Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η αποξένωση των μεγαλουπόλεων είναι το θέμα της έκθεσης «Alone Together»

Ο φωτογράφος Αριστοτέλης Ρουφάνης συνθέτει εικόνες αστικών τοπίων υπερυψηλής ανάλυσης, προσφέροντας μια πολύ ιδιωτική ματιά στις ζωές των κατοίκων της πόλης και στη μοναξιά τους.

— Πες μου μερικά πράγματα για σένα, ένα σύντομο βιογραφικό.

Είμαι γεννημένος στην Αθήνα, το 1983. Σπούδασα πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του City στο Λονδίνο. Το 2017 αποφασίζω να εγκαταλείψω οριστικά οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα και να συγκεντρώσω όλη μου την ενέργεια στα καλλιτεχνικά πρότζεκτ που είχα στα σκαριά.

 

Λίγους μήνες μετά παρουσιάζω το πρότζεκτ «Alone Together», το οποίο μέσα σε λίγες μέρες γίνεται αρκετά δημοφιλές και δημοσιεύεται σε πολύ σημαντικά έντυπα του χώρου. Το 2018 γνωρίζω έναν μεγάλο αριθμό σημαντικών επιμελητών παγκοσμίως και μου δίνεται η ευκαιρία να παρουσιάσω τη δουλειά μου σε αρκετά μουσεία και διεθνή φεστιβάλ.


— Πώς προέκυψε η ιδέα για το «Alone Together»;

Όταν μετακόμισα από την Αθήνα στο Λονδίνο για δεύτερη φορά. Παρόλο που έχω έναν σχετικά μεγάλο κοινωνικό κύκλο και αγαπημένους φίλους στην ίδια πόλη, κατακλύζομαι από ένα συναίσθημα απομόνωσης. Στην προσπάθειά μου να το ξεπεράσω, αρχίζω να αποδομώ το συναίσθημα και καταλήγω να ερευνώ το θέμα της κοινωνικής αποξένωσης στις μεγαλουπόλεις.

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης


— Πες μου λίγα λόγια για την τεχνική που χρησιμοποίησες.

Ο κύριος άξονας της τεχνικής γι' αυτήν τη σειρά είναι μια μέθοδος σύνθεσης πολλών εκατοντάδων φωτογραφιών σε μια εικόνα υπερυψηλής ανάλυσης. Αυτός είναι και ο λόγος που οι εικόνες αυτές έχουν τόση λεπτομέρεια, κάτι που μας επιτρέπει να βλέπουμε μεμονωμένες θεματικές μέσα στα παράθυρα των πόλεων που φωτογραφίζω.


— Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες σε σχέση με το πρότζεκτ;

Η έρευνα και οι αδειοδοτήσεις για τις τοποθεσίες, τα ξενύχτια κατά τη διάρκεια της λήψης και οι μήνες επεξεργασίας για κάθε εικόνα.

 

— Σε ποια πόλη έχεις νιώσει πιο μόνος;

Σε επαρχία της Ελλάδας, όπου πέρασα ένα διάστημα της ζωής μου.


— Είναι απαισιόδοξο το «Alone Together»;

Αναγνωρίζοντας πόσο όμοια είναι τα προβλήματά μας ως ανθρώπων και το πόσο κοντά είμαστε μέσα στον τσιμεντένιο μανδύα της πόλης, προσωπικά μου δίνει μεγάλη παρηγοριά και ελπίδα σε οποιαδήποτε συνθήκη. Όπως μου αρέσει να λέω, «μπορεί να είμαστε μοναχικοί, αλλά όχι μόνοι».

 

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

© Αριστοτέλης Ρουφάνης
© Αριστοτέλης Ρουφάνης

 

Info:

Alone Together

Γκαλερί Ιλεάνα Τούντα (Αρματολών & Κλεφτών 48, Λυκαβηττός)

Έως 10 Νοεμβρίου

Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέμ. 13:00-20:00, Τετ., Παρ. 15:00-20:00, Σάβ. 12:00-16:00

Είσοδος ελεύθερη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Freeflow ή αλλιώς απολύτως τίποτα
Μια έξυπνη (και κάπως χιουμοριστική) φωτογραφική συλλογή από τον φωτογράφο Αλέξη Βασιλικό
Αθηναΐλα: Η Μυρτώ Τζίμα φωτογραφίζει την πόλη στα καλύτερα και τα χειρότερά της
H εικαστικός καλλιτέχνις και φωτογράφος καταγράφει προσωπικές και ταυτόχρονα τόσο γνώριμες εικόνες της πόλης
Μια φωτογραφική απόπειρα χαρτογράφησης της πολύπλοκης έννοιας του «σπιτιού»
Έξι Έλληνες φωτογράφοι καταθέτουν την προσωπική τους οπτική στην παράλληλη έκθεση «Hiraeth» του Athens Photo Festival 2018

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η περιπέτεια και ελευθερία της underground rave σκηνής θα επιστρέψει!
Γαϊδουράκια, θέα και τουρίστες στη Σαντορίνη του 1968
15 ασπρόμαυρες φωτογραφίες μας ταξιδεύουν στη δεκαετία του '60.
Παράξενες φωτογραφίες που απεικονίζουν γυναίκες της Βικτωριανής εποχής να θηλάζουν
Σε μια εποχή που η σεμνότητα ήταν βασικό χαρακτηριστικό για τις γυναίκες, αυτές οι εικόνες απεικονίζουν μια απίθανη μόδα μεταξύ των μητέρων του 19ου αιώνα.
Η ασπρόμαυρη Αμερική της Ντοροθέα Λαντζ
Λευκοί ξεριζωμένοι αγροκτήμονες και μαύροι εργάτες γης
«Nanuu, το κάλεσμα του γκιώνη»
Φωτογραφίες της Irina Vosgerau
Η εύθραυστη και συνεχώς μεταβαλλόμενη ομορφιά των Άλπεων
Ένα λεύκωμα με τις εκπληκτικές φωτογραφίες του Lorenz Andreas Fischer από τη μεγαλύτερη οροσειρά της Ευρώπης.
Τελευταία χιλιόμετρα
Από το παράθυρο του συνοδηγού
Μέσα στα ήρεμα δάση της Ηπείρου
Το πειραματικό ντοκιμαντέρ μικρού μήκους Forest of Tranquility, του Χριστόφορου Αναγνωστόπουλου, γυρίστηκε στα Τζουμέρκα, κοντά στις εκβολές του Αχελώου, μέσα στην οργιαστική φύση της περιοχής
Μια μοναδική φωτογραφική καταγραφή των κατοίκων του Αιγαίου από τον Κωνσταντίνο Σοφικίτη
Marabou Aegean: Στο νέο του πρότζεκτ ο βραβευμένος φωτογράφος φιλοδοξεί να καταγράψει φιγούρες από όλα τα κατοικημένα νησιά του Αιγαίου. Παρουσιάζουμε τα πρώτα πορτρέτα από την Άνδρο, τη Λήμνο και την Ικαρία.
Αποκλειστικό φωτορεπορτάζ από τις διαμαρτυρίες στο Λος Άντζελες για τον θάνατο του Φλόιντ
Ο Έλληνας φωτογράφος Πέτρος Τουφεξής ήταν εκεί και δημοσιεύει στη LIFO 30 φωτογραφίες που αποτυπώνουν την εκρηκτική ατμόσφαιρα.
Μια σπάνια φωτογράφιση από τη Βικτωριανή εποχή
Αυτό το ζευγάρι αποδεικνύει πως οι άνθρωποι τότε δεν ήταν τόσο σοβαροί όσο νομίζαμε.
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ '20
Ένα φωτογραφικό δοκίμιο για την παράξενη προσδοκία του καλοκαιριού που έρχεται. Κείμενα: Δημήτρης Πολιτάκης, Στάθης Τσαγκαρουσιάνος
H άγρια ομορφιά της Ισλανδίας μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα ταξιδιώτη
Ο VFX artist Στάθης Ναυπλιώτης έζησε για μία εβδομάδα στην πανέμορφη νησιωτική χώρα της Βόρειας Ευρώπης και φωτογράφισε τα ανεπανάληπτα τοπία της
Πώς θα γινόταν ο κόσμος αν δεν τελείωνε ποτέ η καραντίνα - σε εικόνες
Ο σχεδιαστής Giovanni Garrone απαντά, μέσα από το έργο του, στην ερώτηση που όλοι έχουμε σκεφτεί το τελευταίο διάστημα
Φωτογραφίζοντας τη μουσική: Η εμπειρία του διάσημου Ελληνοαμερικανού φωτογράφου Κωνσταντίνου Μάνου
Πριν αποτυπώσει με τον φακό του την αγροτική Ελλάδα του '60 στο πολυβραβευμένο «Greek portfolio», ο Κωνσταντίνος Μάνος απαθανάτισε μοναδικά, επί μια διετία, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή