Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ Facebook Twitter
Η Τζένιφερ Λόπεζ στο "Hustlers".
1

Έχουμε μπει πλέον σ΄ αυτό το μεσοδιάστημα ανάμεσα στην αναγγελία των υποψηφιοτήτων και στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, όπου διάφορα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επιχειρούν ανωνύμως να δικαιολογήσουν το στρεβλό συχνά και περιορισμένο σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο υπέβαλαν την ψήφο τους.

Όπως κάθε χρόνο, ανάμεσα στις φετινές υποψηφιότητες, υπάρχουν και κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις, πολύ πιο έντονες ήταν όμως οι εύλογες διαμαρτυρίες για ταινίες, σκηνοθέτες (και κυρίως σκηνοθέτριες), και ηθοποιούς που αγνοήθηκαν επιδεικτικά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις διθυραμβικές κριτικές που είχαν κερδίσει σε όλη την διάρκεια της σεζόν.

Ανάμεσα στις πιο κραυγαλέα αγνοημένες περιπτώσεις σίγουρα συγκαταλέγονται τα ονόματα της Τζένιφερ Λόπεζ για τον ρόλο της στην ταινία "Hustlers" και του Άντριου Σάντλερ για την ερμηνεία του στο "Uncut Gems" (Ακατέργαστα διαμάντια).

Κατά τη συνέντευξη που παραχώρησαν (ανωνύμως, πάντα) στην εφημερίδα New York Post κάποια μέλη της Ακαδημίας, μίλησαν για τους λόγους που τους εμπόδισαν να συμπεριλάβουν αυτές τις δύο ερμηνείες που εξυμνήθηκαν από σύσσωμη την κινηματογραφική κριτική ανά τον πλανήτη, στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ πρώτου γυναικείου και πρώτου ανδρικού ρόλου.

Όσον αφορά στην περίπτωση της Τζένιφερ Λόπεζ, ένας «παλαίμαχος ηθοποιός χαρακτήρων και παλαιό μέλος της Ακαδημίας» δήλωσε σχετικά: «Καταρχάς, το "Hustlers" δεν είναι 'Οσκαρική ταινία'. Δεν το είδα. Είναι κάπως αιχμηρή σε κάποιες γωνίες της και υποθέτω ότι και άλλοι που ψηφίζουν για ηθοποιούς, δεν το είδαν. Οι ηθοποιοί τείνουν να αντιμετωπίζουν την Τζένιφερ Λόπεζ πιο πολύ ως φαινόμενο παρά ως γνήσια ηθοποιό. Είναι όπως πέρσι που ήταν υποψήφια η Lady Gaga αλλά το βραβείο πήγε στην Ολίβια Κόλμαν – μια πραγματική ηθοποιό».

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Άνταμ Σάντλερ στην ταινία "Uncut Gems" που θα 'ανέβει' στο Netflix την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου

Όσο για την ερμηνεία του Άνταμ Σάντλερ στο "Uncut Gems" των αδελφών Σάφντι (ερμηνεία και ταινία που ο Γιώργος Λάνθιμος ξεχώρισε ως αγαπημένες του για την προηγούμενη χρονιά), ένας άλλος ανώνυμος ψηφοφόρος δήλωσε ότι «επρόκειτο για ένα 'tour de force' ερμηνείας, συμπλήρωσε όμως ότι μοιράζεται και ο ίδιος τον σκεπτικισμό μερίδας του Χόλιγουντ σχετικά με το πόσο σοβαρός ηθοποιός μπορεί να θεωρηθεί ο Σάντλερ: «Από τη μία φαίνεται να αναδεικνύεται ως πραγματικά σπουδαίος ηθοποιός, από την άλλη όμως πάει και κάνει αυτές τις κακόγουστες κωμωδίες για το Netflix».

Αποκαρδιωτικές μοιάζουν οι αντιλήψεις του μέσου ψηφοφόρου για τα Όσκαρ, αν κρίνουμε από τους συνεντευξιαζόμενους στη New York Post, και όπως κάθε χρόνο, επανέρχεται το ίδιο ερώτημα: πόσες ακριβώς ταινίες βλέπουν τα 8.000 και πλέον μέλη της Ακαδημίας πριν ψηφίσουν; Όπως παραδέχονται (ανωνύμως) τα ίδια τα μέλη, πολύ λίγες: «Είναι τόσες πολλές οι ταινίες και οι ερμηνείες που πρέπει να δούμε κάθε χρόνο... Δυστυχώς, οι ηθοποιοί εξελίσσονται σε brands κι αυτό επηρεάζει τις επιλογές. To brand του Άνταμ Σάντλερ δεν φωνάζει ακριβώς 'βραβείο Όσκαρ', αντίθετα από το brand του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο ή του Τζόναθαν Πράις...».

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ