Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες
Μόδα&Στυλ

Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες

"Μαρία Αντουανέτα", "Νονός 3", "Μοιραίο Πάθος", "Πέρα από την Αφρική", "Ξενοδοχείο Grand Budapest", "Μπάρι Λίντον": αυτές είναι κάποιες από τις ταινίες, στις οποίες η κορυφαία ενδυματολόγος μεγαλούργησε

Όταν τον Νοέμβριο του 2013 η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου τίμησε τον ανυπέρβλητο Πιέρο Τόζι, τον Ιταλό ενδυματολόγο θρυλικών ταινιών (Γατόπαρδος, Μήδεια, Θάνατος στη Βενετία) για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κλήθηκαν δύο συνάδελφοι του να μιλήσουν γι' αυτόν. Η μία ήταν η Αν Ροθ και η άλλη η Μιλένα Κανονέρο, επίσης Ιταλίδα και κάτοχος τεσσάρων Όσκαρ ενδυματολογίας. Γεννημένη μετά τον πόλεμο στο Τορίνο, σπούδασε καλές τέχνες και σχέδιο κοστουμιού στη Γένοβα ενώ πολύ νέα βρέθηκε στο Λονδίνο, τέλη της δεκαετίας του '60 για να διεκδικήσει μία καριέρα στον κινηματογράφο. Ξεκίνησε σχεδιάζοντας ρούχα για μικρές νεανικές μπουτίκ και κοστούμια για διαφημιστικά σποτ.

 

Σε ένα γύρισμα γνώρισε τον σκηνοθέτη Χιου Χάντσον, που μερικά χρόνια αργότερα θα συνυπογράφανε μία μεγάλη επιτυχία, και τον βοηθό διευθυντή φωτογραφίας του Κιούμπρικ. Ο τελευταίος την κάλεσε να παρακολουθήσει γυρίσματα του 2001: Οδύσσεια του διαστήματος. Γνωρίστηκε με τον Αμερικανό σκηνοθέτη και εκείνος της ανέθεσε την επόμενη ταινία του, το Κουρδιστό πορτοκάλι. Ήταν το 1971 τέλος (και η αρχή;) μιας ολόκληρης εποχής και η Μιλένα Κανονέρο κατάφερε να περάσει μέσα από τα κοστούμια, το μακιγιάζ και τα μαλλιά των ερμηνευτών, της εμβληματικής και προφητικής ταινίας την εκρηκτικότητα των καιρών, παντρεύοντας την ποπ αρτ με τη μόδα της Κάρναμπι Στριτ. Το αποτέλεσμα έκτοτε έχει περάσει στο συλλογικό υποσυνείδητο μιας ολόκληρης γενιάς, όπως άλλωστε και η ταινία. Ο Κιούμπρικ της ανέθεσε και την επόμενη ταινία του, το "Μπάρι Λίντον" με το οποίο έμελλε να πάρει το 1976 και το πρώτο της Όσκαρ. Πριν αναλάβει την τρίτη τους συνεργασία, που δεν ήταν άλλη από τη "Λάμψη" του 1980, μπήκε στα βαθιά και άγρια νερά για να δημιουργήσει τα κοστούμια των ισοβιτών των τουρκικών φυλακών στο Εξπρές του Mεσονυχτίου του Άλαν Πάρκερ το 1978.

 

Eντυπωσίασε με τα εκπληκτικής φινέτσας κοστούμια μεσοπολέμου για το Ξενοδοχείο Grant Budapest του Γουές Άντερσον. Μία ιδιοφυή ενδυματολογία που είναι σαν τα ρούχα να αφηγούνται την ιστορία από μόνα τους. Κάτι που μόνο οι μεγάλοι ενδυματολόγοι επιτυγχάνουν στον κινηματογράφο.

 

Η συνάντηση της με τον Χιου Χάντσον στα πλατό των Δρόμων της φωτιάς (Chariots of fire) το 1981 της απέφεραν ακόμα ένα Όσκαρ, ενώ οι Αμερικάνοι σχεδιαστές μόδας έσπευσαν να αντιγράψουν τα τουίντ και τα πουλόβερ της δεκαετίας του '20. Το 1984 συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Φράνσις Φορντ Κόπολα και το Cotton Club, το θρυλικό τζαζ κλαμπ του '30 του Χάρλεμ και τα υπέροχα κοστούμια της κέρδισαν βραβείο καλύτερων κοστουμιών BAFTA της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και μία από τις πέντε υποψηφιότητες Όσκαρ που δεν κέρδισε. Μία ακόμα τέτοια υποψηφιότητα έλαβε για τα κοστούμια της επόμενης ταινίας της, το Πέρα από την Αφρική (Out of Africa) του Σίντνεϊ Πόλακ, βασισμένη στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Κάρεν Μπλίξεν. Το safari look της Μέριλ Στριπ και του Ρόμπερτ Ρέντφορντ έμελλε να γίνει η νέα μόδα των πολυκαταστημάτων του 1985. Το 1988 συνάντησε για μία ακόμα φορά τον Κόπολα για το Tucker, ενώ δύο χρόνια μετά κάνει μαζί του το Νονός 3. Ακολούθησε επίσης το 1990 το εμπνευσμένο από κόμικ Dick Tracy με σκηνοθέτη τον Γούορεν Μπίτι και τη Madonna στο καστ. Δύο χρόνια αργότερα, το 1992, ακολουθεί το Μοιραίο Πάθος (Fatale Damage) του Λουί Μαλ με τους Ζιλιέτ Μπινός και Τζέρεμι Άιρονς. Ο Ρομάν Πολάνσκι της αναθέτει το 1994 το Ο θάνατος και η κόρη, ο Γουόρεν Μπίτι το 1998 το Bulworth κι ο Σόντεμπεργκ το 2004 τη Συμμορία των δώδεκα.

 

H Mιλένα Κανονέρο στα γυρίσματα του 3ου Νονού με τη Σοφία Κόπολα
H Mιλένα Κανονέρο στα γυρίσματα του 3ου Νονού με τη Σοφία Κόπολα

 

Το τρίτο της Όσκαρ το κέρδισε το 2006 χάρη στην σχεδόν ανατρεπτική της δουλειά στη Μαρία Αντουανέττα της Σοφίας Κόπολα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται και με την όπερα σε Ευρώπη και Αμερική, για σπουδαίους σκηνοθέτες όπως τον Λυκ Μπόντι και τον Ότο Σενκ. Eντυπωσίασε με τα εκπληκτικής φινέτσας κοστούμια μεσοπολέμου για το Ξενοδοχείο Grant Budapest του Γουές Άντερσον για το οποίο κέρδισε ένα ακόμα Όσκαρ. Μία ιδιοφυής ενδυματολογία που είναι σαν τα ρούχα να αφηγούνται την ιστορία από μόνα τους. Κάτι που μόνο οι μεγάλοι ενδυματολόγοι επιτυγχάνουν στον κινηματογράφο. Το έχει πετύχει συγκλονιστικά ο Πιέρο Τόζι, το καταφέρνει πάντα στα σύγχρονα έργα και η Ανν Ροθ. Η Μιλένα Κανονέρο απλά είναι σαν να «σκηνοθετεί» η ίδια τους «κόσμους», στους οποίους κάθε νέα της ταινία μας ταξιδεύει...

 

 

ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΜΙΛΕΝΑ ΚΑΝΟΝΕΡΟ

Κουρδιστό Πορτοκάλι, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Κουρδιστό Πορτοκάλι, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

 

Μπάρυ Λύντον, του Στάνλεί Κιούμπρικ
Μπάρυ Λύντον, του Στάνλεί Κιούμπρικ

 

Oι Δρόμοι της Φωτιάς, Χιου Χάντσον, 1981
Oι Δρόμοι της Φωτιάς, Χιου Χάντσον, 1981

 

Νταϊάν Λέιν και Ρίτσαρντ Γκιρ στο Cotton Club του Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1984
Νταϊάν Λέιν και Ρίτσαρντ Γκιρ στο Cotton Club του Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1984

 

Mέριλ Στριπ και Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο Πέρα από την Αφρική του Σίντνεϊ Πόλακ, 1985
Mέριλ Στριπ και Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο Πέρα από την Αφρική του Σίντνεϊ Πόλακ, 1985

 

Μαντόνα και Γουόρεν Μπίτι στο Dick Tracy σε σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτι, 1990. Φωτο: Patrick Demarchelier
Μαντόνα και Γουόρεν Μπίτι στο Dick Tracy σε σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτι, 1990. Φωτο: Patrick Demarchelier

 

Άντι Γκαρσία και Σοφία Κόπολα στο Nονό 3, Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1990
Άντι Γκαρσία και Σοφία Κόπολα στο Nονό 3, Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1990

 

Βulworth, Γουόρεν Μπίτι, 1998
Βulworth, Γουόρεν Μπίτι, 1998

 

Ξενοδοχείο Grand Budapest, Γουές Άντερσον, 2013
Ξενοδοχείο Grand Budapest, Γουές Άντερσον, 2013

 

SLIDESHOW: ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ» (2006) ΤΗΣ ΣΟΦΙΑ ΚΟΠΠΟΛΑ

Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασα στο Bard College της Νέας Υόρκης θέατρο και κινηματογράφο. Έχω γράψει για τα περιοδικά SL, Πρόσωπα, 01, Εικόνες του Κόσμου, Symbol του Επενδυτή, όπως και για τις σημαντικότερες ελληνικές εφημερίδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από αυτήν τη δεκαετία κανείς δεν πρόκειται να ξεχάσει την Γκουίνεθ Πάλτροου
Self love, wellness, δίαιτες detox, αποφυγή της γλουτένης, smoothies: Θεότρελες ιδέες και προϊόντα, που η κάποτε λαμπερή σταρ και νυν ασυναγώνιστη επιχειρηματίας σύστησε, φέρνοντας το σύμπαν του Χόλιγουντ στο ευρύ καινό,
Μέσα στο νέο ατελιέ του Άγγελου Μπράτη στο Κολωνάκι
Ο νέος χώρος του δημοφιλούς σχεδιαστή μόδας είναι το πρώην γραφείο του μοντέρνου αρχιτέκτονα Δεσποτόπουλου.
Γυναίκες: Η φιλοδοξία να δείχνουμε αληθινές
Λίγο πριν μπούμε στην καινούργια δεκαετία του 2020, το γυναικείο σώμα διεκδικεί όλα τα μεγέθη, την «αλήθεια» του ανεπιτήδευτου και απλού.
Αυτές είναι οι μπότες που δεν βγαίνουν ποτέ εκτός μόδας
Επενδύστε σε ένα ζευγάρι ankle boots και δεν θα χάσετε.
Soffa: Το κοινωνικό εργοστάσιο μόδας στον Βοτανικό που προωθεί μια νέα ηθική επιχειρήσεων
Το Soffa είναι ένα εκπαιδευτικό παραγωγικό εργαστήρι που βοηθά στην εργασιακή ενσωμάτωση και ενδυνάμωση θυμάτων εμπορίας ανθρώπων, μεταναστών και προσφύγων ενώ παράλληλα στοχεύει στην αναγέννηση του περιβάλλοντος.
Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton
H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Έχει πέσει όντως η ποιότητα των θρυλικών για την αντοχή τους Dr Martens και φταίνε οι «Κινέζοι» γι’ αυτό;
Όλο και πιο έντονα ακούγονται στη Βρετανία τα παράπονα καταναλωτών για την πτώση της ποιότητας του παπουτσιού που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νεανικής υποκουλτούρας παγκοσμίως εδώ και πάνω από μισό αιώνα.
Φέτος τον χειμώνα πιθανότατα όλοι θα αγοράσουμε ένα (ακόμα) πουπουλένιο μπουφάν
Πώς η επινόηση αυτού που σήμερα ονομάζεται «puffer coat» άλλαξε τη βραδύκαυστη αγορά των παλτών με έναν τρόπο φουτουριστικό
Η ιστορία των hoodies: ένας συνδυασμός μόδας, πολιτικής και ποπ κουλτούρας
Μια αναδρομή στο πώς αυτό το basic ρούχο για γυμναστική έγινε πολιτικό σύμβολο, αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας.
Τα φτερά ήταν το απόλυτο trend του 2019 και οι διάσημες το λάτρεψαν
Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις της χρονιάς που φτάνει σε λίγο στο τέλος της ήταν τα φτερά.
Το πρώτο 100% ανακυκλώσιμο jacket αλλάζει το μέλλον της κυκλικής μόδας
Το τέλος της ζωής του jacket είναι μία νέα αρχή.
Πέντε Ιταλίδες γιαγιάδες αδελφές που λατρεύουν την Chanel
Πέντε αδερφές από την Ιταλία με πάθος για τη μόδα εξηγούν την ιδιαίτερη αγάπη τους για τις δημιουργίες του οίκου Chanel
Οι 15+1 πιο εντυπωσιακοί χολιγουντιανοί γάμοι του 2019 (μέχρι τώρα)
Η μεγαλύτερη «τάση» στους γάμους των διάσημων αυτήν τη χρονιά ήταν η μυστικότητα.
Το στυλ των queer κοριτσιών του Χόλιγουντ
Δέκα διάσημες γυναίκες που δεν έχουν διστάσει να μιλήσουν ανοιχτά για τη σεξουαλική τους ταυτότητα εντυπωσιάζουν με τις ενδυματολογικές τους επιλογές
Lady Papaya (Νίκη Χάγια): «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς...»
Η δημοσιογράφος και δημιουργός του wellness blog ladypapaya.com, Νίκη Χάγια, μας λέει ποια είναι εκείνα τα αντικείμενα ή καταναλωτικά προϊόντα χωρίς τα οποία δεν μπορεί να ζήσει.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή