Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε»

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Είμαστε φίλοι, έχουμε κοινή αισθητική και, το σημαντικότερο, βρίσκουμε γρήγορα πού θέλουμε να πάμε.
0



ΜEΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗ την απόκοσμη ατμόσφαιρα που αγαπούν, με λόγια ερωτικά, ήχους ψυχεδελικούς, ενορχηστρώσεις μινιμαλιστικές, έχοντας για δύναμη τις αναμνήσεις από τις προηγούμενες συνεργασίες τους και για καύσιμο τα τραγούδια των Τσιτσάνη, Χατζιδάκι, Άκη Πάνου, Βαμβακάρη, Σιδηρόπουλου, Lost Bodies, Θάνου Ανεστόπουλου ο Γιάννης Αγγελάκας και ο τσελίστας Νίκος Βελιώτης εισβάλλουν ως «Λύκοι» στο Ηρώδειο στις 30 και 31 Ιουλίου και παρουσιάζουν στο κοινό τον δίσκο τους «Οι Λύκοι στη χώρα των θαυμάτων», αυτήν την απρόσμενη επιλογή και ερμηνεία ελληνικών τραγουδιών, υπό το πρίσμα της προσωπικής τους μυθολογίας.


Εικοσιένα συνολικά τραγούδια-σταθμοί της ελληνικής δισκογραφίας των τελευταίων δεκαετιών παίρνουν ξανά ζωή μέσα από την προσέγγιση και τον ιδιαίτερο ήχο των «Λύκων», το τσέλο και τα πλήκτρα του Βελιώτη, την απέριττη, ονειρική ερμηνεία του Γιάννη Αγγελάκα.


Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν ο Αγγελάκας, μια από τις πιο ατόφιες ροκ περσόνες της χώρας, έψαχνε τσελίστα για το σάουντρακ της ταινίας «Ο χαμένος τα παίρνει όλα» του Νίκου Νικολαΐδη και η φιλία που προέκυψε μετρά ήδη 20 χρόνια. Η, δε, παράστασή τους, είναι δοκιμασμένη στο παρελθόν σε αρχαία θέατρα και προορισμένη –όπως λένε– για ακροατές «ήσυχους, προσηλωμένους» και έτοιμους να ζήσουν την απόκοσμη κατάνυξη.

«Να που τελικά η συναυλία θα γίνει. Έστω και κάτω από ειδικές συνθήκες» λέει με ανακούφιση που επιστρέφει στη σκηνή ο Γιάννης Αγγελάκας. «Εκ των υστέρων βέβαια σκέφτομαι πως έχει μια αισθητική και μια μεταφυσική γοητεία να παίζεις σε μια τέτοια ατμόσφαιρα, σ' έναν τέτοιο χώρο, μια τέτοια δουλειά που ηχεί σαν προσευχή ενός δυστοπικού και δυσκίνητου πνευματικά κόσμου, που παλεύει να θυμηθεί το εμπνευσμένο φωτεινό παρελθόν του. Να ξαναβρεί το θάρρος του, να μουρμουρίσει, να ξαναζωγραφίσει με τον δικό του τρόπο, μέσα στον σύγχρονο ζόφο, τις παλιότερες μυθικές εκλάμψεις του πολιτισμού του».

Αν επρόκειτο να παίξω με την μπάντα μου τους 100°C τότε θέλω ένταση και σίγουρα ούτε κόσμο καθιστό, ούτε αποστάσεις, ούτε streaming και συναίσθημα φιλτραρισμένο μέσα από κάμερες. Άρα φέτος με το συγκρότημα θα απέχουμε από τις συναυλίες. 

— Γιάννη, τι αλλάζει στις συναυλίες σου αλλά και στις μουσικές που κάνετε μαζί η παρουσία του Νίκου Βελιώτη;

Συνήθως είτε βρίσκομαι με μεγάλες μπάντες με πολύ κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να συνεννοηθώ για πολλά πράγματα, ότι όλα είναι πιο ρευστά και ο στόχος κατακτάται έπειτα από πολλή συγκέντρωση και δοκιμές, είτε έχω τον Νίκο που είμαστε δύο άτομα σαν ένα. Είμαστε φίλοι, έχουμε κοινή αισθητική και, το σημαντικότερο, βρίσκουμε γρήγορα πού θέλουμε να πάμε. Σε αυτήν τη μεγάλη μου διαδρομή παραδέχομαι πως είναι ελάχιστες οι στιγμές που τα καταφέρνω τόσο καλά κι αβίαστα όσο μαζί του.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Δεν νιώθω, όταν απομονώνομαι, ότι είμαι κατατρεγμένος, απλώς διαλέγουμε το μέρος και τη συνθήκη για να σκεφτούμε, να ονειρευτούμε, να αναλογιστούμε. Φωτ.: Αφροδίτη Ζαγγανά

— Ποιο κομμάτι από αυτά που διασκευάσατε δεν φανταζόσασταν ποτέ ότι θα έμπαινε σε παράσταση ή δίσκο σας;

Αν εξαιρέσεις το ρεμπέτικο «Τα μπλε τα παραθύρια» τα υπόλοιπα δύσκολα φανταζόμασταν ότι θα έμπαιναν ποτέ σε δίσκο διασκευασμένα από εμάς. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από αυτά τα κομμάτια που δεν θα περίμενε κανείς ότι θα πειράζαμε όπως το «Άνθρωποι μονάχοι». Έπειτα ζεσταθήκαμε, είπαμε ότι δεν έχει νόημα να κάνουμε απλώς δέκα διασκευές και ονειρευτήκαμε να φτάσουμε τις 50. Τελικά κάπου στη μέση ολοκληρώσαμε τον δίσκο. Είχαμε έννοια να ξαφνιάσουμε τόσο τους εαυτούς μας όσο και τους δημιουργούς των τραγουδιών.

  

— Η συνθήκη της πανδημίας, της απόστασης από την τέχνη, έπαιξε ρόλο στη διαμόρφωση του προγράμματος;

Όχι ιδιαίτερα. Ξέραμε από τον Νοέμβριο ότι θα παίξουμε στο Ηρώδειο κι όταν προέκυψε η καραντίνα ήμασταν σίγουροι ότι η συναυλία θα αναβληθεί. Άρα, έστω και με απόσταση, είναι μια ευχάριστη ανατροπή. Νιώθω σαν όλο αυτό να βοηθά τον στόχο που ήταν να παιχτούν τα κομμάτια σε ένα πιο απόκοσμο, νοσταλγικό περιβάλλον που και μας αφορά και ταιριάζει με το ύφος της δουλειάς μας. Κάπως ήρθανε οι ατμόσφαιρες κι αντάμωσαν.

— Την τελευταία φορά που είχαμε κουβεντιάσει μου είχες πει πως «η μουσική θέλει κόσμο, το γράψιμο θέλει μοναξιές». Σας ζόρισε η απομόνωση ή σας ξύπνησε τη δημιουργικότητα;

Γ.Α.: Τη μοναξιά δεν την πολυκαταλαβαίνω. Προτιμώ τη μοναχικότητα. Δεν νιώθω, όταν απομονώνομαι, ότι είμαι κατατρεγμένος, απλώς διαλέγουμε το μέρος και τη συνθήκη για να σκεφτούμε, να ονειρευτούμε, να αναλογιστούμε.

Ν.Β.: Εγώ πάλι όχι, πρόβλημα δεν έχω με τη μοναχικότητα, αλλά είναι και το μόνο που θέλω. Οπότε δεν μου άλλαξε τίποτα ο κορονωϊός.

— Σε έναν μουσικό σαν και σένα, που έχει μάθει στη ροκ ένταση, πώς μοιάζει το Ηρώδειο;

Ιδανικό, όπως και τα άλλα ανοικτά θέατρα όπου έχουμε παίξει, καθώς η συγκεκριμένη παράγωγή θέλει ήσυχους και προσηλωμένους θεατές. Αν επρόκειτο να παίξω με την μπάντα μου, τους 100°C, τότε θέλω ένταση και σίγουρα ούτε κόσμο καθιστό, ούτε αποστάσεις, ούτε streaming και συναίσθημα φιλτραρισμένο μέσα από κάμερες. Άρα φέτος με το συγκρότημα θα απέχουμε από τις συναυλίες. Αυτά που παίζουμε δεν είναι για τους τωρινούς υγειονομικούς περιορισμούς.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης: «Eίμαστε φίλοι, ξέρουμε πού πάμε» Facebook Twitter
Ξέραμε από τον Νοέμβριο ότι θα παίξουμε στο Ηρώδειο κι όταν προέκυψε η καραντίνα ήμασταν σίγουροι ότι η συναυλία θα αναβληθεί. Άρα, έστω και με απόσταση, είναι μια ευχάριστη ανατροπή. Φωτ.: Νίκος Βελιώτης

— Να υποθέσω ότι δεν έχετε υποκύψει στη γοητεία του streaming.

Γ.Α.: Εγώ όπου μπορώ θα το αποφύγω. Ο προορισμός της συναυλίας είναι να ανταλλάξουμε παλμό με το ακροατήριο.

Ν.Β.: Είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μια η τεχνολογία καλπάζει και προφανώς δεν μπορείς να την αποφύγεις. Από την άλλη αυτός ο τρόπος μετάδοσης αδικεί συχνά την προσπάθεια του μουσικού. Μπορεί εγώ να παλεύω να στήσω ένα streaming με τις καλύτερες προϋποθέσεις κι ο άλλος να το ακούσει στο κινητό του ή ένα ηχειάκι και να μην εισπράξει τίποτα από ο,τι ετοίμασα.

— Το –αναγκαστικά– μισοάδειο Ηρώδειο σας δημιουργεί αμηχανία;

Όχι, μετά από τόσα χρόνια στις συναυλίες έχουν υπάρξει και φορές που μπήκαμε σε έναν χώρο κι ήμασταν μεταξύ μας. Υπήρξαν επίσης φορές που το τεράστιο κοινό και η μεγάλη ένταση μας έκαψαν. Μη νομίζεις, το να καίγεσαι σε φρενάρει από το να λειτουργήσεις ως μουσικός. Η υψηλή θερμοκρασία δεν είναι το μόνο συστατικό επιτυχίας.

— Μουσικές εκπλήξεις να περιμένουμε στο Ηρώδειο ή θα περιοριστείτε στον δίσκο;

Μία είναι η έκπληξη: ότι παίζουμε στο Ηρώδειο. Άλλες δεν έχει.

Γιάννης Αγγελάκας - Νίκος Βελιώτης

Λύκοι στη χώρα των θαυμάτων

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

30 & 31/7, 21:00

Διάρκεια: 1 ώρα και 30 λεπτά

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Όλες οι δράσεις της φετινής διοργάνωσης

Culture / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Όλες οι δράσεις της φετινής διοργάνωσης

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανακοίνωσε μέσω streaming όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στα ανοιχτά θέατρα του Ηρωδείου και της Επιδαύρου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ