Ο Γιάννης Κοκιασμένος θα ήθελε να παίξει σε ένα γουέστερν

Ο Γιάννης Κοκιασμένος θα ήθελε να παίξει σε ένα γουέστερν Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Ο Γιάννης Κοκιασμένος θα ήθελε να παίξει σε ένα γουέστερν Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
 

Ο Γιάννης Κοκιασμένος πρωταγωνιστεί στην Μικρή Άρκτο, μια ταινία της γυναίκας του Ελισάβετ Χρονοπούλου. Η Μικρή Άρκτος είναι «μια POV ταινία», όπως μας εξηγεί. Έχει γυριστεί με την ματιά του ήρωα «Το πρόσωπο μου δεν φαίνεται. Βλέπει η κάμερα ότι βλέπω εγώ. Η κάμερα είναι δίπλα μου και το σώμα μου, φαίνονται τα χέρια μου και τα πόδια και γενικά όπου πηγαίνει το βλέμμα μου. Αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον, ουσιαστικά υπάρχει ο ρόλος. Παρότι δεν βλέπεις το πρόσωπο αυτού του ανθρώπου, δεν σου λείπει. Μπορείς να παρακολουθήσεις την ιστορία και τον βλέπεις χωρίς στην ουσία να τον βλέπεις. Προσπαθήσαμε με κάποιο τρόπο να προσομοιάσουμε το πραγματικό βλέμμα του ανθρώπου». Μας μιλάει για άλλες παλιότερες ταινίες που έχουν γυριστεί με αυτό τον τρόπο. Το θρίλερ Maniac με αυτόν που έπαιζε τον Φρόντο και «ένα φιλμ νουάρ του ΄50  - εννοεί το κλασσικό D.O.A. -όπου σπάει πάλι επειδή ο πρωταγωνιστής βλέπει το πρόσωπο του στον καθρέφτη. Στην δικιά μας ταινία δεν το βλέπεις καθόλου». 

 

Του λέω ότι θα κυκλοφορήσει μια ακόμη ταινία φέτος που είναι όλη POV, το Hardcore Henry, δράσης σαν να παίζεις βιντεοπαιχνίδι με σκοτωμούς και ζόμπι. «Μα και η Μικρή Άρκτος είχε ένα παραπάνω ενδιαφέρον που γυρίστηκε έτσι επειδή είναι μια ταινία που έχει στοιχεία κακοποίησης και βίας», λέει, «Δεν θέλω να πω τα πάντα για την ταινία. Η γυναίκα μου προσπάθησε να μπει στην θέση του θύτη με αυτό το τρόπο επειδή πολλές γυναίκες έχουν πει την ιστορία τους από την θέση του θύματος. Κάποια στιγμή όμως σε πιάνει μια μεγάλη απορία γιατί ένας άντρας κακοποιεί μια γυναίκα. Το POV είναι επομένως το βλέμμα του θύτη. Είναι κάπως μια φεμινιστική ταινία. Νομίζω ότι είναι μια πάρα πολύ καλή ταινία. Την έζησα βέβαια από την αρχή. Κάθε φορά που την βλέπεις, υπάρχουν στιγμές που κλαις και σοκάρεσαι ακόμη και αν είσαι μπλεγμένος σε αυτή. Είναι μια δυνατή ιστορία. Να πω εδώ ότι ο πρωταγωνιστής είναι νέος, εγώ είμαι γέρος. Παίζω έναν πολύ νεότερο άντρα. Ήταν πολύ ευχάριστο όταν έφτιαχνα τον χαρακτήρα με έναν τρόπο. Αισθανόμουν πάλι νέος. Έβλεπα τον εαυτό μου 20 χρόνια πριν» λέει και γελάει δυνατά.

Ο Γιάννης Κοκιασμένος θα ήθελε να παίξει σε ένα γουέστερν Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Θα ήθελα να κάνω ένα πολύ μεγάλο ταξίδι με άλογο. Να πηγαίνεις για μέρες και να είσαι μόνο εσύ με το άλογο σου. Και μια καουμπόικη ταινία. Ένα γουέστερν ρε παιδιά. Να είσαι κάπου στην Αριζόνα καβάλα σε ένα άλογο, σε ένα κάνυον και να κοιτάς μια ταχυδρομική άμαξα που θα ληστέψεις από μακριά»

 Ο «πατέρας της Στρέλλας» έχει μια πολύ δυνατή φωνή και γέλιο. Σχεδόν τραντάζεται το δωμάτιο κάθε φορά που κάνει κάποιο αστείο.  «Το σινεμά ήταν εντελώς τυχαίο. Έτυχε να παντρευτώ αυτή τη γυναίκα και έτυχε να είμαι συμμαθητής του Κούτρα. Ήμασταν μια παρέα που ήμασταν κινηματογραφο-παρέα οπότε όταν μαζευόμασταν ακόμη πολύ νέοι, μιλούσαμε για τα πρώτα τους πρότζεκτ και ήμουν και εγώ κοινωνός σε αυτό το πράγμα. Έτσι, έπαιξα στην πρώτη, έπαιξα στην δεύτερη και σιγά, σιγά, τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους. Όταν έκανα την Στρέλλα, ήμουν από τους πρώτους που είχαν διαβάσει το σενάριο και είχα τρελαθεί. Είχα πάρει τηλέφωνο τον Πάνο και του είχα πει ότι αυτό που διάβασα είναι αριστούργημα και του λέω «Είμαι ο Γιώργος της ταινίας, εγώ θα το κάνω». «Σιγά μου λέει μην το κάνεις». Έψαχνε διάφορους, μετά από ένα χρόνο δεν του έκατσε κανένας και τελικά τον έπαιξα εγώ. Είναι πολύ καλός φίλος μου ο Πάνος και δεν ήθελε να μου δώσει τον ρόλο για να προστατέψει την οικογένεια μου. Κανείς δεν ήξερε πώς θα πάει η Στρέλλα πριν γίνει αυτό που έγινε. Ο Πάνος σκεφτόταν ότι αν το κάνει ο Κοκιασμένος, θα βγουν οι συμμαθητές του γιου μου και θα τον πειράζουν στο σχολείο αλλά εντάξει εμένα με έπιασε και το αριστερό γαμώτο και είπα αν υπάρχει τέτοιο θέμα, τότε να το κάνω 100 φορές. Δεν την είδα ούτε στο μοντάζ. Την είδα για πρώτη φορά στο Βερολίνο και εκεί κατάλαβα ότι ήταν μια σπουδαία ταινία. Είναι βέβαια και μπούρδα αυτό που λέω επειδή όταν μια ταινία παίζεται στο Βερολίνο το έχουν αποφασίσει άλλοι ότι αυτή η ταινία όντως είναι πολύ καλή».

Το πραγματικό επάγγελμα του Γιάννη είναι καθηγητής ιππασίας. Έχει έρωτα με τα άλογα. Τον συναντάμε στον Ιππικό Όμιλο Μεσογείων, δίπλα στο αεροδρόμιο πριν ξεκινήσει το μάθημα που κάνει σε παιδιά. Το πρώτο πράγμα που κάνει, είναι να μας συστήσει τα 6 άλογα του με τα μικρά τους ονόματα.

«Όταν ήμουν μικρός, το όνειρο μου ήταν τα άλογα. Ήθελα να γίνω σαν τον Ελ Σιντ. Κοιμόμουν και ξύπναγα και έβλεπα στο ύπνο μου άλογα και εμένα συνήθως πάνω σε άλογα. Εκείνη την εποχή επειδή είμαι μεγάλος, 55 χρονών, ήταν τρομερά exclusive πράγμα η ιππασία. Ήταν κάτι που ήταν αδύνατο να ασχοληθείς. Υπήρχαν δύο όμιλοι, ο Γέρακας και ο Παράδεισος όπου αν και υπερβάλλω λίγο μέχρι και πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων ήθελες μόνο για να περάσεις την πόρτα του παραδείσου. Κάποια στιγμή όμως στις αρχές της δεκαετίας του ’70 άρχισε λίγο να απλώνει το πράγμα. Εκεί, έγινε πιο εύκολο πια και έτσι ξεκίνησα. Μάλιστα στο δεύτερο μάθημα αγόρασα άλογο και μετά κάποια στιγμή πήγα να σπουδάσω στην Αμερική επειδή με δέχτηκε το πανεπιστήμιο. Ως δώρο μου έκαναν οι γονείς μου ένα course στην Αγγλία για προπονητές. Και μετά όταν τέλειωσα τις σπουδές μου προτίμησα αντί να δουλέψω σε αυτό που σπούδασα, να δουλέψω στο άλλο που σπούδασα που ήταν η ιππασία. Και έμεινα σε αυτό εδώ και 30 χρόνια. Την εποχή την δικιά μου, πιο πολύ έκαναν αγόρια ιππασία.  Για ένα αγόρι το άλογο είναι συνιφασμένο με το έπος. Δεν είναι τόσο πολύ το άλογο σαν άλογο. Αυτό το έζησα όταν μεγάλωνα. Σαν παιδί, το ζούσα ως προέκταση του εαυτού μου. Είχα μια επική φαντασίωση του ήρωα καβάλα στο άλογο.

Ο Γιάννης Κοκιασμένος θα ήθελε να παίξει σε ένα γουέστερν Facebook Twitter
Φωτογραφίες: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Εμείς μεγαλώσαμε με ήρωες πάνω σε άλογα, οι πιο νέοι άντρες είναι πεζοί. Μπορεί να καβαλάνε αυτοκίνητο, μηχανή ή διαστημόπλοιο εξού και δεν είναι τόσα πολλά τα αγόρια στην ιππασία πια. Για ένα κορίτσι και τότε και σήμερα ήταν περισσότερο η αγάπη του ζώου. Ήταν κάτι πιο τρυφερό και φιλοζωικό που τiς ωθεί να κάνουν ιππασία. Τα άλογα σαν ζώα ξέρω ότι καταλαβαίνουν και τα καταλαβαίνω. Ξέρω επίσης ότι αυτό που είναι ο παγκόσμιος περί της εξυπνάδας τους δεν είναι αλήθεια. Δεν πρόκειται να δεις αυτό που βλέπεις στον σκύλο αλλά πάλι έχουν μια ιδιαίτερη ευφυΐα που δεν μεταφράζεται σε αυτό που εννοούμε συνήθως ευφυΐα. Μπορούν να δεθούν πραγματικά με τον άνθρωπο αλλά όχι συνήθως με τον τρόπο που οι άνθρωποι τείνουν να σκέφτονται γι’ αυτά. Στην πραγματικότητα το γαϊδούρι είναι πιο έξυπνο, ένα πόνυ είναι πιο έξυπνο. Το άλογο μάλλον βλάκα θα το έλεγες. Ένα καλό προπονητή κάνει αυτό που κάνει και έναν καλό ηθοποιό. Να αγαπάει τους ανθρώπους ώστε να μπορεί να καταλάβει, να μπει στα παπούτσια τους, στην θέση του άλλου. Αυτό νομίζω ότι ισχύει για όλα τα πράγματα που θα διαλέξει κανείς να κάνει στην ζωή του. Το πρόβλημα πια ότι έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα, έχει δυσκολέψει και το άθλημα. Κάποια περίοδο της οικονομικής άνθισης είχε αρχίσει να απλώνει περισσότερο αυτό το πράγμα. Τώρα κάνουν όσοι έχουν πάρα πολλά λεφτά. Κακά τα ψέμματα αυτά που χρεώνω που είναι το μίνιμουμ, είναι πολλά πλέον. Το 2012 στην πιο άγρια εποχή της κρίσης, ο ελληνικός ιππικός όμιλος χρέωνε πάλι πολλά. Τα έξοδα όμως για να συντηρήσεις ένα άλογο είναι πολλά. Εννοείται θα ξαναπαίξω στον κινηματογράφο. Έχω παίξει σε 6 μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες. Τώρα πια και να ήθελα να δηλώνω μόνο αλογάς, το πράγμα το έχει ξεπεράσει. Το μόνο καλό με αυτό το δεύτερο επάγγελμα μου είναι ότι δεν χρειάζεται να ψάχνεις κάπου να παίξεις και επίσης παίζεις μόνο τον πρωταγωνιστή».  

  

Τον ρωτάω αν έχει κάποιο απωθημένο. «Ναι, θα ήθελα να κάνω ένα πολύ μεγάλο ταξίδι με άλογο. Να πηγαίνεις για μέρες και να είσαι μόνο εσύ με το άλογο σου. Και μια καουμπόικη ταινία. Ένα γουέστερν ρε, παιδιά! Να είσαι κάπου στην Αριζόνα καβάλα σε ένα άλογο, σε ένα κάνυον και να κοιτάς μια ταχυδρομική άμαξα που θα ληστέψεις από μακριά». 

  

H Μικρή Άρκτος παίζεται αυτό το διάστημα στους κινηματογράφους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ