Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ

Η Masha Ivashintsova φωτογράφιζε ασταμάτητα αλλά δεν έδειξε ποτέ τις εικόνες της. Το έργο της αποτελεί ένα χαμένο, ποιητικό τεκμήριο της ψυχροπολεμικής Σοβιετικής Ένωσης

Η Ρωσίδα Masha Ivashintsova (1942-2000) φωτογράφιζε ασταμάτητα αλλά έκρυβε τα αρνητικά και τα φιλμ της στη σοφίτα του σπιτιού και ποτέ δεν έδειξε την δουλειά της σε κανέναν.

 

Επτά χρόνια μετά τον θάνατό της ένας συγγενής της σκόνταψε σε μια κούτα γεμάτη αρνητικά και φιλμ που δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ.

 

Παρουσιάζουμε μερικές από τις από τις ποιητικές, ντοκουμενταριστικές, συναισθηματικές και ίσως ζοφερές φωτογραφίες που τεκμηριώνουν τη ζωή της και την εποχή της. 

 

 

Η Masha Ivashintsova γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια της οποίας η περιουσία, συμπεριλαμβανομένου ενός πολυτελούς διαμερίσματος στο κεντρικό Λένινγκραντ, κατασχέθηκε από τις αρχές μετά την Μπολσεβίκικη Επανάσταση. ©Masha Ivashintsova
Η Masha Ivashintsova γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια της οποίας η περιουσία, συμπεριλαμβανομένου ενός πολυτελούς διαμερίσματος στο κεντρικό Λένινγκραντ, κατασχέθηκε από τις αρχές μετά την Μπολσεβίκικη Επανάσταση. ©Masha Ivashintsova

 

Μια παιδική χαρά με θέμα το διάστημα στο Λένινγκραντ. Όταν ήταν μικρή, η Ivashintsova ακολούθησε τις επιθυμίες της γιαγιάς της και σπούδασε χορό, αλλά μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, η οικογένεια την έβγαλε από την ακαδημία χορού για να εκπαιδευτεί σε ένα τεχνικό σχολείο. ©Masha Ivashintsova
Μια παιδική χαρά με θέμα το διάστημα στο Λένινγκραντ. Όταν ήταν μικρή, η Ivashintsova ακολούθησε τις επιθυμίες της γιαγιάς της και σπούδασε χορό, αλλά μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, η οικογένεια την έβγαλε από την ακαδημία χορού για να εκπαιδευτεί σε ένα τεχνικό σχολείο. ©Masha Ivashintsova

 

Αγία Πετρούπολη, 1976. Από τότε που διέκοψε τις σπουδές της στον χορό η Ivashintsova έκανε διάφορες δουλειές, μεταξύ άλλων ως κριτικός θεάτρου, ενώ η προσωπική της ζωή γινόταν όλο και πιο ταραγμένη. ©Masha Ivashintsova
Αγία Πετρούπολη, 1976. Από τότε που διέκοψε τις σπουδές της στον χορό η Ivashintsova έκανε διάφορες δουλειές, μεταξύ άλλων ως κριτικός θεάτρου, ενώ η προσωπική της ζωή γινόταν όλο και πιο ταραγμένη. ©Masha Ivashintsova

 

Στις όχθες του ποταμού Νέβα στο Λένινγκραντ (σημερινή Αγία Πετρούπολη) το 1979. ©Masha Ivashintsova
Στις όχθες του ποταμού Νέβα στο Λένινγκραντ (σημερινή Αγία Πετρούπολη) το 1979. ©Masha Ivashintsova

 

Πορτρέτο του συζύγου της, Melvar Melkumyan, μετά τη διάλυση του γάμου τους. ©Masha Ivashintsova
Πορτρέτο του συζύγου της, Melvar Melkumyan, μετά τη διάλυση του γάμου τους. ©Masha Ivashintsova

 

Ο σύζυγός της και η κόρη της Asya. Όταν τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία το 1976, το ζευγάρι είχε ήδη χωρίσει και η κόρη της ζούσε στη Μόσχα με τον πατέρα της ενώ η Ivashintsova παρέμεινε στο Λένινγκραντ. ©Masha Ivashintsova
Ο σύζυγός της και η κόρη της Asya. Όταν τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία το 1976, το ζευγάρι είχε ήδη χωρίσει και η κόρη της ζούσε στη Μόσχα με τον πατέρα της ενώ η Ivashintsova παρέμεινε στο Λένινγκραντ. ©Masha Ivashintsova

 

Η κόρη της Asya το 1978. ©Masha Ivashintsova
Η κόρη της Asya το 1978. ©Masha Ivashintsova

 

Γιορτή της Εργατικής Πρωτομαγιάς στο Λένινγκραντ το 1979. ©Masha Ivashintsova
Γιορτή της Εργατικής Πρωτομαγιάς στο Λένινγκραντ το 1979. ©Masha Ivashintsova

 

Η Ivashintsova είχε μακροχρόνιες σχέσεις με τον ποιητή Viktor Krivulin (στη φωτογραφία) και τον φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova
Η Ivashintsova είχε μακροχρόνιες σχέσεις με τον ποιητή Viktor Krivulin (στη φωτογραφία) και τον φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova

 

Η Ivashintsova φωτογραφίζεται με τον εραστή της, αναγνωρισμένο φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova
Η Ivashintsova φωτογραφίζεται με τον εραστή της, αναγνωρισμένο φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova

 

Πορτρέτο «ενός μικρού σοβιετικού μηχανικού». Τα ημερολόγια που άφησε η Ivashintsova αποκαλύπτουν πως ήταν μια γυναίκα που θεώρησε τα ταλέντα της ασήμαντα σε σχέση με τους άνδρες της ζωής της. Η κόρη της λέει ότι «ειλικρινά πίστευε ότι ήταν υποδεέστερη από αυτούς και γι'αυτό δεν έδειξε ποτέ τις φωτογραφίες της σε κανέναν κατά τη διάρκεια της ζωής της». ©Masha Ivashintsova
Πορτρέτο «ενός μικρού σοβιετικού μηχανικού». Τα ημερολόγια που άφησε η Ivashintsova αποκαλύπτουν πως ήταν μια γυναίκα που θεώρησε τα ταλέντα της ασήμαντα σε σχέση με τους άνδρες της ζωής της. Η κόρη της λέει ότι «ειλικρινά πίστευε ότι ήταν υποδεέστερη από αυτούς και γι'αυτό δεν έδειξε ποτέ τις φωτογραφίες της σε κανέναν κατά τη διάρκεια της ζωής της». ©Masha Ivashintsova

 

Φωτογράφιζε σχεδόν κάθε μέρα, όμως η επιδείνωση της κατάθλιψης οδήγησε σε μία παραίτηση με αποτέλεσμα να είναι άνεργη από το 1981 και μετά. ©Masha Ivashintsova
Φωτογράφιζε σχεδόν κάθε μέρα, όμως η επιδείνωση της κατάθλιψης οδήγησε σε μία παραίτηση με αποτέλεσμα να είναι άνεργη από το 1981 και μετά. ©Masha Ivashintsova

 

Κομμουνιστική γιορτή στο Λένινγκραντ. Στη Σοβιετική Ένωση η ανεργία ήταν ποινικό αδίκημα, επομένως η Masha έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στη φυλακή και τον εγκλεισμό της σε ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova
Κομμουνιστική γιορτή στο Λένινγκραντ. Στη Σοβιετική Ένωση η ανεργία ήταν ποινικό αδίκημα, επομένως η Masha έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στη φυλακή και τον εγκλεισμό της σε ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova

 

Επέλεξε το ψυχιατρεία και όπως ισχυρίζεται η οικογένειά της στα επόμενα 10 χρόνια έχασε εντελώς την επαφή της με το περιβάλλον λόγω των φαρμάκων που της χορηγούσαν. ©Masha Ivashintsova
Επέλεξε το ψυχιατρεία και όπως ισχυρίζεται η οικογένειά της στα επόμενα 10 χρόνια έχασε εντελώς την επαφή της με το περιβάλλον λόγω των φαρμάκων που της χορηγούσαν. ©Masha Ivashintsova

 

Ένας αλυσοδεμένος πίθηκος κοιτάει τον έξω κόσμο, στη φωτογραφία που η Ivashintsova τράβηξε τρία χρόνια πριν κλειστεί στο ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova
Ένας αλυσοδεμένος πίθηκος κοιτάει τον έξω κόσμο, στη φωτογραφία που η Ivashintsova τράβηξε τρία χρόνια πριν κλειστεί στο ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova

 

Κατεστραμμένο άγαλμα του Λένιν στο Λένινγκραντ. Η κόρη της έγραψε ότι η μητέρα της δεν μπόρεσε ποτέ να ενστερνιστεί τον σοσιαλιστικό ενθουσιασμό. ©Masha Ivashintsova
Κατεστραμμένο άγαλμα του Λένιν στο Λένινγκραντ. Η κόρη της έγραψε ότι η μητέρα της δεν μπόρεσε ποτέ να ενστερνιστεί τον σοσιαλιστικό ενθουσιασμό. ©Masha Ivashintsova

 

Δύο κορίτσια στη Βόλοντα το 1979. ©Masha Ivashintsova
Δύο κορίτσια στη Βόλοντα το 1979. ©Masha Ivashintsova

 

Παιδιά στη Staraya Russa. Τα 30.000 αρνητικά της Ivashintsova ανακάλυψε ο σύζυγος της Asya 30,000 στη σοφίτα του σπιτιού τους. ©Masha Ivashintsova
Παιδιά στη Staraya Russa. Τα 30.000 αρνητικά της Ivashintsova ανακάλυψε ο σύζυγος της Asya 30,000 στη σοφίτα του σπιτιού τους. ©Masha Ivashintsova

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Σοβιετική Ουτοπία
Ο Semyon Osipovich Friedland φωτογράφισε την ζωή στη Σοβιετική Ένωση την δεκαετία του 1950
Στα σανατόρια της σοβιετικής επανάστασης
Ένας ουτοπικός κόσμος εναλλακτικής ιατρικής με φθαρμένες ταπετσαρίες και αγαλματάκια του Λένιν
Η ζωή μας με δυο λιοντάρια
Αγάπη, στοργή και κίνδυνος σε μια συγκινητική ιστορία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας μεταποκαλυπτικός κόσμος
Ο Γάλλος καλλιτέχνης Fabien Barrau προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με την κλιματική αλλαγή μέσα από τις φωτογραφίες του.
Οι αποκαλυπτικές selfies του Έντβαρτ Μουνκ
Ο Νορβηγός ζωγράφος της «Κραυγής», που πέθανε σαν σήμερα, το 1944, πειραματίστηκε παθιασμένα και με τη φωτογραφία.
Epiphany. Φωτογραφίες του Σπύρου Ζερβουδάκη.
Τα Θεοφάνεια στην Κρήτη
Το φίλτρο που τα έκανε όλα κόκκινα πριν από το Instagram
Πολύ πριν από τα φίλτρα του Instagram υπήρχε ένα φωτογραφικό φιλμ το οποίο αγάπησε η Ψυχεδέλεια. Αυτή είναι η ιστορία του πρωτοποριακού φιλμ Aerochrome 1443...
Ανδρόγυνη, μορφινομανής, αριστοκράτισσα: Η μποέμικη ζωή της φωτογράφου Άννεμαρι Σβάρτζενμπαχ
Οι φωτογραφίες της Ελβετίδας με τις γερμανικές αριστοκρατικές καταβολές που γύρισε σχεδόν όλο τον κόσμο απαθανατίζοντας ανθρώπους, μνημεία και τοπία, όπως ήταν πριν από 75 χρόνια
Οι ήρωες του Αρκτικού Κύκλου
Ένα μοναδικό φωτογραφικό λεύκωμα του Ισλανδού RAX ερευνά τη μοίρα των σκύλων που σέρνουν έλκηθρα στη Γροιλανδία.
Earth Photo 2020: Οι νικήτριες φωτογραφίες του διαγωνισμού
Φωτογραφικά έργα που ενθαρρύνουν τη συζήτηση για το περιβάλλον καθώς αφηγούνται ιστορίες για τον φυσικό κόσμο και τους κατοίκους του.
Οι κακές επιλογές. Φωτογραφίες του Στέφανου Στεφάνου
Πάρτι στο Bad Choices Tattoo Club, με live εμφάνιση από τους One Last Round (2019)
Ερυθρός Σταυρός: Μια ψηφιακή έκθεση γιορτάζει έναν αιώνα παρουσίας του στην Ελλάδα
Μια ψηφιακή έκθεση φωτογραφίας, αφιερωμένη στην παρουσία και τη δράση τόσο του Διεθνούς όσο και του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στη χώρα την τελευταία εκατονταετία.
ID - το σώμα, ο ερωτισμός και η ταυτότητα στις φωτογραφίες της Stephie Grape
Μία εν εξελίξει φωτογραφική έρευνα
Τα ορφανά του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών
Oι συγκλονιστικές φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου κυκλοφόρησαν σε ένα συλλεκτικό «Λεύκωμα ζωής» από το Κέντρο Ερευνών «Ρίζες» και το Μουσείο Μπενάκη
«Όχι παντρεμένοι· αλλά θα το θέλαμε»: Ερωτευμένοι άντρες από άλλες εποχές
Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα «A Photographic History of Men in Love» απεικονίζει ιστορίες αγάπης μεταξύ ανδρών σε τρυφερές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1850 και του 1950.
Το πέταγμα της χρυσαλλίδας. Φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη
The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings
Ορισμένοι άνθρωποι είναι σωσίες κάποιου γάτου
Όλοι ξέρουμε πως οι σκύλοι συνήθως μοιάζουν με τα αφεντικά τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τις γάτες, αλλά πιο υπόγεια...
Η φωτογραφική ομάδα «Διαδρομές» στεγάζει στο κέντρο της Αθήνας το πάθος για τις στιγμές
Μια ομάδα που ορίζει ως μέσο τη φωτογραφία και ως προορισμό την προσωπική έκφραση του καθενός.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή