Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας

0

Έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της street art στην Αθήνα. Ο Bleeps  έχει σχολιάσει μέσω της τέχνης του πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής. Τα χαρακτηριστικά παράθυρα που δημιουργεί σε περιοχές του Κέντρου έχουν προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία χρόνια. Παρατηρώ τις φωτογραφίες από τα νέα έργα που δημιούργησε στην Ισλανδία. Τον ρωτάω για την ιδέα πίσω από την νέα του δουλειά. Πως προσεγγίζεις ένα μη οικείο περιβάλλον;

«Λειτουργώ προσεγγίζοντας τον τόπο με διακριτικότητα και όχι τάση οικειοποίησης. Σχεδίασα ένα road trip και στο google earth ανίχνευα τις τοποθεσίες που μου δημιουργούσαν το ενδιαφέρον.» μου λέει και συνεχίζει μιλώντας μου για τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον της Ισλανδίας έγινε ο καμβάς της νέας του δουλειάς.

Σκέφτομαι να κάνω μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση.

«Σκέφτηκα τα παγκάκια κυρίως για να ενθέτω φράσεις, συμπαρασύροντας τον παρακείμενο τόπο. Από την άλλη τα wheat pastes μου επέτρεπαν πιο ελευθεριακή προσέγγιση», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Εternity and a day ©Bleeps

Η Ισλανδία μια χώρα με άγνωστη στους περισσότερους φυσική ομορφιά έχει κρυμμένα μυστικά. Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της;

«Η Ισλανδία έχει ως χώρα κάτι που ο υπόλοιπος κόσμος δεν κατανοεί. Είναι αραιοκατοικημένη κι αυτό της προσδίδει μια ποιότητα τόσο στη σχέση ατόμου με τον τόπο, όσο και με την υπαρξιακή διάσταση του αυτοπροσδιορισμού του. Το φυσικό κάλλος είναι πολύ υψηλό.» με διαβεβαιώνει ο Bleeps και συνεχίζει μιλώντας μου για την διαδρομή που ακολούθησε. «Με έναρξη στο Κέφλαβικ ταξιδέψαμε ως τα νοτιοανατολικά φιόρδ, κατόπιν ανεβήκαμε στο Aκουρέρι και ταξιδεύοντας μέσω του f35 (χωματόδρομος 200χλμ στα υψίπεδα) φτάσαμε ως το Ρέικιαβικ».

Τον ρωτάω εάν οι τελευταίες του δημιουργίες στην Ισλανδία είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο και το περιεχόμενο της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Μήπως θέλει να περάσει από τον κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό σε προσωπικά και φιλοσοφικά ζητήματα;

«Όχι απαραίτητα γιατί και στην Αθήνα χρησιμοποιούσα ως εφαλτήριο τα τρέχοντα θέματα για να εφορμήσω σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, αλλά και προσωπικές. Αυτό ενισχύθηκε με τα έργα στα παράθυρα που συνεχίζω, τα οποία δυστυχώς δεν μένουν ιδιαίτερα στη δημόσια θέα», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In favor of ignorance ©Bleeps

Στην Ισλανδία όμως δημιούργησε κάτι καινούριο. Οι λέξεις εμφανίζονται αυτόνομες. Τι ήθελε να πετύχει με αυτό;

«Ήθελα το εννοιολογικό στοιχείο να γίνει στοιχειό τελικά και αφομοιωμένο στο περιβάλλον να σηματοδοτήσει ένα κείμενο, το οποίο δεν εδράζεται σε μια δεδομένη επιφάνεια (πχ τοίχο), αλλά σε φόντο τελικά (διαβάζοντας την πλάτη σε ένα παγκάκι ο υποκείμενος χώρος αφομοιώνεται στον ορίζοντα ανάγνωσης). Η υπαρξιακή διάσταση των φράσεων και η εσωτερική αναζήτηση δένουν όπως το χέρι στο γάντι και για το λόγο αυτό τα τοπία της Ισλανδίας προσέφεραν τον ιδανικό καμβά. Το προσεχές διάστημα θα αρχίσω να εμφανίζω φράσεις και στην Αθήνα στα παγκάκια κυρίως των προαστίων», καταλήγει.

Τι ήταν αυτό όμως που τον εντυπωσίασε περισσότερο στην Ισλανδία;

«Είμαι λάτρης του αστικού ασκητισμού και όπως κατανοείς ο μικρός πληθυσμός σε συνδυασμό με το απόκοσμο τοπίο δημιουργούσαν τον ιδανικό συνδυασμό. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Είναι μοναδικής ομορφιάς τόπος», μου λέει ο Bleeps.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In reach of a starfish ©Bleeps

Στην Ισλανδία δεν είχε επαφή με την τοπική σκηνή καλλιτεχνών ενώ η γνώμη του για τα μεγάλης κλίμακας έργα που συνάντησε δεν είναι θετική.

«Δεν ήρθα σε επαφή με την τοπική σκηνή. Είδα μόνο στο Ρέικιαβικ μεγάλης κλίμακας αναθέσεις από αυτές που θυμίζουν διαφημίσεις. Δεν με γοητεύουν κι αντίστοιχες στην Αθήνα, που αποσκοπούν στο να ενισχύουν τα τουριστικά attractions».

Η σύντομη κουβέντα με έναν από τους πιο ενδιαφέροντες street artists που έχει η χώρα μας κλείνει με τα μελλοντικά του σχέδια. Τι καινούριο ετοιμάζει στην Αθήνα;

«Σκέφτομαι πέρα από αυτά που ανέφερα να κάνω και μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών (όπως ήδη πράττω στα δυτικά) και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση».

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The feast of ignorance ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The watermaid ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Self awareness © Bleeps
 

O Bleeps στην Ισλανδία

Info

Bleeps

Ταξίδια
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη λίμνη Ατιτλάν της Γουατεμάλας με έναν ερωτιάρη άγιο

Nothing Days / Στη λίμνη Ατιτλάν της Γουατεμάλας με έναν ερωτιάρη άγιο

Ο Μαξιμόν είναι ένας κακός άγιος που πίνει και καπνίζει και φιλοξενείται κάθε χρόνο σε διαφορετικό σπίτι στο Σαντιάγκο της λίμνης Ατιτλάν. Η λατρεία του είναι ένα μείγμα καθολικής πίστης και παγανισμού που έχει τις ρίζες του στις παραδόσεις των Μάγια.  
M. HULOT
Χώρα, Τζανάκι, Βάτσες: Η Αστυπάλαια είναι ακόμα μαγική

Ταξίδια / Χώρα, Τζανάκι, Βάτσες: Η Αστυπάλαια είναι ακόμα μαγική

Ένα ταξίδι-αστραπή στο νησί, μια μυσταγωγική διαδρομή προς τις Βάτσες, η Μαλτεζάνα -που μοιάζει με ωδή στα εγχώρια '80s- και οι τηγανητές πατάτες της Μαρίας στο Βαθύ, που κάνουν κάποιους να της φιλούν, κυριολεκτικά, τα χέρια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Ταξίδια / Τα νησιά πριν από τον (πιο πρόσφατο) χαμό

Όχι, δεν μιλάμε για την ασπρόμαυρη Ελλάδα με τα γαϊδουράκια και τις ασπρισμένες αυλές, αλλά για τις εποχές που η Μύκονος δεν είχε VIP ζώνες, η Πάρος δεν είχε drones, και η Αστυπάλαια δεν κατακλυζόταν από influencers.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ποιος λοιπόν, δεν θέλει να μείνει στον παράδεισο;»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Ποιος δεν θέλει να μείνει στον Παράδεισο;»

Ο Άγγελος Δημητρακόπουλος άφησε την Αθήνα και εγκαταστάθηκε με τη γυναίκα του σε ένα μικρό ορεινό χωριό στα Βαρδούσια, δουλεύοντας στο παραδοσιακό παντοπωλείο τους και κάνοντας «ό,τι ηρεμεί την ψυχούλα τους».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Φεύγαμε από τη Βίτσα και κλαίγαμε, γιατί ξέραμε ότι θα αργούσαμε να ξαναπάμε»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Φεύγαμε από τη Βίτσα και κλαίγαμε, γιατί ξέραμε ότι θα αργούσαμε να ξαναπάμε»

Ο Τάσος Ανέστης άφησε πίσω του τις πισίνες και τους παιδότοπους της Αθήνας και μετακόμισε σε ένα Ζαγοροχώρι για να μεγαλώσουν τα παιδιά του με μυρωδιές του δάσους και βόλτες στα ποτάμια και τα βουνά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Οδοιπορικό στην Τουρκία: Βαδίζοντας στα χνάρια του Αινεία

Ταξίδια / Τσανάκαλε, Αρχαία Τροία, Καταρράκτες Sütüven. Ένα οδοιπορικό στην Τουρκία

Από τον εντυπωσιακό ναό του Απόλλωνα Σμινθέα στο Γκιουλπινάρ μέχρι τον χολιγουντιανό Δούρειο Ίππο στο Τσανάκαλε, η Τουρκία ξεδιπλώνει έναν απολαυστικό χάρτη γεμάτο μύθο και… καλοκαιρινές εκπλήξεις.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Σε ένα μικρό χωριό στο Ζαγόρι έχουν γυριστεί 60 ταινίες μικρού μήκους

Γειτονιές της Ελλάδας / Σε ένα μικρό χωριό στο Ζαγόρι έχουν γυριστεί 60 ταινίες μικρού μήκους

Η Βαγγελιώ Ρετάλη μιλά για το Zagoriwood, ένα φεστιβάλ που για λίγες μέρες κάθε καλοκαίρι μετατρέπει τα ήσυχα Κάτω Πεδινά σε επίκεντρο κινηματογραφικής συνάντησης και δημιουργίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT