Δεν είναι μόνο το πρεστίζ του βρετανικού περιοδικού, όπως και του BFI που βρίσκεται από πίσω, που δίνει ξεχωριστή σημασία στις ετήσιες ανακοινώσεις του Sight & Sound για τα καλύτερα φιλμ της χρονιάς. Είναι η παράδοση που έχει να ζητά από έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπων του χώρου (φέτος ήταν 164), προερχόμενων από μια όσο το δυνατόν δικαιότερη κατανομή σε φύλο, καταγωγή και αντικείμενο απασχόλησης, ώστε να φτιάχνει μια όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστη και πολύπλευρη καταγραφή των τάσεων κάθε χρονιάς στο μεγάλο κινηματογραφικό χωριό.


Αυτή η προσπάθεια επέφερε πέρυσι, αν και άργησε λίγο, και την αντίληψη πως οι δουλειές μεγάλων σκηνοθετών είναι άδικο να μένουν εκτός τέτοιων ψηφοφοριών επειδή δε προβλήθηκαν σε κινηματογράφο. Ο Ντέιβιντ Λιντς θριάμβευσε με το «Twin Peaks: The Return», ενώ φέτος βλέπουμε στην κορυφή μια ταινία που παίχτηκε σε φεστιβάλ και αίθουσες, η μεγάλη της πρεμιέρα όμως θα γίνει την Παρασκευή στο Netflix.

 

,δείχνοντας παράλληλα την ολοένα αυξανόμενη εισβολή στην κινηματογραφική διανομή της ψηφιακής πλατφόρμας, που μαζί με τις αντίστοιχες των Disney και Warner μέσα στο 2019 θα δημιουργήσουν ένα νέο τοπίο.

 

Επιπρόσθετα, στην πρώτη δεκάδα συναντούμε 4 γυναίκες, τον Γιώργο Λάνθιμο και τον Πολ Τόμας Άντερσον καθώς στη Βρετανία, όπως και στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές χώρες του κόσμου, η Αόρατη Κλωστή προβλήθηκε τον Ιανουάριο.

 

Το Sight & Sound πέρα από το τυπικό κείμενο και τις αναλυτικές λίστες κάθε συμμετέχοντα που δημοσιεύει κάθε χρόνο στο εορταστικό τεύχος του, παρουσίασε φέτος την 20άδα του μέσα από 3 βίντεο που δημοσίευε σε καθημερινή βάση ως ένα είδος εναλλακτικού countdown.


Δείτε τα παρακάτω:

 

Οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς (11-20)

 

 

Οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς (10-6)

 

 

Οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς (5-1)