@Gypsy SpiritΕίναι γνωστό ότι ο λόγος για τη δημιουργία από την κυβέρνηση υπεράριθμο τμημάτων ανώτατης εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα με κάθε λογής εξειδίκευση, δεν ήταν ότι η αγορά θα μπορούσε να απορροφήσει τον αριθμό των αποφοίτων, αλλά αποσκοπούσε σε ψήφους από την εκάθε περιοχή.Δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο γιατί να υπάρχουν τμήματα τα οποία να υπολειτουργούν και όχι μόνο λόγο προσωπικού αλλά λόγο αριθμό των φοιτητών. Κακά τα ψέματα συγχωνεύσεις τμημάτων δεν γίνονται σε τμήματα μεγάλης ζήτησης που για να περάσεις πρέπει πραγματικά να προσπαθήσεις. Κάθε χώρα πρέπει να προσαρμόζει το σύστημα σπουδών της ανάλογα με τις ανάγκες αγοράς της για να μπορούν μετά οι απόφοιτοι να απορροφηθούν από την αγορά και να μην ξενιτεύονται όπως γίνεται στις μέρες μας. Έτσι κάνουν χώρες κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Το να υπάρχουν τμήματα με 0% ζήτηση δεν εξυπηρετούν πουθενά και πρωτίστως το φοιτητή και τους αποφοίτους λυκείου που καταθέτουν μηχανογραφικά. Καλόν είναι να βλέπουμε και λίγο μακροπρόθεσμα και πιο συλλογικά. Τώρα όσον αφορά το επίπεδο παιδείας και συγκεκριμένα των ΑΕΙ, καθώς γι αυτά κατέχω κάποια γνώση, θέλεις ή μη να το πιστέψεις είναι αρκετά υψηλό σε θέμα γνώσεων (Αυτό μπορείς να το δεις στην περίπτωση που πας για μεταπτυχιακό στο εξωτερικό) Τα πανεπιστήμια δεν βρίσκονται ψηλά στις παγκόσμιες κατατάξεις διότι το ερευνητικό έργο των πανεπιστημίων είναι μηδαμινό συγκριτικά με εκείνα του εξωτερικό. Τα Ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικά. Ο τρόπος λοιπόν για να γίνουν ανταγωνιστικά κακός ή καλός είναι με την ιδιωτικοποίηση. Ιδιωτικοποίηση δεν σημαίνει μόνο πληρώνω δίδακτρα σημαίνει τα έσοδα του πανεπιστημίου δεν προέρχονται εξολοκλήρου από κρατικές επιχορηγήσεις (δηλ. από τους φόρους του φορολογούμενου Έλληνα) αλλά προσπαθεί να φέρει έσοδα από εξωτερικούς παράγοντες. Είτε αυτά είναι διάφορα προγράμματα, είτε project, είτε από εταιρίες, είτε από articles σε επιστημονικά περιοδικά κ.α. όσον αφορά τα συγγράμματα, εσύ από τα βιβλία που έχεις πάρει σε κάθε μάθημα πόσα από αυτά έχεις ουσιαστικά ανοίξει και διαβάσει; Εμένα στα 5 χρόνια σπουδών μου ζήτημα είναι να είχαν χρησιμοποιηθεί βιβλία για 5 αντίστοιχα μαθήματα από τα 60 χοντρικά που είχα. Όλα τα μαθήματα περνιόνταν με σημειώσεις. Και τέλος όσον αφορά για τις καταλήψεις δυστυχώς η πίεση που ασκείται είναι στους φουκαράδες τους γονείς που έχουν στείλει το παιδί τους για να σπουδάσει σε άλλη πόλη και τα νοίκια και οι λογαριασμοί τρέχουν χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο ενώ τα εξάμηνα χάνονται και όχι στην κυβέρνηση. Όταν λες ότι στο ελλαδιστάν δεν χωράνε τέτοιες απαιτήσεις είναι προφανώς γιατί το ατομικό συμφέρον και οι ψήφοι στην Ελλάδα δυστυχώς έρχονται πάνω από όλα. Το θέμα δεν είναι να διεκδικείς εκεί που θεωρείς ότι αδικήσαι μόνο. αλλά να σκέφτεσαι και λίγο πέρα από τον εαυτό σου. Θέλοντας ή μη το όλο σύστημα πρέπει να αλλάξει για να καλυτερέψει τουλάχιστον ή κατάσταση για την επόμενη γενιά. Με το να γίνεται πανικός με κάθε καινούργια μεταρίθμηση και να παραλύει το σύστημα για μήνες δεν θεωρώ ότι είναι λύση.
Σχολιάζει ο/η