Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Ο Γουίλ Φέρελ (Λαρς) και η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (Σίγκριτ) αποτελούν το ντουέτο Fire Saga από την Ισλανδία
0



ΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΩΜΩΔΙΑ (που υπερβαίνει μάλιστα τις δύο ώρες) με θέμα τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision; Δεν υποτίθεται ότι είναι αδύνατο να σατιρίσεις κάτι που εκ φύσεως βρίσκεται πέρα από την παρωδία; Γι' αυτούς που τον λατρεύουν, είναι μια υπόθεση αν όχι σοβαρή απαραίτητα, σίγουρα σημαντική και αγαπημένη, που δεν της αξίζει η κωμική μεταχείριση, και γι' αυτούς που τον απορρίπτουν ως κραυγαλέο μνημείο αιώνιου ευρω-κιτς (ειδικά από τότε που ξεκίνησαν να συμμετέχουν και τα ορφανά του υπαρκτού σοσιαλισμού), παραείναι εύκολος στόχος. Πραγματική πρόκληση θα αποτελούσε ίσως μια δραματική ταινία (ένα μελόδραμα χαρακτήρων) με φόντο τα παρασκήνια αυτού του αστραφτερού σύμπαντος.

Τελικά όμως, αυτή η ταινία με πρωταγωνιστές τον Γουίλ Φέρελ (Λαρς) και την Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (Σίγκριτ) στο ρόλο του ντουέτου Fire Saga, που πέρα από κάθε πρόβλεψη βρίσκεται ξαφνικά να εκπροσωπεί την Ισλανδία στον διαγωνισμό, δεν είναι ακριβώς κωμωδία, και όχι μόνο επειδή πολλά από τα αστεία απλά δεν λειτουργούν – τουλάχιστον όσο σπαρταριστά τα σκεφτόταν στο μυαλό του ο Γουίλ Φέρελ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο.

Παρά τα εξωφρενικά (αλλά και σπαρταριστά, κάποια από αυτά) τραγούδια που γράφτηκαν ειδικά για την ταινία, ουδεμία διάθεση φτηνού σαρκασμού διαφαίνεται στην ταινία και τους συντελεστές της.

Όπως είχε δηλώσει παλιότερα, ο Φέρελ είναι γνήσιος οπαδός του θεσμού εδώ και μια εικοσαετία, όταν είχε πάει διακοπές στο σόι της γυναίκας του στη Σουηδία και έπεσε πάνω στη ζωντανή μετάδοση του διαγωνισμού που μάλιστα τότε (το 1999) είχε αναδείξει νικήτρια την Σουηδέζα Charlotte Nilsson. Αυτή η σχέση του ίσως, μαζί με την επίσημη συνεργασία που έχει ξεκινήσει ανάμεσα στο Netflix και στην Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (Eurοpean Broadcasting Union ή EBU), εξηγεί όχι μόνο την πειστική γενικά αναπαράσταση της ετήσιας εκδήλωσης στην ταινία (που μοιάζει να λειτουργεί ως μυθοπλαστικό υποκατάστατο του ματαιωθέντος για φέτος διαγωνισμού), αλλά και την γεμάτη τρυφερό δέος μεταχείριση που επιφυλάσσει στο θέμα του το "Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga."

 

Επιφυλάσσει επίσης και ένα ανεκτίμητο, υποθέτω, δώρο για τους φανατικούς οπαδούς του θεσμού: την σκηνή όπου γνωστοί θριαμβευτές του θεσμού κατά την τελευταία δεκαετία (κοινώς "Eurostars"), εμφανίζονται όλοι μαζί για ένα εντυπωσιακό song-along. Εμφανίζεται επίσης, στο ρόλο της αρχικής επιλογής της Ισλανδίας για τον διαγωνισμό, η ποπ σταρ Demi Lovato, ενώ η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (η οποία πάντως μοιάζει συγκινητικά αφοσιωμένη στον αλαφροΐσκιωτο χαρακτήρα που υποδύεται) τραγουδά με τη φωνή της νεαρής Σουηδέζας τραγουδίστριας Molly Sanden, που είναι σα να έχει γεννηθεί μέσα στον θεσμό (είχε εκπροσωπήσει την χώρα της στην Junior Eurovision του 2006).

Παρά τα εξωφρενικά (αλλά και σπαρταριστά, κάποια από αυτά) τραγούδια που γράφτηκαν ειδικά για την ταινία, ουδεμία διάθεση φτηνού σαρκασμού διαφαίνεται στην ταινία και τους συντελεστές της που μοιάζουν να απολαμβάνουν ιδιαίτερα τα γυρίσματα που έγιναν στην Ισλανδία και στο Εδιμβούργο. Αν υπάρχει ένας «κακός» χαρακτήρας στην ιστορία, αυτός είναι ο διευθυντής της Κεντρικής Τράπεζας της Ισλανδίας, ο οποίος φτάνει μέχρι και στο έγκλημα για να ακυρώσει κάθε πιθανότητα να νικήσει η χώρα του στον διαγωνισμό, αναλαμβάνοντας έτσι, σύμφωνα με το καταστατικό, τα έξοδα της επόμενης διοργάνωσης.

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Απολαυστικός ο Νταν Στίβενς στο ρόλο του Ρώσου Αλεξάντερ Λεμτόφ

Αυτός που είναι πραγματικά απολαυστικός είναι ο Νταν Στίβενς, ο οποίος απειλεί να κλέψει την ταινία στο ρόλο του υπέρλαμπρου εκπρόσωπου της Μητέρας Ρωσίας στον διαγωνισμό, Αλεξάντερ Λεμτόφ. «Είσαι όμορφη και καλόψυχη, εγώ όμορφος και πλούσιος – συνδυασμός πολύ αποτελεσματικός γενικά», λέει στην Σίγκριτ για να την πείσει να εγκαταλείψει τον Λαρς και να ξεκινήσουν μαζί νέο ντουέτο. «Μπορώ να σου χαρίσω αυγό Fabergé, προσωπικό υποβρύχιο, τίγρη για κατοικίδιο, ό,τι θέλεις». «Είσαι σίγουρος ότι δεν είσαι γκέι;», τον ρωτά αργότερα εκείνη. «Δεν υπάρχουν γκέι στη Ρωσία, 100%», της απαντά διόλου πειστικά.

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Σημαντική η παρουσία της Μελισσάνθης Μαχούτ στο ρόλο της εκπροσώπου της Ελλάδας στον διαγωνισμό, Mita Xenakis (δίπλα της ο Γουίλ Φέρελ)

Σημαντική παρουσία στην ταινία έχει και η δική μας Μελισσάνθη Μαχούτ στο ρόλο της εκπροσώπου της Ελλάδας (που εμφανίζεται ως παραδοσιακή δύναμη) στον διαγωνισμό, Mita Xenakis, η οποία εμφανίζεται ως σούπερ cool αλλά και «κομβικός» χαρακτήρας που συμπληρώνει το ρομαντικό τετράγωνο της ιστορίας, το τέλος όμως την βρίσκει αγκαλιά με τον κολλητό της, τον Αλεξάντερ, τον οποίο προσκαλεί να έρθει μαζί της μόνιμα στην Ελλάδα, όπου θα μπορεί να εκφράσει πιο ελεύθερα απ' ό,τι στην πατρίδα του, την ερωτική του φύση σε όλο της το καταπιεσμένο μεγαλείο.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

TV / Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

Στις τρεις μέρες προβολής της, η πολωνική ταινία «365 μέρες» βρίσκεται στο #1 του Netflix σε όλον τον κόσμο, από την Ελλάδα ως τις ΗΠΑ, προκαλώντας συγχρόνως χαλασμό στα social media εξαιτίας των σκηνών άγριου σεξ που περιλαμβάνει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ