Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Ο Γιώργος Κουμεντάκης μιλά για τη νέα εποχή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Μουσική

Ο Γιώργος Κουμεντάκης μιλά για τη νέα εποχή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Η ΕΛΣ είναι ένας εξελισσόμενος ζωντανός οργανισμός σε έναν εκπληκτικό καινούργιο χώρο διεθνών προδιαγραφών. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της εξηγεί στη LiFO τις νέες συνθήκες.

Οι νέες εγκαταστάσεις της Λυρικής ήταν ένα πολύ μεγάλο σοκ για τον οργανισμό, γιατί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα πήγε από τη μικρή κλίμακα στη μεγάλη, σε έναν μοναδικό χώρο, που δεν έχει καμία σχέση με το παλιό μας θέατρο. Οι νέες μας εγκαταστάσεις στο ΚΠΙΣΝ είναι διεθνών προδιαγραφών και το στοίχημα είναι να μπορέσουμε να τις εκμεταλλευτούμε στο έπακρο.


Δική μου βαθιά επιθυμία, αλλά και των συνεργατών μου, ήταν, μπαίνοντας σε αυτόν το χώρο, να δοκιμαστούμε αμέσως, κάνοντας παραστάσεις με κοινό και όχι απλώς κλειστές πρόβες. Ήταν χρήσιμο το ότι γνωρίσαμε από την πρώτη στιγμή τις τεχνικές προδιαγραφές του θεάτρου και αποκτήσαμε την απαραίτητη γνώση. Ακόμα μαθαίνουμε, βέβαια, και ακόμα ανακαλύπτουμε – είναι ένας συνεχής αγώνας εξοικείωσης με τον καινούργιο χώρο, ο οποίος απαιτεί μια άλλη αντίληψη.

 

Είναι σημαντικό να διευκρινίσω ότι οι χορηγίες και η δωρεά του Ιδρύματος δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν την υποχρέωση του κράτους να διασφαλίσει την ύπαρξη και τη σωστή λειτουργία του μοναδικού λυρικού θεάτρου της Ελλάδας.


Οι δυσκολίες είναι μεγάλες, γιατί, παρά το γεγονός ότι έχουμε έρθει σε ένα σύγχρονο θέατρο με δύο σκηνές πυκνού προγραμματισμού, δεν μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό, επειδή δεν μας το επιτρέπει ο προϋπολογισμός. Αυτό, όπως είναι αυτονόητο, δεν μας βοηθά να υλοποιήσουμε το όραμα των δύο σκηνών, όπως απαιτείται.

 

Κάτι που ίσως δεν είναι γνωστό είναι ότι η Λυρική κατασκευάζει με δικό της προσωπικό και εργαστήρια όλες της τις παραγωγές. Είναι αυτονόητο ότι δεν είχαμε την εμπειρία ενός μεγάλου θεάτρου. Στο «Ολύμπια» κάποια πράγματα γίνονταν χειροποίητα και χειροκίνητα. Εδώ μπορεί, λόγω των μηχανισμών τελευταίας τεχνολογίας, κάποια πράγματα να γίνονται πιο εύκολα, αλλά απαιτούν άλλου είδους τεχνογνωσία. Οπότε διανύουμε ακόμα μια μεταβατική περίοδο που θα συνεχιστεί για καιρό.


Η περιοχή όπου βρίσκονται η Λυρική και το ΚΠΙΣΝ κάνει τον χώρο ακόμα πιο ελκυστικό. Είναι ένα σημείο στην άκρη της πόλης, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μακριά από το κέντρο κι έχει το προνόμιο να έχει ανοιχτό ορίζοντα προς τη θάλασσα. Το πρόβλημα της πρόσβασης και τα κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουμε γύρω από το ΚΠΙΣΝ θα είχαν ξεπεραστεί αν είχε δημιουργηθεί σταθμός του μετρό. Έως τώρα το ΚΠΙΣΝ έχουν επισκεφθεί πάνω από 6,5 εκατομμύρια άνθρωποι, αριθμός που σαφώς ενισχύει τα επιχειρήματα για τη δημιουργία του. Όποια άλλη προσωρινή λύση προταθεί είναι βέβαιο πως δεν θα έχει αποτέλεσμα.

 

Γιώργος Κουμεντάκης: «Οι δυσκολίες είναι μεγάλες, γιατί, παρά το γεγονός ότι έχουμε έρθει σε ένα σύγχρονο θέατρο με δύο σκηνές πυκνού προγραμματισμού, δεν μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό, επειδή δεν μας το επιτρέπει ο προϋπολογισμός». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Γιώργος Κουμεντάκης: «Οι δυσκολίες είναι μεγάλες, γιατί, παρά το γεγονός ότι έχουμε έρθει σε ένα σύγχρονο θέατρο με δύο σκηνές πυκνού προγραμματισμού, δεν μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό, επειδή δεν μας το επιτρέπει ο προϋπολογισμός». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Τα μεγάλα λυρικά θέατρα του κόσμου κάνουν αναθέσεις για νέες όπερες σε σταθερή βάση. Είναι εντυπωσιακό πόσο ζωντανό και εξελισσόμενο είδος είναι η όπερα. Εκεί που όλοι πιστεύουν ότι κάθε τόσο φτάνει στο τέλος της, διαψεύδονται. Η ανανέωση και η εξέλιξη έρχονται και από τη μεριά των σκηνοθετών και από τη μεριά των συνθετών. Ακόμα περισσότερο, το μουσικό θέατρο βρίσκεται σε πολύ μεγάλη άνθηση. Επειδή είναι μικρότερης κλίμακας, μπορεί να παραχθεί πιο εύκολα και με μικρότερο κόστος. Παρακολουθώ τις νέες γενιές των συνθετών παγκοσμίως να ασχολούνται ιδιαίτερα με το είδος αυτό. Είναι πιο εύκολο να πειραματιστείς με αυτό απ' ό,τι με την όπερα, λόγω μεγέθους. Στη μεγάλη σκηνή δεν μπορείς εύκολα να αποφύγεις τη φόρμα της όπερας, κάτι που το μουσικό θέατρο επιτρέπει.

 

Στην Εναλλακτική Σκηνή κάνουμε ακριβώς αυτό, μουσικό θέατρο με αναθέσεις. Έχουν γραφτεί αρκετά έργα από τότε που μεταφερθήκαμε στο καινούργιο μας σπίτι και θα γραφτούν ακόμα περισσότερα τα επόμενα χρόνια. Στην Ελλάδα υπήρξε μια ιστορική στιγμή, η οποία έχει σημαδέψει τη γενιά αυτή αλλά και τις επόμενες: η ιλιγγιώδης διαδρομή του Γιάννη Χρήστου. Η δημιουργία της Εναλλακτικής Σκηνής βασίστηκε στο μουσικό και φιλοσοφικό του αποτύπωμα. Ήταν μια μεγάλη προσωπικότητα που παραμένει ζωντανή. Όχι μόνο δεν έχει ξεπεραστεί αλλά τροφοδοτεί τις νέες γενιές με ό,τι πιο υγιές και σοβαρό υπάρχει σήμερα. Οι νέοι συνθέτες από 25 ως 35 που ασχολούνται με το μουσικό θέατρο, είτε το ομολογούν είτε όχι, έχουν ως πραγματική τους αναφορά τον Γιάννη Χρήστου.

 

 

Γιάννης Χρήστου - Αναπαραστάσεις / Ημέρες Μουσικού Θεάτρου - Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ

 

Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), εκτός από τη μεγάλη δωρεά της κατασκευής και του εξοπλισμού του ΚΠΙΣΝ, συνεχίζει να στηρίζει ενεργά την Εθνική Λυρική Σκηνή. Πέρα από τη δωρεά, για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί σωστά η μετεγκατάστασή μας από το «Ολύμπια» στο ΚΠΙΣΝ, το ΙΣΝ συνεχίζει να στηρίζει το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής, καθώς και τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές μας δράσεις.


Αυτήν τη στιγμή, που η Λυρική είναι στην πιο ζωντανή της φάση, κάνοντας σημαντικές, θέλω να ελπίζω, παραγωγές και προσπαθώντας να βρει τον βηματισμό της για να γίνει ένα λυρικό θέατρο ισάξιο των ευρωπαϊκών, χρειάζεται χρήματα για το καλλιτεχνικό της πρόγραμμα.


Η ετήσια τακτική επιχορήγηση των 12,5 εκατ. ευρώ που λαμβάνουμε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αρκεί μόνο για τα ανελαστικά έξοδα. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος του καλλιτεχνικού μας προγράμματος καλύπτεται από τα έσοδα των εισιτηρίων, τους πολύτιμους χορηγούς μας και τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

 

Έως τώρα το ΚΠΙΣΝ έχουν επισκεφθεί πάνω από 6,5 εκατομμύρια άνθρωποι, αριθμός που σαφώς ενισχύει τα επιχειρήματα για τη δημιουργία σταθμού του μετρό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Έως τώρα το ΚΠΙΣΝ έχουν επισκεφθεί πάνω από 6,5 εκατομμύρια άνθρωποι, αριθμός που σαφώς ενισχύει τα επιχειρήματα για τη δημιουργία σταθμού του μετρό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Μέσα σε αυτό το περιβάλλον των χιλιάδων δυσκολιών και της αβεβαιότητας, πρέπει να σας πω ότι η σχέση που έχουμε δημιουργήσει με τον Ανδρέα Δρακόπουλο και όλους τους ανθρώπους του ΙΣΝ είναι ένα από τα ελάχιστα κομμάτια που μου δημιουργούν ένα αίσθημα ασφάλειας.

 

Ο κοινός μας προβληματισμός είναι πώς θα μπορέσει να αντεπεξέλθει η Λυρική στο τεράστιο αυτό δώρο που της έχει δοθεί, κάνοντας σοβαρές παραγωγές, και πώς θα εδραιωθεί ως ένα θέατρο που θα δείξει, στο άμεσο μέλλον, τη δουλειά του και προς τα έξω. Μας ενδιαφέρει να αρχίσει μια ακόμα πιο ουσιαστική επαφή με όπερες του εξωτερικού. Για να γίνει αυτό, και στο κομμάτι της προβολής και της παραγωγής και του προγραμματισμού, χρειάζεται συνολική στήριξη. Το Ίδρυμα έχει καταλάβει τη σοβαρότητα του έργου και είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσει να στηρίζει το κοινό μας όραμα.


Βέβαια, είναι σημαντικό να διευκρινίσω ότι οι χορηγίες και η δωρεά του Ιδρύματος δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν την υποχρέωση του κράτους να διασφαλίσει την ύπαρξη και τη σωστή λειτουργία του μοναδικού λυρικού θεάτρου της Ελλάδας.

 

Κάτι που ίσως δεν είναι γνωστό είναι ότι η Λυρική κατασκευάζει με δικό της προσωπικό και εργαστήρια όλες της τις παραγωγές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Κάτι που ίσως δεν είναι γνωστό είναι ότι η Λυρική κατασκευάζει με δικό της προσωπικό και εργαστήρια όλες της τις παραγωγές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Και εδώ ερχόμαστε στο μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε από την έναρξη της λειτουργίας μας στο ΚΠΙΣΝ, που είναι οι λειτουργικές δαπάνες τις οποίες πρέπει να καταβάλλουμε κάθε χρόνο στην Ανώνυμη Εταιρεία του υπουργείου Οικονομικών που διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις μας, την ΚΠΙΣΝ Α.Ε. Το ποσό που πρέπει να καταβάλλουμε ετησίως είναι 4,6 εκατ. ευρώ + ΦΠΑ, και με τις προσαυξήσεις που έχουν προβλεφθεί θα φτάσει τα 5 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό ζητείται από την ΕΛΣ για δαπάνες όπως η συντήρηση του κτιρίου, οι υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας κ.λπ.

 

Η υποχρέωση αυτή της ΕΛΣ (όπως, αντιστοίχως, και της ΕΒΕ) προβλέπεται στη σύμβαση που έχει υπογράψει το ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του ΚΠΙΣΝ. Όσο ήμασταν στο «Ολύμπια», το κόστος γι' αυτές τις υπηρεσίες δεν ξεπερνούσε τα 600.000 ευρώ ετησίως. Καταλαβαίνετε τη διαφορά, όπως και το ότι είναι αδύνατο να δίνει η ΕΛΣ αυτό το ποσό από την τακτική της επιχορήγηση. Αν το θέμα αυτό δεν λυθεί από τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού, πολύ σύντομα η Λυρική θα αδυνατεί να λειτουργήσει.

 

Δυστυχώς, οι αριθμοί εδώ είναι πολύ συγκεκριμένοι και δεν επιδέχονται διαφορετικές αναγνώσεις ή ερμηνείες. Η ΕΛΣ έχει φτάσει στο όριο των δυνατοτήτων της και των προβλεπόμενων εσόδων της από εισιτήρια και χορηγίες, αλλά είναι αδύνατο να καλύπτει το ποσό των 5 εκατ. ευρώ ετησίως για τις λειτουργικές δαπάνες προς την ΚΠΙΣΝ Α.Ε.

 

Όσοι νομίζουν ότι αυξάνοντας τις τιμές των εισιτηρίων θα αυξήσουμε και τα έσοδα πλανώνται. Σκόπιμα κρατάμε χαμηλά τις τιμές. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να μην επιτελείται ο κοινωνικός μας σκοπός και να παίζουμε σε άδειες αίθουσες. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Όσοι νομίζουν ότι αυξάνοντας τις τιμές των εισιτηρίων θα αυξήσουμε και τα έσοδα πλανώνται. Σκόπιμα κρατάμε χαμηλά τις τιμές. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να μην επιτελείται ο κοινωνικός μας σκοπός και να παίζουμε σε άδειες αίθουσες. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Πρέπει να πω ότι εμείς δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε το κέφι μας αλλά για να εργαστούμε για τη συνέχιση της ιστορικής διαδρομής του θεάτρου. Όσοι νομίζουν ότι αυξάνοντας τις τιμές των εισιτηρίων θα αυξήσουμε και τα έσοδα πλανώνται. Σκόπιμα κρατάμε χαμηλά τις τιμές. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να μην επιτελείται ο κοινωνικός μας σκοπός και να παίζουμε σε άδειες αίθουσες. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε το ρεπερτόριο, να κάνουμε νέες παραγωγές και να μην επιστρέψουμε στη λογική των 10-20 τίτλων που έχουν ήδη κορεστεί.


Δεν πάμε να υπηρετήσουμε το προφανές. Πρέπει να πω ότι δεν ανέλαβα για να κάνω μόνο το προσωπικό μου όραμα πραγματικότητα ούτε για να κινηθώ σε ένα ψευδεπίγραφο περιβάλλον, υπηρετώντας την όπερα σε ένα πολυτελές κτίριο. Το πιο σημαντικό είναι να χτίσουμε μια στέρεη βάση για τους επόμενους. Ο μεγάλος μου προβληματισμός είναι πώς θα εκμεταλλευτούμε αυτό το λαμπρό οικοδόμημα προς όφελος του καλλιτεχνικού και κοινωνικού μας έργου, χωρίς περιορισμούς, χωρίς επαρχιώτικη λογική, χωρίς μικροσυμφέροντα, χωρίς βαρίδια.

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Φωτογραφία από τις πρόβες του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτογραφία από τις πρόβες του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Φωτογραφία από τις πρόβες του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτογραφία από τις πρόβες του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
 

 

Ο σπουδαίος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς θα δώσει ένα μοναδικό ρεσιτάλ, το πρώτο που πραγματοποιείται στη μοναδικής ακουστικής Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ο σπουδαίος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς θα δώσει ένα μοναδικό ρεσιτάλ, το πρώτο που πραγματοποιείται στη μοναδικής ακουστικής Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

Η Γενούφα, η συγκλονιστική όπερα του Λέος Γιάνατσεκ ανεβαίνει στην αρχική, αυθεντική της μορφή, στην Κεντρική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Η Γενούφα, η συγκλονιστική όπερα του Λέος Γιάνατσεκ ανεβαίνει στην αρχική, αυθεντική της μορφή, στην Κεντρική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 

 

Το πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής 2018/19

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Γενούφα»: η τσέχικη «Φόνισσα» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Η συγκλονιστική όπερα του Λέος Γιάνατσεκ ανεβαίνει στην αρχική, αυθεντική της μορφή, στην Κεντρική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η δική μας σταθερά: Η Δήμητρα Γαλάνη διαλέγει 19 τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι - απαράμιλλα
Και γράφει δυο λόγια, όπως θα τα 'λεγε ένας φίλος.
Ο Στέλιος Κερασίδης «μένει σπίτι» και συνθέτει το «βαλς της απομόνωσης»
Ο 6χρονος πιανίστας παρουσιάζει στο LIFO.gr μια νέα δική του σύνθεση, την οποία εμπνεύστηκε αυτές τις δύσκολες μέρες που διανύουμε.
«After Hours»: Ο Weeknd κυκλοφόρησε, εν μέσω πανδημίας, το πιο αναμενόμενο άλμπουμ της χρονιάς
Το «After Hours» λειτουργεί ιδανικά τις άγρυπνες και μουντές μικρές ώρες της νύχτας, όταν τα συναισθήματά σου διογκώνονται και δεν υπάρχει ουσιαστική διαφυγή.
Μια λίστα με τραγουδάρες σε περίπτωση που σου έχει λείψει το μπαρ Αρχάγγελος
100 μοναδικά ελληνικά τραγούδια
Η 24ωρη playlist-μαραθώνιος του Άγγελου Κράλλη aka CHICKN
250 τραγούδια για το «μέσα».
Αν αγαπάς την techno, τότε πρέπει να δεις αυτό το DJ set της Nina Kraviz πάνω στον πύργο του Άιφελ
Πριν από ενάμιση χρόνο, η Ρωσίδα σούπερ σταρ είχε παίξει για μερικούς τυχερούς ένα αποκλειστικό DJ set πάνω στον πύργο του Άιφελ, με φόντο το παριζιάνικο ηλιοβασίλεμα.
Ο Γιώργος Μπακαλάκος aka ΝΤΕΙΒΙΝΤ επιλέγει 10 τραγούδια για την αγάπη και την ελπίδα
Μια tracklist που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.
Η Ματούλα Κουστένη και ο Pepper 96.6 επιλέγουν το soundtrack του Σαββατοκύριακου
Κάθε εβδομάδα ένας παραγωγός του ραδιοφωνικού σταθμού Pepper 96.6 επιλέγει για το LIFO.gr τραγούδια που συνθέτουν ένα ξεχωριστό soundtrack.
Το τραγούδι μιας γκέισας που δημιούργησε ολόκληρη τάση στο γιαπωνέζικο σινεμά των '30s
Το «Shima no musume» της Kouta Katsutaro είναι ένα από τα πιο δημοφιλή «μελοδράματα» που γράφτηκαν ποτέ.
Manu Dibango (1933-2020): Ένας από τους σπουδαιότερους και πιο επιτυχημένους Αφρικανούς μουσικούς όλων των εποχών
Ο εξαιρετικός σαξοφωνίστας και συνθέτης Manu Dibango που πέθανε χθες από τον κορωνοϊό, είχε ταρακουνήσει τον κόσμο στις αρχές των '70s, με το θρυλικό «Soul makossa».
Το νέο άλμπουμ «Aporia» του Sufjan Stevens κυκλοφόρησε από σήμερα με ελεύθερη πρόσβαση και λειτουργεί σαν βάλσαμο στην καραντίνα
Ο Stevens επανασυνδέεται με τον πατριό του για αυτό το νέο πρότζεκτ που αποτελείται από 21 κομμάτια, πολλά από τα οποία φέρουν ελληνικές λέξεις, όπως άλλωστε και ο τίτλος του ολόκληρου του άλμπουμ
Η αισθηματική αγωγή του Nick Cave μέσα από τις εικόνες και τα σπαράγματα του αρχείου του
Μια νέα ανθολογία με τίτλο “Stranger Than Kindness” αποκαλύπτει το σύμπαν γύρω από την 40χρονη διαδρομή του Nick Cave στη μουσική και στην κουλτούρα εν γένει
Όταν οι Beastie Boys σάμπλαραν Μπιθικώτση
Κι ένα γράμμα-ανταπόκριση του Άνταμ Χόροβιτς από το ατυχές live τους στην Αθήνα.
Ο Φώντας Τρούσας επιλέγει μια reggae tracklist που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα
Μερικά reggae tracks που έχουν τον τρόπο και να σε κάνουν να σκεφθείς αισιόδοξα και δημιουργικά.
Ο Mr. Z επιλέγει μουσική για βαθιές εισπνοές και ηρεμία
Δέκα tracks για να καθαρίσει το μυαλό σου από το άγχος των ημερών
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή