Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση

0

1.

Perisi

Υπάρχουν δύο τρόποι να κοιτάξεις ένα μαγευτικό, τοπίο που συναντάς κατά τη διάρκεια των διακοπών σου. Ο πρώτος είναι να το αντιληφθείς σαν ευλογία, σαν μια αρμονική και ειρηνική συμβίωση των πάντων. Ο δεύτερος, εκλογικευμένος τρόπος, είναι να το δεις σαν το αποτέλεσμα ενός πλήθους βίαιων συγκρούσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Από τη μοριακή στιβάδα, μέχρι την τον κρυφό ανταγωνισμό των έμβιων οργανισμών και τα ίχνη της επίθεσης των άγριων καιρικών φαινομένων. Αυτός ο δεύτερος τρόπος ανήκει στο βιολόγο, στον γεωλόγο και στον αγρότη, καμιά φορά και σ' εμένα, όταν κατεβαίνω με σαγιονάρες και μαγιό στο περιβόλι για να ξεχορταριάσω, να αφανίσω δηλαδή τα αυτοφυή είδη που ανταγωνίζονται τους καλλιεργητικούς μου στόχους.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter
Ο πατέρας μου συνήθιζε να βάζει έναν καλοκαιρινό μπαξέ στην αυλή του σπιτιού μου όταν ακόμα εγώ ήμουν φοιτητής. Εξοργιζόταν όταν καταλάβαινε πως δεν ήξερα πότε να τον ποτίσω, πότε φυτεύουν τα δέντρα ή πως μπολιάζουν τα εσπεριδοειδή. Εγώ του απαντούσα πως είμαι παιδί της πόλης κι αυτό τον εξόργιζε ακόμα περισσότερο.


2.
Psycho06

Οι ερασιτέχνες καλλιεργητές που γνωρίζω –αυτοί που έχουν φάει το χειμώνα τους πάνω από την οθόνη του φορητού τους υπολογιστή- όταν σου μιλάνε για το μπαξέ τους, μιλάνε πιο πολύ για το «βρεγμένο χώμα που πάτησαν ξυπόλητοι ένα ζεστό απόγευμα» παρά για το αν βγήκαν καλές οι ντομάτες τους. Είναι φανερό πως δεν καλλιεργούν μόνο για να φάνε.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter


3.

HkalliergeiaEinaiEnadanioApoTonEautoMas

Ο πατέρας μου συνήθιζε να βάζει έναν καλοκαιρινό μπαξέ στην αυλή του σπιτιού μου όταν ακόμα εγώ ήμουν φοιτητής. Εξοργιζόταν όταν καταλάβαινε πως δεν ήξερα πότε να τον ποτίσω, πότε φυτεύουν τα δέντρα ή πως μπολιάζουν τα εσπεριδοειδή. Εγώ του απαντούσα πως είμαι παιδί της πόλης κι αυτό τον εξόργιζε ακόμα περισσότερο. Μετά το θάνατό του συνέχισα αυτή τη συνήθεια ως μνημόσυνο μιας και δεν πίστευε σε κανέναν θεό. Καλλιεργώ λοιπόν τα καλοκαίρια και δεν είμαι πια ούτε «παιδί», ούτε «της πόλης», είμαι ένα μπασταρδεμένο πράγμα που με το ένα πόδι πατάει ακόμα στην πόλη ενώ το άλλο μου λερώνεται στα χώματα του Νότιου Πηλίου καθώς σκάβω τα ίδια αυλάκια στο χώμα που έσκαβε κι εκείνος.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

4.

Groove

Όταν δεν είσαι επαγγελματίας της καλλιέργειας όλα σου φαίνονται δύσκολα και συναρπαστικά ταυτόχρονα. Παρατηρείς πράγματα που οι επαγγελματίες σπανίως θα παρατηρούσαν. Η ιδέα για το έργο "Groove" γεννήθηκε όταν συνειδητοποίησα πως ο αγρότης όταν σκάβει για να φυτέψει προχωράει με την πλάτη, κάτι που του επιβάλει ο σωστός χειρισμός της τσάπας. Πηγαίνει μπροστά με την όπισθεν. Αρκείται σε κλεφτές ματιές προς τον προορισμό του και το μόνο που μπορεί να δει είναι η έκταση της πληγής που έχει ανοίξει στη γη. Ταυτίστηκα εντελώς μ' αυτόν τον τρόπο βαδίσματος. Όλα τα σπουδαία γεγονότα της ζωής μου ούτε καν τα είχα φανταστεί. Βαδίζω με την όπισθεν. Το μόνο που βλέπω είναι το συνεχόμενο ίχνος από το σκάψιμο που έχω ρίξει.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

5.

Psycho02

Σε αντίθεση με τον γριφώδη αφορισμό του Μποντλαίρ «Η φύση δεν έχει να σου διδάξει τίποτα, ή σχεδόν τίποτα», η «αφελής» ματιά του ανθρώπου της πόλης προς την καλλιέργεια της φύσης, ενεργοποιεί ένα χείμαρρο στοχασμών που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Η τακτική των «ρευστών δικτύων», ενός όρου δανεισμένου από την εξελικτική ψυχολογία, επιβάλει το μπλέξιμο των εμπειριών από διαφορετικά πεδία για την παραγωγή των καλών ιδεών. Όταν λέω καλές ιδέες δεν μιλάω για ένα προϊόν αλλά για τον επανασχεδιασμό της καθημερινής ζωής μας.


Πολλά από τα έργα αρχίζουν και τελειώνουν μέσα σε ελαιώνες του Πηλίου με την βοήθεια του ελαιοπαραγωγού Κώστα Αγριγιάννη που χειρίζεται βενζινοκίνητα εργαλεία, γεννήτριες και μπαταρίες. Μερικά χρειάστηκε να τελειώσουν στα εξοπλισμένα εργαστήρια των makers που ξεπετάγονται με γοργούς ρυθμούς στην Αθήνα. Εργαστήρια που από την μια πλευρά έχουν σφυριά και πριόνια κι από την άλλη δικτυωμένους υπολογιστές, 3D printers και διάφορα ρομποτικά. Κάποια έργα ολοκληρώθηκαν στους διαδρόμους του Πανεπιστημίου που διδάσκω. Γι' αυτή την έκθεση δεν κλείστηκα ούτε για ένα λεπτό μέσα στο εργαστήριο μου.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

6.

"MiaKalliergisimiEksstasi"

Το πιο σαγηνευτικό στο να καλλιεργείς είναι το ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό συνομιλείς με το μη ορατό, με την ενέργεια που κρύβεται στο χώμα. Δεν τραβολογάς τα φυτά για να μεγαλώσουν αλλά επιδράς στο έδαφος που ριζώνουν. Αυτό ποτίζεις, σκαλίζεις, λιπαίνεις και φροντίζεις και το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών το βλέπεις στα φυτά. Έτσι κατάλαβα πως έπρεπε να αναπτύξω την άλλη μου ιδιότητα, την ακαδημαϊκή.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

7.

Psycho07

Το «Μια καλλιεργήσιμη έκσταση» είναι ένα αφήγημα που δομείται κυκλικά με όρους καλλιέργειας. Καθάρισμα, όργωμα, σπορά, πότισμα, συγκομιδή, καθάρισμα.

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης μάς παρουσιάζει έργα από την αυριανή του έκθεση Facebook Twitter

Info:

A.ANTONOPOULOU.ART

01/12-20/01

Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, 210 3214994

Τετάρτη- Παρασκευή: 14:00- 20:00, Σάββατο: 12:00- 16:00

Εγκαίνια έκθεσης: 1 Δεκεμβρίου 2017, 19:00 – 22:00

Είσοδος Ελεύθερη

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ