H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Η Μπλάνσετ είναι ο χαμαιλέοντας που θα «χαθεί» στον ρόλο, θα μεταμορφωθεί για τις ανάγκες του, χωρίς να την απασχολεί πώς δείχνει στον φακό. Φωτό: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα

0

Αν ανοίξεις κουβέντα για τις καλύτερες ηθοποιούς που δουλεύουν σήμερα, το όνομα της γεννημένης σαν σήμερα Κέιτ Μπλάνσετ θα ακουστεί ανάμεσα στα πέντε πρώτα. Εκείνο που διαφοροποιεί την εορτάζουσα από τις βασικές της ανταγωνίστριες, είναι πως δεν έχει να υποστηρίξει την κινηματογραφική περσόνα της, ακριβώς επειδή ποτέ δεν μπήκε στη διαδικασία να αναπτύξει τέτοια.

Η Μπλάνσετ είναι ο χαμαιλέοντας που θα «χαθεί» στον ρόλο, θα μεταμορφωθεί για τις ανάγκες του, χωρίς να την απασχολεί πώς δείχνει στον φακό, εκεί που π.χ. μια Νικόλ Κίντμαν θα παίξει μαζί του ακόμα κι όταν (υποτίθεται πως) τσαλακώνει την εικόνα της σε ταινίες όπως το Aνθρώπινο Στίγμα ή το Paperboy. Και θα κάνει εκείνο που απαιτεί ο ρόλος (κι ο σκηνοθέτης της) δίχως να τη μέλλει αν τη συμπαθείς, παρά μόνο σε περίπτωση που αυτό είναι απαραίτητο.


Την προσέχουμε πρώτη φορά στο πλευρό του Ρέιφ Φάινς στην ταινία Όσκαρ και Λουσίντα (1997) της Γκίλιαν Άρμστρονγκ –από τις σημαίνουσες γυναικείες υπογραφές των '80s, δεν ακολούθησε ανάλογη καριέρα στην πορεία–, τίποτα όμως στο φιλμ δεν μας προετοίμασε γι' αυτό που θα ακολουθούσε. Στο Elizabeth (1998) του Σεκάρ Καπούρ κάνει κοινό και κριτικούς να ψάχνουν ποια είναι αυτή η άγνωστη νεαρή που ελέγχει με τέτοια ωριμότητα τα εκφραστικά της μέσα, ώστε να φαίνονται λίγα απ'έξω και να νιώθεις πως συμβαίνουν θηρία μέσα, και σε κάνει να σκέφτεσαι τον Πατσίνο του Νονού.

Όχι τυχαία η παραπομπή, όχι τυχαία ο Καπούρ επικαλείται ευθέως την καθοριστική δημιουργία του Κόπολα, μοντάροντας παράλληλα τη στέψη με ένα βασιλικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Στο τέλος της ταινίας δεν υπάρχει πια η Ελισάβετ, μένει μόνο η Βασίλισσα, αυτό δηλώνει το παγωμένο βλέμμα της Μπλάνσετ και κάνει και το δικό σου αίμα να παγώνει.

Σήμερα κλείνει τα πενήντα της χρόνια και εύκολα στοιχηματίζεις ότι στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, θα συνεχίσουμε να ακούμε διαρκώς γι' αυτή. Και απολύτως δικαιολογημένα.


Στα Όσκαρ, σε μια γενικά αδύναμη χρονιά στην κατηγορία της, όλος ο κόσμος περίμενε τον θρίαμβό της, βρισκόμαστε, όμως, σε εποχές παντοδυναμίας των Γουάινστιν, οπότε το βραβείο καταλήγει στα χέρια της Γκουίνεθ Πάλτροου. Ουδέν σοβαρό πρόβλημα, οι συναλλαγές της με την οσκαρική Ακαδημία θα ενταθούν στο μέλλον, στο μεταξύ το όνομα της ήδη αρχίζει να ακούγεται στους κύκλους της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Έτσι περνάει από τον Ταλαντούχο κύριο Ρίπλεϊ (1999) του Μινγκέλα, σαχλαμαρίζει στο πλευρό των Μπρους Γουίλις και Μπίλι Μπομπ Θόρτον στο Bandits (2000) του Μπάρι Λέβινσον και βρίσκει πρωταγωνιστικό όχημα στο Χάρισμα (2000) του Σαμ Ρέιμι. Αξιοσημείωτη η μεταμόρφωση της από Βρετανίδα γαλαζοαίματη σε καλοπροαίρετη, ανεκπαίδευτη κορασίδα του αμερικανικού Νότου με μεταφυσικό χάρισμα, έχει και κάτι αλαφροΐσκιωτο το παρουσιαστικό της.

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Mε τον Ρέιφ Φάινς στα γυρίσματα της ταινίας «Όσκαρ και Λουσίντα» (1997) της Γκίλιαν Άρμστρονγκ.


Αυτό είναι που θα αξιοποιήσει ο Πίτερ Τζάκσον στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών του και, έστω κι αν το πέρασμά της από την τριλογία είναι μικρό σε διάρκεια, αφήνει έντονο το αποτύπωμα του. Για μεγάλη μερίδα σινεφίλ η Κέιτ Μπλάνσετ είναι η Γκαλάντριελ, η Κυρά τoυ Φωτός, και η φράση «Ο κόσμος έχει αλλάξει, το νιώθω στο Νερό, το αισθάνομαι στη Γη», που προφέρεται με τη δέουσα δραματικότητα από την ίδια στην εισαγωγή, θα προκαλεί για πάντα ρίγη συγκίνησης και θα ευαγγελίζεται περίπου δώδεκα ώρες σε ένα συναρπαστικό, ολοκληρωμένο κινηματογραφικό σύμπαν που όμοιό του δύσκολα θα ξαναδούμε στο σινεμά του φανταστικού.


Στο μεσοδιάστημα συμμετέχει σε ταινίες τις οποίες το ταλέντο της υπερβαίνει κατά πολύ: κρατάμε από αυτές την Βερόνικα Γκέριν (2003) του Τζοέλ Σουμάχερ όπου υποδύεται την Ιρλανδή δημοσιογράφο, περισσότερο σαν χαρακτηριστικό δείγμα της ευκολίας με την οποία συλλαμβάνει την προφορά και τον τρόπο ομιλίας του εκάστοτε χαρακτήρα της. Κρατάμε, ασφαλώς, και το Heaven (2002)του Τομ Τίκβερ σε σενάριο Κισλόφσκι, όπου το παροξυσμικό σκηνοθετικό στιλ του πρώτου συναντά γνώριμα μοτίβα του τελευταίου –η τύχη, το πεπρωμένο, η εύθραυστη αλλά και εύπλαστη φύση της πραγματικότητας μας– σε ένα ξεχασμένο, πλην αξιόλογο φιλμ που αξίζει να ανακαλύψετε.

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Για μεγάλη μερίδα σινεφίλ η Κέιτ Μπλάνσετ είναι η Γκαλάντριελ, η Κυρά τoυ Φωτός, και η φράση «Ο κόσμος έχει αλλάξει, το νιώθω στο Νερό, το αισθάνομαι στη Γη», που προφέρεται με τη δέουσα δραματικότητα από την ίδια στην εισαγωγή, θα προκαλεί για πάντα ρίγη συγκίνησης.
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Η πρώτη οσκαρική αναγνώριση έρχεται με το «The Aviator» (2004) του Σκορσέζε, όπου η Μπλάνσετ εξαφανίζεται μέσα στη σαρωτική περσόνα της Κάθριν Χέμπορν.


Αφού κάνει μια στάση στο Φαρ Ουεστ για λογαριασμό του Ρον Χάουαρντ στο φεμινιστικό γουέστερν The Mission (2003) έρχεται η πρώτη οσκαρική αναγνώριση. The Aviator (2004) του Σκορσέζε, βιογραφία του Χάουαρντ Χιουζ, όπου η Μπλάνσετ εξαφανίζεται μέσα στην σαρωτική περσόνα της Κάθριν Χέμπορν. Δεν πρόκειται απλά για μίμηση όμως, η Χέμπορν παίζει την Χέμπορν και στην προσωπική της ζωή, αυτό που κάνει η Μπλάνσετ είναι ερμηνεία μέσα στην ερμηνεία, εντοπίζει κι αναδεικνύει τις μικρές στιγμές που ο ναρκισσισμός και ο δυναμισμός της σταρ αδυνατεί να καλύψει τα πάθη και τις αδυναμίες του ανθρώπου. Η Ακαδημία αναγνωρίζει τη δουλειά της και της δίνει δικαίως το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου.


Από το Όσκαρ κι έπειτα αποφεύγει τον σκόπελο της εμπορικής εξαργύρωσης της βράβευσης της, που έχει κάψει καριέρες, και επιλέγει συνεργασίες με μερικούς από τους πιο αξιόλογους εν ενεργεία δημιουργούς, έστω κι αν δεν τους πετυχαίνει στην καλύτερη στιγμή τους. Έτσι βυθίζεται στον ιδιόρρυθμο κόσμο του Γουές Άντερσον στο The Life Aquatic with Steve Zissou (2005), τρώει σφαίρα για λογαριασμό του Ινιάριτου στη μοιρολατρική Βαβέλ (2006), ποζάρει σαν larger than life σταρ των '30s, στο ταυτόχρονα αναβιωτικό και ρεφορμιστικό και, κατά γενική ομολογία, ατυχές The Good German (2006) του Στίβεν Σόντερμπεργκ και, σε ένα ερμηνευτικό στοίχημα που συζητήθηκε πολύ τότε, υποδύεται τον Μπομπ Ντίλαν, ή τουλάχιστον μια εκδοχή του, για λογαριασμό του Τοντ Χέινς στο I'm not There (2007).

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Με τον Μπιλ Μάρεϊ στο «The Life Aquatic with Steve Zissou» (2005) του Γουές Άντερσον.


Το σίκουελ του Elizabeth πέρασε και δεν ακούμπησε, ο Σπίλμπεργκ τη βάζει αντίπαλο του Χάρισον Φορντ στον Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull (2008) –διασκεδαστικότατος ο τέταρτος Ιντιάνα κι ας κράζουν τα fanboys, μονοσήμαντος όμως ο ρόλος της Μπλάνσετ– και στο The Curious Case of Benjamin Button (2008) του Ντέιβιντ Φίντσερ έχουμε ευτυχή σύμπτωση ρόλου απαιτήσεων και ταινίας που θα τον υποστηρίξει. Στην πιο συναισθηματική δημιουργία του Φίντσερ επιχειρούνται να βρεθούν δια του μαγικού ρεαλισμού εκείνα τα κοινά της ανθρώπινης εμπειρίας, πέρα από τις διαφορές της εκάστοτε προσωπικής διαδρομής.

Ο χρόνος τρέχει αδυσώπητα για όλους, η τύχη και το timing πάντα θα στήνουν ανάχωμα στις φαντασιώσεις μας, η προσδοκία όμως ενός ακόμα «κεραυνού», η περιέργεια να δεις πού και πότε θα χτυπήσει είναι από μόνες τους αρκετές για να συνεχίσεις την πορεία που ξεκίνησες. Η Μπλάνσετ υποδύεται μια γυναίκα από τα νεανικά της χρόνια μέχρι το τέλος της ζωής της, με όλες τις αλλαγές που αυτό συνεπάγεται, και για πρώτη φορά δείχνει και star quality. Σωστό έγκλημα η απουσία της από τις οσκαρικές υποψηφιότητες, ο ανταγωνισμός όμως ήταν σκληρός στην κατηγορία εκείνη την χρονιά.

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
H Kέιτ Μπλάνσετ με το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου που κέρδισε για την ερμηνεία της ως «Θλιμμένη Τζάσμιν» (2013)


Στη συνέχεια αραιώνει λίγο τις εμφανίσεις της στα κινηματογραφικά πλατό για να μεγαλώσει το τρίτο της παιδί. Θα γίνει Μάριον για λογαριασμό του Ρίντλεϊ Σκοτ σε ένα reboot των περιπετειών του Ρομπέν του Δασών που κανείς δεν θυμάται πια, θα ξαναφορέσει τα ρούχα της Γκαλάντριελ για την τριλογία του Χόμπιτ, αλλά η ουσιαστική της επάνοδος πραγματοποιείται χάρη στον Γούντι Άλεν και τη Θλιμμένη Τζάσμιν (2013) του, πιθανότατα τη μεγαλύτερή της ερμηνευτική στιγμή.

Εμφανείς οι ομοιότητες του χαρακτήρα με την Μπλανς του Λεωφορείο ο Πόθος, ο Άλεν μόνο που δεν τη βάζει να κάνει μπάνιο με καυτό νερό με τη θερμοκρασία έξω στους 40 βαθμούς, η Μπλάνσετ, όμως, αλλού θα απευθυνθεί για να αντλήσει έμπνευση για το παραληρηματικό ντελίριο μιας υπό κατάρρευση ηρωίδας. Θα επικαλεστεί τον συναισθηματικό χείμαρρο της Τζίνα Ρόουλαντς στο Μια Γυναίκα Εξομολογείται. Το αποτέλεσμα σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, ξεπερνά την ταινία, ξεπερνά οποιεσδήποτε οσκαρικές σκοπιμότητες, ασχέτως αν η Ακαδημία θα της δώσει το δεύτερο Όσκαρ της, στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου αυτήν τη φορά.

Από εκεί κι έπειτα η Μπλάνσετ μοιάζει σαν να έχει κατεβάσει στροφές. Με την εξαίρεση της Carol (2015) του Τοντ Χέινς –στη Ρούνεϊ Μάρα πιστώνουμε τη μεγάλη ερμηνεία εκεί–, άντε και του πειραματικού Manifesto (2015), μοιάζει να αποφεύγει τις ερμηνευτικές προκλήσεις –τα περάσματα από τις ταινίες του Μάλικ δεν λογίζονται ως τέτοιες–, περισσότερο κάνει την πλάκα της με συμμετοχές σε παραγωγές όπως το Thor: Ragnarok (2017) και το Ocean's 8 (2018). To περσινό Where'd you go Bernadette (2019), όπου επιστρατεύει μια σειρά από ανακυκλούμενα τικ, μάλλον θα θέλει να το ξεχάσει και η ίδια, είναι από τις χειρότερες στιγμές της.

Στο μεταξύ έκανε και το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ, ενώ ανταποκρίθηκε και στο κάλεσμα των σειρήνων της τηλεόρασης με το Mrs. America (2020). Η σειρά δεν έκανε τον θόρυβο που αναμενόταν, η ίδια, όμως, μπορεί να αναμένει μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, έστω κι αν δεν την δικαιούται πλήρως για αυτή της την εμφάνιση. Πρακτικά περιμένει, θαρρείς, τον επόμενο ρόλο που θα τη γοητεύσει τόσο, ώστε να επιστρατεύσει εκ νέου τις μεταμορφωτικές της ικανότητες και να παραδοθεί σ'αυτόν ψυχή τε και σώματι.

Σήμερα κλείνει τα 51 της χρόνια και εύκολα στοιχηματίζεις ότι στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, θα συνεχίσουμε να ακούμε διαρκώς γι' αυτή. Και απολύτως δικαιολογημένα.

15 μεταμορφώσεις της Κέιτ Μπλάνσετ μέσα από τους ρόλους της

H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Ως Βob Dylan στο «I am not there».
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Με τον Μπρους Γουίλις στο «Bandits»
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Carol
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Με ξυρισμένο κεφάλι στο «Heaven».
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Ως Hela στο «Thor: Ragnarok»
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Veronica Guerin
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
The Curious Case of Benjamin Button
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Mε τον Χάρισον Φορντ στην τέταρτη ταινία του «Ιντιάνα Τζόουνς» (2008)
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Μια από τις μεταμορφώσεις της Κέιτ Μπλάνσετ στο «Manifesto».
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Ως Ελίζαμπεθ με τον Ρέιφ Φάινς (1998)
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Στον «Ταλαντούχο Κύριο Ρίπλεϊ»
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
The Good German
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Elizabeth, The Golden Age
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Με τον Μπραντ Πιτ στο «Babel»
H Κέιτ Μπλάνσετ κλείνει τα 51: Μικρή αναδρομή σε μια υπέροχη καριέρα Facebook Twitter
Το Χάρισμα (2000)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 14.5.2019

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Κέιτ Μπλάνσετ υποδύεται την Μαρίνα Αμπράμοβιτς - και την κατεδαφίζει

TV Series / Η Κέιτ Μπλάνσετ υποδύεται την Μαρίνα Αμπράμοβιτς - και την κατεδαφίζει

Ενώ στην Πολωνία η διάσημη καλλιτέχνις δεχόταν πυρά ως «σατανίστρια» και φριχτό αφεντικό που δίνει μισθούς πείνας, το πρόσφατο επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς “Documentary Now!” την διακωμωδούσε με τον πιο εμπνευσμένο τρόπο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
20+1 εξαίσια κάδρα από το έργο του Τέρενς Μάλικ που επιστρέφει στις Κάννες με τη νέα του ταινία

Οθόνες / 20+1 εξαίσια κάδρα από το έργο του Τέρενς Μάλικ που επιστρέφει στις Κάννες με τη νέα του ταινία

Στα 75 του πλέον, ο μεγάλος Αμερικανός σκηνοθέτης επιστρέφει στο Φεστιβάλ των Καννών εννέα χρόνια μετά το κομψοτέχνημα συμπαντικών διαστάσεων «Το δέντρο της ζωής» που κατέκτησε τότε τον Χρυσό Φοίνικα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ