Το θέμα της παπαγαλίας, των άσκοπων και πολυδάπανων φροντιστηρίων που σπαταλάει ο μαθητής την ζωή του και οι γονείς μια περιουσία είναι γνωστά.Η κατάταξη σε διαφορετικές κατευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι αντιπαραγωγική σε μια χώρα που χρειάζεται να εξελιχθεί όσο πιο γρήγορα μπορεί. Η ειδίκευση πρέπει να γίνεται αργότερα στο πανεπιστήμιο όταν ο σπουδαστής θα είναι πιο ώριμος και θα γνωρίζει καλύτερα να διαλέξει τι πραγματικά θέλει να κάνει στην ζωή του. Χρειάζεται ένας βασικός κύκλος σπουδών με ορισμένα προαιρετικά μαθήματα που θα διαλέξει ο μαθητής με την βοήθεια του σχολικού συμβούλου. Εξετάσεις με ανοικτά βιβλία γιατί τα σκονάκια και οι κουτοπονηριές τότε είναι άχρηστα. Οι Έλληνες και οι Κινέζοι φοιτητές στο εξωτερικό είναι πρώτοι για τα λυσάρια, τα σκονάκια, την αντιγραφή. Έτσι έμαθαν.Δεν υπάρχει μεταπτυχιακό πανεπιστημιακό βιβλίο του Δυτικού κόσμου που δεν έχει Κινέζικο λυσάρι για όλες τις ασκήσεις του. Στις ΗΠΑ οι εξετάσεις για την επαγγελματική άδεια όλων των μηχανολόγων είναι οι ίδιες. Δύο μέρες οκτάωρων εξοντωτικών εξετάσεων που ο απόφοιτος εξετάζεται σε όλα τα βασικά θέματα που πρέπει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει ένας αδειούχος από την πολιτεία μηχανολόγος. Με ανοικτά βιβλία και υπολογιστές όπως θα είχε κάποιος στον τόπο εργασίας του. Από Θερμοδυναμική και Ηλεκτρονικά κυκλώματα μέχρι Οικονομία. Είναι τόσες πολλές και διαφορετικές οι ασκήσεις που αν δεν έχει ο μηχανολόγος οργάνωση, μελέτη, εμπειρία, επιμονή και αντοχή δεν προλαβαίνει να κοιτάξει εξισώσεις και λυσάρια. Είναι επιστήμονας μηχανολόγος, δουλεύοντας με ταχύτητα, ακρίβεια σε διαφορετικές ειδικότητες κάτω από τα όρια του χρόνου και όχι της αντιγραφής.Ανοικτά πανεπιστήμια, ΤΕΙ και εξετάσεις με ανοικτά βιβλία λοιπόν. Τα άλλα είναι κατάλοιπα μιας αποτυχημένης εκπαίδευσης βασισμένης στην παπαγαλία και το οικονομικό συμφέρον των φροντιστηρίων.Επίσης η ξένη γλώσσα δεν μαθαίνεται από τα βιβλία και μόνο. Πρέπει να ομιλείται σε διάλογο και να γράφεται.
Σχολιάζει ο/η