Καθόλου μπερδεμένο Μαριλού και θα σου εξηγήσω γιατί. Οι περιηγήσεις που κάνει η ομάδα ΑΤΑ αφορούν την αρχιτεκτονική, το streetart, τα κοινωνικά κινήματα, το ποδήλατο, τη φωτογραφία και τους σύγχρονους δημιουργούς δεν νομίζω ότι αυτές είναι θεματικές που καλύπτονται στη σχολή ξεναγών και δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος διπλωματούχος ξεναγός που να μπορεί να κάνει περιηγήσεις τέτοιου είδους. Για τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας στον κλάδο τον ξεναγών δεν νομίζω ότι ευθύνεται η συγκεκριμένη ομάδα ή ο οποιοσδήποτε αρχιτέκτονας ή φωτογράφος που διοργανώνει περιηγήσεις στην πόλη. Άλλωστε οι διπλωματούχοι ξεναγοί περιορίζονται στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία. Πολύ αμφιβάλω αν κάποιος απόφοιτος της συγκεκριμένης σχολής να κάνει περιήγηση σε κτήρια του μεσοπολεμικού μοντερνισμού για παράδειγμα από τα οποία η Αθήνα διαθέτει εξαιρετικά δείγματα. Επίσης ως ιστορικός θεωρώ ότι δεν είναι απαράδεκτο κάποιος μη αρχαιολόγος να κάνει ξενάγηση σε αρχαιολογικό χώρο έχοντας αποφοιτήσει μόνο από τη σχολή ξεναγών. Δύο έτη δεν είναι αρκετά για να καλύψει κάποιος σε βάθος το ευρύ ιστορικό φάσμα από την προϊστορία μέχρι σήμερα, οι γνώσεις των αποφοίτων της συγκεκριμένης σχολής είναι περιορισμένες και υπολείπονται επιστημονικότητας. Κατά τη γνώμη μου δικαίωμα να κάνουν ξενάγηση ή μάλλον ορθότερα περιήγηση ή υπαίθρια διάλεξη πρέπει να έχουν μόνο διπλωματούχοι αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες, πολιτικοί επιστήμονες, ιστορικοί της τέχνης κτλ. Η διαχείριση ενός γκρουπ, επικοινωνία με τουριστικά γραφεία κτλ μπορούν να καλυφθούν με ένα δίμηνο σεμινάριο και με πρακτική εξάσκηση (δεν είναι και επιστήμη δα). Με την ίδια λογική θα μπορούσαμε και εμείς οι ιστορικοί να αγανακτούμε κάθε φορά που κάποια γηραιά ξεναγός αποφασίζει να ασχοληθεί με ιστορικό σύγγραμμα (χωρίς να μπει στον κόπο να παραπέμψει στις πηγές της, να παραθέσει βιβλιογραφία κτλ), να σας κατηγορούμε που μας παίρνετε τη δουλειά και μας αφήνετε στην ανεργία ή να θεσπίσουμε ένα νόμο που να απαγορεύει οποιονδήποτε δεν είναι ιστορικός να γράφει κιτάπια για την ιστορία αυτού του τόπου.
Σχολιάζει ο/η