ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Το αρθρο αυτο μου φανηκε τοσο αδικο και αχαριστο που, παροτι δεν ημουν μελος, αναγκαστηκα να γινω για να γραψω και το δικο μου σχολιο. Κι αυτο λογω προσωπικης ευαισθησιας σε αυτο το θεμα, καθως τυγχανω οχι μονο νεος ιατρος (αλλου νοσοκομειου) αλλα και χρονιος βαρια ασθενης του παπανικολαου και συγκεκριμενα της αιματολογικης κλινικης του, η οποια δηλωνω οτι λειτουργει ρολοι και κανενα παραπονο ποτε δεν ειχα απο αυτην. Δεν ισχυριζομαι οτι ολα αυτα που γραφει η αρθρογραφος μπορει και να ισχυουν. Για την μεν νοοτροπια τσιφλικιου που εχουν ορισμενοι, δεν μπορουν να κατηγορηθουν ομως ολοι (και σιγουρα οι συναδελφοι τους υποφερουν περισσοτερο απ αυτην την νοοτροπια). Για τα δε αλλα προβληματα, οπως του χωρου και του υλικου, καλο ειναι να κατηγορηθουν αυτοι που φταινε κι οχι οι γιατροι, γιατι μια τετοια νοοτροπια του στυλ "διαμαρτυρομαστε σε οποιον βρουμε μπροστα μας κι οχι σε αυτον που πρεπει" δεν ειναι νοοτροπια υπευθυνου πολιτη, αλλα βλακα πολιτη (και στη συγκεκριμενη περιπτωση οταν προκειται να κατηγορησει για την παλαιοτητα των υποδομων του νοσοκομειου τον ιατρο που τον περιθαλπτει, εκτος απο βλακας ειναι και αχαριστος). Απο την εμπειρια μου ως γιατρος, κατα κανονα στο 99% των περιπτωσεων οσοι κραυγαζουν με με αυτον των τροπο, ποτε δεν εχουν δικιο. Σημειωνω τα εξης: 1) Φερετρα υπηρχαν, υπαρχουν και θα υπαρχουν σε ολα τα νοσοκομεια γιατι εκει θα καταληξουμε ολοι, ειτε το θελει η αρθρογραφος ειτε οχι. Στον γιατρο δεν πηγαινουμε για να μας κανει καλα, αλλα για να μας κανει καλα αν το θελει ο θεος. Καποιος συναδελφος μου ελεγε την ατακα: αν ζησει ο ασθενης, οι συγγενεις λενε δοξα τω θεω, αν πεθανει, λενε φταιει ο γιατρος. Δυστυχως ο περισσοτερος κοσμος δε θελει να παραδεχτει μεσα στον πονο του τον χαμο του ανθρωπου του και ψαχνει υπαιτιους. Ας συμφιλιωθουμε λοιπον με την ιδεα, γιατι οι μακαριτες που βρισκοταν στα φερετρα που που ειδε η αρθρογραφος, θα μπορουσαν να ειναι δικοι μας ανθρωποι και αξιζουν το σεβασμο μας, οχι την αποστροφη μας. Αυτα σας τα λεει ενας ανθρωπος που στα 33 του αντιμετωπιζει καθημερινα τον κινδυνο του θανατου, εχει ομως την στοιχειωδη λογικη να μην αποδιδει ευθυνες σ αυτους που τον φροντιζουν. 2) Οι γιατροι σπουδασαν ιατρική και όχι αρχιτεκτονική ή επιπλοποιία! Δηλαδη ημαρτον, θα κατηγορουμε τους γιατρους που το παπανικολαου ειναι αρχαιο ή τα επιπλα φθαρμενα; Και μαλιστα στη σημερινη εποχη που το κρατος δεν εχει να μας δωσει μαντιλια να κλαψουμε και εμεις θα ζηταμε πολυτελειες? Θα πρεπει να ξερετε επισης οτι εσεις και οι αρρωστοι βρισκεστε εκει για λιγες μερες, οι γιατροι σε ολη τους τη ζωη. Προσωπικα εχω δουλεψει σε ακομη χειροτερο κτηριο με καθε λογης εντομα, σοβαδες να πεφτουν και ο,τι μπορειτε να φανταστειτε. Δλδ αντι να διαμαρτυρομαι εγω, θα κατηγορησουν κι απο πανω? 3) Οι νοσοκομες εννοειται οτι δεν απογορευεται να γελαν και μαλιστα θα ελεγα οτι επιβαλλεται! Αν ειναι δυνατον δλδ να τις απαγορευσουμε να γελαν? Ο καθε ασθενης εχει τον πονο του εκει μεσα, αλλα δε μας φταιει το προσωπικο. Αυτοι ειναι εκει ολοι τους τη ζωη και θα γελασουν φυσικα και θα φανε και θα καπνισουν οταν δε δουλευουν. 4) Τα τελευταια χρονια παρατηρειται μια σταδιακη μειωση του προσωπικου που ειδικα τον καιρο της κρισης πηρε διαστασεις αφανταστες. Ενα νοσοκομειο για να λειτουργησει χρειαζεται ατομα. Αντε να δουλεψουν λιγο παραπανω, αν ειναι λιγοι, αντε πολυ παραπανω, αλλα ολα αυτα μεχρι ενα οριο. Δεν μπορουμε να κατηγορουμε αυτους που δουλευουν γι αυτους που δεν υπαρχουν (ειτε γιατι δεν τους διορισε το κρατος, ειτε γιατι τους διορισε βυσματικα και δεν τους ειδε ποτε κανεις). Δηλαδη ποσο περισσοτερο να σκιστουν? Χιλια κομματια να γινουν? Ενας γιατρος σ ενα νοσοκομειο με τα σημερινα δεδομενα μπορει να τον εχουν στην κλινικη, ταυτοχρονα στα επειγοντα, ταυτοχρονα στα εξωτερικα ιατρεια ταυτοχρονα σε χιλια αλλα ποστα με αποτελεσμα να τρεχει σαν παλαβος παντου να εξυπηρετησει ολους κι οπου παει να του λενε γιατι αργησες και γιατι δεν ησουν εδω και τα γνωστα ελληνικα "θα σου φερω την τηλεοραση, θα σου φερω τη χρυση αυγη τωρα τελευταια, εγω σε πληρωνω, χουντα που μας χρειαζεται, θα σε σπασω στο ξυλο" και αλλες τετοιες χυδαιοτητες. Το ιδιο ισχυει και για αλλους εργαζομενους, νοσοκομες να ειναι 2 για 100 ασθενεις, καθαριστριες 3 για να καθαρισουν 4 πτερυγες κοκ Κι ολα αυτα με μισθους πενιχρους, με ωραριο ως και 90 ωρες τη βδομαδα και συνηθως απληρωτους για μηνες. Κι αν σ αυτα προσθεσεις το οτι η καθαριστρια μπορει να μην εχει χλωρινη, η νοσοκομα συριγγες και ο γιατρος γαντια μπορει καποιος να καταλαβει το τρελοκομειο που επικρατει. Και ως λυση η αρθρογραφος προτεινει να κλεισουν τα νοσοκομεια και να παμε σπιτια μας. Δηλαδη θα προμοταρουμε την ιδιωτικοποιηση των παντων, για να ξερουμε δλδ? Το μονο ευκολο θα ηταν για ενα γιατρο να δουλευει σε εναν υπερπολυτελή χωρο με ολα τα κομφορ, με τεραστιους μισθους και χωρις φασαριες και γυφτιες. Θα κλεισω επαναλαμβανοντας οτι ολα αυτα που καταγγέλλει, ναι συμβαινουν. Εχω πεσει κι εγω ο ιδιος θυμα τετοιων συμπεριφορων. Αλλα ξερω να κρινω ποιος φταιει και να κατηγορησω εκεινον κι οχι ολους. Η λογικη των ξερων και των χλωρων που αναφερει δεν εχει νοημα γιατι πιστεψτε με η ελλαδα δε θα ειχε επιβιωσει 3000 χρονια αν τα χλωρα δεν ηταν περισσοτερα. Το μειονεκτημα της χωρας μας ειναι οτι τα ξερα επιβαλλονται. Αν δεν μπορει κανεις να τα ξεχωρισει τουλαχιστον ας κατσει να κανει τη δουλεια του σωστα και να μην ασχολειται. Ο Χριστος λενε μονο τον αχαριστο δεν συγχωρησε και ειναι αχαριστος οποιος κατηγορει τα "χλωρα". Τελος να αναφερω οτι το Νοσοκομειο Παπανικολαου δεν ηταν δωρεα του Πανανικολαου. Το ονομα του δοθηκε προς τιμην του (το κτηριο ηταν παλια σανατοριο). Ο συγκεκριμενος γιατρος ειναι ενα παραδειγμα το τι μπορει να τραβα ενας υπευθυνος γιατρος σε αυτην τη χωρα. Ξερω ολοι θα τρεξετε να πειτε οτι δεν τον προτεινε το ελληνικο κρατος για το νομπελ..Τι ωραια ολοι να κατηγορουμε το κρατος! Ο γιατρος αυτος εφυγε απογοητευμενος απ την χωριο του στην Ευβοια για το εξωτερικο, επειδη αντιμετωπισε το σκωμμα τον συγχωριανων του για την δουλεια που εκανε. Τον κοροιδευαν οτι δεν δουλευε...
Σχολιάζει ο/η