ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ολοι γνωριζουμε οτι οι συγκρισεις πρεπει να γινονται μεταξυ "ομοιων".Διοτι,σε αντιθετη περιπτωση,τα συμπερασματα ειναι συνηθως παραπλανητικα.Τι εννοω.Κατ'αρχην πιστευω κι'εγω οτι ο αριθμος των εκπαιδευτικων στην χωρα μας ειναι επαρκης για τις αναγκες του τοπου.Απλα θα επρεπε να "ανακατανεμηθει"με βαση αναλυση των πραγματικων αναγκων σε βαθος και συγκεκριμενο σχεδιο,αφου εξαλειφθουν νοσηρα φαινομενα οπως αυτο των χιλιαδων αποσπασμενων σε 'πολιτικες'θεσεις.Ομως το να συγκρινεις την Ελλαδα με την Γαλλια η με την Φινλανδια με βαση τους πληθυσμους και μονον ειναι λαθος.Και μαλιστα οταν δεν κατανοεις την συγκριση και γραφεις οτι "η Γαλλια εχει λιγοτερους εκπαιδευτικους απο την Ελλαδα".Η οτι η Φινλανδια εχει περισσοτερους,αναλογικα,απο την Ελλαδα.Αυτο το οποιο ειπε ο Μανος ειναι οτι η Γαλλια εχει λιγο περισσοτερους απο 50 εκπαιδευτικους ανα 1000 μαθητες ,ενω η Ελλαδα λιγο περισσοτερους απο 100.Ητοι διπλασιο ποσοστο.Το οποιο ειναι ακριβες.Για την φινλανδια δεν βρηκα ακριβη στοιχεια,αλλα αποδεχομαι και αυτη την αποψη.Εκεινο το οποιο δεν λαμβανεται υποψη απο τον κ.Μανο,στην συγκριση των χωρων,ειναι η γεωγραφικη τους διαμορφωση και η πληθυσμιακη κατανομη τους.Ητοι :Ποσα μικρα ορεινα χωρια εχει η Γαλλια ; Ποια ειναι η ποιοτητα του οδικου της δικτυου στην επαρχια της ; Ποια ειναι η ποιοτητα των συγκοινωνιων της ; Και,κυριως,ποσα κατοικημενα νησια,και δη μικρα, εχει η Γαλλια ;Δεν νομιζω οτι χρειαζεται να εξηγησω ποσο επηρεαζουν την κατανομη οι παραπανω παραγοντες.Διοτι στην χωρα μας,σε νησια η ορεινα χωρια,υπαρχουν δημοτικα,κυριως,σχολεια,οπου υπηρετουν ενας η δυο δασκαλοι για εναν η δυο μαθητες ! Και δεν ειναι λιγα αυτα.Η υπαρχουν γεοτονικα χωρια η νησια οπου πρεπει να λειτουργουν χωριστα δημοτικα σχολεια,με διαφορετικους δασκαλους για ελαχιστους μαθητες εκαστο,αν και η αποσταση μεταξυ τους δεν ειναι μεγαλη,διοτι οι δυνατοτητες μεταβασης απο το ενα στο αλλο μερος ,ειδικα τον χειμωνα,πολλες φορες ειναι ανυπαρκτη.Ας μην ξεχναμε οτι στην Ελλαδα,οπως και σε ολες τις πολιτισμενες χωρες ,βασει νομου η εκπαιδευση των παιδιων μεχρι και το Γυμνασιο,ειναι υποχρεωτικη.Και,κατα συνεπεια,οταν ενα κρατος υποχρεωνει τους πολιτες(γονεις)σε μια διαδικασια,οφειλει και να εξασφαλιζει τις προυποθσεις ωστε να ειναι σε θεση να εφαρμοσουν την διαδικασια αυτη.Δεν μπορεις ποτε να πεις οτι καθε Γαλλος γεωργος εχει ,κατα μεσο ορο,παραγωγη 10 τοννων αγροτικων προιοντων κατ'ετος,ενω ο Ελληνας μονον πεντε,και να σταματησεις εκει.Πρεπει να εξετασεις και αλλες παραμετρους.Οπως το ποια ειναι τα βασικα αγροτικα προιοντα σε εκαστη χωρα,ποιο ειναι το ποσοστο των ευφορων εδαφων,ποιο ειναι το μεσο μεγεθος του αγροτικου κληρου,κλπ.Διοτι αν συγκρινεις αυτον που παραγει φασολακια με αυτον που παραγει σιτηρα,ειναι προφανες οτι το αποτελεσμα δεν θα σημαινει απολυτως τιποτα.Οσο για την Φινλανδια,οπου ειναι γενικα αποδεκτο οτι εχει το καλυτερο εκπαιδευτικο συστημα στον κοσμο,δυο ,μονον,παρατηρησεις.Πρωτον ειναι μεν ιδιαιτερως αραιοκατοικημενη και τεραστια σε εκταση χωρα,αλλα ειναι μια "στεππα".Μια πεδιαδα απο ακρου εις ακρον,οπου οι οδικες συγκοινωνιες ειναι πολυ πιο ευκολες απο οτι σε μια χωρα γεματη ορεινους ογκους και νησια.Δευτερον οτι η χωρα αυτη ειχε εγκαταστησει ηλεκτρονικο(μεσω κλειστου τηλεοπτικου συστηματος)συστημα ενδοεπικοινωνιας,πολυ πριν το internet.To οποιο αξιοποιουσε και στην διδασκαλια εξ αποστασεως.Προσωπικα θα με ενδιεφερε παρα πολυ μια συνολικη συγκριση/αξιολογηση η οποια θα περιλαμβανε αξιολογικα ολες τις σημαντικες παραμετρους του θεματος.Διοτι πιστευω οτι θα ηταν πολυ χρησιμη στον "επανασχεδιασμο"του εκπαιδευτικου συστηματος,περιλαμβανομενης και της κατανομης σχολειων και μαθητων.Ολες ομως.Οχι μονον μια.
Σχολιάζει ο/η