Δεν πρόκειται για αστικό μύθο. Ο λόγος δεν είναι ότι οι Έλληνες είναι έξυπνοι και άλλες εθνικιστικές βλακείες αλλα ο τρόπος που είναι δομημένα τα πενεπιστήμια. Στην Ελλάδα διαλέγεις αντικείμενο απο το τέλος του λυκείου και στη συνέχεια κάνεις 4 χρόνια μαθήματα επικεντρωμένα σε αυτό το αντικείμενο. Στην Αμερική διαλέγεις major αρκέτα αργότερα (μέχρι και το τρίτο έτος) και μπορεί να είναι διπλό. Οπότε ο φυσικός απόφοιτος ελληνικού πανεπιστημίου έχει κάνει περίπου 30 μαθήματα φυσικής ενώ ο αντίστοιχος του αμερικάνικου γύρω στα 10-15. Βέβαια το πλεονέκτημα του αμερικάνικου συστήματος είναι ότι έχεις μία πιο σφαιρική εκπαίδευση και μπορείς να διαλέξεις τι θα κάνεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου μέσα από την εμπειρία και όχι στα 16 σου κάτω από την πίεση των γονιών.Όσο για τα δάνεια είναι επίσης αλήθεια. Έκανα προπτυχιακά στην Ελλάδα και διδακτορικό στη Βοστώνη (στο διδακτορικό πληρωνόμουν γιατι δούλευα ως βοηθός στη διδασκαλία) και όλοι οι φίλοι μου με ζηλευουν που δεν έχω δάνεια. Οι περισσότεροι ειχαν 50-100 χιλιάδες δολλάρια δάνεια όταν ξεκίνησαν να δουλεύουν. Και με τους τόκους η αποπλήρωση ουσιαστικά ξεκινάει καμια 10ετία μετά. Να σχολίασω και για το άρθρο ότι καλό θα ήταν να μιλούσε για τις διαφορές κάποιος που έχει όντως σπουδάσει και όχι ένα παιδί που πήγε μερικές μέρες και ενθουσιάστηκε απο το ΜΙΤ (που λογικό είναι δηλαδή).
Σχολιάζει ο/η