1. "Γενικότερα, απευθυνόμαστε σε όλο τον κόσμο. Η αλήθεια είναι, όμως, όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη, ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που να ζει ή να έζησε στο ιστορικό κέντρο της πόλης που να μην πέρασε από τον γενικότερο πυρήνα της ΧΑΝΘ. Ο αστικός κόσμος της πόλης είναι εκ των πραγμάτων συνυφασμένος με την κατασκήνωση."2. "Κι έχουμε σχολιαστεί γι' αυτό στην πόλη, γιατί οι θέσεις κάθε χρόνο 'κλείνουν' μέσα σε λίγες μέρες. Τα παιδιά πρέπει να είναι λίγα γιατί δίνεται μεγάλη έμφαση στο πρόγραμμα το οποίο είναι και σήμα κατατεθέν της ΧΑΝ."3. "-Ο αστικός θρύλος λέει ότι όποιος πάει μια φορά στην κατασκήνωση στην ΧΑΝ δεν σταματάει να πηγαίνει μέχρι να μεγαλώσει, για να ακολουθήσουν τα παιδιά του, τα εγγόνια του κ.ο.κ."4. "Ακόμα, λόγω του συναισθηματικού δεσίματος και της παράδοσης έχουμε και το φαινόμενο του να συνεχίζουν τα παιδιά και τα εγγόνια παλιών κατασκηνωτών. Γενιές ολόκληρες."Αναρωτιέμαι ποιος θέλει να κρυφτεί και η χαρά δεν τον αφήνει.Γιατί δε μας λέει η καλή δημοσιογράφος ότι οι κατασκηνώσεις της ΧΑΝΘ αποτελούν μία άτυπη λέσχη, από την οποία πρέπει να περάσει κανείς, εφόσον θέλει να εγγραφεί με αξιώσεις στον κύκλο της αστικής Θεσσαλονίκης;Ότι αποτελεί, μαζί με τον κύκλο του "Ανατόλια", μία εκ των ων ουκ άνευ συνθήκη για την ένταξή του στο σύνολο των γνωστών και αναγνωρίσιμων, που νέμονται την οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή της πόλης, εδώ και δεκαετίες; Ότι αποτελεί ένα αναγνωριστικό σημάδι των "δικών μας" ανθρώπων και μετέχει (ναι, η κατασκηνωτική θητεία!) στην ανάπτυξη μιας ιδιότυπης αλληλεγγύης και αλληλοστήριξης, ανάλογες με αυτές που αναπτύσσουν μειονοτικές ομάδες, προκειμένου να επιβιώσουν; (Με τη μόνη διαφορά ότι εδώ η "κατασκήνωση" δεν αποτελεί τρόπο επιβίωσης, αλλά ακόμη μία σφραγίδα στο διαβατήριο της κοινωνικής ανάδειξης και προώθησης).Αν η ΧΑΝΘ δε θέλει να "σχολιάζεται στην πόλη", γιατί δεν προβάλλει την "κατασκηνωτική της φιλοσοφία" και δεν ανοίγεται σε περιοχές όπως η Σταυρούπολη, η Τούμπα, ο Εύοσμος; Με ποια κριτήρια αλήθεια επιλέγονται οι κατασκηνωτές; (Με βάση τη σειρά προτεραιότητας (sic)Για την πληρότητα μάλιστα του ρεπορτάζ, θα ήταν χρήσιμη ίσως μια έρευνα ανάμεσα στους "επιφανείς" της Σαλονικιώτικης κοινωνίας, για το ποσοστό αυτών που πέρασαν από τις κατασκηνώσεις της ΧΑΝΘ (και από τους άλλους μηχανισμούς στήριξης και προώθησης των μελών αυτών των ιδιότυπων "λεσχών").Και έπειτα, αν έχει κάποια σημασία για τους αναγνώστες, η οπτική γωνία της δημοσιογράφου, μέσα από τη θητεία της ή μη στις κατασκηνώσεις αυτές.Και όλα αυτά, γιατί στο μεγάλο χωριό που είναι η Θεσσαλονίκη όλοι λίγο πολύ γνωριζόμαστε και γνωρίζουμε πολύ καλά πώς είναι η αξιοσύνη να προσμετράται με βάση τη "κατασκηνωτική", τη "σχολική" ή τη "δημοσιοσχεσίτικη" θητεία του καθενός (ειδικά στο τραπέζιο Κούσκουρα, Βογατσικού, Νίκης, Χρυσοστόμου Σμύρνης και Τσιμισκή)... Merci.
Σχολιάζει ο/η