ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ας πούμε πως βγάζουμε από το κάδρο κάθε υποψία συντεχνιακού κινήτρου (σπανιότατο στην Ελλάδα).Το τι πρέπει (με την έννοια της αναγκαιότητας και της υποχρέωσης κι όχι της ηθικής ή της ιδεοληψίας) να διδάσκονται οι μαθητές σε ένα Σύγχρονο Δημόσιο σχολείο που να προετοιμάζει τους μαθητές για το αύριο τόσο το δικό ΤΟΥΣ, όσο και της κοινωνίας (ποιας άραγε από όλες τις δυνατές;), είναι θέμα τόσο τεράστιο που απαιτεί χρόνια για να παρατεθούν οι διαφορετικές απόψεις (επιστημονικές ΚΑΙ πολιτικές) και να αξιολογηθούν αυστηρά επιστημονικά.Η τελική επιλογή είναι πάντα μια ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ. Ακόμη κι αν τη θεωρήσουμε (ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ) αντικειμενική, η επιτυχής εφαρμογή της (το σπουδαιότερο κομμάτι) είναι ζήτημα πολλών παραγόντων (υποδομές στα σχολεία, τεχνικές διδασκαλίας, αναλυτικά προγράμματα, εγχειρίδια, κατάρτιση εκπαιδευτικών, κοινωνικό πλαίσιο λειτουργίας της Εκπαίδευσης, θέση της Παιδείας στο κοινωνικό σύστημα Αξιών κ.λπ.).Όσο περνούν τα χρόνια γίνεται όλο πιο φανερό πως λόγω της πολυπλοκότητας των σύγχρονων διεθνοποιημένων κοινωνιών, για τον «ιδανικό ενεργό πολίτη» -ό,τι κι αν σημαίνει αυτό-, απαιτείται μια πληθώρα γνώσεων και δεξιοτήτων που το σχολείο από μόνο του είναι πρακτικά αδύνατον να παράσχει κι ίσως και οι ίδιοι οι μαθητές να είναι αδύνατον να αποκτήσουν και από άλλους συμπληρωματικούς «πομπούς» γνώσεων και εναλλακτικά «εργαστήρια/ εκπαιδευτήρια/ προπονητήρια» δεξιοτήτων, απλά και μόνο λόγω έλλειψης χρόνου για μελέτη κάθε είδους.Λυπάμαι αλλά θεωρώ πως η Κοινωνιολογία δεν εμπίπτει στα μαθήματα εκείνα που αποτελούν τη βάση ώστε ο μέσος μαθητής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μπορέσει να αποκτήσει πιο προχωρημένες γνώσεις. Ταιριάζει περισσότερο σε μαθητές που δεν είναι πλέον ανήλικοι κι εντάσσονται ήδη πιο ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι έχοντας τελειώσει το Λύκειο. Σίγουρα δεν βλάπτει!! Αλλά το ίδιο ισχύει και για πληθώρα επιστημονικών πεδίων.Σε σύγκριση με τα Λατινικά; Χμμ.. Υπέρ της Κοινωνιολογίας. Σε σύγκριση με οποιαδήποτε Θετική Επιστήμη; Αναφανδόν υπέρ της δεύτερης!! Αλλά είναι η υποκειμενική μου γνώμη.
Σχολιάζει ο/η