Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

The horror! Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες από τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Αποκάλυψη Τώρα»

Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή του επικού αριστουργήματος του Κόπολα, παρουσιάζονται σε μια έκθεση οι συγκλονιστικές εικόνες που είχε τραβήξει ο επίσημος φωτογράφος των γυρισμάτων

Πριν από μερικούς μήνες η κινηματογραφική λέσχη του Ρότερνταμ (KINO Rotterdam) πήρε από το Φωτογραφικό Μουσείο της Ολλανδίας (Nederlands Fotomuseum) την άδεια πρόσβασης στο αρχείο του Ολλανδού φωτορεπόρτερ Charles "Chas" Gerretsen, ο οποίος είχε επιλεγεί από τον ίδιο τον Φράνσις Φορντ Κόπολα ως επίσημος φωτογράφος των απίστευτα περιπετειωδών γυρισμάτων του «Αποκάλυψη Τώρα» που ξεκίνησαν το 1976 και ολοκληρώθηκαν ενάμιση χρόνο μετά σχεδόν. Οι υπεύθυνοι του ΚΙΝΟ έμειναν εμβρόντητοι από τον πλούτο του ανέκδοτου φωτογραφικού υλικού από τη μυθική ταινία και αποφάσισαν να παρουσιάσουν πολλές από αυτές στο Ρότερνταμ από τις 22 Ιουνίου και μετά, παράλληλα με την προβολή ενός ντοκιμαντέρ με θέμα την ιστορία του Gerretsen, ο οποίος εδώ και χρόνια περιφέρεται με το ιστιοπλοϊκό του στην Καραϊβική, αλλά υποσχέθηκε ότι θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

 

Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.
Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.

 

Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.
Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.

 

Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.
Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.

 

Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.
Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.

 

Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.
Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.

 

Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.
Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.

 

Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».
Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».

 

Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.
Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.

 

Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ,  είναι το Βιετνάμ».
Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ, είναι το Βιετνάμ».

 

Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίσως λοιπόν η Φραντσέσκα Γούντμαν δεν ήταν πάντα αυτοκτονική και θλιμμένη
Οι φωτογραφίες του συντρόφου της, Τζορτζ Λανγκ, κλονίζουν τον μελαγχολικό μύθο της
Στα λατομεία της Τήνου
Τηνιακά μάρμαρα
Urban Pulp: Το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Βασίλης Νταόπουλος φωτογραφίζει το αστικό και περιαστικό τοπίο της Λάρισας
Ο Κισσός Πηλίου μέσα από το φακό της Εβίτας Σκουρλέτη
Καλοκαιρινό ταξίδι σε μια από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας
Ρόμπερτ Φρανκ και Ρεϊμόν Ντεπαρντόν μαζί στην Βηρυτό το 1991
Μία σημαδιακή συνάντηση στην (μετεμφυλιακή) πληγωμένη Βηρυτό.
iPhone Photography Awards 2020: Οι μεγάλοι νικητές
Αυτές είναι οι καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς, που τραβήχτηκαν με iPhone.
Κατήφεια στο Μέγαρο των Ηλυσίων
Οι δυσάρεστες εκπλήξεις ενός φωτογράφου στην επίσημη φωτογράφιση της γαλλικής κυβέρνησης
Η παγίδα του ρατσισμού και το πάθημα του Martin Parr
'Ενα "ατυχές" δισέλιδο του ιταλού φωτογράφου Gian Butturini
Ο φωτογράφος Paul Fusco μέσα από δέκα φωτογραφίες
Ο αμερικανός φωτογράφος, μέλος του πρακτορείου Magnum, πέθανε στις 15 Ιουλίου.
Ένας Έλληνας στα τελευταία παρθένα χωριά της Μαδαγασκάρης
Κάτω από ένα μικρό δάσος από κοκοφοίνικες κουρνιάζει ένα χωριό ψαθοκαλύβων. Εκεί δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και οι κάτοικοί του χρησιμοποιούν το κάρβουνο για να μαγειρέψουν και να ζεσταθούν την περίοδο των μουσώνων.
Η απλοϊκή Σαντορίνη του '50
Σε αυτή τη συλλογή των εκπληκτικών φωτογραφιών των δεκαετιών του 1950 και του 1960 ο Ρόμπερτ Μακ Κέιμπ καταγράφει τη σκληρή, αλλά απλή, ζωή μιας εποχής που πέρασε ανεπιστρετί.
Το θέατρο σκιών στις ανατολικές χώρες
Οι περισσότεροι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το θέατρο σκιών εφευρέθηκε στην Κίνα ή στην Ινδία κατά την πρώτη χιλιετηρίδα π.Χ., και στη συνέχεια διαδόθηκε στις γύρω ασιατικές περιοχές.
Χρήστος Δημητρίου: Greetings from Limnos / North by northeast
Φωτογραφίες και βίντεο του Χρήστου Δημητρίου
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
Η περιπέτεια και ελευθερία της underground rave σκηνής θα επιστρέψει!
Οι εικόνες που για μια δεκαετία είχε τραβήξει ως μέλος της underground rave κοινότητας σε διάφορα επικά πάρτι ανά την Ευρώπη η εικαστικός Seana Gavin, συγκεντρώθηκαν σε ένα νέο φωτογραφικό βιβλίο, ενώ η ίδια πιστεύει ότι οι σύγχρονες συνθήκες ευνοούν την επιστροφή εκείνης της κουλτούρας .
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
The Godfather The Godfather 1.6.2019 | 16:09
Αριστούργημα!
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή