Το χάος με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Πώς γίνεται μια πολυεθνική εφαρμογή με τεράστια έσοδα παγκοσμίως να ισχυρίζεται ότι επενδύει στην Ελλάδα χωρίς να φροντίζει να έχει ούτε μια θέση εργασίας για την άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες της; Εικονογράφηση: bianca/LifO
0

ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ σε μια διαδρομή με την Uber από το κέντρο της Αθήνας προς το σπίτι μου, φτάνοντας στον προορισμό μου διαπίστωσα μέσω του κινητού μου ότι η χρέωση ήταν δεκαπλάσια της κανονικής. Ο οδηγός είχε μπερδευτεί και, πατώντας ένα επιπλέον μηδενικό, αντί των 8,90 ευρώ με είχε χρεώσει 89.

Στην προσπάθειά μου να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με την εφαρμογή, διαπίστωσα ότι ήταν αδύνατο. Δεν μπορούσα να βρω πουθενά τηλέφωνο άμεσης επικοινωνίας. Η μόνη δυνατότητα ήταν η τηλεφωνική σύνδεση με τον οδηγό και η αναφορά μέσω της εφαρμογής. Ο οδηγός, γνωρίζοντας την ταλαιπωρία που απαιτούνταν, προθυμοποιήθηκε να μου επιστρέψει τη διαφορά στο χέρι, πράγμα που την επόμενη μέρα μου ανέφερε και ο υπάλληλος της τράπεζας με τον οποίο συνομίλησα ότι ήταν η καλύτερη ιδέα. Δεν ήμουν ούτε ο πρώτος, ούτε θα είμαι ο τελευταίος που του συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Το προσωπικό μου πρόβλημα μετά από δυο μέρες λύθηκε και ύστερα από αναλυτικές αναφορές στην εφαρμογή μού επεστράφη το απαιτούμενο ποσό. Όμως το συλλογικό πρόβλημα παραμένει. Πώς γίνεται μια πολυεθνική εφαρμογή με τεράστια έσοδα παγκοσμίως να ισχυρίζεται ότι επενδύει στην Ελλάδα χωρίς να φροντίζει να έχει ούτε μία θέση εργασίας για την άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες της;

Ρόδος - Μαρσέιγ ένα τσιγάρο δρόμος

Οι πρόσφατες κινητοποιήσεις ταξιτζήδων στη Ρόδο στα τέλη Απριλίου με τα αναποδογυρισμένα Ι.Χ. θυμίζουν σε πολύ μικρότερη ένταση παλιότερες δυναμικές κινητοποιήσεις στα μέσα του 2015 στη γαλλική Μαρσέιγ. Τότε Γάλλοι αυτοκινητιστές αναποδογύριζαν αυτοκίνητα, έκαιγαν λάστιχα και απέκλειαν την πρόσβαση στο αεροδρόμιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολυεθνική που ερχόταν να ανατρέψει τη ζωή τους. Όχι μόνο να τους μετατρέψει σε υπαλλήλους από ελεύθερους επαγγελματίες αλλά, μισθώνοντας απλά επιβατικά αυτοκίνητα, να τους στερήσει τον βιοπορισμό τους.

Πριν την εμφάνιση των εφαρμογών η πραγματικότητα ήταν ότι στα ταξί που έπαιρνε κανείς από τον δρόμο υπήρχε ένα ρίσκο, ειδικά για γυναίκες, ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και όχι μόνο. Και οι ίδιοι ταξιτζήδες κινδύνευαν να πέσουν ή όντως έπεφταν θύματα ληστών. Η έλευση των εφαρμογών περιόρισε σημαντικά το ρίσκο, χωρίς φυσικά να το εξαλείψει.

Το ίδιο διαπίστωσαν και οι Ροδίτες ταξιτζήδες. Για διαδρομές στις οποίες προβλέπονταν κόμιστρα της τάξης των 36 ευρώ, τα επιβατικά που συνεργάζονταν με την Uber χρέωναν μόλις 20. Κι ενώ αυτό μοιάζει με μια θεμιτή και θετική μείωση για τον καταναλωτή, στην περίπτωση αυτή δημιουργεί πρόβλημα στους επαγγελματίες που ως επί το πλείστον είναι εποχικοί εργαζόμενοι, προσδοκώντας από τα έσοδα της σεζόν να ζήσουν και τους χειμερινούς μήνες οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

Στις 10 Ιουλίου του 2022 ο «Guardian» δημοσιοποίησε έγγραφα που έδειχναν πώς δραστηριοποιείται η εταιρεία παγκοσμίως. Μέσα από περισσότερα από 124.000 εμπιστευτικά έγγραφα διαπιστώνεται ότι η Uber προσπάθησε να ασκήσει πιέσεις σε πολλούς ηγέτες παγκοσμίως, ενώ φαίνεται ότι ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν παρείχε μυστική βοήθεια στις προσπάθειές της. Ο Travis Kalanick, που διετέλεσε CEO της εταιρείας από το 2010 μέχρι το 2017, είχε, μάλιστα, φτάσει να δηλώσει σε συνεργάτη του, περιμένοντας στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός τον τότε αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, που είχε καθυστερήσει: «Κάθε λεπτό που καθυστερεί, είναι ένα λεπτό λιγότερο μαζί μου». 

Τον νυν Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς, τότε δήμαρχο του Αμβούργου, που αντιστάθηκε στις πιέσεις της εταιρείας, επιμένοντας στο να πληρώνει τους οδηγούς έναν ελάχιστο μισθό, ένα στέλεχος της εταιρείας τον χαρακτήρισε απαξιωτικά σε συναδέλφους του «αληθινό κωμικό».

Ο Travis Kalanick τελικά παραιτήθηκε το 2017 μετά από την αυξανόμενη πίεση που του ασκούνταν από δημόσιες αναφορές για την ανήθικη κουλτούρα που επικρατούσε στους χώρους της επιχείρησης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονταν και αναφορές σε αγνοημένες καταγγελίες για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο εργασίας. Πουλώντας μετοχές της εταιρείας το επόμενο χρονικό διάστημα εισέπραξε 2,5 δισ. δολάρια. 

Τα άρθρα του «Guardian» τότε αντιμετωπίστηκαν από την εταιρεία ως αναφορές σε μια προηγούμενη εποχή. Με την έξοδο του Kalanick η εταιρεία άλλαξε, σύμφωνα με δημόσιες ανακοινώσεις της.

Τι λέει το ΣΑΤΑ

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Μη επιβατικά οχήματα που προσφέρονται για τη μεταφορά επιβατών.

«Η Uber είχε έρθει από το 2014 στην Αθήνα», αναφέρει ο Πάρης Ορφανός, γραμματέας του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής). «Τις νυχτερινές ειδικά ώρες, πολλά Ι.Χ. αυτοκίνητα μετέφεραν κόσμο με κόμιστρο. Το 2018, έπειτα από αποφάσεις ευρωπαϊκών δικαστηρίων, φτιάχτηκε ένας νόμος στην Ελλάδα, ο περιβόητος 4530/2018. Δύο μέρες πριν από την ψήφιση του, η υπηρεσία UberX της Uber έφυγε από την Αθήνα, όπου δραστηριοποιούνταν μέχρι τότε. Αυτήν τη στιγμή η Uber συνεργάζεται με ταξί, αλλά τα παραστατικά που εκδίδει είναι αλλοδαπής, η έδρα της είναι στο Άμστερνταμ. Εμείς λέμε ότι πρέπει να βγάλει εδώ ΑΦΜ η κάθε Uber».

Πριν την εμφάνιση των εφαρμογών η πραγματικότητα ήταν ότι στα ταξί που έπαιρνε κανείς από τον δρόμο υπήρχε ένα ρίσκο, ειδικά για γυναίκες, ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα και όχι μόνο. Και οι ίδιοι ταξιτζήδες κινδύνευαν να πέσουν ή όντως έπεφταν θύματα ληστών. Η έλευση των εφαρμογών περιόρισε σημαντικά το ρίσκο, χωρίς φυσικά να το εξαλείψει. Πλέον η Uber ελέγχει τη διαδρομή του οχήματος και μια μεγάλη αλλαγή της οδηγεί σε αυτοματοποιημένη ειδοποίηση από την εταιρεία. Όμως οι ταξιτζήδες, όπως μου αναφέρουν, δεν είναι εναντίον γενικά της τεχνολογίας, ούτε αποφεύγουν να αναγνωρίσουν τα προβλήματα που υπάρχουν από ορισμένους κακούς συναδέλφους τους.

«Εμείς ζητάμε με προτάσεις μας στην πολιτεία τον τελευταίο χρόνο μετ’ επιτάσεως να γίνει μια δημόσια πλατφόρμα κράτησης ταξί, και να υποχρεωθούν όλα τα κίτρινα αυτοκίνητα ταξί της Αθήνας να μπουν σε αυτή την εφαρμογή για να μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα», επισημαίνει ο κ. Ορφανός. «Αυτό θα έχει πολλά οφέλη για τον κλάδο και τους πελάτες, διότι θα μπορούν μέσω της εφαρμογής να μπαίνουν αφενός και να βλέπουν ποιο ταξί είναι διαθέσιμο, αφετέρου όποια παράπονα υπάρχουν θα πηγαίνουν απευθείας στο υπουργείο και στην Περιφέρεια. Γιατί εμάς στόχος μας είναι να κάνουμε και μια αυτοκάθαρση στον χώρο του ταξί από παραβατικές συμπεριφορές. Θέλουμε να είμαστε δίκαιοι πρώτ’ απ’ όλα με τον εαυτό μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε κι εμείς μια μειοψηφία κακών συναδέλφων τους οποίους δεν θέλουμε».

GetTransfer και το ψηφιακό χάος

Μία ακόμα εταιρεία που δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι η GetTransfer. Στην εφαρμογή της στο Play Store που προορίζεται για οδηγούς υπάρχουν διαρκή παράπονα από ανθρώπους που εργάστηκαν σε αυτή για καθυστερημένες ή ανύπαρκτες πληρωμές. Η συγκεκριμένη εταιρεία εισπράττει τα απαραίτητα ποσά από τους πελάτες και αντί να παίρνει την προμήθειά της και να αποδίδει το υπόλοιπο ποσό στους οδηγούς φαίνεται να κρατά ολόκληρο το ποσό της πληρωμής, αποδίδοντας στους οδηγούς ετεροχρονισμένα όσα οφείλει, όταν, βέβαια, το κάνει. Πελάτες επίσης διαμαρτύρονται ότι δεν τους αποζημιώνει όταν οφείλει να το κάνει, λόγω της μη έλευσης, για παράδειγμα, ενός ταξί. 

Εναντίον της έχει κινηθεί το ΣΑΤΑ, επειδή δεν μισθώνει αποκλειστικά επαγγελματικά Ι.Χ., ενώ και η ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων – άλλος συνδικαλιστικός φορέας των ταξιτζήδων, αντιπολιτευόμενος το ΣΑΤΑ) αντιτίθεται στη λειτουργία της. «Η λειτουργεία της GetTransfer είναι τελείως παράνομη, γιατί η εταιρεία αυτή εργάζεται με Ι.Χ., εκτός από ταξί, πράγμα που απαγορεύεται από τον νόμο. Τώρα έχουμε καταγγελίες και στο υπουργείο και θα έχουμε εξελίξεις με την εταιρεία αυτή μετά τις εκλογές», μου αναφέρει ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ. «Την κρατάνε σε λειτουργία γιατί δεν υπάρχει νόμος που να τους υποχρεώνει να βγάλουν άδεια. Υπάρχουν πάρα πολλές εφαρμογές, δεν είναι μία και δύο. Οι μεταφορές στην Ελλάδα είναι τελείως ανεξέλεγκτες, δεν ελέγχει κανένας τίποτα. Στην καθομιλουμένη, είναι ένα μπάχαλο».

Το μπάχαλο με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών Facebook Twitter
Πριν από λίγο καιρό που το ΣΑΤΑ έκανε απεργίες και κινητοποιήσεις στην Αθήνα και για το ζήτημα της ρύθμισης λειτουργίας αυτών των εφαρμογών, η Ομοσπονδία δεν τις στήριξε. Φωτ.: George Vitsaras / SOOC

Πριν από λίγο καιρό που το ΣΑΤΑ έκανε απεργίες και κινητοποιήσεις στην Αθήνα και για το ζήτημα της ρύθμισης λειτουργίας αυτών των εφαρμογών, η Ομοσπονδία δεν τις στήριξε. «Οι κινητοποιήσεις γίνονται για έναν σκοπό», λέει ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ. «Αν γίνονται για να προβάλλεται ο καθένας, να ισχυροποιεί τη θέση του ως προέδρου και να ταλαιπωρείται ένας ολόκληρος κλάδος άσκοπα, πώς να συμφωνήσεις σε κινητοποιήσεις;», συμπληρώνει φωτογραφίζοντας τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, πρόεδρο του ΣΑΤΑ.

Οι ταξιτζήδες είναι διασπασμένοι, με τις κατηγορίες των μεν εναντίον των δε για πραξικοπηματικές ενέργειες να δίνουν και να παίρνουν. Η ΠΟΕΙΑΤΑ είναι εμφανώς φιλοκυβερνητική, με τον πρόεδρό της να μου απαριθμεί τα καλά που έκανε η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον κλάδο, ρυθμίζοντας ζητήματα που χρόνιζαν, όπως λέει. Για το ΣΑΤΑ αναφέρει ότι «διοικείται αυτήν τη στιγμή από τον Λυμπερόπουλο και τον Μαυρίκη από το ΚΚΕ. Ο Λυμπερόπουλος δεν ξέρουμε τι είναι, ούτε αυτός ξέρει τι είναι. ΣΥΡΙΖΑ είναι τώρα; Ο Θεός κι η ψυχή του. Αλλά απ’ ό,τι φαίνεται στηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ».

Από τη μεριά του, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος μου επισημαίνει τον αγώνα που κάνει το ΣΑΤΑ για να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του κλάδου, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι η ίδια έχει φέρει αυτό το χάος των εφαρμογών για τη μεταφορά επιβατών: «Υπάρχουν πολλές εφαρμογές και τις έχει φέρει όλες η κυβέρνηση. Μετά τον νόμο του Σπίρτζη κλείσαν όλες και πρώτη η Uber, για μη επαγγελματικά Ι.Χ. Μετά άρχισαν να επιστρέφουν. Στις περισσότερες από αυτές τα χρήματα πάνε στο εξωτερικό και δεν φορολογούνται εδώ».

«Ο ΣΑΤΑ κάνει αγώνα γι’ αυτά», μου τονίζει. «Η κυβέρνηση δεν δέχεται κουβέντα από τον ΣΑΤΑ που αντιπροσωπεύει το 55% των ταξιτζήδων και που είναι ανεξάρτητο σωματείο. Διότι δεν συμμετέχει κανένα άλλο σωματείο λόγω Ομοσπονδίας. Το Ι.Χ. οργιάζει στα νησιά. Είναι επιλογές απορρύθμισης της κοινωνίας, όχι αυτορρύθμισης, όπως λέει η κυβέρνηση». 

Καταλήγοντας, με εμφανή δυσαρέσκεια, μου αναφέρει ότι «ο σκοπός είναι να περάσουν σε λίγα χέρια οι δουλειές των μικρομεσαίων».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Lifo Videos / «Στην Ελλάδα πιστεύουν ότι μια γυναίκα που είναι στο OnlyFans δεν έχει ήθος»

Η Όλγα Κοτλιδά έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο My Style Rocks και πλέον δραστηριοποιείται ως content creator στο OnlyFans, διαμορφώνοντας ένα σταθερά αυξανόμενο γυναικείο κοινό και υπερασπιζόμενη την αυτοδιάθεση και την αυθεντική γυναικεία έκφραση.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Άκου την επιστήμη / Για πάντα νέοι: Μπορούμε όντως να σταματήσουμε το χρόνο;

Τι είναι η γήρανση; Μια αναπόφευκτη φθορά του σώματος ή μια βιολογική διαδικασία που μπορούμε πλέον να κατανοήσουμε και να επιβραδύνουμε; Μπορούμε τελικά να επηρεάσουμε τη διάρκεια και την ποιότητα της ζωής μας; Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Στάθης Γκόνος απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα σήμερα

Ζούμε, ρε! / Ζώντας με τυφλοκώφωση: Η καθημερινότητα, η επικοινωνία και τα εμπόδια στην Ελλάδα

Πώς επικοινωνούν τα τυφλοκωφά άτομα; Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση και την εργασία; Και πόσο έτοιμη είναι η ελληνική κοινωνία να τα αντιμετωπίσει ως ισότιμα μέλη της; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συνομιλούν με τον αρχιτέκτονα Γιάννη Παναϊρλή, ο οποίος μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία ως τυφλοκωφός επαγγελματίας στην Ελλάδα.
THE LIFO TEAM
Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ψυχή & Σώμα / Μάρκο, πώς είναι να τα βάζεις με τα 9 μποφόρ;

Ο Μάρκος Ψαλτάκης, ένας από τους κορυφαίους kite surfers στην Ελλάδα, μιλάει για τις πιο δυνατές στιγμές του στη θάλασσα, για την αδρεναλίνη, τη δύναμη της φύσης και τη ζωή ανάμεσα σε κύματα, ταξίδια και προκλήσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η φαντασίωση της «Ωραίας Κοιμωμένης»

Lifo Videos / Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει ένα διήγημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Η Γαλήνη Χατζηπασχάλη διαβάζει στη LiFO «Το αεροπλάνο της Ωραίας Κοιμωμένης» του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από τη συλλογή «Δώδεκα διηγήματα περιπλανώμενα» σε μετάφραση Κλαίτης Σωτηριάδου-Μπαράχας (εκδ. Λιβάνης, 1993). Ο πρωτότυπος τίτλος της είναι «Doce cuentos peregrinos» και εκδόθηκε αρχικά το 1992, δέκα χρόνια αφότου ο συγγραφέας είχε τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Ψυχή & Σώμα / Κολλημένοι στις οθόνες: Τι παθαίνει ο εγκέφαλος από το συνεχές σκρολάρισμα;

Πόσες ώρες περνάμε μπροστά σε μια οθόνη κάθε μέρα, και τι σημαίνει αυτό για τη σκέψη, τη μνήμη και τη συγκέντρωσή μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον νευρολόγο Οδυσσέα Παζιώνη για το πώς επηρεάζουν την εγκεφαλική μας λειτουργία πρακτικές όπως το απλό multitasking, το binge watching και το endless scrolling.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Άκου την επιστήμη / Gen Z : Τι έχουν στο μυαλό τους όταν είναι διαρκώς με ένα κινητό στο χέρι;

Πώς επηρεάζουν τα social media την αυτοεικόνα των νέων σήμερα; Ποιον ρόλο παίζει η ανάγκη για αποδοχή και η εργασιακή αβεβαιότητα στη διαμόρφωση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας; Ο ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής Βασίλης Κιοσσές μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Lifo Videos / «Μου έλεγαν “ωραία φωνή, αλλά δεν το έχεις καθόλου, ρε φίλε”»

Ο Ορέστης Μήλιος είναι voice artist, συγγραφέας του βιβλίου «Άσε κάτω το ρημάδι, μιλάω» και απόφοιτος του Πολυτεχνείου. Με μια φωνή που την αμφισβήτησαν αλλά δεν ξέχασε ποτέ, χτίζει μια πορεία σε στούντιο, βιβλία και σκηνές, κόντρα στις κρίσεις πανικού και το χρόνιο άγχος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διακοπές χωρίς εμπόδια: Χρήσιμες συμβουλές για ΑμεΑ

Ζούμε, ρε! / Διακοπές χωρίς εμπόδια: Χρήσιμες συμβουλές για ΑμεΑ

Από την επιβίβαση στο πλοίο και την αναζήτηση προσβάσιμου καταλύματος μέχρι την είσοδο στη θάλασσα και τη βραδινή έξοδο για ένα ποτό, τα αυτονόητα για τους περισσότερους μπορεί να κρύβουν απρόβλεπτες δυσκολίες για τα άτομα με αναπηρία. Πώς μπορούν, λοιπόν, να οργανώσουν τις διακοπές τους με μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια;
THE LIFO TEAM
Δεν τη φώναζαν «Κλουροκέρατη» τη γίδα χωρίς λόγο

Ηχητικά Άρθρα / Δεν τη φώναζαν «Κλουροκέρατη» τη γίδα χωρίς λόγο

Τα «Τετράδια ενός βοσκού» είναι ένα βιβλίο που καταγράφει, σε μορφή ημερολογίου, τον βιολογικό κύκλο ενός κοπαδιού στην περιοχή της Τσαπουρνιάς. Ο τρόπος με τον οποίο δίνονταν ονόματα στις γίδες και τις προβατίνες αποτελεί μέρος της προφορικής παράδοσης των Ελλήνων κτηνοτρόφων — μιας παράδοσης που πλέον έχει χαθεί.
M. HULOT
Λειψυδρία στα νησιά: Μια δυστοπική και πανάκριβη πραγματικότητα

Radio Lifo / Λειψυδρία στα νησιά: Μια δυστοπική και πανάκριβη πραγματικότητα

Η Ντίνα Καράτζιου συνομιλεί με τον Νάσο Στασινάκη, καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, γι’ αυτό το φαινόμενο της νησιωτικής χώρας, που πλέον δεν είναι εποχικό αλλά παγιώνεται χρόνο με τον χρόνο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Κάποιες αγροτικές επιδοτήσεις έγιναν Porsche Cayenne στο Κολωνάκι»

LiFO politics / «Κάποιες αγροτικές επιδοτήσεις έγιναν Porsche Cayenne στο Κολωνάκι»

Ο Βάιος Γκανής, ένας από τους πιο γνωστούς προέδρους αγροτικών συλλόγων της χώρας, εξηγεί στο Lifo Politics και στη Βασιλική Σιούτη το πώς στήθηκε η απάτη του ΟΠΕΚΕΠΕ και περιγράφει το πελατειακό σύστημα που τροφοδοτείται από τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις του αγροτικού τομέα και τα ευτράπελα της ελληνικής αγροτικής πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ