Θα μπορούσε να θεωρηθεί και συμβολικό: Στον ομφαλό της Αθήνας, στο κέντρο της πλατείας Ομονοίας, τοποθετήθηκαν ευμεγέθεις προκάτ τουαλέτες, μωβ χρώματος με πόστερ που εικονίζουν λεβάντες. 

 

Έτσι, όλοι οι δρόμοι της πόλης οδηγούν σε τρεις απόπατους.

 

Η τοποθέτηση των εμβληματικών καμπινέδων στο κέντρο της πλατείας (και όχι, ας πούμε, λίγο απόμερα, έστω και δίπλα στο γλυπτό του Ζογγολόπουλου που ρεύει εκαταλελειμμένο) έχει κάτι από την αποφασιστικότητα του πολεοδόμου George-Eugène Haussmann, ο οποίος γκρέμισε 19.730 κτίρια στο Παρίσι του 19ου αιώνα, προκειμένου να σχεδιάσει έτσι την πόλη ώστε οι δρόμοι της να οδηγούν αναπόδραστα στις μεγάλες, επιφανείς πλατείες της.

 

Στο βάθος, δεξιά, στο γλυπτό συντριβάνι του Ζογγολόπουλου, το οποίο χωρίς νερό, ουσιαστικά μένει αχρηστευμένο... Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO
Στο βάθος, δεξιά, στο γλυπτό συντριβάνι του Ζογγολόπουλου, το οποίο χωρίς νερό, ουσιαστικά μένει αχρηστευμένο... Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO

 

Είναι μια παρηγοριά να ξέρεις ότι είτε ροβολάς από την αστική Πανεπιστημίου, είτε ανεβαίνεις από τη χάβρα της Αθηνάς, είτε έρχεσαι από την ταπεινούλα Αγίου Κωνσταντίνου― καταλήγεις εδώ!  Έξι από τους  μεγαλύτερους, γνωστότερους, ιστορικότερους δρόμους της πόλης σμίγουν  στις τρεις μωβ τουαλέτες που κάποιος κομψός, ευφυής κρατικός άρχων αποφάσισε να τοποθετήσει.

 

Τόσο βλακώδες, τόσο αψυχολόγητο, που καταντάει καλλιτεχνικό!

 

Δεν είναι μόνο η συμβολική αξία του πράγματος. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης διαπιστώσαμε ότι στις τουαλέτες τα βαποράκια κρύβουν το εμπόρευμά τους ώστε να μη βρίσκεται πάνω τους, στους ελέγχους της αστυνομίας. 

 

Το ανέσυραν και μάς το πρότειναν σε λογική τιμή.

 

Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO
Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO

 

Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO
Φωτ.: Φίλιππος Λεμονής/ LIFO