Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά

Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά Facebook Twitter
Γιάννης και Γιάνης
2

 

Από το «Ζ» και τον Γρηγόρη Λαμπράκη, μέσα από ένα άλμα ακριβώς 50 ετών, ο Κώστας Γαβράς στρέφει και πάλι το βλέμμα του σε μια εκρηκτική, καθοριστική στιγμή της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, εστιάζοντας αυτή την φορά στον Γιάνη Βαρουφάκη και την ελληνική κρίση.

 

Την κρίση όπως την κατέγραψε ο ίδιος, ο πρώτος υπουργός Οικονομικών της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα και όπως την ερμήνευσε, καταλήγοντας σε αυτό το πρωτοφανές σε επίπεδο δημόσιου λόγου μπαράζ αντεγκλήσεων με τις Βρυξέλλες που για τον ίδιο οφειλόταν σε μια «μηχανή προπαγάνδας των Βρυξελλών η οποία δούλευε σε βάρος του Βαρουφάκη».

 

Η είδηση όμως δεν είναι ότι ο Γαβράς θα μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο «Ανίκητοι Ηττημένοι». Την επιθυμία αυτή την εξέφρασε ήδη από τον Οκτώβριο του 2017.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LIFO ο Γαβράς επιθυμεί ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον Γιάνη Βαρουφάκη να είναι ο Γιάννης Στάνκογλου. Πηγές μας αναφέρουν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο, και οι δυο πλευρές το επιθυμούν σφόδρα, όμως απομένει μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ως την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου να καθοριστούν οι τελικές αλλά καθοριστικές παράμετροι της συμφωνίας για να μπουν οι υπογραφές και να αρχίσουν τα γυρίσματα τον Μάρτιο. Και όταν αναφερόμαστε σε «παραμέτρους» εννοούμε βέβαια την οικονομική συμφωνία.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Γαβράς νιώθει ανασφαλής ακόμα όσον αφορά στην χρηματοδότηση της παραγωγής, αφού δεν έχουν εξευρεθεί όλα τα κεφάλαια που επιθυμεί για αυτή την φιλόδοξη παραγωγή που θα κινηθεί μεταξύ Αθήνας, Βρυξελλών, Βερολίνου και Λονδίνου.

 

Μάλιστα δεν κρύβει την επιθυμία του να επωφεληθεί από το περίφημο πλαίσιο κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και απομένει να ενεργοποιηθεί.

 

Πάντως αντιλαμβανόμαστε πλήρως γιατί βλέπει στον ηθοποιό-χαμαιλέοντα Γιάννη Στάνκογλου την αμφιλεγόμενη μορφή του Βαρουφάκη: από το φιζίκ, το έντονο πρόσωπο, ως την αγάπη για τις μεγάλες μηχανές, η εικόνα μοιάζει πλήρης…

 

Ρόλο έκπληξή όμως αναμένεται να έχει στην ταινία και ο Δημήτρης Τάρλοου, ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ίδια φάση αναμονής πριν την τελική συμφωνία. Ετσι, θα βρεθεί ως συμπρωταγωνιστής πλάι στον Γιάννη Στάνκογλου τον οποίο σκηνοθετεί αυτή την εποχή στην ήδη sold out παράσταση «Γιούγκερμαν» στο θέατρο Πορεία.

 

Σύμφωνα με το έργο του Μ. Καραγάτση, ο Γιούγκερμαν (που ερμηνεύει ο Στάνκογλου) είναι ένας  τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, δαιμόνιος, αδίστακτος. Ερχεται στην Ελλάδα και ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μια σημαντική θέση σε τράπεζα. Όπως έχει δηλώσει ο  Στάνκογλου, «ο Γιούγκερμαν έχει κάτι το μαγικό, κάτι το αλανιάρικο κοσμοπολίτικο και αλήτικο». Χαρακτηριστικά που πολλοί αποδίδουν στον Γιάνη Βαρουφάκη.

 

Ακόμη και ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς όταν του επισημαίνουν τις έντονα αντιφατικές απόψεις για τον πρώην υπουργό Οικονομικών, παίρνει αποστάσεις και λέει ότι τα συμπεράσματά του τα βγάζει μόνο μετά από εξαντλητική μελέτη των στοιχείων από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Το σενάριο είναι έτοιμο, ο Γαβράς μελέτησε όχι μόνο το βιβλίο και δημοσιεύματα της εποχής, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις που του έδωσε ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης.  Ο πρώην υπουργός είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ για όσα έγιναν το 2015 μετά από την έκδοση του βιβλίου του «Ανίκητοι ηττημένοι». Προφανώς τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η ταινία.

 

Από την εισβολή του φαντεζί καθηγητή Οικονομικών που  μπήκε στη Βουλή με ρεκόρ σταυρών, ως το wow στην χειραψία-λαβή με τον Ντάισελμπλουμ και το δημοψήφισμα, το υλικό υπάρχει και έχει ξεκάθαρα μυθιστορηματικά στοιχεία –όσο και αν κάποιοι επιμένουν ότι στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη έχει βασικά στοιχεία μυθοπλαστικά.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Για γέλια ή για κλάματα;Χωρίς να θέλω να προδικάσω τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία δεν έχει αρχίσει να γυρίζεται, απορώ βαθιά με το τι ακριβώς κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά ώστε να μεταφέρει μια ιστορία ντροπής στη μεγάλη οθόνη και κατά συνέπεια, να ηρωοποιήσει (και ωραιοποιήσει;) το 6μηνο φροντιστήριο της κυβέρνησης Τσίπρα μέχρι να μάθει να κυβερνά με σεβασμό στους Ευρωπαικούς θεσμούς κ να κυβερνά γενικώς (εις μάτην...)Ελπίζω μόνο ο κύριος Βαρουφάκης στην ταινία του Γαβρά να μην παρουσιάζεται ως ο Δον Κιχώτης με τη Harley. Και τώρα ας ξεκινήσουν τα σχόλια από τα ένδοξα Συριζοτρολς σε 3 2 1...
Από Συριζοτρολς μην περιμένετε σχόλια. Απορώ πώς είναι δυνατόν να περιμένετε κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το βιβλίο Βαρουφάακη δεν είναι στη γραμμή ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμα περισσότερο απορώ βέβαια για το πώς είναι δυνατόν στην εποχή της τόσο μεγάλης δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά, ώστε να μεταφέρει το βιβλίο του Βαρουφάκη στον κινηματογράφο. Την απάντηση την έχει δώσει ο ίδιος ο Γαβράς με την επιστολή που έστειλε για να αναγνωσθεί στην παρουσίαση του βιβλίου και έγκειται κυρίως στο με κεφαλαία απόσπασμα: "Όταν ξεκίνησε η κρίση, η τραγωδία που βιώνει ο λαός της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσω τους λόγους και τους ανθρώπους άρχισα να συλλέγω λογιών-λογιών πληροφορίες και υλικό – γραπτό, κινηματογραφικό και προφορικό. Όμως μου διέφευγαν τα γεγονότα κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ των αντιπροσώπων της Ένωσης και των αντιπροσώπων του ελληνικού λαού. Στις 16 Ιουλίου, λίγο μετά την παραίτησή του, έστειλα γραπτό μήνυμα στον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο δεν γνώριζα. Σε αυτό έγραφα: «Διαβάζοντάς την συνέντευξή σας στο New Statesman νομίζω ότι βρήκα εκείνο που έψαχνα για πολύ καιρό: το θέμα μιας ταινίας, ενός έργου, που αφορά μιαν Ευρώπη κυβερνώμενη από ομάδα κυνικών ανθρώπων αποκομμένων από ανθρώπινες, πολιτικές και πολιτιστικές αγωνίες, με εμμονές για συγκεκριμένα μόνο νούμερα.» Κάπως έτσι κανονίσαμε με την Μισέλ, την σύζυγό μου, να βρεθούμε με τον Γιάνη και την Δανάη στην Ελλάδα μερικές βδομάδες μετά. Στο μεταξύ διάβασα τα βιβλία του, Παγκόσμιος Μινώταυρος και Η Αρπαγή της Ευρώπης. Εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα και την πρωτοτυπία του περιεχομένου τους, καθώς και από την γραφή. Όταν συναντηθήκαμε, είχαμε μακρές συζητήσεις και μου είπε ότι έγραφε βιβλίο για τις εμπειρίες του από την περίοδο που διατέλεσε υπουργός οικονομικών, ως ένας outsider της πολιτικής, για τις διαπραγματεύσεις στο Eurogroup – το μη νομιμοποιημένο αλλά πανίσχυρο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Του ζήτησα να διαβάσω το χειρόγραφο. Δέχθηκε και μου το έστελνε κεφάλαιο-κεφάλαιο, καθώς το έγραφε. ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. Λυπόμουν και συχνά θύμωνα, εξοργιζόμουν με την βία και την αδιαφορία των μελών του Eurogroup, ιδίως της γερμανικής πλευράς απέναντι στο δράμα και στην μη βιώσιμη κατάσταση στην οποία ο λαός της Ελλάδας αναγκαζόταν να ζει. Αποφάσισα να γυρίσω ταινία για αυτή την τραγωδία. Ο Γιάνης Βαρουφάκης μου έδωσε τα δικαιώματα του βιβλίου και την απόλυτη ελευθερία προσαρμογής του. Κώστας Γαβράς Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017" Με την ελπίδα ότι θα αναζητείτε την πληροφόρηση από αυθεντικές πηγές και όχι από μέσα που παραπληροφορούν μη σεβόμενα το λειτούργημα τους και την ανάγκη του πολίτη για πληροφόρηση χωρίς σκοπιμότητες.