Τώρα δουλευόμαστε;Αυτοί των οποίων η ποινή θα ήταν το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να δράσει αποτρεπετικά για μελλοντική εμφάνιση τέτοιων φαινομένων, προτείνεται να αθωωθούν;Οι εκφοβιστές και τύραννοι του παιδιού, οι συμφοιτητές του, πρέπει οπωσδήποτε να λογοδοτήσουν για αυτό που έκαναν. Όμως δυστυχώς, λόγω ανθρώπινης σαπίλας και φύσης, τέτοια 'παιδιά' θα υπάρξουν πολλά και στο μέλλον - γιατί εκτός από την ανθρώπινη φύση, εξαρτάται και τι παράδειγμα τους δίνουν και η πολιτεία και οι θεσμοί (καλή ώρα...)Αυτή δε η λογική ότι δεν είχαν να κάνουν με παιδιά οι καθηγητές, διευθυντής, επιβλέποντες και λοιποί, οπότε δε μπορούσαν να παρέμβουν, είναι η πιο γελοία και σαθρή που θα μπορούσαν να επικαλεστούν. Όταν έχεις συγκεκριμένη θέση, αναλαμβάνεις και την ευθύνη που αυτή συνεπάγεται, για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της σχολής. Τι πάει να πει 'δεν είναι παιδιά';; Ο άλλος όμως ήταν αρκετά 'παιδί', ώστε να πράττει άνανδρα, γελοία και βάρβαρα, αλλά να φροντίσει ο διευθυντής να μην αντιμετωπίσει τις συνέπειες και χάσει τις σπουδές του. Αρκετά 'παιδί', για να πουμε για χάρη του μια καλή κουβέντα, να βοηθήσουμε, βρε...Σε αυτά τα πλαισια, ας σκεφτεί κανείς το χαμό που μαθαίνουμε να γίνεται με τους βιασμοπύς στα Αμερικανικά κολέγια και το πόσο (φυσικά) έχει προβληματίσει πρυτάνεις, υπευθύνους και κοινότητες, που προσπαθούν να βρουν τρόπους να το καταπολεμήσουν. Με τη λογική της εισαγγελέως δε θα έπρεπε να προβληματίζονται, ούτε φυσικά και να παρέμβει κανείς...Και φυσικά, αν προεκτείνουμε τη λογική αυτή στα πλαίσια της κοινωνίας γενικότερα, ε, it makes sense, όλη αυτή η αδιαφορία σε όλα τα επίπεδα. Αλλά για να γυρίσουμε στο συγκεκριμένο, όταν έχεις την ΕΥΘΥΝΗ μιας ολόκληρης σχολής, ή μιας εστίας, δε μπορείς να σφυρίζεις αδιάφορα και δεν έχεις το δικαίωμα να απαιτείς να δικαιολογείσαι που μένεις αμέτοχος, σε στυλ 'it's not my place to...' Και κάτι ακόμα, αυτή η λογική, πάει ένα βήμα παραπέρα και 'φουντώνει' μία από τις βασικές αναστολές και φοβίες που μαστίζουν τα θύματα εκφοβισμού - το 'πού να το πω / δε μπορώ να το πω σε κανέναν / κανείς δε μπορεί-θέλει να βοηθήσει' - τη βασική τροχοπέδη που συντείνει στο να μένουν αβοήθητα.