Δηλαδή εσύ πιστεύεις ότι ελληνικότητα είναι το αίμα; Αυτή την ερμηνεία γνωρίζεις ποιος πολιτικός χώρος την εκπροσωπεί;Αν πάλι δεν το πιστεύεις, πώς μπορείς και συμφωνείς με τον Φαλμεράιερ;Κριτική στον Φαλμεράιερ μπορεί να γίνει εύκολα και εξ αριστερών. Γιατί τα μυαλά του είναι 200 χρονών.Ο άνθρωπος αυτός έγραψε μια κριτική στο ρομαντισμό του φιλελληνισμού (κατά παραγγελία αυστριακών συμφερόντων) η οποία εστίαζε ακριβώς στο λάθος ζήτημα, το μπασταρδεμένο αίμα.Μου είναι αδιάφορο τίνος είναι το αίμα. Το άτομο φέρει την κουλτούρα και το πολιτισμικό κεφάλαιο του πλαισίου στο οποίο μεγαλώνει και ανατρέφεται. Όχι το αίμα κάποιων προγόνων. Δεν έχω δει αιμοσφαίρια να γράφουν ποίηση ή τραγούδια. Από τη στιγμή που η γλώσσα μεταφέρθηκε όπως μεταφέρθηκε μέσα στους αιώνες, έστω και κακήν κακώς, σημαίνει ότι υπήρχαν και φέρουσες κοινότητες, ανεξαρτήτως του πόσο μεγάλες ή μικρές ήσαν αυτές. Και αδιαφόρως του αίματός τους.Πάντως οι χάρτες των χρόνων του Φαλμεράιερ αποτυπώνουν πολλά ελληνικά τοπωνύμια (προ της ίδρυσης ελληνικού κράτους και προ του στανικού εξελληνισμού τους επομένως), που μαρτυρούν ελληνικές κοινότητες. Είναι τουλάχιστον τα μισά.Για αυτό και είναι γελοία τη σήμερον ημέρα και η θεωρία του Φαλμεράιερ και η επίκλησή της για οποιονδήποτε τρολίστικο λόγο.Εξάλλου ούτε καν στο βασικό της επιχείρημα δεν στέκει. Κανείς δεν ισχυρίστηκε (μόνο κάτι φασίστες) ότι δεν υπήρξαν επιμιξίες. Άλλο αυτό και άλλο να θεωρείς ότι όλοι ανεξαιρέτως οι ελληνόγλωσσοι εκσλαβίστηκαν. Πώς το διαπίστωσε αυτό; Με τι τεχνικά μέσα και τι γνωστικά εφόδια;Και του διέφυγε, με τη σλαβική θεωρία, ότι υπήρχαν και αρβανίτες (αυτοί ήταν πολύ πολυπληθέστεροι από τους Σλάβους).Από όπου και να τον πιάσεις μπάζει ο Φαλμεράιερ. Απορώ γιατί τον επικαλούμαστε. Για να την πούμε στα εθνίκια; Λείπουν καλύτερα επιχειρήματα; Χρειαζόμαστε αυτά που είναι συντηρητικούρα από το μπαούλο;
Σχολιάζει ο/η