(Σπανίως) ψύχραιμο άρθρο. Και από κάποιον μάλλον γνώστη-όπως φαίνεται- πέντε πραγμάτων της αλήθειας «άλλης» πλευράς. Και με κάποιον -δυσεύρετο πιά- σεβασμό…Μερικές γρήγορες (λέμε τώρα) ματιές:«για αυτόν το λόγο η Εκκλησία δεν μπορεί να διεκδικεί ιδεολογική ηγεμονία στις πρακτικές πολιτικές αποφάσεις για τη ζωή μας. Ούτε να απαιτεί να δικαιωθούν πολιτικά οι δικές της αντιλήψεις για την αρετή και το κακό, το φυσιολογικό και το ανώμαλο, τη σωτηρία ή την απώλεια της ψυχής. Πηγή: www.lifo.gr»Η άλλη πλευρά όμως δεν κάνει ακριβώς το ίδιο; Δεν νομοθετεί με γνώμονα μία παντελώς υποκειμενική ηθική (νόμος είναι το πώς νοιώθω με το φύλο μου) που ΔΕΝ βασίζεται σε σαφή αντικειμενικά δεδομένα; Δεν έχει την δική «οντολογία», απόρροια ενός καινούργιου κοινωνικού κοντστρουκτιβισμού που διατυμπανίζει πως κάθε πραγματικότητα απότελεί κοινωνική κατασκευή και βρίζει κάθε ενάντιο ως «ουσιοκράτη» στην καλύτερη «φασίστα φοβικό» στην χειρότερη; Η Εκκλησία όπως καλά είπατε άλλωστε έχει και αυτή οντολογία και όχι δικανικά μοντέλα. Όμως αποφύγατε να πείτε πως στο εν λόγω νομοσχέδιο ο λόγος της (ο επίσημος) απέφυγε μεταφυσικά επιχειρήματα. Ο εκπρόσωπος της ι.σ. διάβασε ένα κρυστάλλινο νομικό κείμενο, ο δε πρόεδρος της επιτροπής βιοηθικής Μεσογαίας Νικόλαος έδωσε την ψυχραιμότερη και παραδόξως επιστημονικότερη (έχει ψάξει το θέμα πολύ παραπάνω από πολλούς βουλευτές) συνέντευξη της άλλης πλευράς στο σκάι:https://www.youtube.com/watch?v=NZlmyltbJFw«Θεωρεί, για παράδειγμα, τη «δυτική αντίληψη» για το άτομο έναν ψυχρό και βλαβερό ατομικισμό. Πηγή: www.lifo.gr»Ναι, αλλά το κάνει τρομερά πειστικά π.χ. εδώ, έτσι δεν είναι;:https://www.youtube.com/watch?v=yqazm1-7FfkΈπειτα γιατί αυτό είναι κακό ή απαραίτητα ψέμα; Γιατί δεν μπορεί να είναι αυτό γόνιμο;«και άλλο εκείνο το «έχουμε το 98% των Ελλήνων με το μέρος μας» Πηγή: www.lifo.grΣυμφωνώ εν μέρει. Δεν είναι επιχείρημα, αλλά ούτε και –εντελώς-ψέμα. Η κουλτούρες και οι παραδόσεις των κοινωνιών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Δεν νομοθετούμε δια του copy-paste. Τα αποτελέσματα είναι αρκούντως διδακτικά…Η κριτική στην υπερμοντέρνα δυναμική των κατακερματισμών και των πολυμορφισμών δεν έχει ούτε μία και μόνο πηγή ούτε μία και μοναδική κατεύθυνση. Πηγή: www.lifo.grΝαι, αλλά θα μπορούσε να αποκτήσει μία συγκεκριμένη μορφή, για να πάψει να είναι απλή μεμονωμένη κριτική σαλονιών από την μία και να πάψει να βγάζει και φρούτα για πλανητάρχες από την άλλη. Η Εκκλησία έχει το υλικό και την δύναμη να το εκφράσει-εδώ.«Η ελληνική Εκκλησία πάει, νομίζω, να πιαστεί από αυτές τις ανησυχίες και να τους δώσει το σχήμα που της ταιριάζει Πηγή: www.lifo.gr»Η Εκκλησία τα λέει χρόνια αυτά. Υπάρχουν κείμενα για την Ευρώπη από τον Άγιο Νικόλαο Βελιμίροβιτς, προφητικότατα εξήντα χρόνια πίσω… Τώρα δεν πάει να πιαστεί από τα γεγονότα. Απλώς επιβεβαιώνεται στην αιώνια αλήθεια της. Πως κόσμος δεν μπορεί να πορεύεται χωρίς νόημα ή με χαμένο νόημα.
Σχολιάζει ο/η