...Επίσης, μπορούμε ως στοιχειωδώς νοήμονες άνθρωποι να αξιολογήσουμε κάποια πράγματα υπό το πρίσμα της εκάστοτε εποχής και πλαισίου, δοθείσης της πληροφορίας ασφαλώς. Η "πληροφορία" ποτέ δεν είναι "κακή" per se. Δεν μπορείς να φοβάσαι την πληροφορία μην και τυχόν σου κατεβάσει τον καλλιτέχνη απ' το συννεφάκι, αλλά το αν θα αποφασίσεις -εν έτη 2019- (με τέτοιο κυβερνοέγκλημα και δίκτυα παιδεραστικής εκμευτάλλευσης, παρά την -πλέον- συστημική -υποτείθεται- προστασία των παίδων και νεαρών εφήβων, αλλά και τις μοντέρνες έξωθεν επεμβάσεις κατά ολόκληρων λαών) να μισήσεις τον Γκωγκέν του 1890, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Πάντως, δεν είναι μόνο σήμερα που "αναγνωρίζονται" colonialist, chauvinist και exploiter aspects του χαρακτήρα και της δράσης του, πολύ ενδεικτικά από αρθράκι 10ετίας πίσω:"After dumping his wife and five kids, Gauguin upped sticks to Martinique, Brittany, Arles (where he spent nine notorious weeks with van Gogh in 1888), and finally the South Pacific islands of Tahiti and Hiva Oa. He took three native brides – aged 13, 14 and 14, for those keeping score – infecting them and countless other local girls with syphilis."https://www.telegraph.co.uk/culture/art/8011066/Is-it-wrong-to-admire-Paul-Gauguins-art.html
Σχολιάζει ο/η