Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει

Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

 

Η αυλαία ανοίγει και τα εκτυφλωτικά φώτα των προβολέων φωτίζουν την αίθουσα. Το κοινό ενθουσιάζεται και σηκώνει τα χέρια του ψηλά. Ο κωμικός εμφανίζεται στο κέντρο της σκηνής, αρπάζει αποφασιστικά το μικρόφωνο και το μεταφέρει στην άκρη. Είναι εξάλλου περιττό – για το ξεκαρδιστικό του setlist δεν χρειάζονται οι λέξεις. Η επικοινωνία του με τους θεατές βασίζεται σε μια γλώσσα που δεν έχει ανάγκη από ήχους.

Εκ πρώτης όψεως, η νέα ευρηματική διαφημιστική ταινία της ΔΕΗ προκαλεί εύλογες απορίες, οι οποίες ωστόσο γρήγορα δίνουν τη θέση τους στην έκπληξη και την ενσυναίσθηση. Και αυτό γιατί το εύστοχο φιλμ της εταιρείας εκτυλίσσεται εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, δίχως να πλαισιώνεται από υπότιτλους και ηχητικά εφέ. 

Η εν λόγω εκστρατεία δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρη αντιστροφή της κανονικότητας, όπου σχεδόν κάθε προϊόν ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας αποκλείει, εμμέσως πλην σαφώς, την κοινότητα των κωφών. Σε τούτη την περίπτωση, η συντριπτική πλειονότητα των τηλεθεατών κάθεται, έστω και προσωρινά, στον κόσμο των ανθρώπων με προβλήματα ακοής. Το φιλμάκι αυτό δεν είναι άμεσα κατανοητό για εκείνους – παρότι έχει πολλά να τους πει.

Από κάθε άποψη, η καμπάνια είναι ένας έξυπνος τρόπος προώθησης μιας νέας υπηρεσίας στο αντίστοιχο target audience. Το φιλμ, άλλωστε, επικοινωνεί τη νέα υπηρεσία «Εξυπηρέτηση για όλους» που λάνσαρε πρόσφατα η εταιρεία για ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη εξέλιξη καθώς, μέχρι πρότινος, οι άνθρωποι αυτοί ήταν πλήρως αποκλεισμένοι από την εξυπηρέτηση και την επικοινωνία των περισσότερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Μέσω της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ, τα άτομα που ανήκουν στην κοινότητα των κωφών θα μπορούν εύκολα και άμεσα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για όποιο θέμα αντιμετωπίζουν, μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υποτίτλων. 

Η εν λόγω εκστρατεία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Από τη μια πλευρά βρίσκεται η πτυχή της συμπεριληπτικότητας στην ίδια την παραγωγή της διαφήμισης. Πρωταγωνιστής της είναι ο κωφός ηθοποιός και εξαιρετικά επιτυχημένος stand-up comedian Πάνος Κατσής, ενώ και το πλήθος που παρακολουθεί την παράστασή απαρτίζεται επίσης από άτομα της κοινότητας των κωφών. Το αποτέλεσμα αποπνέει αυτοπεποίθηση και ειλικρινή εκπροσώπηση μιας γλωσσικής μειονότητας.

Από την άλλη πλευρά, βρίσκεται ο παράγοντας της ταύτισης. Το φιλμάκι παίζει δίχως τη συνοδεία υποτίτλων, και παρότι ο θεατής αντιλαμβάνεται πως το κοινό ξεκαρδίζεται στα γέλια από τα αστεία του Κατσή, εξακολουθεί να μην έχει την παραμικρή ιδέα για το περιεχόμενό τους.

Είναι ακριβώς το ίδιο συναίσθημα που αισθάνονται οι κωφοί, όντας περιτριγυρισμένοι από μια κουλτούρα που τους αντιμετωπίζει μονάχα σαν αστερίσκους της κοινωνίας. Και είναι ακριβώς η συνειδητοποίηση που οφείλουμε να υπενθυμίζουμε καθημερινά στον εαυτό μας, στην προσπάθειά μας να οραματιστούμε ένα μέλλον δίκαιο και ισότιμο προς όλους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Ψυχή & Σώμα / Retreat Culture: Η νέα τάση είναι να φεύγεις για να βρεις τον εαυτό σου

Τι ακριβώς αναζητούν όσοι συμμετέχουν σε retreats ευεξίας; Πρόκειται για απόδραση ή επιστροφή σε κάτι πιο αυθεντικό; Είναι μόνο για ευκατάστατους ξένους τουρίστες ή υπάρχουν προτάσεις και για τους «κανονικούς» ανθρώπους; Απαντά η δημιουργός των Fykiada Retreats, Άννα Μαρίνου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Living / Γιατί όλοι μιλάνε για τη βιταμίνη C;

Ξέρουμε όλοι ότι προσφέρει τριπλό όφελος: προστατεύει την επιδερμίδα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, ενισχύει τη σύνθεση κολλαγόνου και συμβάλλει στην ομοιογένεια του τόνου, μειώνοντας σταδιακά δυσχρωμίες και σημάδια από τον ήλιο. Δεν υπόσχεται. Δουλεύει.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την Devin Halbal, την πιο viral tiktoker του πλανήτη, στο κέντρο της Αθήνας

Devin Halbal / «Σουβλάκι, παρακαλώ»: Κυνηγώντας την πιο viral TikToker του πλανήτη στο Σύνταγμα

Τα βίντεό της την έχουν κάνει πασίγνωστη στο ελληνικό κοινό. Άλλοι αγαπούν την Devin Halbal σαν θεά κι άλλοι δεν μπορούν ούτε να την ακούν. Το απόγευμα της περασμένης Κυριακής έκανε την εμφάνισή της στο κέντρο της πόλης. Την ακολουθήσαμε.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ