Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Θέλω να ακούσουν αυτό το άλμπουμ διαφορετικοί άνθρωποι, αλλά και το κοινό μου. Απλά ελπίζω να το ακούσουν όλοι με ανοιχτό μυαλό ... Αυτό το άλμπουμ είμαι εγώ, που προσπαθώ να εκφράσω τον εαυτό μου, πάνω απ' όλα.
0

Τι κοινό έχουν ο Jeff Buckley, η Bjork, ο Peter Gabriel, οι Daft Punk και ο Pat Metheny; Τον Tim Green, αφού τους αναφέρει πάντα ως τις μεγαλύτερες μουσικές επιρροές του.

Ήρεμος και συνεσταλμένος, ο Tim σπούδασε μουσική και ήταν session κιθαρίστας, πριν ξεκινήσει τα δειλά του βήματα στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, το 2006. DJ, παραγωγός και remixer, γνώρισε την επιτυχία το 2008 και το 2010 αναδείχτηκε ως ο καλύτερος «Breakthrough Producer» στα βραβεία του DJ Mag.

Από τότε και στο εξής έχει κάνει και έχει επιτύχει όλα τα σωστά και επιβαλλόμενα στον χώρο, κυκλοφορίες σε πασίγνωστες εταιρίες, εμφανίσεις στα μεγαλύτερα κλαμπ και φεστιβάλ, σεβασμό από τους μεγαλύτερους για το μελωδικό και συναισθηματικό μουσικό του όραμα, που ακροβατεί μεταξύ της house και της techno.

Πιστεύω πως η μουσική που παράγει κάποιος δε συμβαδίζει πάντα με την προσωπικότητά του/της και τον ψυχισμό του/της, όμως θα ήταν παράξενο αν δεν εξέφραζε καν ένα κομμάτι του εαυτού του/της. Η μουσική επιβάλλεται να είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη, κατά τη γνώμη μου.

Το 2018, όμως, καταγράφεται ως η χρονιά που πραγματοποίησε ένα από τα μεγαλύτερα όνειρά του, την κυκλοφορία του άλμπουμ του με τον τίτλο «Her Future Ghost» στην Cocoon, του Papa Sven (Vath). Ο ίδιος το περιγράφει ως «ένα soundtrack για μια ταινία που δε γυρίστηκε ποτέ». Αυτή η ταινία, όμως, «γυρίζεται» αμέσως μέσα στο κεφάλι σου με το που πατήσεις το play, αφού οι ήχοι του ξυπνούν αμέτρητες εικόνες και συναισθήματα στο λεπτό.

Ο Tim ασχολήθηκε με την παραμικρή λεπτομέρεια της κυκλοφορίας και συνεργάστηκε με τον 22χρονο Αιγύπτιο digital artist, Ahmed Emad Eldin, για τη δημιουργία του εξωφύλλου.

Ο Eldin έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό, μετά από τη συνεργασία του με τους Pink Floyd για το εξώφυλλο του δίσκου «The Endless River». Ενθουσιασμένος και πολύ αισιόδοξος με τις διθυραμβικές κριτικές που έχει λάβει για το άλμπουμ, ο Tim Green επιλέγει το LiFO.gr για να αναλύσει την όλη διαδικασία.

— Ποιό ήταν το μουσικό σου όραμα πριν γνωρίσεις την επιτυχία;

Το μουσικό μου όραμα πριν υπογράψω με δισκογραφική εταιρία ήταν να γίνω επαγγελματίας κιθαρίστας. Μου άρεσε πολύ η ποικιλομορφία συγκεκριμένων καλλιτεχνών και η δημιουργικότητα που έβαζαν στα διαφορετικά πρότζεκτ, κάτι που έβρισκα φοβερά ενδιαφέρον.

Τώρα το όραμά μου έχει αλλάξει πολύ, αλλά εξακολουθώ να εκτιμώ βαθιά την ποικιλομορφία. Ως καλλιτέχνης, προσπαθώ να λειτουργώ με γνώμονα τη φαντασία και να διαφοροποιούμαι, ανάλογα με το πρότζεκτ.


— Πολλοί υποστηρίζουν πως πρέπει να βρεις τη «θέση» σου σ' αυτόν τον κόσμο, ώστε να ζήσεις μια ευτυχισμένη και γεμάτη ζωή. Πιστεύεις ότι εσύ το έχεις επιτύχει αυτό;

Θα έλεγα ότι ίσως να έχει να κάνει περισσότερο με την προσωπική μας ευχαρίστηση, όχι τόσο με τη θέση μας σε αυτόν τον κόσμο. Αν είχα ήδη βρει αυτόν τον προσωπικό μου τόπο, δε θα υπήρχε λόγος, πια, να προσπαθώ για κάτι παραπάνω.

Έμαθα τα τελευταία χρόνια πως πρέπει να απολαμβάνεις το ταξίδι, όχι τον προορισμό. Μάλλον αυτό «δουλεύει» στη δική μου περίπτωση, αφού μου αρέσει να καταπιάνομαι με πολλά και διαφορετικά πράγματα, να διατηρώ άσβεστο το ενδιαφέρον.

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Ως καλλιτέχνης, προσπαθώ να λειτουργώ με γνώμονα τη φαντασία και να διαφοροποιούμαι, ανάλογα με το πρότζεκτ.


— Ακροβατώντας μεταξύ της house και της techno, η μουσική σου πάντα ήταν βαθιά συναισθηματική και μελωδική. Είναι έτσι και η προσωπικότητά σου; Ποιές τρεις λέξεις θα διάλεγες, αν έπρεπε να εκφράσεις απόλυτα τη μουσική και τον ψυχισμό σου;

Ακριβώς έτσι είναι, ναι! Πιστεύω πως η μουσική που παράγει κάποιος δε συμβαδίζει πάντα με την προσωπικότητά του/της και τον ψυχισμό του/της, όμως θα ήταν παράξενο αν δεν εξέφραζε καν ένα κομμάτι του εαυτού του/της. Η μουσική επιβάλλεται να είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη, κατά τη γνώμη μου. Να διαλέξω τρεις λέξεις, ε; Χμ... Μελαγχολικός, συμπονετικός και ανοιχτός.


— Τι κρύβεται πίσω από τη απόφασή σου να κυκλοφορήσεις ένα ολόκληρο άλμπουμ και πόσο διαφορετική ήταν αυτή σου η προσέγγιση, συγκρινόμενη με τη συνήθη πρακτική που ακολουθείς στη δουλειά; Γενικά βλέπουμε μια στροφή σε ολοκληρωμένα άλμπουμ από τους καλλιτέχνες της χορευτικής μουσικής, τα τελευταία χρόνια. Είναι μόδα; Μια προδιάθεση να εκφραστούν διαφορετικά, ή μια προσπάθεια να ξεφύγουν από τα στεγανά που έχουν τεθεί για τον ήχο τους;

Δεν μπορώ να μιλήσω για τους άλλους. Προσωπικά, έχω ξεκινήσει την προσπάθεια κυκλοφορίας ενός άλμπουμ στο χώρο της techno και της house εδώ και πολλά χρόνια. Έχω βαρεθεί την πρακτική της κυκλοφορίας ενός δίσκου που περιέχει 10 κομμάτια με απόλυτο προορισμό να παιχτούν στο κλαμπ, που όμως θα μπορούσαν να είχαν κυκλοφορήσει ως μοναδικά singles.

Προέρχομαι από τον χώρο των μουσικών και των ζωντανών εμφανίσεων κι έτσι λατρεύω το format του LP, μιας ολοκληρωμένης δουλειάς που σε προσκαλεί σε ένα ηχητικό ταξίδι και που επιτρέπει στον καλλιτέχνη να εκφραστεί συνολικά. Επιτέλους, ήρθα στην ευχάριστη θέση μιας τέτοιας κίνησης, όταν βρήκα την κεντρική ιδέα για την κυκλοφορία: να γράψω το soundtrack για μια ταινία. Αυτή η ταινία δεν υπάρχει, όμως η ιδέα και το κόνσεπτ με έβαλαν στη δημιουργική διαδικασία.

 

Tim Green - Colliding


— Ας μιλήσουμε, λοιπόν, γι' αυτήν την «ταινία». Τι λέει το σενάριο, ποιος-α τη σκηνοθετεί και ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές;

Δεν είχα ακριβώς μια συγκεκριμένη ταινία στο μυαλό μου, είχα την αίσθηση μιας χαλαρής ιστορίας και το πώς θα μπορούσαν τα κομμάτια μου να κολλήσουν σ' αυτό το «ταξίδι». Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι η ιστορία περιστρέφεται γύρω από δύο βασικούς πρωταγωνιστές που πρέπει να αντμετωπίσουν μια μεγάλη δυσκολία. Πρέπει να παλέψουν με μια τεράστια δύναμη που τους κοντρολάρει και κυριαρχεί σε όλους τους ανθρώπους.

Ξεκίνησα να γράφω δυο-τρία κομμάτια πάνω σε αυτή τη βάση, με έβαλαν σε ένα δρόμο και μετά άρχισα να συμπληρώνω τα κενά. Συγκεκριμένα μουσικά κομμάτια αντιπροσώπευαν τους πρωταγωνιστές. Άλλα μουσικά κομμάτια και μελωδίες αποτύπωναν την απειλή, τον «κακό» στην ιστορία και πάει λέγοντας.

Η γενική αίσθηση και ο ρυθμός των τραγουδιών, η σειρά με την οποία τοποθετήθηκαν, έγιναν με μεγάλη προσοχή, ώστε να δείχνουν την πάλη των χαρακτήρων και την πορεία τους. Έτσι, κάποια κομμάτια φαίνονται εισαγωγικά, αφού σου συστήνουν τους πρωταγωνιστές. Βασικά, αν ακούσεις το άλμπουμ συνολικά, πιστεύω πως καταλαβαίνεις όλο το φιλμ, «βλέπεις» όλο το σενάριο που έπαιζε στο μυαλό μου.

— Τα soundtracks παίζουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στις ταινίες. Κάποια θεωρούνται κλασικά, κάποια έχουν επηρεάσει και συνεχίζουν να επηρεάζουν μουσικούς και καλλιτέχνες από όλο το φάσμα της μουσικής, κάποια θεωρούνται σημεία αναφοράς στην ιστορία του κινηματογράφου, αριστουργήματα. Ποιά είναι τα πιο αγαπημένα σου;

 Είναι δύσκολο... Κάποια είναι συγκλονιστικά επειδή δεν παρεμβάλλονται εμφανώς στο φιλμ. Άλλα είναι τεράστια, γιατί πραγματικά είναι σαν άλλον έναν πρωταγωνιστή, παίρνουν επάνω τους ένα μεγάλο και αυτούσιο κομμάτι του σεναρίου. Το soundtrack του Yann Tiersen για το «Amelie» είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα, παίζει έναν τόσο σημαντικό ρόλο στην ταινία. Όπως και αυτό του Jon Brion για το "Eternal Sunshine Of A Spotless Mind", αυτά τα δύο είναι τα πιο αγαπημένα μου.

Δεν μπορώ να μην αναφερθώ, όμως, στη δουλειά που έκαναν ο Trent Reznor και ο Atticus Ross για το "The Social Network", φανταστικό αποτέλεσμα, τεράστια επιρροή για μένα. Και αυτό του Daniel Pemberton για το "Steve Jobs", κάποιες από τις ιδέες του ήταν πολύ ευφάνταστες και πολύ ενδιαφέροντες οι ήχοι που χρησιμοποίησε. Πολύ απλά σε κάνει να νιώθεις στο λεπτό πως βλέπεις μια ιστορία για έναν τύπο που όλη του η ζωή είχε να κάνει με την τεχνολογία και τους υπολογιστές.


— Τι προσφέρεις στον ακροατή μ' αυτόν τον δίσκο; Σκεφτόσουν τους φαν σου, όταν το ηχογραφούσες, υπάρχει μια ενδόμυχη ελπίδα πως αυτή η δουλειά θα προσελκύσει νέο και ίσως διαφορετικό κοινό στη μουσική σου;

Όλα αυτά μαζί! Θέλω να ακούσουν αυτό το άλμπουμ διαφορετικοί άνθρωποι, αλλά και το κοινό μου. Απλά ελπίζω να το ακούσουν όλοι με ανοιχτό μυαλό και να μην τους μπερδέψει το γεγονός ότι τα περισσότερα κομμάτια δεν έχουν ένα kick drum από κάτω, να «χτυπάει» στα 4/4. Αυτό το άλμπουμ είμαι εγώ, που προσπαθώ να εκφράσω τον εαυτό μου, πάνω απ' όλα. Θερμοπαρακαλώ τους ακροατές να το ακούσουν όλο, από την αρχή ως το τέλος, έτσι θα μπορέσουν να κατανοήσουν απόλυτα τη δουλειά, ως σύνολο.

Tim Green: Η μουσική είναι ένα παράθυρο στην ψυχή του καλλιτέχνη Facebook Twitter
Ήταν τεράστια τιμή για μένα η συνεργασία μου με τον Ahmed Emad Eldin για το εξώφυλλο του δίσκου.

 
— Πώς επηρέασε η δουλειά του Ahmed Emad Eldin την καλλιτεχνική σου διεργασία; Πώς αποφάσισες να επικοινωνήσεις μαζί του και πώς νιώθεις που, τελικά, η δημιουργία του είναι το «πρόσωπο» της κυκλοφορίας σου;

Αγάπησα τη δουλειά του από την πρώτη στιγμή, δε θυμάμαι καν πότε είδα κάτι δικό του για πρώτη φορά. Είμαι τεράστιος λάτρης της Μοντέρνας Τέχνης και συνεχώς ανακαλύπτω καλλιτέχνες που μου αρέσουν. Δεν το παίζω ειδήμονας σε θέματα Τέχνης, όμως ξέρω ακριβώς τι μου αρέσει και τι όχι.

Ήταν τεράστια τιμή για μένα η συνεργασία μου μαζί του για το εξώφυλλο του δίσκου. Δεν έγινε κάτι κοσμογονικό, απλά επικοινώνησα μια μέρα, του μίλησα για το άλμπουμ και την ιδέα μου και μετά του έστειλα τα κομμάτια για να τα ακούσει. Του άρεσε πολύ η ιδέα και δέχτηκε αμέσως να συνεργαστούμε, με χαρά. Λάτρεψα το τελικό αποτέλεσμα, τον θαυμάζω πάρα πολύ.

— Γιατί "Her Future Ghost" (το μελλοντικό της φάντασμα) και ποιά είναι αυτή (her);

Έχει να κάνει με τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες, που αναλύσαμε πριν. Ουσιαστικά, είναι ένα spoiler/ένδειξη για τη μοίρα του ενός από τους δύο. Δε θέλω να αποκαλύψω πολλά για την ιστορία, πάντα ήμουν και είμαι υπέρμαχος της ιδέας ότι πρέπει να αφήνουμε τους ήχους να αποκωδικοποιηθούν από τον ακροατή.

Μου αρέσει, για παράδειγμα, όταν οι στιχουργοί και οι τραγουδιστές δεν εξηγούν τους στίχους, όταν δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να τους καταγράψουν σε ένα κείμενο.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η ιστορία έχει μια χαλαρότητα, δεν είχα κάτι τόσο συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Προτιμώ να καταλήξει ο καθένας ξεχωριστά, να βγάλει τα προσωπικά συμπεράσματά του για το ποιοί, τελικά, είναι οι πρωταγωνιστές. Για παράδειγμα, ίσως να είναι ένας άνδρας και μια γυναίκα. Ίσως να είναι δύο άνδρες, ή δύο γυναίκες. Τι λες εσύ; (γελάει) Πάντα είναι πολύ πιο όμορφο το αποτέλεσμα, όταν ο ακροατής προβάλλει τον εαυτό του, ή τις δικές του ιδέες, τη ζωή του στο αποτέλεσμα.

— Τι σε περιμένει, μετά από αυτή την κυκλοφορία;
Πολλή δουλειά και πολλή ξεκούραση, ελπίζω. Μακάρι να βρω τον χρόνο!


— Έχεις κάποια σύνδεση με την Ελλάδα;

Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι ο μάνατζερ μου είναι Έλληνας, καμία! Όμως ανυπομονώ πραγματικά να επισκεφτώ αυτή τη χώρα!

Info:

Το "Her Future Ghost" του Tim Green κυκλοφορεί από την Cocoon και μπορείτε να το ακούσετε εδώ: http://www.2lin.cc/HerFutureGhost

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Μουσική / Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Η Νεοϋορκέζα DJ και παραγωγός παρουσιάζει με δικά της λόγια αποκλειστικά στο LiFO.gr τα κομμάτια της νέας της δουλειάς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η μουσική κάποιων ανθρώπων είναι βιωματική
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM