Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

The horror! Στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες από τα περιπετειώδη γυρίσματα του «Αποκάλυψη Τώρα»

Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή του επικού αριστουργήματος του Κόπολα, παρουσιάζονται σε μια έκθεση οι συγκλονιστικές εικόνες που είχε τραβήξει ο επίσημος φωτογράφος των γυρισμάτων

Πριν από μερικούς μήνες η κινηματογραφική λέσχη του Ρότερνταμ (KINO Rotterdam) πήρε από το Φωτογραφικό Μουσείο της Ολλανδίας (Nederlands Fotomuseum) την άδεια πρόσβασης στο αρχείο του Ολλανδού φωτορεπόρτερ Charles "Chas" Gerretsen, ο οποίος είχε επιλεγεί από τον ίδιο τον Φράνσις Φορντ Κόπολα ως επίσημος φωτογράφος των απίστευτα περιπετειωδών γυρισμάτων του «Αποκάλυψη Τώρα» που ξεκίνησαν το 1976 και ολοκληρώθηκαν ενάμιση χρόνο μετά σχεδόν. Οι υπεύθυνοι του ΚΙΝΟ έμειναν εμβρόντητοι από τον πλούτο του ανέκδοτου φωτογραφικού υλικού από τη μυθική ταινία και αποφάσισαν να παρουσιάσουν πολλές από αυτές στο Ρότερνταμ από τις 22 Ιουνίου και μετά, παράλληλα με την προβολή ενός ντοκιμαντέρ με θέμα την ιστορία του Gerretsen, ο οποίος εδώ και χρόνια περιφέρεται με το ιστιοπλοϊκό του στην Καραϊβική, αλλά υποσχέθηκε ότι θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

 

Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.
Ο Κόπολα στα γυρίσματα της ταινίας στις Φιλιππίνες. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης είχε ζητήσει ο ίδιος από τον Gerretsen να ενταχθεί στην παραγωγή αφού είχε δει τη δουλειά του ως φωτορεπόρτερ στο Χιλιανό πραξικόπημα του 1973. Ο Ολλανδός φωτογράφος ήταν παρών στη δολοφονία του Σαλβαντόρ Αλιέντε και στην διαδοχή του από τον Πινοσέτ.

 

Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.
Ο Gerretsen, ο οποίος είχε μετακομίσει στο Χόλιγουντ το 1975, ήταν από τις πιο γλαφυρές μορφές στα γυρίσματα με το πλήθος φωτογραφικών μηχανών να κρέμονται από το λαιμό του και υπήρξε η προφανής έμπνευση για τον χαρακτήρα του Ντένις Χόπερ στην ταινία.

 

Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.
Ο Μάρτιν Σιν δέχεται ξύρισμα πάνω σε μια τουαλέτα. Ο 36χρονος τότε ηθοποιός υπέστη νευρική κατάρρευση αλλά και ένα παραλίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο στα γυρίσματα που έμοιαζαν χωρίς τέλος.

 

Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.
Ο Κόπολα ηχογραφεί ντόπια παιδάκια. Ο σκηνοθέτης είχε συγκεντρώσει τόνους οπτικοακουστικού υλικού (εκατοντάδες χιλιάδες μέτρα φιλμ) και η διαδικασία του μοντάζ κόντεψε να τον τρελάνει.

 

Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.
Ο Μάρλον Μπράντο εμφανίστηκε στα γυρίσματα εμφανώς υπέρβαρος και συχνά ήταν εντελώς απροετοίμαστος ή/και μεθυσμένος την ώρα της λήψης. Η ερμηνεία του πάντως στο ρόλο του Συνταγματάρχη Κερτζ παραμένει αθάνατη.

 

Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.
Ο Μάρτιν Σιν υπήρξε η ύστατη επιλογή για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού προηγουμένως είχαν συζητηθεί τα ονόματα των Στιβ Μακ Κουίν, Νικ Νόλτε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζακ Νίκολσον, Κλιντ Ίστγουντ και Χάρβεϊ Καιτέλ. Κάποιοι από αυτούς αρνήθηκαν διότι δεν ήθελαν να περάσουν 17 εβδομάδες στη ζούγκλα. Τελικά βέβαια, τα γυρίσματα κράτησαν πολύ παραπάνω.

 

Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».
Τα προβλήματα της παραγωγής δεν είχαν τέλος, με κυριότερο την καταστροφή του σκηνικού από τον Τυφώνα Όλγα. Από την αρχή των γυρισμάτων ήδη, η ταινία είχε ξεφύγει τόσο πολύ εκτός προϋπολογισμού, ώστε ο Κόπολα αναγκάστηκε να βάλει ως ενέχυρο το σπίτι, το αυτοκίνητο και τα κέρδη του από τον «Νονό».

 

Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.
Ο Μάρλον Μπράντο (εικονίζεται με τον Μάρτιν Σιν) πληρώθηκε 3.5 εκατομμύρια δολάρια για δουλειά ενός μηνός, ενώ σε κάποιες ευρυγώνιες λήψεις ντουμπλαρίστηκε από άλλον ηθοποιό.

 

Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ,  είναι το Βιετνάμ».
Μετά την πρεμιέρα μιας πρώτης βερσιόν της ταινίας στις Κάννες το 1979, ο Κόπολα είχε δηλώσει: «Είχαμε πρόσβαση σε παρά πολλά λεφτά και λίγο-λίγο αρχίσαμε να χάνουμε τα λογικά μας. Η ταινία μου δεν είναι για το Βιετνάμ, είναι το Βιετνάμ».

 

Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Παρά τα προβλήματα και τον εκτός ελέγχου προϋπολογισμό του, το «Αποκάλυψη Τώρα» κατάφερε να αποσβέσει τα ιλιγγιώδη έξοδα του, να προταθεί για οκτώ Όσκαρ, εκ των οποίων κέρδισε τα δύο (ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας από τον Βιτόριο Στοράρο) αλλά κυρίως να κατοχυρωθεί μέσα στα χρόνια ως μία από τις μυθικές ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιμπρεσιονιστική αρχαία Ολυμπία
Φωτ. Σπ. Στάβερης
14 ζώα ποζάρουν με επισημότητα στον φακό του Randal Ford
Η σειρά "The Animal Kingdom" είναι η κορυφαία συλλογή του Αμερικανού φωτογράφου
Φεγγαρόλουστη Ακρόπολη
Φωτ. Σπ. Στάβερης
Τρεις γάτες φωτογραφίζονται φορώντας καπέλα από το δικό τους τρίχωμα
Ένα ζευγάρι Ιαπώνων κατασκευάζει τα πιο περίτεχνα καπέλα για γάτες!
Οι cholitas από τη Βολιβία κάνουν πάλη με τις πιο χορευτικές κινήσεις
Μπορεί η πυγμαχία να συνδυαστεί με τις πολύχρωμες φούστες και τα δαντελωτά μεσοφόρια;
Τήνος,1989: Η Παναγία!  Η Παναγία!
Ένα φωτογραφικό ντοκουμέντο του Σπύρου Στάβερη
"Αόρατη" εργατική τάξη. Στο κλωστήριο Μιχαηλίδη -μία "προβληματική" του 1990.
Τελευταίες μέρες στο εργοστάσιο της Θήβας πριν το κλείσει ο Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.
Θάλασσα ταραγμένη μέχρι κυματώδης
Στην 'Ανδρο (για την Τέχνη) με το Πηνελόπη
Η πανέμορφη Πάτμος του Robert McCabe
O φιλέλληνας Αμερικανός φωτογράφος που φωτογραφίζει τα ελληνικά νησιά εδώ και πάνω από 60 χρόνια, έχει αποδώσει μοναδικά την ουσία της Πάτμου
Το Θέατρο Τέχνης στην Επίδαυρο μέσα από τις φωτογραφίες του Κωστή Καπελώνη
«Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Επίδαυρος 1985-1998»: Ένα λεύκωμα με ανέκδοτες φωτογραφίες από τις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης στην Επίδαυρο, τραβηγμένες από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη του, Κωστή Καπελώνη, πρόκειται να κυκλοφορήσει με την ευκαιρία της Έκθεσης Βιβλίου στο Ζάππειο.
Εντυπωσιακές εικόνες από το σύγχρονο ταξίδι των προσκυνητών στη Μέκκα
Oδοιπορικό των New York Times στην ιερότερη πόλη του Ισλάμ
Άνδρος - Μύκονος με το Super Ferry II
Φωτογραφικό "ημερολόγιο καταστρώματος" του Σπύρου Στάβερη
Η Οία πριν τα τζακούζι
20 ανέκδοτες φωτογραφίες από το καλοκαίρι του 1990
Παιδιά από διάφορες χώρες δίπλα στα αγαπημένα τους φαγητά
Ο φωτογράφος Gregg Segal ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο για να ρωτήσει τα παιδιά τι τρώνε μέσα σε μια εβδομάδα και έπειτα τα φωτογράφησε δίπλα στα αγαπημένα τους φαγητά
Οι σχεδόν παρατημένες αθηναϊκές αρχαιότητες του 1869 φωτογραφημένες από τον W. J. Stillman
Ο Stillman ήταν ένας από τους λίγους φωτογράφους που τόλμησε να προσεγγίσει την Ακρόπολη με μια μοναδική ματιά, να νιώσει τον χώρο της και να ταυτιστεί με αυτόν.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή