Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

The horror! Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες από τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Αποκάλυψη Τώρα»

Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή του επικού αριστουργήματος του Κόπολα, παρουσιάζονται σε μια έκθεση οι συγκλονιστικές εικόνες που είχε τραβήξει ο επίσημος φωτογράφος των γυρισμάτων

Πριν από μερικούς μήνες η κινηματογραφική λέσχη του Ρότερνταμ (KINO Rotterdam) πήρε από το Φωτογραφικό Μουσείο της Ολλανδίας (Nederlands Fotomuseum) την άδεια πρόσβασης στο αρχείο του Ολλανδού φωτορεπόρτερ Charles "Chas" Gerretsen, ο οποίος είχε επιλεγεί από τον ίδιο τον Φράνσις Φορντ Κόπολα ως επίσημος φωτογράφος των απίστευτα περιπετειωδών γυρισμάτων του «Αποκάλυψη Τώρα» που ξεκίνησαν το 1976 και ολοκληρώθηκαν ενάμιση χρόνο μετά σχεδόν. Οι υπεύθυνοι του ΚΙΝΟ έμειναν εμβρόντητοι από τον πλούτο του ανέκδοτου φωτογραφικού υλικού από τη μυθική ταινία και αποφάσισαν να παρουσιάσουν πολλές από αυτές στο Ρότερνταμ από τις 22 Ιουνίου και μετά, παράλληλα με την προβολή ενός ντοκιμαντέρ με θέμα την ιστορία του Gerretsen, ο οποίος εδώ και χρόνια περιφέρεται με το ιστιοπλοϊκό του στην Καραϊβική, αλλά υποσχέθηκε ότι θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

 

Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.
Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.

 

Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.
Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.

 

Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.
Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.

 

Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.
Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.

 

Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.
Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.

 

Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.
Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.

 

Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».
Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».

 

Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.
Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.

 

Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ,  είναι το Βιετνάμ».
Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ, είναι το Βιετνάμ».

 

Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

40 χρόνια London Calling: Οι φωτογραφίες που έκαναν τους Clash αιώνια είδωλα
Μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για τα 40χρονα του ιστορικού άλμπουμ παρουσιάζει τις φωτογραφίες που τους είχε τραβήξει στη θρυλική αμερικανική περιοδεία του 1979 η σπουδαία ροκ φωτογράφος Pennie Smith, ανάμεσά τους και εκείνη που κοσμεί το πιο εμβληματικό ίσως ροκ εξώφυλλο όλων των εποχών.
Άλλες Ωδές; («Any more Odes?»)
H διεθνής ομαδική φωτογραφική έκθεση των TransEurope Athens / EyesCulture
Βερολίνο. Νοέμβρης 1989 (λίγο μετά την πτώση του Τείχους)
Με σφυρί και καλέμι
Ο Billy Monk και η underground σκηνή του Κέιπ Τάουν, στο αποκορύφωμα του Απαρτχάιντ
Η αλλοπρόσαλλη ζωή και η ακαταμάχητη τέχνη του Νοτιοαφρικανού φωτογράφου που απαθανάτισε μοναδικά τη νύχτα του Κέιπ Τάουν κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ και τελικά πυροβολήθηκε ενώ πήγαινε να δει την πρώτη του μεγάλη έκθεση.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο λυκόφως
Στις φωτογραφίες του Φωκίωνα Ζησιάδη τα πλοία και τα μηχανήματα στέκουν παγωμένα περιμένοντας μια εντολή για να ξαναμπούν και πάλι στη δράση
Οι δύο παράλληλοι
Φωτογραφίες της Karina Bikbulatova
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους
Τόσο που σχεδόν νοιώθεις την ανάσα του λιονταριού
«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s
Ο αναίμακτος πόλεμος του Δημήτρη Χαρισιάδη
Ο σημαντικός Έλληνας φωτογράφος άφησε τρακόσια αρνητικά από το μέτωπο και την Κατοχή, δίχως ούτε μια εικόνα νεκρού ή τραυματία.
Ο Εθνικός Κήπος τη νύχτα: Μια διαφορετική φωτογραφική καταγραφή του ιστορικού σημείου της πόλης
Οι εικόνες του Στράτου Καλαφάτη συνοδεύουν τα κείμενα της έκδοσης «Εθνικός Κήπος. Περίπατος Μαθητείας – 10+1 Στάσεις» η οποία αφηγείται την ιστορία του Κήπου και κατ’ επέκταση της ίδιας της Αθήνας.
MedPhoto Festival 2019-2020
Archive: Between the Public and the Private
Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.
Ο διαγωνισμός αυτός έχει γίνει ένας εξαιρετικός τρόπος προβολής μικροφωτογραφιών από μια ευρεία γκάμα επιστημονικών κλάδων.
Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο
Στο νέο του φωτογραφικό βιβλίο, ο πρώην ροκ σταρ εξερευνά την περίεργη, διαδραστική σχέση ανάμεσα στις παλιές αναλογικές ζωές μας και τις νέες ψηφιακές.
Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες της Patti Smith και του Robert Mapplethorpe όταν ήταν ακόμα «βρέφη»
Ένας Έλληνας φωτογράφος ταξίδεψε μέχρι τη Γροιλανδία για να φωτογραφίσει το μεγαλείο των παγόβουνων
Η απόκοσμη αρκτική φύση αποτυπώνεται στη φωτογραφική έκθεση του Φωκίωνα Ζησιάδη που μόλις εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή