίας για την άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες της; Εικονογράφηση: bianca/LifO
0

ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ σε μια διαδρομή με την Uber από το κέντρο της Αθήνας προς το σπίτι μου, φτάνοντας στον προορισμό μου διαπίστωσα μέσω του κινητού μου ότι η χρέωση ήταν δεκαπλάσια της κανονικής. Ο οδηγός είχε μπερδευτεί και, πατώντας ένα επιπλέον μηδενικό, αντί των 8,90 ευρώ με είχε χρεώσει 89.

Στην προσπάθειά μου να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με την εφαρμογή, διαπίστωσα ότι ήταν αδύνατο. Δεν μπορούσα να βρω πουθενά τηλέφωνο άμεσης επικοινωνίας. Η μόνη δυνατότητα ήταν η τηλεφωνική σύνδεση με τον οδηγό και η αναφορά μέσω της εφαρμογής. Ο οδηγός, γνωρίζοντας την ταλαιπωρία που απαιτούνταν, προθυμοποιήθηκε να μου επιστρέψει τη διαφορά στο χέρι, πράγμα που την επόμενη μέρα μου ανέφερε και ο υπάλληλος της τράπεζας με τον οποίο συνομίλησα ότι ήταν η καλύτερη ιδέα. Δεν ήμουν ούτε ο πρώτος, ούτε θα είμαι ο τελευταίος που του συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Το προσωπικό μου πρόβλημα μετά από δυο μέρες λύθηκε και ύστερα από αναλυτικές αναφορές στην εφαρμογή μού επεστράφη το απαιτούμενο ποσό. Όμως το συλλογικό πρόβλημα παραμένει. Πώς γίνεται μια πολυεθνική εφαρμογή με τεράστια έσοδα παγκοσμίως να ισχυρίζεται ότι επενδύει στην Ελλάδα χωρίς να φροντίζει να έχει ούτε μία θέση εργασίας για την άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες της;

Ρόδος - Μαρσέιγ ένα τσιγάρο δρόμος

Οι πρόσφατες κινητοποιήσεις ταξιτζήδων στη Ρόδο στα τέλη Απριλίου με τα αναποδογυρισμένα Ι.Χ. θυμίζουν σε πολύ μικρότερη ένταση παλιότερες δυναμικές κινητοποιήσεις στα μέσα του 2015 στη γαλλική Μαρσέιγ. Τότε Γάλλοι αυτοκινητιστές αναποδογύριζαν αυτοκίνητα, έκαιγαν λάστιχα και απέκλειαν την πρόσβαση στο αεροδρόμιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολυεθνική που ερχόταν να ανατρέψει τη ζωή τους. Όχι μόνο να τους μετατρέψει σε υπαλλήλους από ελεύθερους επαγγελματίες αλλά, μισθώνοντας απλά επιβατικά αυτοκίνητα, να τους στερήσει τον βιοπορισμό τους.

Πριν την εμφάνιση των εφαρμογών η πραγματικότητα ήταν ότι στα ταξί που έπαιρνε κανείς από τον δρόμο υπήρχε ένα ρίσκο, ειδικά για γυναίκες, ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και όχι μόνο. Και οι ίδιοι ταξιτζήδες κινδύνευαν να πέσουν ή όντως έπεφταν θύματα ληστών. Η έλευση των εφαρμογών περιόρισε σημαντικά το ρίσκο, χωρίς φυσικά να το εξαλείψει.

Το ίδιο διαπίστωσαν και οι Ροδίτες ταξιτζήδες. Για διαδρομές στις οποίες προβλέπονταν κόμιστρα της τάξης των 36 ευρώ, τα επιβατικά που συνεργάζονταν με την Uber χρέωναν μόλις 20. Κι ενώ αυτό μοιάζει με μια θεμιτή και θετική μείωση για τον καταναλωτή, στην περίπτωση αυτή δημιουργεί πρόβλημα στους επαγγελματίες που ως επί το πλείστον είναι εποχικοί εργαζόμενοι, προσδοκώντας από τα έσοδα της σεζόν να ζήσουν και τους χειμερινούς μήνες οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

Στις 10 Ιουλίου του 2022 ο «Guardian» δημοσιοποίησε έγγραφα που έδειχναν πώς δραστηριοποιείται η εταιρεία παγκοσμίως. Μέσα από περισσότερα από 124.000 εμπιστευτικά έγγραφα διαπιστώνεται ότι η Uber προσπάθησε να ασκήσει πιέσεις σε πολλούς ηγέτες παγκοσμίως, ενώ φαίνεται ότι ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν παρείχε μυστική βοήθεια στις προσπάθειές της. Ο Travis Kalanick, που διετέλεσε CEO της εταιρείας από το 2010 μέχρι το 2017, είχε, μάλιστα, φτάσει να δηλώσει σε συνεργάτη του, περιμένοντας στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός τον τότε αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, που είχε καθυστερήσει: «Κάθε λεπτό που καθυστερεί, είναι ένα λεπτό λιγότερο μαζί μου». 

Τον νυν Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς, τότε δήμαρχο του Αμβούργου, που αντιστάθηκε στις πιέσεις της εταιρείας, επιμένοντας στο να πληρώνει τους οδηγούς έναν ελάχιστο μισθό, ένα στέλεχος της εταιρείας τον χαρακτήρισε απαξιωτικά σε συναδέλφους του «αληθινό κωμικό».

Ο Travis Kalanick τελικά παραιτήθηκε το 2017 μετά από την αυξανόμενη πίεση που του ασκούνταν από δημόσιες αναφορές για την ανήθικη κουλτούρα που επικρατούσε στους χώρους της επιχείρησης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν και αναφορές σε αγνοημένες καταγγελίες για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο εργασίας. Πουλώντας μετοχές της εταιρείας το επόμενο χρονικό διάστημα εισέπραξε 2,5 δισ. δολάρια. 

Τα άρθρα του «Guardian» τότε αντιμετωπίστηκαν από την εταιρεία ως αναφορές σε μια προηγούμενη εποχή. Με την έξοδο του Kalanick η εταιρεία άλλαξε, σύμφωνα με δημόσιες ανακοινώσεις της.

Τι λέει το ΣΑΤΑ

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Μη επιβατικά οχήματα που προσφέρονται για τη μεταφορά επιβατών.

«Η Uber είχε έρθει από το 2014 στην Αθήνα», αναφέρει ο Πάρης Ορφανός, γραμματέας του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής). «Τις νυχτερινές ειδικά ώρες, πολλά Ι.Χ. αυτοκίνητα μετέφεραν κόσμο με κόμιστρο. Το 2018, έπειτα από αποφάσεις ευρωπαϊκών δικαστηρίων, φτιάχτηκε ένας νόμος στην Ελλάδα, ο περιβόητος 4530/2018. Δύο μέρες πριν από την ψήφιση του, η υπηρεσία UberX της Uber έφυγε από την Αθήνα, όπου δραστηριοποιούνταν μέχρι τότε. Αυτήν τη στιγμή η Uber συνεργάζεται με ταξί, αλλά τα παραστατικά που εκδίδει είναι αλλοδαπής, η έδρα της είναι στο Άμστερνταμ. Εμείς λέμε ότι πρέπει να βγάλει εδώ ΑΦΜ η κάθε Uber».

Πριν την εμφάνιση των εφαρμογών η πραγματικότητα ήταν ότι στα ταξί που έπαιρνε κανείς από τον δρόμο υπήρχε ένα ρίσκο, ειδικά για γυναίκες, ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και όχι μόνο. Και οι ίδιοι ταξιτζήδες κινδύνευαν να πέσουν ή όντως έπεφταν θύματα ληστών. Η έλευση των εφαρμογών περιόρισε σημαντικά το ρίσκο, χωρίς φυσικά να το εξαλείψει. Πλέον η Uber ελέγχει τη διαδρομή του οχήματος και μια μεγάλη αλλαγή της οδηγεί σε αυτοματοποιημένη ειδοποίηση από την εταιρεία. Όμως οι ταξιτζήδες, όπως μου αναφέρουν, δεν είναι εναντίον γενικά της τεχνολογίας, ούτε αποφεύγουν να αναγνωρίσουν τα προβλήματα που υπάρχουν από ορισμένους κακούς συναδέλφους τους.

«Εμείς ζητάμε με προτάσεις μας στην πολιτεία τον τελευταίο χρόνο μετ’ επιτάσεως να γίνει μια δημόσια πλατφόρμα κράτησης ταξί, και να υποχρεωθούν όλα τα κίτρινα αυτοκίνητα ταξί της Αθήνας να μπουν σε αυτή την εφαρμογή για να μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα», επισημαίνει ο κ. Ορφανός. «Αυτό θα έχει πολλά οφέλη για τον κλάδο και τους πελάτες, διότι θα μπορούν μέσω της εφαρμογής να μπαίνουν αφενός και να βλέπουν ποιο ταξί είναι διαθέσιμο, αφετέρου όποια παράπονα υπάρχουν θα πηγαίνουν απευθείας στο υπουργείο και στην Περιφέρεια. Γιατί εμάς στόχος μας είναι να κάνουμε και μια αυτοκάθαρση στον χώρο του ταξί από παραβατικές συμπεριφορές. Θέλουμε να είμαστε δίκαιοι πρώτ’ απ’ όλα με τον εαυτό μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε κι εμείς μια μειοψηφία κακών συναδέλφων τους οποίους δεν θέλουμε».

GetTransfer και το ψηφιακό χάος

Μία ακόμα εταιρεία που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι η GetTransfer. Στην εφαρμογή της στο Play Store που προορίζεται για οδηγούς υπάρχουν διαρκή παράπονα από ανθρώπους που εργάστηκαν σε αυτή για καθυστερημένες ή ανύπαρκτες πληρωμές. Η συγκεκριμένη εταιρεία εισπράττει τα απαραίτητα ποσά από τους πελάτες και αντί να παίρνει την προμήθειά της και να αποδίδει το υπόλοιπο ποσό στους οδηγούς φαίνεται να κρατά ολόκληρο το ποσό της πληρωμής, αποδίδοντας στους οδηγούς ετεροχρονισμένα όσα οφείλει, όταν, βέβαια, το κάνει. Πελάτες επίσης διαμαρτύρονται ότι δεν τους αποζημιώνει όταν οφείλει να το κάνει, λόγω της μη έλευσης, για παράδειγμα, ενός ταξί. 

Εναντίον της έχει κινηθεί το ΣΑΤΑ, επειδή δεν μισθώνει αποκλειστικά επαγγελματικά Ι.Χ., ενώ και η ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων – άλλος συνδικαλιστικός φορέας των ταξιτζήδων, αντιπολιτευόμενος το ΣΑΤΑ) αντιτίθεται στη λειτουργία της. «Η λειτουργεία της GetTransfer είναι τελείως παράνομη, γιατί η εταιρεία αυτή εργάζεται με Ι.Χ., εκτός από ταξί, πράγμα που απαγορεύεται από τον νόμο. Τώρα έχουμε καταγγελίες και στο υπουργείο και θα έχουμε εξελίξεις με την εταιρεία αυτή μετά τις εκλογές», μου αναφέρει ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ. «Την κρατάνε σε λειτουργία γιατί δεν υπάρχει νόμος που να τους υποχρεώνει να βγάλουν άδεια. Υπάρχουν πάρα πολλές εφαρμογές, δεν είναι μία και δύο. Οι μεταφορές στην Ελλάδα είναι τελείως ανεξέλεγκτες, δεν ελέγχει κανένας τίποτα. Στην καθομιλουμένη, είναι ένα μπάχαλο».

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Πριν από λίγο καιρό που το ΣΑΤΑ έκανε απεργίες και κινητοποιήσεις στην Αθήνα και για το ζήτημα της ρύθμισης λειτουργίας αυτών των εφαρμογών, η Ομοσπονδία δεν τις στήριξε. Φωτ.: George Vitsaras / SOOC

Πριν από λίγο καιρό που το ΣΑΤΑ έκανε απεργίες και κινητοποιήσεις στην Αθήνα και για το ζήτημα της ρύθμισης λειτουργίας αυτών των εφαρμογών, η Ομοσπονδία δεν τις στήριξε. «Οι κινητοποιήσεις γίνονται για έναν σκοπό», λέει ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ. «Αν γίνονται για να προβάλλεται ο καθένας, να ισχυροποιεί τη θέση του ως προέδρου και να ταλαιπωρείται ένας ολόκληρος κλάδος άσκοπα, πώς να συμφωνήσεις σε κινητοποιήσεις;», συμπληρώνει φωτογραφίζοντας τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, πρόεδρο του ΣΑΤΑ.

Οι ταξιτζήδες είναι διασπασμένοι, με τις κατηγορίες των μεν εναντίον των δε για πραξικοπηματικές ενέργειες να δίνουν και να παίρνουν. Η ΠΟΕΙΑΤΑ είναι εμφανώς φιλοκυβερνητική, με τον πρόεδρό της να μου απαριθμεί τα καλά που έκανε η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον κλάδο, ρυθμίζοντας ζητήματα που χρόνιζαν, όπως λέει. Για το ΣΑΤΑ αναφέρει ότι «διοικείται αυτήν τη στιγμή από τον Λυμπερόπουλο και τον Μαυρίκη από το ΚΚΕ. Ο Λυμπερόπουλος δεν ξέρουμε τι είναι, ούτε αυτός ξέρει τι είναι. ΣΥΡΙΖΑ είναι τώρα; Ο Θεός κι η ψυχή του. Αλλά απ’ ό,τι φαίνεται στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ».

Από τη μεριά του, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος μου επισημαίνει τον αγώνα που κάνει το ΣΑΤΑ για να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του κλάδου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι η ίδια έχει φέρει αυτό το χάος των εφαρμογών για τη μεταφορά επιβατών: «Υπάρχουν πολλές εφαρμογές και τις έχει φέρει όλες η κυβέρνηση. Μετά τον νόμο του Σπίρτζη κλείσαν όλες και πρώτη η Uber, για μη επαγγελματικά Ι.Χ. Μετά άρχισαν να επιστρέφουν. Στις περισσότερες από αυτές τα χρήματα πάνε στο εξωτερικό και δεν φορολογούνται εδώ».

«Ο ΣΑΤΑ κάνει αγώνα γι’ αυτά», μου τονίζει. «Η κυβέρνηση δεν δέχεται κουβέντα από τον ΣΑΤΑ που αντιπροσωπεύει το 55% των ταξιτζήδων και που είναι ανεξάρτητο σωματείο. Διότι δεν συμμετέχει κανένα άλλο σωματείο λόγω Ομοσπονδίας. Το Ι.Χ. οργιάζει στα νησιά. Είναι επιλογές απορρύθμισης της κοινωνίας, όχι αυτορρύθμισης, όπως λέει η κυβέρνηση». 

Καταλήγοντας, με εμφανή δυσαρέσκεια, μου αναφέρει ότι «ο σκοπός είναι να περάσουν σε λίγα χέρια οι δουλειές των μικρομεσαίων».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.
Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Άκου την επιστήμη / Είναι η μακροζωία μια νέα μορφή θρησκείας;

Μπορούμε να νικήσουμε τον χρόνο και τη φθορά; Είναι εφικτό να «χακάρουμε» το βιολογικό μας ρολόι ώστε να ζήσουμε περισσότερο χωρίς να γεράσουμε νωρίτερα; Ο Καθηγητής Βιολογίας και Γενετικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αριστείδης Ηλιόπουλος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Lifo Videos / «Η λαχτάρα μου ήταν να είμαι αληθινός»

Σχεδόν 100 χρόνια ζωής δεν θόλωσαν ούτε στιγμή το βλέμμα του Γιάννη Βογιατζή πάνω στην τέχνη και την αλήθεια της. Με αφοπλιστική διαύγεια και χιούμορ, ο θρυλικός ηθοποιός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μιλά για τη Ρένα Βλαχοπούλου, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Φίνο και για την ευτυχία που του χάρισε η υποκριτική.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Ψυχή & Σώμα / Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Μπορεί να προστατεύσει από τη σεξουαλική κακοποίηση;

Πώς και πότε μιλάμε στα παιδιά μας για το σεξ; Πώς βοηθά το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης; Ποια σημάδια πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοθεραπεύτρια Σοφιάνα Μηλιωρίτσα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Newsroom / Ξένια Κουναλάκη: «Το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου στη Γάζα»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την Ξένια Κουνελάκη για τη σφαγή στη Γάζα και την πολιτική του Ισραήλ, τις κατηγορίες περί αντισημιτισμού, αλλά και την ανησυχητική επιστροφή ενός νέου «μακαρθισμού» στη δημόσια σφαίρα των ΗΠΑ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Αληθινά εγκλήματα / Ήταν ο «επίγειος θεός» της: Το μοιραίο πάθος της Κάτιας για τον αρχιμανδρίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ιστορία της Κάτιας, μιας γυναίκας της διπλανής πόρτας, και του αρχιμανδρίτη Άνθιμου, που τάραξε τα νερά της επικαιρότητας το καλοκαίρι του 1997 και έγινε επεισόδιο στον «Κόκκινο Κύκλο».
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χαρισματικά παιδιά: Κάθε γονιός ονειρεύεται να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Ψυχή & Σώμα / Χαρισματικά παιδιά: Ονειρεύεται κάθε γονιός να μεγαλώσει έναν μικρό Αϊνστάιν;

Πόσο διαφορετικό είναι ένα χαρισματικό παιδί; Υπάρχει κοινωνική εμμονή με την ευφυΐα; Κρύβει, άραγε, παγίδες η χαρισματικότητα; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την ψυχοπαιδαγωγό Δανάη Δεληγεώργη για την έννοια της χαρισματικότητας και αν, τελικά, αποτελεί προτέρημα ή πρόκληση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Radio Lifo / «Συζητάμε όλοι πού θα φάμε και όχι ποιος μας ταΐζει και πώς»

Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να αποτελέσει βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας; Πώς μπορεί η Ελλάδα να επενδύσει στον φυσικό θησαυρό της; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Νίκο Κουτσιανά, ιδρυτή της Apivita και δημιουργό της Symbeeosis, για τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από ένα παραγωγικό μοντέλο που δεν θα στηρίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Αληθινά εγκλήματα / Η «Μήδεια της Ηλείας»: Ένα έγκλημα τιμής που θυμίζει άλλες, σκοτεινότερες εποχές

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του θανάτου της 21χρονης Κωστούλας, σε ένα χωριό της Ηλείας, το 1997. Ήταν αυτοκτονία, όπως αρχικά θεωρήθηκε, ή μια ανατριχιαστική υπόθεση παιδοκτονίας για λόγους κοινωνικής κατακραυγής;
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Πόσο φιλική είναι η γειτονιά της Κυψέλης για τα άτομα με αναπηρία;

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο Νάνσυ Σπετσιώτη, κάτοικο της περιοχής, η οποία καταγράφει την προσβασιμότητα της Φωκίωνος Νέγρη και άλλων γειτονικών δρόμων για τα άτομα με αναπηρία.
THE LIFO TEAM
Σκληρές Αλήθειες

Άρης Δημοκίδης / 10 Σκληρές Αλήθειες που σοκάρουν μέχρι σήμερα

Αδυσώπητοι εγκληματίες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, δολοφόνοι που παρίσταναν τους αθώους, παράξενες εξαφανίσεις και σοκαριστικές αποκαλύψεις σε 10 ηχητικά ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη που φωτίζουν ξανά πολύκροτες υποθέσεις.
THE LIFO TEAM
O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Αληθινά εγκλήματα / O παιδοκτόνος της Αιτωλοακαρνανίας: Η άγνωστη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την ξεχασμένη ιστορία του προτελευταίου θανατοποινίτη στην Ελλάδα, που στήθηκε στο εκτελεστικό απόσπασμα δύο μήνες πριν από τον Βασίλη Λυμπέρη, το 1972.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ