Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

Σπύρος Λούης: «Κόβω που λες την κλωστή. Φέρνω και μια βόλτα τον γύρο του Σταδίου για ασικλίκι!»

Ο θρυλικός νικητής στον Μαραθώνιο των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 1896 μιλά στον νεαρό τότε δημοσιογράφο Δημήτρη Ψαθά.
Ο Σπύρος Λούης το 1936. Aπό τα φωτογραφικά αρχεία τού oλλανδικού περιοδικού ειδήσεων Het Leven, το οποίο έπαψε να εκδίδεται το 1941.

◊ 1936. Λίγο πριν φύγει για τους Ολυμπιακούς του Βερολίνου, όπου τιμήθηκε όσο κανένας άλλος, ο Σπύρος Λούης έδωσε μια μοναδική συνέντευξη στο νεαρό τότε ρεπόρτερ των «Αθηναϊκών Νέων»  Δημήτρη Ψαθά. Ξετρυπώσαμε το ενδιαφέρον αυτό κείμενο στη Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου της Αθήνας και σας το παρουσιάζουμε.

«Έχουν περάσει σαράντα χρόνια από τότε που ο Σπύρος Λούης κέρδισε τον Μαραθώνιο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (σ.σ. 1896) και διηγείται τα κατορθώματά του σαν να ήταν χθες:

-Πόσες φορές τα έχεις πει όλα αυτά Λούη;

-Πέντε χιλιάδες!

-Και μία τώρα;

-Πέντε χιλιάδες μία. Κομμάτια να γίνη. Παίρνετε ένα κρασάκι;

-Πρωί-πρωί;

-Αν θέλης την υγειά σου τέτοια ώρα να παίρνης το κρασάκι σου. Δεν με βλέπεις εμένα; Ντούρος!

Μόλις έφτασα έξω από το Στάδιο χαλάει ο κόσμος. Ζήτω η Ελλάς! Μπαίνω μέσα. Πέφτει επάνω μου ο Διάδοχος και με αγκαλιάζει. Σύρε και κόψε τη κλωστή μου λέει. Μωρέ τι κλωστή; Σκοινί να βάλετε να το κόψω!

 

Δεν θα δυσκολευθήτε να τον βρήτε. Πάντα ήταν ο γνωστότερος τύπος του συμπαθητικού Μαρουσιού. Οποιονδήποτε ρωτήσετε, θα προθυμοποιηθή να σας δείξη, με υπερηφάνεια, τον γηραιό αλλά ευσταλή Μαρουσιώτη, με το λεβέντικο κορμί και την ακόμη πιο λεβέντικη μουστάκα. Αυτός θα τερματίση τον μεγαλείτερον Μαραθώνιον, τον οποίον εγνώρισεν ποτέ ο κόσμος, για να μεταφέρη τη φλόγα της Ολυμπίας στο στάδιο του Βερολίνου. 

Βρισκόμαστε λοιπόν με τον θαλερό Μαραθωνοδρόμο σε μια μικρή ταβέρνα του Μαρουσιού, όπου ο Λούης παίρνει το πρωινό του ρόφημα μαζί με τον αχώριστο φίλο του Γιάννη. Μπροστά ένας αχνιστός πατσάς και ένα κατοσταράκι ρετσίνα.

-Λοιπόν Λούη;

-Ό,τι θέλετε

-Να μας πεις για τον Μαραθώνιο αν δεν βαρέθηκες

-Εγώ; Δεν τα βαριέμαι αυτά. Δουλειά μου έγινε και λιγάκι. Σε ρωτάνε. Μπορείς να μην πεις; Δεν επιτρέπεται. Λοιπόν πάρτε τα ποτηράκια σας να τα ξαναπούμε.

 

 

Ήταν που λες Μεγάλη Παρασκευή του 1896. Έτρεχε ο Παπασυμεών από το Μαρούσι και ο Καράς ο καφετζής από το Χαλάντρι. Έτρεχαν όλοι για να δουν αν θα τα βγάλουν πέρα και για να έχουν το δικαίωμα να πάρουν μέρος στον Μαραθώνιο. Εγώ κι’ ένας Μαριέτης τους πήραμε στον δρόμο από πίσω. Ο Παπασυμεών έμεινε στο δρόμο, ενώ ο Καράς ο Χαλαντραίος  εμπήκε στο Στάδιο. Καταλαβαίνεις τώρα τι έγινε. Οι Χαλαντραίοι το βράδυ που γυρνούσαμε μας πήραν στη γιούχα. Πάρε μεζεδάκι.

O Σπύρος Λούης στην ηλικία που κέρδισε τους αγώνες (α)  και σε προχωρημένη ηλικία (δ)
O Σπύρος Λούης στην ηλικία που κέρδισε τους αγώνες (α) και σε προχωρημένη ηλικία (δ)
 


-Ευχαριστώ. Λοιπόν;

-Λοιπόν που λες πάμε την Κυριακή του Πάσχα στον Μαραθώνα. Το πήραμε φιλότιμο οι Μαρουσιώτες. Τι διάβολο να μας πάρουν τον αέρα οι Χαλαντριώτες; Δεν θάχαμε μούτρα να τους δούμε. Έρχεται μαζί μου που λες ο φίλος μου από δώ ο Γιάννης ο Πέππας, ο Μασούρης, ο Παπασυμεών, ο Λαυρέντης. Μπήκαμε σε μια παληοσούστα μ’ ένα μουλάρι της κακιάς ώρας. Γρουσούζικο και τζαναμπέτικο. Κλώτσαγε στο δρόμο το αφιλότιμο. Θυμάσαι Γιάννη;

-Θυμάμαι λέει. Ανήμερα το Πάσχα. Άλλοι πήγαν με τα πόδια. Πάλι καλά που είχαμε τη σούστα…

-Ναι. Επήγαμε στο σπίτι του Δημάρχου. Μας φίλεψε. Καλοί άνθρωποι στον Μαραθώνα. 

Την Δευτέρα του Πάσχα είμαστε μαζεμένοι καμμιά εβδομηταριά να τρέξωμε δοκιμή που λέει ο λόγος. Μπήκαμε στη γραμμή. Ένα ποτήρι γάλα μας έδωσαν και λίγο ψωμί.

 

Ξεκινάμε. Πρώτος ερχόταν ο Λαυρέντης. Εγώ τέταρτος. Πέμπτος ο Γιάννης. Άμα μπήκαμε στο Στάδιο πιαστήκαμε. Είμαστε χάλια. Κουτσοί, δεν μπορούσαμε να πατήσωμε στα πόδια μας. Μια φορά όμως το πήραμε απόφασι να βγούμε ασπροπρόσωποι. 

Την Πέμπτη πάλι με τη σούστα στον Μαραθώνα. Οι ξένοι είχαν πάει μ’ αμάξια. Εμείς τη δουλειά μας. Μουλάρι που κλώτσαγε και τα ρέστα.

 

ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: Η ταινία που έγινε γνωστή στην Ελλάδα από το σάουντρακ του Μάνου Χατζιδάκι αναπαριστά το κλίμα των πρώτων ολυμπιακών αγωνών στη νεότερη ιστορία.Η πρωταγωνίστρια,Τζέιν Μαντσφιλντ υπόσχεται να παντρευτεί το νικητή του μαραθώνιου δρόμου πιστευοντας ότι θα είναι ο φίλος της, αλλά ο νερουλάς από το Μαρούσι Σπύρος κάνει την εκπληξη...
ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: Η ταινία που έγινε γνωστή στην Ελλάδα από το σάουντρακ του Μάνου Χατζιδάκι αναπαριστά το κλίμα των πρώτων ολυμπιακών αγωνών στη νεότερη ιστορία.Η πρωταγωνίστρια,Τζέιν Μαντσφιλντ υπόσχεται να παντρευτεί το νικητή του μαραθώνιου δρόμου πιστευοντας ότι θα είναι ο φίλος της, αλλά ο νερουλάς από το Μαρούσι Σπύρος κάνει την εκπληξη...

 

 

Ακούστε το «Συνέβη στην Αθήνα» από την πρώτη εκτέλεση της Hannelore Auer. Με ελληνικούς στίχους του ίδιου του Μάνου Χατζιδάκι θα το τραγουδήσει την ίδια χρονιά η Νάνα Μούσχουρη, ενώ θ' ακολουθήσουν εκτελέσεις από τις Ελένη Λαμπίρη, Έλσα Λάμπο, Μαργαρίτη το Δεκέμβρη του 1962...


Την Παρασκευή που ήταν ο Μαραθώνιος ακόμη πιασμένοι. Στη μιάμιση αφού μας είδε όλους ο γιατρός μας βάζουν στη γραμμή και ρίχνουν τη πιστολιά.

Φεύγουμε. Οι ξένοι κάνανε πέρα σαν τα πουλιά. Εμείς τρέχαμε με ρέγουλα. Αργήσαμε λιγάκι. Τους λέω δεν φεύγουμε λίγο βρε παιδιά; Ανοίγουμε. Είμαστε κοντά με τον Γρηγορίου. Φτάνω στο δρόμο της Ραφίνας κι’ ως που να πάω στο Πικέρμι τους έχασα. Ο Γρηγορίου έπεσε κάπου εκεί. Στον Μαντρίγκο έφτασα τον Βασιλάκο που τον είχαν όλοι σίγουρο, και σ’ αυτόν έλπιζαν γιατί ήταν ο καλλίτερος της εποχής. Τον παρακολούθησα εφτά ως οκτώ χιλιόμετρα. Τέταρτος εγώ, πέμπτος ο Βασιλάκος. Σιγά-σιγά τον περνούσα. 

Φτάνω στον Σταυρό, πίνω μια πορτοκαλάδα. Του λέω: Βασιλάκο εγώ φεύγω, έρχεσαι; Δεν τα πολυκατάφερνε. Τραβάω μπροστά. Ο Τερμιζώ έπεσε στην Αγιά Παρασκευή. Από κει και πέρα τους περνούσα τους ξένους έναν-ένα. 

Ερχόμουν δεύτερος. Μπροστά πήγαινε ο Αυστραλός. Ανοίγω με τρόπο. Τον φτάνω στη σχολή Χωροφυλακής. Ώμο με ώμο παλαίψαμε πολλή ώρα, ώσπου στο τέλος έπεσε κι’ αυτός. Διακόπτει ο Γιάννης:

 

-Δεν είχε πιή βλέπεις κρασί μαρουσιώτικο. Εις υγείαν παιδιά.

 

-Στην υγειά σας. Αυστραλός και ρετσίνα; Που να την δουν τα μάτια του; Τραβάω λοιπόν κατά κάτω. Με βλέπει πρώτον ο κακομοίρης ο ταγματάρχης ο Παπαδιαμαντόπουλος και τον πιάνει το μεράκι. Τραβάει το πιστόλι και μπαμ-μπουμ απ’ τον ενθουσιασμό ! Ίσα μου λέει Λούη και τους φάγαμε. Τους φαγωμένους λογαριάζεις του λέω. Θάρρος μου λέει. Μωρέ τι θάρρος! Τώρα πια; Ένα μαντήλι δώσε μου του λέω. Μου δίνει ένα μαντήλι και τραβάω κάτω.

Φτάνω σιγά-σιγά. Ανοίγω. Στου Θων μου δώσανε κρασάκι. Φτάνω Ηρώδου του Αττικού. Από κοντά ο Παπαδιαμαντόπουλος με τ’ άλογο. Το κουράγιο; Μου λέει. Πρώτης! Του απαντώ.

Η στιγμή που ο Σπύρος Λούης εισέρχεται στο Στάδιο θριαμβευτής...
Η στιγμή που ο Σπύρος Λούης εισέρχεται στο Στάδιο θριαμβευτής...


Μόλις έφτασα έξω από το Στάδιο χαλάει ο κόσμος. Ζήτω η Ελλάς! Μπαίνω μέσα. Πέφτει επάνω μου ο Διάδοχος και με αγκαλιάζει. Σύρε και κόψε τη κλωστή μου λέει. Μωρέ τι κλωστή; Σκοινί να βάλετε να το κόψω! Ε ρε νειάτα! Θυμάσαι Γιάννη εποχή;

-Θυμάμαι λέει…

-Κόβω που λες την κλωστή. Φέρνω και μια βόλτα τον γύρο του Σταδίου για ασικλίκι! Τ’ άλλα τα ξέρετε…

 

Σήμερα πλέον ο μαραθωνοδρόμος του Μαρουσιού μ’ αυτή την ανάμνησιν ζη. Τώρα ετοιμάζεται για το Βερολίνον. Δεν έχει ταξιδέψη άλλη φορά παρά μονάχα κάποτε, προ πολλών ετών, στην Αλεξάνδρειαν. Έχει κάνη και τις ετοιμασίες του.

-Δυο φουστανέλλες λεβεντιά. Σε δυο βαλίτσες τις έχω. Έχεις δη το περιστέρι που βγαίνει από το αυγό του;

-Δεν έτυχε…

-Ε λοιπόν αν τώβλεπες θα καταλάβαινες. Έτσι άσπρος σαν το περιστέρι θα μπω στο στάδιο του Βερολίνου να τους δώσω τη φωτιά. Την Δευτέρα φεύγω.

-Καλό ταξείδι

-Ευχαριστώ παιδιά. Θα το βγάλομεν πάλι ασπροπρόσωπο το Μαρούσι!

Ασφαλώς και οι Χαλαντριώτες για μιάν ακόμη φοράν θα σκάσουν από το κακό τους»

Ο Σπύρος Λούης παραδίδει στον Χίτλερ κλάδο ελαίας στην τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας του Βερολίνου το 1936 με τα εξής λόγια: «Σου δίνω αυτό το κλαδί ελιάς από την Ολυμπία ως σύμβολο αγάπης και ειρήνης. Ελπίζοντας ότι οι λαοί θα συναντιούνται μόνο σε τέτοιους ειρηνικούς αγώνες.»... Φωτ.: Getty Images/ LIFO
Ο Σπύρος Λούης παραδίδει στον Χίτλερ κλάδο ελαίας στην τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας του Βερολίνου το 1936 με τα εξής λόγια: «Σου δίνω αυτό το κλαδί ελιάς από την Ολυμπία ως σύμβολο αγάπης και ειρήνης. Ελπίζοντας ότι οι λαοί θα συναντιούνται μόνο σε τέτοιους ειρηνικούς αγώνες.»... Φωτ.: Getty Images/ LIFO
Φωτ.: Getty Images/ LIFO
Φωτ.: Getty Images/ LIFO

 

Μερικές μέρες μετά, αγαπητοί φίλοι, η Ελληνική αντιπροσωπεία άνοιγε την μεγάλη παρέλαση των αθλητών στο κατάμεστο στάδιο του Βερολίνου. Προηγείτο ένα παιδί που κρατούσε την πινακίδα GRIECHENLAND. Ακολουθούσε η Ελληνική σημαία και μετά ο περήφανος Μαρουσιώτης, ο περήφανος Έλληνας, φορώντας την άσπρη του φουστανέλα και το σκούρο  του γιλέκο κρατώντας ένα φουντωτό κλαδί ελιάς στο δεξί του χέρι. Όλοι οι θεατές σηκώθηκαν για να τιμήσουν ένα μεγάλο ήρωα.

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα 24ωρο με ιστορίες ανθρώπων στην αρχαία Αθήνα και στην αρχαία Ρώμη
Τα βιβλία του Philip Matyszak, με καθημερινές ιστορίες ιστορικών προσώπων αλλά και συνηθισμένων ανθρώπων κατά τους αρχαίους χρόνους, είναι το καλύτερο μάθημα Ιστορίας.
Δείτε για πρώτη φορά το πολύτιμο αρχείο της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας
Ιδιαίτερης αρχαιολογικής, ιστορικής αλλά και καλλιτεχνικής αξίας, το αρχείο της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας συνδέεται άρρηκτα τόσο με τις απαρχές όσο και με την εξέλιξη της αρχαιολογίας στην Ελλάδα μέχρι σήμερα.
Ολοκαύτωμα: Χωρίς ταμπέλα ιδιοκτησίας
Ένα κείμενο για τη σημασία της μνήμης του Ολοκαυτώματος, αφιερωμένο στον Σάμη Γαβριηλίδη, από τον Μίνο Μωυσή, τ. πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών.
Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση
Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας
Οι Καταραμένοι. 'Ενα βιβλίο του ιστορικού Κώστα Κατσάπη.
Σπαράγματα κοινωνικής ιστορίας, αντίδοτο στη νοσταλγία του εξήντα
Βρίσκεται, πράγματι, ο τάφος του Σοφοκλή στη Βαρυμπόμπη;
Η συναρπαστική ιστορία της αναζήτησης του τάφου του μεγάλου δραματουργού
H LIFO μέσα στο Άουσβιτς
Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στο πρώην ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, σύμβολο του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας των Εβραίων
Πώς συνωμότησε όλη η Ζάκυνθος για να σώσει τους Εβραίους της από το Ολοκαύτωμα
Δυο κεφάλαια από το συναρπαστικό βιβλίο του Διονύση Βίτσου «Οι Ζακυνθινοί Εβραίοι» και πλήθος άλλου οπτικοακουστκού υλικού διηγούνται την μοναδική ιστορία μιας μικρής κοινωνίας που συνωμότησε για να μείνει άθικτη η Εβραϊκή της κοινότητα από το ναζιστικό ολοκαύτωμα.
Πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τις αρχαιότητες και τα Μουσεία της Μεσογείου
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού μιλά για μια μεγάλη πρόκληση της νέας εποχής
Βερολίνο, Δημοκρατία της Βαϊμάρης: κοκαΐνη, ξενύχτια, ασυλλόγιστο σεξ και στο βάθος οι ναζί
Στο βιβλίο του Norman Ohler «Υπερδιέγερση, Τα ναρκωτικά στο Τρίτο Ράιχ», που μόλις μεταφράστηκε στα ελληνικά, η γκλάμορους ντέκα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το Βερολίνο της δεκαετίας του '20, ζωγραφίζονται με τα πιο ζωηρά, εξπρεσιονιστικά χρώματα.
Ο ομοφυλοφιλικός έρωτας στην αρχαία Ελλάδα είχε πολλές, διαφορετικές εκδοχές
Μια ομιλία του ιστορικού Τζέιμς Ντέιβιντσον, συγγραφέα του ριζοσπαστικού βιβλίου «Οι Έλληνες και ο ελληνικός έρως», ρίχνει ακόμα περισσότερο φως στο πολυσύνθετο ζήτημα της ομοφυλοφιλίας στην αρχαία Ελλάδα.
Πώς με αφορμή την Ολυμπιάδα, η Αθήνα έγινε μια επιτηρούμενη πόλη όπου σε παρακολουθούν από παντού
Και πώς η Ελλάδα αγόρασε έναντι 1,2 δις δολαρίων το σύστημα «καθολικής παρακολούθησης» C4i που όχι μόνο δεν λειτούργησε ποτέ επαρκώς, αλλά χρησιμοποιήθηκε ως εικονικό έργο, δηλαδή ως πύλη διόδου χρημάτων για πληρωμές συμβούλων, δωροδοκίες κ.λπ.
H αρχαία Περσέπολη: Να τι θα χαθεί αν ο Τραμπ βομβαρδίσει τους πολιτιστικούς θησαυρούς του Ιραν
Ένα σπάνιας ομορφιάς οδοιπορικό στο εμβληματικό μνημείο της ιρανικής ερήμου κατ' αποκλειστικότητα στο LIFO.gr
Πώς η Δυτική τέχνη δημιούργησε στερεότυπα για τον Αραβικό κόσμο
Μία έκθεση στο Βρετανικό μουσείο επιχειρεί να καταδείξει ότι η αποικιοκρατία δεν είναι μόνο υπόθεση γεωγραφική, αλλά και καλλιτεχνική.
Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος: «Είμαστε μια κοινωνία που μυξοκλαίμε και παίζουμε τις drama queens για να μας προσέξουν»
Ο αναπληρωτής καθηγητής Σύγχρονης Πολιτικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και γραμματέας σύνταξης της «Νέας Εστίας» μιλά στη LiFO με αφορμή το νέο του βιβλίο «Φάσεις και αντιφάσεις του ελληνικού κράτους στον 20ό αιώνα, 1910-2001».
8 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Με όλο τον σεβασμό στη μνήμη του Σπύρου Λούη και τους απογόνους του (αν και ο εγγονός του πούλησε το ασημένιο κύπελλο του παππού του...), νερουλάδες ήμασταν και νερουλάδες θα παραμείνουμε με ψευτοασικλίκια και φιγούρες. Και αν κάτι μας κόψει την ψευτομαγκιά μυαλό δεν βάζουμε. Αναθαρρεύουμε και ξανά προς την... δόξα τραβάμε...!

Σχετικά με την (απαράδεκτη) πώληση του κυπέλλου του Σπύρου Λούη από τον εγγονό του:

http://www.iefimerida.gr/news/40404/%CF%83%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CF%89-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%80%CF%80%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%BF%CF%85

..κάπως έτσι κι εμείς σήμερα, ανάξιοι να στηριχθούμε και να σηκωθούμε ξανά στα πόδια μας, πουλάμε και μάλιστα επί πινακίου φακής τα «ασημικά» της χώρας μας.

..το... ασικλίκι μας έμεινε...!
zaketa zaketa 12.11.2017 | 23:23
Ωραία συνέντευξη αλλά τόσες φορές που έγινε αναφορά στο κρασί σκέφτομαι πως παίζει να του είχαν τάξει καμιά νταμιτζάνα στη γραμμή του τερματισμού και γι' αυτό ίσως τους άφησε πίσω! :D
Haifischnet Haifischnet 13.11.2017 | 14:35
Ντόπα το μαρουσιώτικο κρασάκι!
Riemann Riemann 18.5.2019 | 11:45
mpaaa απλα εκλεψε στην διαδρομη
avatar Βεβαιως 14.11.2017 | 09:20
Τα λεει σταρατα, που λενε, ξεχασε λιγο να πει πως εγινε το συμβολο-συνδεση που ηθελε ο Χιτλερ να δειξει μεταξυ 3ου Ραιχ κι αρχαιας Ελλαδας. Κανεις γραμματιζουμενος της εποχης δεν προστατευσε τον δρομεα απο αυτην την παγιδα. Παντως η φουστανελα του παει πιο πολυ απο μενα, κι οτι του αξιζει ενα μπραβο γιατι ετρεξε και βγηκε πρωτος. Παρ οτι ειπιε κρασι απο το Μαρουσι.
avatar Βεβαιως 24.11.2017 | 12:39
Η πραγματικοτητα δεν ειναι παντα αρεστη, ειδικα σ αυτους που την φτιαχνουν στα μετρα τους. Για τους ακατασχετους πατριδοπνοους: κοιταξτε το φωτογραφικο υλικο, κλπ. απο την ολυμπιαδα στο Βερολινο, αν δεν ειστε τελειως τυφλοι κατι θα δειτε...
Anonymous Guest Anonymous Guest 30.9.2018 | 18:06
Άθελα του ξεκάθαρα. Άνθρωπος απονήρευτος και μάλλον δεν ασχολούνταν και πολύ με τα πολιτικά της Γερμανίας. Έπραξε απλώς το καθήκον του εκπροσωπόντας την Ελλάδα που δίχως αυτήν καμία Ολυμπιάδα δεν μπορεί να ξεκινήσει. Και οκ εντάξει ο Χίτλερ μπορεί να ήταν ακραίος αλλά το 1936 (μόλις 3 έτη μετά την νίκη του στις εκλογές) ακόμα δεν είχε διαφανεί τι σκόπευε να κάνει, ούτε ακόμα ακούγονταν πολλά. Μετά την Ολυμπιάδα άρχιζε πιο σκληρός να γίνεται καθώς πλησίαζε η έναρξη του πολεμικού σχεδίου του το 1939. Ήταν ο ηγέτης της Γερμανίας και γιαυτό συναντήθηκε υποχρεωτικά μαζί του. Αν δεν ήταν ο Λούης, θα ήταν κάποιος άλλος πολύ απλά και ας λέγανε ό,τι θέλανε οι "γραμματιζούμενοι" (που γενικά ποτέ δεν λένε τίποτα). Η εικόνα και η λεζάντα πάντως μία τρανταχτή αντίθεση. Απ αυτά που ευχήθηκε ο Λούης, ακριβώς τα αντίθετα έπραξε η Γερμανία. Παίζει ο λόγος που γελάει ο Χίτλερ να ήταν επειδή από μέσα του σκεφτόταν ειρωνικά τίποτα "ναι ναι, που να ξερες κακομοίρη τι σας περιμένει, νάσαι καλά που ήρθες όμως".
Riemann Riemann 15.5.2019 | 17:49
ουδείς βεβαιως μπορει να τον κατηγορήσει για εκεινη την περίοδο. Όποιος το έπραττε θα ήταν ηλίθιος.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή