Δεν ξέρω, ομολογουμένως, ποιο είναι το νόημα στο να εξηγήσω εγώ τα ήδη γνωστά - ούτε η απόλυτη ειδήμων είμαι ούτε είναι και ανάγκη στην εποχή του ίντερνετ, όπου η πληροφορία (για όποιον όντως επιθυμεί να κάνει έρευνα) είναι διάχυτη, δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη. Αλλά πάντως μπορώ να πω, σε *πολύ* γενικές γραμμές, το εξής: πατριαρχία είναι η απόδοση διακριτών ρόλων στα φύλα, όπου για παράδειγμα ο άντρας πρέπει να είναι έξυπνος (ή/και χεροδύναμος), δυναμικός και κουβαλητής, και η γυναίκα όμορφη, καρτερική και νοικοκυρά. Αυτοί οι ρόλοι δεν είναι εξ ορισμού κακοί για όποιον άνθρωπο θα τους επέλεγε αυθόρμητα, αλλά εξόχως περιοριστικοί όταν επιβάλλονται (από τις κοινωνικές νόρμες) άκριτα στο ήμισυ του πληθυσμού. Και δεν είναι μόνο δυνάμει εξόχως περιοριστικοί πχ. για τη γυναίκα που είναι δυναμική και ανεξάρτητη, είναι και πιεστικοί/αγχωτικοί για τον άνδρα που είναι συγκρατημένος, εσωστρεφής ή ντροπαλός. Ή θηλυπρεπής. Ή άπορος. Θεωρώ ότι είναι σαφές ότι όταν ένας άνδρας λέει «μια γυναίκα που έχει πάει με πάνω από τρεις είναι τσούλα» είναι φορέας της πατριαρχίας, και όταν μια γυναίκα λέει την ίδια φράση είναι κι αυτή εξίσου φορέας της πατριαρχίας (ακόμη και στις περιπτώσεις που τα κίνητρα για να φέρεται έτσι είναι διαφορετικά από του άνδρα).Τέλος, δεν αμφισβητώ ότι οι ρόλοι αυτοί είχαν μια πρώτη βάση σε μερικά βιολογικά χαρακτηριστικά – δεν πιστεύω δηλαδή ότι οι άνδρες συνωμότησαν κρυφά πριν πολλές χιλιετίες και ίδρυσαν τους κανόνες με σαφή σκοπό τον περιορισμό του γυναικείου φύλου, ξέρω’γω. Αλλά αναπτύχθηκαν σε ένα περίπλοκο σύστημα που σύντομα ξεπέρασε την στενή ανάγκη εξυπηρέτησης των όποιων βιολογικών διαφορών. Το κυριότερο, ή εξέλιξη τόσο της τεχνολογίας όσο και των κρατικών και πολιτικών οντοτήτων συνέβαλαν τα μέγιστα στην εξάλειψη πολλών διακρίσεων με βάση το φύλο. Ωστόσο πολλοί (και πολλές) συνεχίζουν να είναι πεισματικά προσκολλημένοι/ες στα παραδοσιακά πρότυπα που είχαν διδαχτεί, προσπαθώντας να διατηρήσουν ένα status quo μόνο επειδή το συνήθισαν/τους βολεύει/το θεωρούν μεταφυσικά «σωστό», κάπως σαν την θρησκεία.
Σχολιάζει ο/η