Η κρίση και η βίαΤου Στέφανου ΚασιμάτηΣε τι διαφέρει, δηλαδή, η σφαγή ενός αντιφασίστα από τον θάνατο στην πυρά τριών εργαζομένων (τεσσάρων με το αγέννητο), επειδή επέλεξαν να πάνε στη δουλειά τους μια ημέρα που η Αριστερά απαιτούσε όλοι να απεργήσουν κατά του Μνημονίου; Oλοι τους -και ο Π. Φύσσας και οι δολοφονηθέντες στη Marfin- πλήρωσαν το ίδιο πράγμα, δηλαδή την αντίληψή τους για το πώς θέλουν να ζουν τη ζωή τους· και το πλήρωσαν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με τη ζωή τους. Πού βρίσκουμε τη διαφορά; Τι κάνει τη μία εκδοχή της θανάσιμης βίας να διαφέρει από την άλλη; Μπορεί κάποια από τις δύο να είναι υπό όρους «αποδεκτή»;Αυτό που συνέβη είναι ότι το στυγερό έγκλημα του ενός άκρου εξέθεσε αναπόφευκτα και τα δύο. Εξ ου και η αντίδραση χθες από την ιστοσελίδα «Iskra» της ακραίας πτέρυγας του ΣΥΡΙΖΑ (των Λαφαζαναίων και Στρατούληδων...), η οποία σε ανυπόγραφο σχόλιό της προσπαθεί να συντηρήσει τη διάκριση της βίας αναλόγως του πολιτικού προσήμου της: «Οι κυρίαρχες αστικές μνημονιακές δυνάμεις», γράφει, « επιδιώκουν να αξιοποιήσουν την πολιτική δολοφονία, ήδη το κάνουν, για να ενσπείρουν τον φόβο, για να μετατοπίσουν συντηρητικά τον άξονα της πολιτικής, για να κατευνάσουν τους κοινωνικούς αγώνες και να προκαλέσουν μια ευρύτερη “κεντρώα” συναίνεση, στο όνομα, τάχα, της αντιμετώπισης του κινδύνου της Χρυσής Αυγής. [...] Η στυγερή δολοφονία του Παύλου Φύσσα δεν πρέπει να γίνει αφετηρία φόβου και αναδίπλωσης. Δεν πρέπει να οδηγήσει την ίδια την Αριστερά να δίνει εξετάσεις καταδίκης γενικώς και αορίστως της βίας και ένταξής της στο λεγόμενο “συνταγματικό” και “δημοκρατικό” τόξο ως συμπλήρωμα της Πασοκονεοδημοκρατίας». Eστω και άθελά της, καλύτερη υπηρεσία η άκρα Αριστερά για την ενίσχυση του κέντρου της πολιτικής ζωής δεν θα μπορούσε να προσφέρει.http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_24/09/2013_519936