ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Δεν υπερασπίζομαι τις επιλογές του υπουργείου, αλλά ας δώσω μερικές πληροφορίες έτσι για να τις έχουμε υπόψη.1. Τα βιβλία των σχολείων, γράφονται κατά τη δομή που υποδεικνύει το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε μαθήματος. 2. Όταν αλλάζει το αναλυτικό πρόγραμμα ενός μαθήματος, λογικά θα πρέπει να αλλάζει και το βιβλίο.3. Για τη συγγραφή των βιβλίων, γίνεται διαγωνισμός και επιλέγονται οι συγγραφείς ή ομάδες συγγραφέων που αναλαμβάνουν τη συγγραφή των βιβλίων.Σε πολύ λίγες περιπτώσεις, γίνεται διαγωνισμός και αγοράζονται βιβλία του εμπορίου.4.Το Υπουργείο Παιδείας, εδώ και αρκετά χρόνια ΔΕΝ διαθέτει χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού, για τη συγγραφή και εκτύπωση των βιβλίων. Όσο βιβλία γράφτηκαν, πληρώθηκαν με χρήματα του 3ου ΚΠΣ (Κοινοτικού πλαισίου στήριξης, που ως γνωστόν έληξε το 2006!)Από όσο φαίνεται χρήματα για αμοιβή συγγραφέων νέων βιβλίων, δεν υπάρχουν, ή αν υπάρχουν δίνονται στα απολύτως απαραίτητα βιβλία.4.ΔΕΝ είναι ασυνήθιστο η ύλη του σχολικού εγχειριδίου να μην ταυτίζεται με εκείνη που προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα. Αυτό γιατί στην πορεία άλλαξε το αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να θεωρηθεί ότι θα έπρεπε να αναληφθεί το κόστος συγγραφής νέου βιβλίου. Άλλωστε οι διδάσκοντες, λογικά είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις όποιες αλλαγές, δίνοντας σημειώσεις ή/και βιβλιογραφία.5. Για το συγκεκριμένο βιβλίο, δεν γνωρίζω πώς έγινε η επιλογή του, αλλά εικάζω, και με βάση τα παραπάνω, ότι για να μειώσουν το κόστος, πήραν από τα υπάρχοντα στην αποθήκη υπόλοιπα και τα διένημαν, υπολογίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί γνώστες του έργου τους, θα έκαναν τις απαραίτητες μεταβολές.6.Κατά τη γνώμη μου, η χρήση του συγκεκριμένου βιβλίου, αναδεικνύει και ένα άλλο, ίσως πιο μεγάλο από το εμφανιζόμενο εδώ, πρόβλημα: ΑΥΤΟ της αδυναμίας ή της απαγόρευσης στους εκπαιδευτικούς να λειτουργήσουν έξω από τα όρια του σχολικού εγχειριδίου! Στην πραγματικότητα, αναδεικνύεται η "υποχρέωσή" των εκπαιδευτικών - ή η αίσθηση της υποχρέωσης ή η αδυναμία τους να κάνουν διαφορετικά από το να διδάσκουν πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με το αναλυτικό πρόγραμμα, μόνον και μόνον επειδή τα λέει ένα βιβλίο, εμφανώς παρωχημένο, μόνον και μόνον επειδή αυτό στάλθηκε από το Υπουργείο.Αν το καλοσκεφτούμε, θα δούμε ότι ΑΥΤΟ είναι το μεγάλο πρόβλημα και όχι τόσο το ξεπερασμένο βιβλίο.
Σχολιάζει ο/η