Αγαπητή Μαριλού Επιστρέψτε μου κάποιες διευκρινήσεις. Πρώτον δεν είμαι μέλος των ΑΤΑ αλλά γνωρίζω κάποια παιδιά από την ομάδα προσωπικά και ξέρω ότι τις περιηγήσεις στην πόλη τις κάνουν με αγάπη, μεράκι και επαγγελματισμό. Ως ιστορικός επικεντρώνομαι μόνο στο θέμα της διατριβής μου που αφόρα την νεότερη ελληνική ιστορία. Δεν νοείται να πάω να κάνω μία διάλεξη για την προσωκρατική φιλοσοφία για παράδειγμα. Αυτό το αφήνω στους συναδέλφους μου που ειδικεύονται στη συγκεκριμένη περίοδο. Έτσι λοιπόν και εσείς δεν μπορείτε να ξεναγήσετε από την Ακρόπολη, μέχρι το μουσείο ισλαμικής τέχνης, την εθνική πινακοθήκη και το εβραϊκό μουσείο. Ο επισκέπτης θα ζητήσει περισσότερες πληροφορίες για τους πολιτισμούς και τις κοινωνίες που δημιούργησαν τα υπό έκθεση έργα τέχνης και εσείς δεν θα γνωρίζετε να του απαντήσετε. Για την κατανόηση όλων αυτών των τόσο διαφορετικών πολιτισμών απαιτείται πολύχρονη έρευνα και μελέτη. Ας παραδεχθούμε ότι οι γνώσεις σας είναι περιορισμένες και δεν μπορείτε κάνετε ξεναγήσεις με θέμα την μοντερνιστική και σύγχρονη αρχιτεκτονική, το street art, την ιστορία της τέχνης, την περιηγητική λογοτεχνία κ.α. Δεν είναι δικαίωμα του κάθε επισκέπτη να ζητήσει να τον ξεναγήσει ένας ακαδημαϊκός ή κάποιος ειδήμονας, έτσι ώστε η ξενάγηση να μετατραπεί σε διάλεξη και να έχει καλύτερη κατανόηση για την περίοδο που τον ενδιαφέρει; Γιατί εσείς και οι συνάδελφοί σας αντιδράτε τόσο έντονα σε αυτό; Και όπως προανέφερα αν αυτό δεν μπορεί να γίνει νομικά τότε είναι πρόβλημα του κράτους και όχι δικό μας. Στις σύγχρονες κοινωνίες αφήνουμε την αγορά να κρίνει χωρίς να περιοριζόμαστε από νόμους προστατευτισμού.Η σύγκριση του Παρθενώνα με ένα αυτοκίνητο έγινε από τον Λε Κορμπυζιέ στο ταξίδι του στην Αθήνα, το κείμενο είναι εξαιρετικό και πραγματικά με βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση του μνημείου. Νομίζω ότι ο Παρθενώνας μέσα από τα μάτια του πατέρα του μοντέρνου όλο και κάποιον θα ενδιαφέρει.
Σχολιάζει ο/η